pistopoihsh agglikwn LTE golearn AEP
sxoleia-ekpaideusi-mathites
ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ / INTIME NEWS
Τα σχολείο σε ρόλο ιδιότυπου διαγνωστικού κέντρου!

Δριμεία κριτική στις δηλώσεις της υπουργού Παιδείας ότι η πρώτη εβδομάδα επαναλειτουργίας των σχολείων κύλησε ομαλά την πρώτη εβδομάδα από την ΕΛΜΕ Χανίων. 

Κύλησαν ομαλά με 531 μαθητές και 83 καθηγητές να νοσούν και να λείπουν από τις σχολικές τάξεις την περασμένη βδομάδα; Κι άλλους 148 μαθητές και 22 καθηγητές τη Δευτέρα 17/1; Με πολλά παιδιά να μην έρχονται στο σχολείο προληπτικά είτε λόγω κρούσματος είτε λόγω προβλήματος υγείας στην οικογένεια;

Με χαμένες ώρες ιχνηλάτησης επαφών, επικοινωνίας με τις οικογένειες, ενημέρωσης πλατφορμών, διανομής self test; Το σχολείο σε ρόλο ιδιότυπου διαγνωστικού κέντρου! Το’πε κι ο πρωθυπουργός: «Αν δεν είχαν ανοίξει τα σχολεία, δεν θα είχαμε εντοπίσει αυτά τα κρούσματα»! αναφέρει η ΕΛΜΕ Χανίων, τονίζοντας πως κυβέρνηση και υπουργείο Παιδείας ρισκάρουν τη ζωή των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

Η ανακοίνωση: 

«Την πρώτη βδομάδα όλα κύλησαν ομαλά», Ν. Κεραμέως

Κύλησαν ομαλά με 531 μαθητές και 83 καθηγητές να νοσούν και να λείπουν από τις σχολικές τάξεις την περασμένη βδομάδα; Κι άλλους 148 μαθητές και 22 καθηγητές τη Δευτέρα 17/1; Με πολλά παιδιά να μην έρχονται στο σχολείο προληπτικά είτε λόγω κρούσματος είτε λόγω προβλήματος υγείας στην οικογένεια;

Με χαμένες ώρες ιχνηλάτησης επαφών, επικοινωνίας με τις οικογένειες, ενημέρωσης πλατφορμών, διανομής self test; Το σχολείο σε ρόλο ιδιότυπου διαγνωστικού κέντρου! Το’πε κι ο πρωθυπουργός: «Αν δεν είχαν ανοίξει τα σχολεία, δεν θα είχαμε εντοπίσει αυτά τα κρούσματα»!

Ρισκάρουν με την υγεία των παιδιών, των οικογενειών τους και των εκπαιδευτικών για να πετύχουν την ανοσία της αγέλης. Ενδεικτική είναι η απόφαση για επιστροφή στις δουλειές και στα θρανία στις 5 ημέρες νόσησης, αν και είναι γνωστό ότι τα τεστ δείχνουν ακόμη θετικά! Αφού αυτό ζήτησαν οι μεγαλοεργοδότες…

Δυόμισι χρόνια τώρα αρνούνται να πάρουν ουσιαστικά μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων. Αρνούνται πεισματικά κάθε συζήτηση για μείωση του αριθμού ανά τάξη ενώ παντού υπάρχουν συστάσεις για τήρηση αποστάσεων. Αντίθετα φτάσανε ακόμη και σε συγχώνευση τμημάτων προκειμένου να στοιβάξουν 25 ή 27 παιδιά σε αίθουσες 35 τμ. Τα παιδιά συνεχίζουν να στοιβάζονται και στα λεωφορεία αλλά εμείς στις αυλές είμαστε υπεύθυνοι για το αν τηρούν τις αποστάσεις!

Κι αν σε μια τάξη βρεθεί κρούσμα;

Άλλα βάσανα πάλι για τους γονείς. Ταλαιπωρία και ουρές στις ελάχιστες δημόσιες δομές, συγχρωτισμός υγιών με νοσούντες κι οι γονείς να δουλεύουν συνήθως το πρωί. Που οδηγούν όλα; Σε ιδιωτικά διαγνωστικά για ράπιντ τεστ. Κι επιπλέον κόστος οι μάσκες, ειδικά οι υψηλής προστασίας. Κι άλλα έξοδα σε μια εποχή μεγάλων ανατιμήσεων σε βασικά είδη πρώτης ανάγκης και υψηλού πληθωρισμού.

Έχουμε και την «πρωτοτυπία» του να κλείνει ένα τμήμα, αν νοσεί το 50% +1 των μαθητών. Ποιος το αποφάσισε; «Η Επιτροπή των Ειδικών» λέει η κυβέρνηση. «Η κυβέρνηση» λένε μέλη της Επιτροπής.  Εμείς κάνουμε μάθημα κυρίως για τους μαθητές κι  όχι για την ύλη. Γιατί εμείς δεν μπορούμε να αφήσουμε πίσω παιδιά που μπορεί να λείπουν μια βδομάδα και πάνω. Θέλουμε να κάνουμε τη δουλειά μας ουσιαστικά, όχι να «πουλάμε ειδήσεις» περί δήθεν κανονικότητας. Την ίδια στιγμή στην Ολλανδία ένα τμήμα κλείνει με 1 κρούσμα, στην Αυστρία με 2, στην Ιταλία και τη Γαλλία με 3 και στο Βέλγιο με 4.

Οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς ανησυχούν και αντιδρούν. Το ίδιο κάνουν και οι μαθητές. Αλίμονο κι αν δεν αντιδρούσαμε. «Ένας ήσυχος άνθρωπος στην εποχή μας είναι παρά φύσιν άνθρωπος», έγραφε ο Αντώνης Σαμαράκης. Τα παιδιά μας ζητούν σοβαρά μέτρα προστασίας της υγείας τους, με μείωση αριθμών ανά τάξη, με προσλήψεις καθηγητών, νοσηλευτών και προσωπικού καθαριότητας, κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων και της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής. Αυτά είναι και δικά μας αιτήματα. Όχι μόνο υπερασπίζουμε αλλά και διδάσκουμε στο σχολείο το δικαίωμα στην ανυπακοή κόντρα στη διαχρονική λογική του ραγιαδισμού και της υποταγής. Η μορφή του αγώνα των μαθητών είναι υπόθεση των ίδιων των μαθητών. Όσοι τους χλευάζουν ας αναλογιστούν για το είδος της δημοκρατίας που τους κληροδότησαν και αν τους έμαθαν να αγωνίζονται με «σωστό τρόπο» ή απλώς να σκύβουν το κεφάλι. Το ΥΠΑΙΘ αντί να ακούσει τη φωνή μαθητών και εκπαιδευτικών «τιμωρεί» τους μαθητές με τηλεκπαίδευση από την «αμαρτωλή» Cisco- Webex. Αντί να ντρέπονται για την καταδίκη τους  από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, για τη σκανδαλώδη σύμβαση που υπέγραψαν αλλά και για την παράδοση των προσωπικών δεδομένων των μαθητών και εκπαιδευτικών στην πολυεθνική. Πολύ περισσότερο θα έπρεπε να ντρέπονται και να σιωπούν για την καταστροφική τηλεκπαίδευση της τελευταίας 2ετίας που δημιούργησε τεράστια μαθησιακά κενά στα παιδιά. Χώρια την επιδείνωση της ψυχολογικής τους υγείας, την αύξηση των περιστατικών αντικοινωνικής συμπεριφοράς και βίας και φυσικά την αύξηση των ανισοτήτων εις βάρος των μαθητών από τα φτωχότερα στρώματα. Κατάπιαν τη γλώσσα τους αυτοί που μας έλεγαν ότι η τηλεκπαίδευση είναι το μέλλον, η παραδοσιακή διδασκαλία έχει πεθάνει, μας πίεζαν να βάζουμε απουσίες, βαθμούς και διαγωνίσματα, αδιαφορώντας πλήρως για τη μόρφωση των παιδιών. Μάλιστα το ΥΠΑΙΘ ούτε στιγμή δεν ασχολήθηκε με την ανάγκη αναπροσαρμογής της ύλης και τροποποίησης του προγράμματος σπουδών, ώστε τα παιδιά να μην περνούν στην επόμενη τάξη συσσωρεύοντας κενά.

Ως εκπαιδευτικοί δεν ανεχόμαστε άλλο αυτή την κατάσταση!

Με μαθητές και γονείς σε κοινό πανεκπαιδευτικό μέτωπο θα υπερασπιστούμε την υγεία μας, τη μόρφωση των παιδιών μας και το δημόσιο σχολείο.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

·Να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών στους 15 κατ’ ανώτατο όριο ανά τμήμα!

·Να γίνουν προσλήψεις εκπαιδευτικών και όχι συγχωνεύσεις τμημάτων εν μέσω πανδημίας και περικοπές θέσεων εργασίας, όπως συνέβη φέτος. Να αποσυρθούν τώρα οι συγχωνεύσεις που επιβλήθηκαν!

·Να γίνονται δωρεάν όλα τα απαραίτητα διαγνωστικά τεστ Rapid και PCR για όλους: μαθητές/τριες  και εκπαιδευτικούς, είτε είναι εμβολιασμένοι είτε όχι.

·Να γίνουν προσλήψεις μόνιμου προσωπικού καθαριστών και καθαριστριών στα σχολεία και εξοπλισμός των σχολείων με όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό.

·Να δοθούν πληρωμένες αναρρωτικές άδειες σε ευπαθείς ομάδες, εγκύους κλπ χωρίς περικοπή της  κανονικής άδειας. Να δοθούν οι άδειες ειδικού σκοπού.

·Κανείς στη δουλειά με ασθένεια, είτε με φυσική παρουσία, είτε εξ’ αποστάσεως.

·Να ληφθούν υπόψη οι παιδαγωγικές εκτιμήσεις και οι συνέπειες της πανδημίας για το τρέχον  σχολικό έτος. Να μην εφαρμοστεί η Τράπεζα θεμάτων, οι εξετάσεις τύπου Pisa, και η ΕΒΕ, να μειωθεί δραστικά η υλη για τις Πανελλαδικές εξετάσεις. Να παγώσει τώρα κάθε διαδικασία αξιολόγησης σχολικής μονάδας.

