εκπαιδευτικοί στην τάξη - σεμινάρια
ΕΛΜΕ Ρεθύμνου: Σκοπός του υπουργείου είναι "να περιορίσει τον δημιουργικό χρόνο που αφιερώνουμε στην προετοιμασία των μαθημάτων (αλλά και πολλών άλλων εκπαιδευτικών δράσεων), να ασχολούμαστε με επιμορφώσεις-κονσέρβα και στο τέλος η δουλειά να μας γίνει ξένη, το λειτούργημα βραχνάς"

Οι επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών να γίνουν δια ζώσης, σε εργάσιμες ώρες και μέρες, στοχευμένα και για όσο χρόνο χρειάζεται, ζητά με ανοικτή της επιστολή προς την υπουργό Παιδείας η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου.

Η ΕΛΜΕ παρατηρεί ότι οι επιμορφώσεις για τα νέα Προγράμματα Σπουδών γίνονται απόγευμα:  "Ο προσωπικός χρόνος, ο οικογενειακός προγραμματισμός, ο προσωπικός υλικοτεχνικός εξοπλισμός και η προετοιμασία των εκπαιδευτικών για τα μαθήματα δεν λαμβάνονται υπόψη. Ασφαλώς, ούτε λόγος για αναγνώριση αυτού του χρόνου ως υπερωριακού, παρότι οι επιμορφωτές πληρώνονται κανονικά από το Ε.Σ.Π.Α", σημειώνουν οι εκπαιδευτικοί

Όλη η ανακοίνωση

Απογευματινές επιμορφώσεις εκπαιδευτικών ή αλλιώς «Αναζητώντας τον προσωπικό χρόνο»

Στις 29 Νοεμβρίου ξεκινάει η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών των Πρότυπων (Π.Σ.) και Πειραματικών Σχολείων (ΠΕΙ.Σ.) στα νέα Προγράμματα Σπουδών που ανακοίνωσε το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) και των οποίων η εφαρμογή θα ξεκινήσει πιλοτικά από τα εν λόγω σχολεία. Η επιμόρφωση προβλέπει 8 ώρες σύγχρονης διδασκαλίας και 28 ασύγχρονης – ανά γνωστικό αντικείμενο, όχι ανά εκπαιδευτικό. Η ανακοίνωση δεν καθιστά σαφές αν η επιμόρφωση έχει υποχρεωτικό χαρακτήρα, πρακτικά ωστόσο εκεί καταλήγουμε, αφού η πιλοτική εφαρμογή θεωρείται συστατικό στοιχείο των Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ.

Τα ίδια τα νέα τα Προγράμματα Σπουδών έχουν γίνει ήδη αντικείμενο κριτικής και διαμάχης ανάμεσα στο Ι.Ε.Π. και επιστημονικές ενώσεις για τη δυσκολία, τη θεματολογία και το εύρος της ύλης που συνεπάγονται. Είναι σχεδόν σίγουρο πως το μελλοντικό αποτέλεσμα της εφαρμογής τους θα οδηγήσει στην αύξηση της μαθητικής διαρροής από το Γενικό Λύκειο. Σε συνδυασμό με τις τελευταίες αλλαγές (Ε.Β.Ε., Τράπεζα Θεμάτων), αλλά και την επικείμενη “μεταρρύθμιση” της Επαγγελματικής και της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, γίνεται τελικά πρόδηλο το πού αποσκοπεί η πολιτική του ΥΠΑΙΘ. Το Ι.Ε.Π. από τη μεριά του αγνόησε κατά την εκπόνησή τους την ευρύτερη εκπαιδευτική κοινότητα και τις παρατηρήσεις ή τις προτάσεις της που προέρχεται από την καθημερινή εμπειρία της τάξης, προτάσσοντας ιδεολογικοπολιτικές επιλογές και υποτάσσοντας την Παιδαγωγική Επιστήμη σε αυτές. 

Οι σχετικές ‘’τεχνοκρατικές’’ επιμορφώσεις, «αυτονόητα», γίνονται απόγευμα. Ο προσωπικός χρόνος, ο οικογενειακός προγραμματισμός, ο προσωπικός υλικοτεχνικός εξοπλισμός και η προετοιμασία των εκπαιδευτικών για τα μαθήματα δεν λαμβάνονται υπόψη. Ασφαλώς, ούτε λόγος για αναγνώριση αυτού του χρόνου ως υπερωριακού. (Οι επιμορφωτές βέβαια πληρώνονται κανονικά από το Ε.Σ.Π.Α.). Επιπλέον, η συγκεκριμένη δράση έρχεται εν πολλοίς και σε αντίφαση με τον χαρακτήρα των Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ, αφού μπορεί να «πέφτει πάνω» σε Ομίλους, που λειτουργούν στα εν λόγω σχολεία.

