pistopoihsh agglikwn LTE golearn AEP
Πανελλήνιος σχολικός διαγωνισμός καινοτομίας από το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας με σκοπό την υποστήριξη των μαθητών με αναπηρία

Επιστημονικοί, ερευνητικοί και οικονομικοί φορείς της βόρειας Ελλάδας συμπράττουν με το Εργαστήριο Προσβασιμότητας και Υποστήριξης των Ατόμων με Αναπηρία του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και καθοδηγούν τους μαθητές δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων στην Ελλάδα και την Κύπρο, να σχεδιάσουν προτάσεις και προϊόντα που θα συμβάλλουν στην υποστήριξη των συμμαθητών τους με αναπηρία.

Πρόκειται για τον πρώτο Πανελλήνιο Σχολικό Διαγωνισμό Καινοτομίας «Εμείς Καινοτομούμε – για τους συμμαθητές μας με αναπηρία», που διοργανώνεται από το εργαστήριο του ΠΑΜΑΚ, υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, με την υποστήριξη του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος/Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας, του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, του Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλάδος, του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας, του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής Βορείου Ελλάδος, αλλά και εταιριών όπως η «Γνώμων» και η «Olympia Electronics».

Από τις προτάσεις που θα κατατεθούν, θα βραβευθούν οι τρεις καλύτερες, ενώ θα δοθούν βεβαιώσεις συμμετοχής σε όλους τους συμμετέχοντες στο διαγωνισμό. Τα βραβευθέντα έργα θα λάβουν, επιπλέον, το χρηματικό βραβείο των 5.000 ευρώ για τον πρώτο νικητή, 3.000 ευρώ για το δεύτερο νικητή και 2.000 ευρώ για τον τρίτο νικητή.

Καινοτομίες του διαγωνισμού αποτελούν η σύσταση επιτροπής Μεντόρων -απαρτίζεται από καθηγητές πανεπιστημίων της χώρας, με ειδίκευση σε θέματα αναπηρίας και εκπαίδευσης, αλλά και από σημαντικούς εκπροσώπους των επιμελητηρίων, της επιχειρηματικότητας και της βιομηχανίας- που θα υποστηρίξει τους μαθητές κατά τη διάρκεια ανάπτυξης των καινοτόμων σχεδίων/ιδεών τους, καθώς και η τροφοδότηση των διαγωνιζομένων με πλήθος σχετικών επιστημονικών δημοσιεύσεων τροποποιημένων σε απλοποιημένη γλώσσα.

«Ο Σχολικός Διαγωνισμός Καινοτομίας, δεν φιλοδοξεί να είναι απλά ένας ακόμη διαγωνισμός. Φιλοδοξεί να εξελιχθεί σε ένα “ Σχολείο” Γνώσης και Εμπειριών, που θα εισάγει τους νέους μας στην επιστήμη και την καινοτομία», σύμφωνα με τον πρόεδρο του Τμήματος ΕΚΠ του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και Διευθυντής του Εργαστηρίου Προσβασιμότητας και Υποστήριξης των Ατόμων με Αναπηρία, καθηγητή Κωνσταντίνο Παπαδόπουλο.

«Γνωρίζουμε τη μεγάλη κοινωνική ευαισθησία των νέων μας. Ακούμε ή διαβάζουμε συχνά για αξιέπαινες προσπάθειες μαθητών, οι οποίες συνοδεύονται από προτάσεις για εφαρμογές σε διάφορα πεδία αιχμής, πολλές από τις οποίες σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με κάποια με ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού. Προσπαθούν έμπρακτα να αλλάξουν τον κόσμο και να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής των ατόμων με αναπηρία. Σίγουρα τους αξίζει ένα μεγάλο μπράβο. Αρκεί όμως αυτό; Θεωρώ ότι θα ήταν περισσότερο ικανοποιημένοι εάν βλέπανε κάποια στιγμή οι προτάσεις τους να μετουσιώνονται σε έργα και πράξεις που ικανοποιούν το πραγματικό τους κίνητρο, που είναι η συνεισφορά στην κοινωνία και στα άτομα με αναπηρία», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ.Παπαδόπουλος.

Εξήγησε δε, ότι μέσα από τη συμμετοχή τους στον διαγωνισμό, οι μαθητές «θα βοηθηθούν στο να κατανοήσουν την αξία της καινοτομίας και της προσφοράς που μπορεί να έχει στο κοινωνικό σύνολο, “ παντρεύοντας” την επιστήμη με την επιχειρηματικότητα και αποκτώντας έτσι από πολύ νωρίς μια κουλτούρα που γενικότερα απουσιάζει από τη χώρα».