·Να πάψει τώρα η διχαστική και εκδικητική πολιτική του Υπουργείου και της κυβέρνησης απέναντι σε όσους δεν έχουν εμβολιαστεί, αναγκάζοντάς τους να σηκώσουν όλο το οικονομικό βάρος της διενέργειας των τεστ που απαιτούνται. Ναι στα εμβόλια – Όχι στην υποχρεωτικότητα, τις ποινές και  τα χαράτσια στους ανεμβολίαστους!

·Να καταργηθεί αμέσως η απόφαση που προβλέπει τη νόσηση του 50% + 1 των μαθητών/τριων, για να ανασταλεί η λειτουργία ενός τμήματος

·Να ληφθούν μέτρα αποφυγής του συνωστισμού των μαθητών στα μέσα μεταφοράς

·Προστασία της λαϊκής υγείας με αποφασιστικά μέτρα ενίσχυσης της δημόσιας  περίθαλψης και των εργαζομένων σε αυτή. Χρηματοδότηση, προσλήψεις, μονιμοποίηση προσωπικού. Άμεση επίταξη και εθνικοποίηση των ιδιωτικών μονάδων υγείας, χωρίς αποζημίωση .

·Μέτρα για την υγεία και τις συνθήκες εργασίας στους χώρους δουλειάς. Κανείς στη δουλειά με ασθένεια. Να δοθούν πληρωμένες αναρρωτικές άδειες χωρίς περικοπή της κανονικής άδειας. Όχι στα lockdown.

·Μέτρα αποφυγής του συνωστισμού σε μέσα μεταφοράς,  και χώρους εργασίας.

·Ενίσχυση της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας. Ειδική πρόνοια στήριξης για ηλικιωμένους, απομακρυσμένες περιοχές, ευπαθείς ομάδες, νοσούντες σε καραντίνα.

·Όχι στην εκμετάλλευση της πανδημίας για τον περιορισμό των ελευθεριών, την καταπάτηση των δημοκρατικών δικαιωμάτων και το χτύπημα του κινήματος

Καλούμε:

1.       Τρίτη 18/01 (2ο  ΓΕΛ Χανίων , 14:10) πανεκπαιδευτική  σύσκεψη της ΕΛΜΕ Χανίων με συμμετοχή γονιών , μαθητών .

2.       Πέμπτη 20/01 (Πλ. Αγοράς , 13:00) πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο με διευκολυντική στάση εργασίας (12-2).

3.       Σάββατο 22/01 (Πλ. Αγοράς , 12:00) πανελλαδική μέρα δράσης για την υπεράσπιση της υγείας, της ζωής και των δικαιωμάτων μας

4.        Κυριακή 23/01, 11π.μ νέα  σύσκεψη συντονισμού  ΣΕΠΕ- ΕΛΜΕ 

 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλαδικές 2022: 6+1 αλλαγές που πρέπει να πάρουν υπόψη τους οι 100.000 υποψήφιοι

Το 1ο αναγνωρισμένο από τον ΑΣΕΠ Πιστοποιητικό Ειδικής Αγωγής του Παν.Πατρών για εκπαιδευτικούς

ΑΣΕΠ: Ποια σεμινάρια Πανεπιστημίων μοριοδοτούν στους Πίνακες ΕΙΔΙΚΗΣ αλλά και ΓΕΝΙΚΗΣ - ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

Η 1η Πανεπιστημιακή Επιμόρφωση στον Αυτισμό από το Παν.Πατρών με Μοριοδοτούμενο Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Το ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ online Lower - Proficiency για Ενήλικες σε 2 ημέρες Μόνο 111 ευρώ

ECDL | Πιστοποίηση Υπολογιστών για ΑΣΕΠ μόνο 95 ευρώ μέσα σε 2 ημέρες

σχετικά άρθρα

Αθήνα - Θεσσαλονίκη: Πότε η Θεσσαλονίκη είχε υπερδιπλάσιο πληθυσμό από την Αθήνα;
Έχετε αναρωτηθεί ποια Ευρωπαϊκή πόλη το 1854 είχε τον περισσότερο πληθυσμό; Πόσο είχε η Αθήνα εκείνη τη χρονιά και πόσο η Θεσσαλονίκη;
Αθήνα - Θεσσαλονίκη: Πότε η Θεσσαλονίκη είχε υπερδιπλάσιο πληθυσμό από την Αθήνα;
Συσπείρωση Πανεπιστημιακών: Ο αυταρχισμός των δυνάμεων καταστολής έχει τη σφραγίδα της Υπουργού Παιδείας
Οι πολλές χιλιάδες φοιτητές/τριες που είδαμε στην χθεσινή διαδήλωση έχουν καθαρό πρόσωπο και ταυτότητα.
Συσπείρωση Πανεπιστημιακών: Ο αυταρχισμός των δυνάμεων καταστολής έχει τη σφραγίδα της Υπουργού Παιδείας