μαθητής, κιμωλία, μαυροπίνακας
Ο Ηλίας Παπαχατζής γράφει έναν υποθετικό διάλογο για τη δημόσια παιδεία

-Καλημέρα,δάσκαλε

-Καλημέρα, Βασίλη. Πώς είσαι;

-Εγώ καλά,λέω,προς το παρόν...

-Εγώ πάλι όχι. Κάθε μέρα κι άλλα προβλήματα..

-Έγινε τίποτα στο σχολείο;

-Προσπαθούμε να μπαλώσουμε τις τρύπες από την τηλεκπαίδευση, αλλά 
χωρίς αποτέλεσμα.

-Γιατί;

-Επιμένουν να βγει η ύλη η φετινή κι έτσι δεν υπάρχει χρόνος για τις 
"χαμένες χρονιές". Και επιπλέον πρέπει να τους βάλω διαγωνίσματα, για 
να πάρουν βαθμό μετά τις γιορτές

-Α, γι' αυτό ζορίζεται ο γιος μου αυτές τις μέρες. Το μυαλό του μόνο 
στα διαγωνίσματα και τους βαθμούς

-Κι εσύ τι του λες για να τον ξεαγχώσεις;

-Δε τον βλέπω. Το απόγευμα, που γυρίζω απ' τη δουλειά, τα παιδιά 
λείπουν στα φροντιστήρια. Έχω και την κόρη, που δίνει Πανελλήνιες φέτος.

-Αυτή πώς πάει;

-Χαρές και πανηγύρια...ήρθε Βιολόγος την Τρίτη. Κι έτσι θα κάνουν και μάθημα

-Μεγάλη επιτυχία της κυβέρνησης...

-Καλά, αυτοί δε ντρέπονται καθόλου;

-Βασίλη,πλάκα κάνεις;

-Εδώ έχουνε στοιβαγμένα τα παιδιά ισχυριζόμενοι ότι δε μεταδίδουν τον 
κορονοϊό κι εσύ ζητάς καθηγητές;

-Ναι, ζητάω. Και για το άλλο, που λες, αρνούνται να μας συναντήσουν.

-Εμάς ο προϊστάμενος θα μας δεχτεί την Τρίτη. Ακριβώς ένα μήνα από 
τότε, που το ζητήσαμε

-Κάνανε καθυστέρηση μάλλον, γιατί δεν είχαν τι να απαντήσουν για τα κενά κλπ.

-Μπορεί...αλλά κι εσάς, τους συλλόγους γονέων, δε σας βλέπω και πολύ 
δραστήριους

-Τώρα οργανωνόμαστε. Συναντηθήκαμε με την ΕΛΜΕ προχτές...

-Και πώς σας φάνηκαν οι καθηγητές;

-Η πρώτη εντύπωση ήταν άριστη. Δεν το περίμενα. Είχα την εικόνα κάποιων 
περίεργων τύπων, που δε θέλουν να δουλέψουν

-Κι από πού την είχες αυτή την εικόνα;

-Απ' τα κανάλια. Δεν είδες τι λένε εναντίον σας κάθε μέρα;
-Εσύ τι είδες λοιπόν;

-Όχι μόνο ήξεραν τα προβλήματα της εκπαίδευσης, αλλά ήταν και πρόθυμοι 
να μας τα αναλύσουν, από την πλευρά τους. Μας άκουγαν με προσοχή και 
θέλουν να οργανώσουμε συζητήσεις με τους γονείς των παιδιών των 
σχολείων μας, για να μιλήσουν και μ' αυτούς

-Κακό είν' αυτό;

-Άριστο. Ενθουσιάστηκα σου λέω… Όποτε έχουμε ζητήσει κάτι τέτοιο από 
εκπροσώπους της άλλης πλευράς, καμία απάντηση. Νομίζουν ότι είμαστε 
υπάλληλοί τους και θα μας πείσουν με διαταγές;

-Μας έχουν μπερδέψει, Βασίλη. Κι εμάς έτσι νόμισαν, αλλά "τους βγάζουμε γλώσσα"

-Θα ξαναρχίσετε τον αγώνα δηλαδή; Γιατί ακούω ότι οι δάσκαλοι, που 
είναι πιο ενωμένοι από σας, πάνε καλά

-Λέμε να συνεχίσουμε τον αγώνα για ένα καλύτερο σχολείο, που θα 
μορφώνει όλα τα παιδιά

-Δηλαδή;

-Δε γίνεται να σκοτώνονται εργαζόμενοι κι η κοινωνία να μην 
αντιδρά...επειδή συζητά τις ανοησίες, που λανσάρουν τα επίσημα ΜΜΕ...

