pinakas
«Δυσκολεύομαι να συμπεράνω, αν ο νόμος υπονοεί 'μία τετραμηνιαία δοκιμασία'  το χρόνο ή μία σε κάθε τετράμηνο» - Γράφει ο Νίκος Γράψας

Για την αξιολόγηση των μαθητών του Γυμνασίου, στον νέο νόμο, 4823/2021 αλλά και στη διευκρινιστική εγκύκλιο η οποία, απλά, αναφέρεται  στο σχετικό εδάφιο του νόμου, 1. παρατίθενται 5 κριτήρια αξιολόγησης.

Τα 3 κριτήρια αναφέρονται στην συνολική συμμετοχή του μαθητή και στις καθημερινές εργασίες,( όχι σε γραπτό διαγώνισμα.)

2. Μόλις στο 4ο κριτήριο γίνεται αναφορά πιθανότητας γραπτής δοκιμασίας εναλλακτικά(προσοχή στα διαζευκτικά ή)......''Οι τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης (ωριαίες γραπτές δοκιμασίες ή ανάθεση και υποβολή/παρουσίαση ατομικής ή ομαδικής συνθετικής ή διαθεματικής δημιουργικής εργασίας ή αξιοποίηση των χαρακτηριστικών και των σταδίων εφαρμογής του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης)

Σε ποία γλώσα, λοιπόν, το 'δοκιμασίες αξιολόγησης' και τα: ι. 'ανάθεση και υποβολή/παρουσίαση δημιοργικής εργασίας, ιι. αξιοποίηση του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης, μεταφράζονται,  ντε και καλά, σε 'γραπτό διαγώνισμα';;..

Κατά το 4ο κριτήριο, είναι στο χέρι του κάθε διδάσκοντα εκπαιδευτικού να επιλέξει ή όχι την 'ωριαία γραπτή δοκιμασία" (όχι ΄διαγώνισμα')
3. Στην διευκρινιστική παράγραφο για τα μαθήματα των ομάδων, αναφέρεται : 

''Στα μαθήματα της Ομάδας Α ́ και της Ομάδας Β ́  διενεργείται υποχρεωτικά μία (1) τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης.''

Δυσκολεύομαι να συμπεράνω, αν ο νόμος υπονοεί 'μία τετραμηνιαία δοκιμασία'  το χρόνο ή μία σε κάθε τετράμηνο. Πάντως, ο αριθμός δύο (2), δεν αναφέρεται πουθενά ούτε υπονοείται με βεβαιότητα.. (η λέξη 'υποχρεωτικά', συνήθως χρησιμοποιείται όταν πρέπει να τονισθεί η ελάχιστη υποχρέωση)

Η γρήγορη παρατήρηση, παρακαλώ επιτρέψτε μου,  είναι ότι, δεν προβάλλονται όσο θα έπρεπε τα 3 πρώτα και πολύ ουσιαστικά για την αξιολόγηση των μαθητών κριτήρια),ενώ μας απασχολεί το 4ο κριτήριο, πιθανόν γιατί έχουμε ως δεδομένο, παγιωμένο και 'εύκολο' τρόπο αξιολόγησης το 'διαγώνισμα' (το οποίο, μάλιστα, το έχουμε στο μυαλό μας ως συντόμευση του όρου 'γραπτό διαγώνισμα'..)

Αγαπητοί συνάδελφοι, προσωπικά θα επέλεγα τον ουσιαστικότερο (και δικαιότερο) τρόπο για τους πολύ διαφορετικούς (στην εποχή μας), μαθητές..διαφορετικούς μεταξύ τους...οι ατομικές και ομαδικές εργασίες απελευθερώνουν τις ικανότητες των μαθητών, ενισχύεται η αυτοπεποίθηση τους, καλλιεργείται κλίμα αποδοχής και εμπιστοσύνης μεταξύ όλων.

Αγαπητή υφυπουργέ, οι διευκρινιστικές εγκύκλιοι, παρακαλώ εκ μέρους της σχολικής μας κοινότητας, να είναι πραγματικά διευκρινιστικές και όχι copy paste των νόμων..
Ευχαριστώ για την φιλοξενία

Καλές γιορτές, ειρήνη και αγάπη σε όλο τον κόσμο..
Ζάκυνθος 23/12/21 

*Νίκος Γράψας, δ/ντής του 1ου Γυμνασίου Ζακύνθου, μετά από συζήτηση με τους συναδέλφους του Σχολείου μας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 13/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
Ο «Γολγοθάς» του εκπαιδευτικού: Πέντε αξιολογήσεις και ένας μισθός πείνας
Από τις Πανελλήνιες στους πίνακες του ΑΣΕΠ: Ο δρόμος του δασκάλου προς τη «μονιμότητα» που τώρα αμφισβητείται
Ο «Γολγοθάς» του εκπαιδευτικού: Πέντε αξιολογήσεις και ένας μισθός πείνας
πλουμιδακη
Κατερίνα Πλουμιδάκη: Ο εφιάλτης μετά την αποτυχημένη πλαστική στα χείλη
Όπως αποκάλυψε, η περιπέτειά της δεν έχει τέλος, καθώς αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα στην καθημερινότητά της και χρειάζεται να υποβληθεί σε πολλά...
Κατερίνα Πλουμιδάκη: Ο εφιάλτης μετά την αποτυχημένη πλαστική στα χείλη
βιντεοπαιχνιδι
Δημιουργικότητα: Το αντίδοτο στη γήρανση του εγκεφάλου
Σύμφωνα με πρόσφατη διεθνή έρευνα, οι άνθρωποι που ασχολούνται με δημιουργικές δραστηριότητες, όπως ο χορός, η μουσική, η ζωγραφική ή ακόμη και τα...
Δημιουργικότητα: Το αντίδοτο στη γήρανση του εγκεφάλου