Η επιμόρφωση στα Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ. θα εφαρμοστεί …πιλοτικά και για τους εκπαιδευτικούς των άλλων σχολείων, που σύντομα θα κληθούν και εκείνοι να «λάβουν γνώση». Η ίδια η υπουργός έχει κάνει λόγο για «διαρκή επιμόρφωση», ενώ και ο πρόσφατος νόμος (4823/2021) προβλέπει 15 ώρες υποχρεωτικών απογευματινών επιμορφώσεων σε κάθε σχολείο. Η δε λεγόμενη “αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου” προτείνει και την αυτομόρφωση των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων. Το πρόβλημα λοιπόν μας αφορά όλους. 

Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν ενδιαφέρεται ούτε τα σχολεία να βελτιωθούν, ούτε οι εκπαιδευτικοί να γίνουμε σοφότεροι, ούτε να «προστατέψει» τους μαθητές από απώλεια διδακτικών ωρών – αν ενδιαφερόταν, θα είχε καλύψει τα κενά δασκάλων και καθηγητών από τον Σεπτέμβρη. Οι σκοποί είναι άλλοι: Αφενός να δώσει ένα «μήνυμα» σε ένα υπαρκτό ή εν δυνάμει συντηρητικό ακροατήριο που θα χαρεί να «στρωθούν στη δουλειά» οι εκπαιδευτικοί και που συστηματικά θέλει να αγνοεί ότι δουλεύουμε πολύ περισσότερο από όσο νομίζουν. Αφετέρου να περιορίσει τον δημιουργικό χρόνο που αφιερώνουμε στην προετοιμασία των μαθημάτων (αλλά και πολλών άλλων εκπαιδευτικών δράσεων), να ασχολούμαστε με επιμορφώσεις-κονσέρβα και στο τέλος η δουλειά να μας γίνει ξένη, το λειτούργημα βραχνάς (για να παραφράσουμε και τον ποιητή). Επίσης, θέλει να συμβάλλει σε μια γενικότερη απόπειρα αποδοχής ότι ο εργαζόμενος δεν έχει κατοχυρωμένο χρόνο και δικαιώματα· «ευελιξία της αγοράς» είναι η εύσχημη φράση.

Η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου:

  • Διαμαρτύρεται έντονα για τη συγκεκριμένη απόφαση και  καλεί το Υπουργείο Παιδείας να την ανακαλέσει και οι επιμορφώσεις να γίνουν δια ζώσης, σε εργάσιμες ώρες και μέρες, στοχευμένα και για όσο χρόνο χρειάζεται.

  • Ζητάει οι όποιες αναθεωρήσεις των προγραμμάτων σπουδών να είναι πάντα προϊόν μελέτης και διαλόγου και με τους «μάχιμους» εκπαιδευτικούς.

  • Καλεί την ΟΛΜΕ να τοποθετηθεί επί του θέματος, καθώς αυτό αφορά το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας, ενόψει και της Γ.Σ. Προέδρων Ε.Λ.Μ.Ε. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εθνικό Απολυτήριο: Τέλος στις Πανελλαδικές όπως τις ξέραμε - Τι αλλάζει

Το νέο σήμα που μπαίνει στους δρόμους – Τι σημαίνει η πινακίδα με το λουλούδι;

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

katharisma
Καθαριστικό με λεμόνι και ξύδι: Λύση για όλο το σπίτι με φυσικό τρόπο
Με βασικά υλικά όπως το λεμόνι και το ξύδι, μπορεί κανείς να φτιάξει εύκολα ένα οικολογικό, ασφαλές και αποτελεσματικό καθαριστικό, κατάλληλο για...
Καθαριστικό με λεμόνι και ξύδι: Λύση για όλο το σπίτι με φυσικό τρόπο
ματ χτυπούν την πορεία υπερ παλαιστίνης
Τα ΜΑΤ διέλυσαν την ειρνηνική πορεία για την Παλαιστίνη - Έριξαν χημικά
νταση στην Ομόνοια μετά από ειρηνική πορεία υπέρ της Παλαιστίνης. Παρέμβαση των ΜΑΤ έριξαν κρότου λάμψης και χημικά και απώθησαν τους διαδηλωτές
Τα ΜΑΤ διέλυσαν την ειρνηνική πορεία για την Παλαιστίνη - Έριξαν χημικά