«Για τον σκοπό αυτό δέχονται ουσιαστική ανατροφοδότηση από αναγνωρισμένους επιστήμονες/ ερευνητές και σημαντικούς εκπροσώπους του επιχειρηματικού κόσμου και της καινοτομίας. Ταυτόχρονα όμως, και αυτό είναι ίσως το πιο σημαντικό, μαθαίνουν καλύτερα τις ανάγκες των συμμαθητών τους και γενικότερα των ατόμων με αναπηρία και γίνονται συμμέτοχοι στην προσπάθεια βελτίωσης της καθημερινότητάς τους», πρόσθεσε ο καθηγητής.

Όλα τα έργα θα δημοσιευτούν στην ιστοσελίδα του διαγωνισμού, όπου μπορεί να υπάρχει και μια πεντάλεπτη παρουσίαση του έργου μέσω βίντεο. Τα βίντεο των βραβευμένων σχεδίων θα αναρτηθούν πλήρως προσβάσιμα στα άτομα με τύφλωση ή κώφωση.

Τα σχολεία που επιθυμούν να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό οφείλουν να δηλώσουν συμμετοχή έως την Παρασκευή, 21 Ιανουαρίου 2022, συμπληρώνοντας ηλεκτρονικά τη σχετική αίτηση πιέζοντας εδώ: Δήλωση Συμμετοχής Σχολικών Μονάδων.

Οι μαθητές/μαθήτριες που επιθυμούν να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό οφείλουν να δηλώσουν συμμετοχή επίσης έως την Παρασκευή, 21 Ιανουαρίου 2022, συμπληρώνοντας ηλεκτρονικά τη σχετική αίτηση, πιέζοντας εδώ: Δήλωση Συμμετοχής.

Αναλυτικές οδηγίες συμμετοχής οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν από τον σύνδεσμο: Οδηγίες Συμμετοχής, ενώ όλες οι πληροφορίες για τον διαγωνισμό βρίσκονται στην ιστοσελίδα του διαγωνισμού: https://inventivestudents.uom.gr/

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Το πιο γρήγορο τεστ ευφυΐας στον κόσμο: Δείτε με τρεις ερωτήσεις αν έχετε IQ πάνω απ’ το μέσο όρο

ΑΣΕΠ: Ποια σεμινάρια Πανεπιστημίων μοριοδοτούν στους Πίνακες ΕΙΔΙΚΗΣ αλλά και ΓΕΝΙΚΗΣ - ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

Πίνακες αναπληρωτών ΕΑΕ: Προλαβαίνετε να πάρετε 11 μόρια έως τις 23 Μαϊου

Η 1η Πανεπιστημιακή Επιμόρφωση στον Αυτισμό από το Παν.Πατρών με Μοριοδοτούμενο Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Το ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ online Lower - Proficiency για Ενήλικες σε 2 ημέρες Μόνο 111 ευρώ

ECDL | Πιστοποίηση Υπολογιστών για ΑΣΕΠ μόνο 95 ευρώ μέσα σε 2 ημέρες

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα

fysiki_agogi
Μαμουλάκης για αναπληρωτές Φυσικής Αγωγής: Πολύ περισσότερα κενά από διορισμούς
Κοινοβουλευτική παρέμβαση του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ για τους αναπληρωτές καθηγητές Φυσικής Αγωγής προανήγγειλε ο βουλευτής Χάρης Μαμουλάκης
Μαμουλάκης για αναπληρωτές Φυσικής Αγωγής: Πολύ περισσότερα κενά από διορισμούς
Τι απαντά η Αθήνα στο «δεν υπάρχει πια ο Μητσοτάκης» του Ερντογάν
Η απάντηση της Αθήνας στις δηλώσεις του Ερντογάν για τον Κυριάκο Μητσοτάκη - «Δεν θα μπούμε σε αντιπαράθεση δηλώσεων με την ηγεσία της Τουρκίας. Η...
Τι απαντά η Αθήνα στο «δεν υπάρχει πια ο Μητσοτάκης» του Ερντογάν
Από την Ανατολή στη Δύση

Συζητήσεις επί συζητήσεων με πολιτικό και ιδεολογικό περιεχόμενο γίνονται ως προς τα που είναι προσανατολισμένη η χώρα μας. Θεωρώ...

Από την Ανατολή στη Δύση