-Ή να λέγεται ότι οι απεργίες είναι επικίνδυνες μετά από "δολοφονίες" 
ανθρώπων, που απλά εργάζονταν;

-Και τι μπορείτε να κάνετε εσείς γι' αυτό,καθηγητά μου;

-Πρώτον να μεταδώσουμε σε σας τους γονείς το πνεύμα της ενσυναίσθησης 
και της αλληλεγγύης με τις πρωτοβουλίες μας. Και δεύτερον να μάθετε και 
να μάθουμε τα παιδιά να ψάχνουν ό,τι τους λένε και να γίνουν άνθρωποι 
με κοινωνικές ευαισθησίες...

-Συμφωνώ. Κι εμείς έχουμε τέτοιες ευαισθησίες και, αν κάνετε κάτι, που 
να βοηθά τους αδύναμους ή που να στηρίζει τα δικαιώματα όλων, θα το 
υποστηρίξουμε

-Φωνάζουμε να σταλούν δάσκαλοι και καθηγητές για τα τμήματα ένταξης

-Σωστά. Δεν πρέπει να υπάρχουν παιδιά, που να μην πηγαίνουν στο σχολείο

-Κι αυτοί απαντούν:"Αξιολόγηση"

-Αξιολόγηση χωρίς να υπάρχουν δάσκαλοι;Αξιολόγηση με κοντεινερς;

-Αντί να κοιτάξουν να ενισχύσουν τις φτωχές οικογένειες και να 
φτιάξουν σχολεία, θέλουν να επιβάλουν την αξιολόγηση των σχολείων

-Και γιατί, παρακαλώ;

-Γιατί τα σχολεία είναι-λέει-πολλά και όσα μείνουν πρέπει να βρουν 
ιδιωτική χρηματοδότηση, ν' αρχίσουν δηλ. να θυμίζουν μαγαζιά

-Εμείς δε συμφωνούμε μ' αυτό.

-Καλό...Και κάτι άλλο:με την αξιολόγηση μας έχουν βάλει κι 
ασχολούμαστε με χαρτιά και φόρμες, αντί να δίνουμε βάση στο μάθημα

-Α, θέλουν τα παιδιά μας αγράμματα;

-Αγράμματα, θύματα της τηλεθέασης και των επιτήδειων της κάθε 
εξουσίας, που θέλουν ν' αυξήσουν τα κέρδη τους

-Κι εσείς τι θα κάνετε;

-Αν περάσει η αξιολόγηση, θα είμαστε όλο και πιο φοβισμένοι για το αν 
θα κλείσει το σχολείο μας και μήπως μας κρίνουν ανεπαρκείς και δε θα 
έχουμε κουράγιο για τίποτα άλλο εκτός από το "να βγει η ύλη"

-Για να κανονίσω εκείνη τη συνάντηση με τους γονείς του σχολείου 
μας. Γιατί κατάλαβα ότι εσείς ενδιαφέρεστε πραγματικά για τα παιδιά μας

-Προσπαθούμε...με τις αδυναμίες μας. Ελάτε κοντά μας να παλέψουμε όλοι μαζί

-Ναι

-Για μια δημόσια παιδεία, που θα στοχεύει σε μια καλύτερη κοινωνία

-Που αυτοί έχουν διαιρέσει...

-Πώς αλλιώς θα κρύψουν τις ευθύνες τους;

-Σωστά. Για τη δημόσια Παιδεία λοιπόν

-Γεια σου, Βασίλη

* Ηλίας Παπαχατζής, εκπαιδευτικός

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

eksetaseis
Ανατολική Μακεδονία-Θράκη: Ορισμός Εξεταστικού Κέντρου για την εισαγωγή μαθητών στα Εκκλησιαστικά Σχολεία
Ορισμός Εξεταστικού Κέντρου της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης για την εισαγωγή μαθητών/τριών στα Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής...
Ανατολική Μακεδονία-Θράκη: Ορισμός Εξεταστικού Κέντρου για την εισαγωγή μαθητών στα Εκκλησιαστικά Σχολεία