pinakas
«Δυσκολεύομαι να συμπεράνω, αν ο νόμος υπονοεί 'μία τετραμηνιαία δοκιμασία'  το χρόνο ή μία σε κάθε τετράμηνο» - Γράφει ο Νίκος Γράψας

Για την αξιολόγηση των μαθητών του Γυμνασίου, στον νέο νόμο, 4823/2021 αλλά και στη διευκρινιστική εγκύκλιο η οποία, απλά, αναφέρεται  στο σχετικό εδάφιο του νόμου, 1. παρατίθενται 5 κριτήρια αξιολόγησης.

Τα 3 κριτήρια αναφέρονται στην συνολική συμμετοχή του μαθητή και στις καθημερινές εργασίες,( όχι σε γραπτό διαγώνισμα.)

2. Μόλις στο 4ο κριτήριο γίνεται αναφορά πιθανότητας γραπτής δοκιμασίας εναλλακτικά(προσοχή στα διαζευκτικά ή)......''Οι τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης (ωριαίες γραπτές δοκιμασίες ή ανάθεση και υποβολή/παρουσίαση ατομικής ή ομαδικής συνθετικής ή διαθεματικής δημιουργικής εργασίας ή αξιοποίηση των χαρακτηριστικών και των σταδίων εφαρμογής του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης)

Σε ποία γλώσα, λοιπόν, το 'δοκιμασίες αξιολόγησης' και τα: ι. 'ανάθεση και υποβολή/παρουσίαση δημιοργικής εργασίας, ιι. αξιοποίηση του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης, μεταφράζονται,  ντε και καλά, σε 'γραπτό διαγώνισμα';;..

Κατά το 4ο κριτήριο, είναι στο χέρι του κάθε διδάσκοντα εκπαιδευτικού να επιλέξει ή όχι την 'ωριαία γραπτή δοκιμασία" (όχι ΄διαγώνισμα')
3. Στην διευκρινιστική παράγραφο για τα μαθήματα των ομάδων, αναφέρεται : 

''Στα μαθήματα της Ομάδας Α ́ και της Ομάδας Β ́  διενεργείται υποχρεωτικά μία (1) τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης.''

Δυσκολεύομαι να συμπεράνω, αν ο νόμος υπονοεί 'μία τετραμηνιαία δοκιμασία'  το χρόνο ή μία σε κάθε τετράμηνο. Πάντως, ο αριθμός δύο (2), δεν αναφέρεται πουθενά ούτε υπονοείται με βεβαιότητα.. (η λέξη 'υποχρεωτικά', συνήθως χρησιμοποιείται όταν πρέπει να τονισθεί η ελάχιστη υποχρέωση)

Η γρήγορη παρατήρηση, παρακαλώ επιτρέψτε μου,  είναι ότι, δεν προβάλλονται όσο θα έπρεπε τα 3 πρώτα και πολύ ουσιαστικά για την αξιολόγηση των μαθητών κριτήρια),ενώ μας απασχολεί το 4ο κριτήριο, πιθανόν γιατί έχουμε ως δεδομένο, παγιωμένο και 'εύκολο' τρόπο αξιολόγησης το 'διαγώνισμα' (το οποίο, μάλιστα, το έχουμε στο μυαλό μας ως συντόμευση του όρου 'γραπτό διαγώνισμα'..)

Αγαπητοί συνάδελφοι, προσωπικά θα επέλεγα τον ουσιαστικότερο (και δικαιότερο) τρόπο για τους πολύ διαφορετικούς (στην εποχή μας), μαθητές..διαφορετικούς μεταξύ τους...οι ατομικές και ομαδικές εργασίες απελευθερώνουν τις ικανότητες των μαθητών, ενισχύεται η αυτοπεποίθηση τους, καλλιεργείται κλίμα αποδοχής και εμπιστοσύνης μεταξύ όλων.

Αγαπητή υφυπουργέ, οι διευκρινιστικές εγκύκλιοι, παρακαλώ εκ μέρους της σχολικής μας κοινότητας, να είναι πραγματικά διευκρινιστικές και όχι copy paste των νόμων..
Ευχαριστώ για την φιλοξενία

Καλές γιορτές, ειρήνη και αγάπη σε όλο τον κόσμο..
Ζάκυνθος 23/12/21 

*Νίκος Γράψας, δ/ντής του 1ου Γυμνασίου Ζακύνθου, μετά από συζήτηση με τους συναδέλφους του Σχολείου μας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Απόλυτος θρίαμβος για μαθήτρια πολύτεκνης οικογένειας – 20 σε όλα τα μαθήματα στις Πανελλαδικές

750 ευρώ  σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 30/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

2ο ΓΕΛ Αμαλιάδας : Πρόκριση της Ομάδας Ρομποτικής “Amabots” του Σχολείου και θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Παγκόσμια Ολυμπιάδα Ρομποτικής 2025 στη Σιγκαπούρη
Από την Αμαλιάδα στη διεθνή σκηνή: Οι AMABOTS εκπροσωπούν την Ελλάδα στην Παγκόσμια Ολυμπιάδα Ρομποτικής 2025
Η Ομάδα Ρομποτικής “AMABOTS” του 2ου ΓΕΛ Αμαλιάδας «Αθανάσιος Παπαγεωργίου» θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Παγκόσμια Ολυμπιάδα Ρομποτικής 2025
Από την Αμαλιάδα στη διεθνή σκηνή: Οι AMABOTS εκπροσωπούν την Ελλάδα στην Παγκόσμια Ολυμπιάδα Ρομποτικής 2025
PAIDEIAS
Ίδρυση Γυμνασίων, Λυκείων και Λυκειακών Τάξεων - Μετατροπές στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΦΕΚ)
Με Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ), ιδρύονται νέα Γυμνάσια και Λύκεια, καθώς και Λυκειακές Τάξεις
Ίδρυση Γυμνασίων, Λυκείων και Λυκειακών Τάξεων - Μετατροπές στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΦΕΚ)
χρηστος χριστοφοριδης
Από Πυροσβέστης σε πρωταθλητή: Ο Χρήστος Χριστοφορίδης στα έδρανα του ΟΠΑ και στην παγκόσμια κορυφή της πάλης στην άμμο
Ο δρόμος από τη Σχολή Πυροσβεστών στο ΟΠΑ και στην κατάκτηση της παγκόσμιας πρωτιάς στην πάλη στην άμμο
Από Πυροσβέστης σε πρωταθλητή: Ο Χρήστος Χριστοφορίδης στα έδρανα του ΟΠΑ και στην παγκόσμια κορυφή της πάλης στην άμμο