Σχολείο
«Η παιδεία χρειάζεται ένα ολοκληρωμένο σχέδιο που θα αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου εθνικού σχεδίου. Να πάψει να είναι ένα αποσπασματικό και επιδερμικό μπάλωμα του κάθε Υπουργού» - Γράφει η Σοφία Πουλοπούλου

Έπειτα από 2,5 χρόνια διακυβέρνησης της ΝΔ, γίνεται ολοένα και πιο σαφές, πως η παιδεία πρέπει να έχει μια ανθρωποκεντρική προσέγγιση, έναντι της ταξικής και συγκεντρωτικής προσέγγιση της κυβέρνησης, ενώ πρέπει να απαλλαγεί άμεσα από τις πελατειακές σχέσεις και τα ρουσφέτια, βλέπε φίμωση των συνδικαλιστικών φορέων, δοτά υπηρεσιακά συμβούλια, κατάργηση θεσμού αιρετών κλπ.

Η παιδεία χρειάζεται ένα ολοκληρωμένο σχέδιο που θα αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου εθνικού σχεδίου. Να πάψει να είναι ένα αποσπασματικό και επιδερμικό μπάλωμα του κάθε Υπουργού.

Η παιδεία χρειάζεται ένα αναπτυξιακό όραμα, με σωστή αξιοποίηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης, που θα μετεξελίξει και θα αναβαθμίσει ουσιαστικά και ποιοτικά το εκπαιδευτικό μας σύστημα, αίροντας τις κοινωνικές ανισότητες και τους αποκλεισμούς από αυτήν.

Χρειάζεται ένα ουσιαστικό σχέδιο, ώστε να καινοτομήσει και να ανταποκριθεί επιτυχώς στις ανάγκες του αύριο. Να είναι μέρος και όχι απλώς θεατής των εξελίξεων της 4ης βιομηχανικής επανάστασης, ώστε να εξασφαλίσει η χώρα την οικονομική της επιβίωση.

Η Κυβέρνηση, δυστυχώς, εν μέσω πανδημίας, επέλεξε να οδηγήσει στην αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, καθώς και σε συγχωνεύσεις τμημάτων, βλέποντας μαθητές και εκπαιδευτικούς ως νούμερα, αγνοώντας ότι η πολιτική πρέπει να έχει επίκεντρο τον άνθρωπο. Αποτέλεσμα η αύξηση των κρουσμάτων και μορφωτική φτωχοποίηση των νέων.

Η πανδημία και τα αλλεπάλληλα lockdown τον τελευταίο ενάμισι χρόνο έφεραν, ερευνητικώς αποδεδειγμένα, μαθησιακό έλλειμμα στην παιδεία. Κανένα σχέδιο από την κυβέρνηση για την κάλυψη των κενών. Καμία περικοπή της ύλης. Καμία ώρα αναπλήρωσης.

Αντιθέτως, η κυβέρνηση προχωρά σε συγχωνεύσεις τμημάτων και «ομαδοποιήσεις» μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες, στοιβάζοντας δυο, τρεις και τέσσερεις μαθητές πλήρους παράλληλης στήριξης σε κάθε τμήμα, να μοιράζονται ταυτόχρονα τον ίδιο εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης, αδιαφορώντας για την υποβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης, καθώς και για την καταπάτηση των μορφωτικών δικαιωμάτων τόσο των ίδιων όσο και του ευρύτερου συνόλου των μαθητών.

Είναι πασιφανές ότι η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας έχουν ως στόχο τη διάλυση της γενικής και της ειδικής αγωγής, την ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης, την πνευματική φτωχοποίηση του λαού και την μετατροπή της εκπαίδευσης σε ταξική υπόθεση.

Καταπατούν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, επιδιώκουν τη διεύρυνση των κοινωνικών ανισοτήτων, υπονομεύουν το δικαίωμα πρόσβασης των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ υπονομεύουν και καταπατούν ταυτόχρονα και τα επαγγελματικά και εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, προσπαθώντας να καλύψουν τα χιλιάδες κενά που άφησαν ακάλυπτα, δυο μήνες μετά την έναρξη του σχολικού έτους.

Είναι ξεκάθαρο πως είναι αδήριτη και επιτακτική ανάγκη η επανασύσταση του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας, καθώς και η επανεξέταση όλων των εκπαιδευτικών θεμάτων, συμπεριλαμβανομένης και της αξιολόγησης, από μηδενικής βάσης, μέσα από έναν ευρύ, συμμετοχικό, ανοιχτό, δημοκρατικό διάλογο με την ακαδημαϊκή κοινότητα, τους αρμόδιους φορείς, τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς.

Η Παιδεία χρειάζεται μια βαθιά προοδευτική, ριζικά καινοτόμα, μεταρρυθμιστική πολιτική, που θα ανατρέψει τις ανισότητες, τον αυταρχισμό και τον συντηρητισμό αυτής της κυβέρνησης.

Προκειμένου να πάρει σάρκα και οστά η προσπάθεια συγκρότησης ενός Εθνικού Οργάνου, υπεύθυνου για τα θέματα Παιδείας στη χώρα μας, ο Προοδευτικός και Δημοκρατικός μας χώρος, μπορεί να το εγγυηθεί, έχοντας ως κορωνίδα, τον διάλογο και την επίτευξη ευρύτερων συναινέσεων.

Η Παράταξή μας, είναι ο χώρος κάθε δημοκράτη και προοδευτικού πολίτη. Σε αυτόν τον χώρο, στη Δημοκρατική Προοδευτική Παράταξη, στο ΠΑΣΟΚ και στο Κίνημα Αλλαγής, όλοι οι δημοκράτες και προοδευτικοί πολίτες πρέπει να επιστρέψουν, να συμμετέχουν - όχι μόνο για τις εκλογές της 5ης Δεκεμβρίου- αλλά και μετέπειτα, για να ξαναπάμε μπροστά τη χώρα.

Για να επανιδρύσουμε όλοι μαζί, συμμετοχικά, το κοινωνικό μας κράτος, να επαναφέρουμε τη διαφάνεια, την αξιοκρατία, την ισονομία, την κοινωνική δικαιοσύνη και να υπερασπιστούμε και να προασπίσουμε τη δημόσια δωρεάν Υγεία και Παιδεία.

* εκπαιδευτικός στην ΔΠΕ Ηρακλείου Κρήτης, πρώην Αντιπρόεδρος ΔΣ Σύρου Τήνου Μυκόνου, Υπ. Βουλευτής Α’ Αθήνας με το ΚΙΝΑΛ, Μέλος της Γραμματείας του Τομέα Παιδείας του ΚΙΝΑΛ, Μέλος Πανελλαδικού Συμβουλίου ΔΗ.ΣΥ. και υποψήφια Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 13/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

petrelaio_therm.jpg
Πρεμιέρα για το πετρέλαιο θέρμανσης με χαμηλότερες τιμές - Περιορισμένο ακόμη το ενδιαφέρον των καταναλωτών
Στα 1,09 ευρώ το λίτρο ξεκινά η διάθεση
Πρεμιέρα για το πετρέλαιο θέρμανσης με χαμηλότερες τιμές - Περιορισμένο ακόμη το ενδιαφέρον των καταναλωτών
μαξιλάρια
Κοιμάσαι λάθος και δεν το ξέρεις! Δες ποιο μαξιλάρι σου καταστρέφει τον ύπνο και πώς να το αλλάξεις
Το λάθος μαξιλάρι μπορεί να σου προκαλεί πόνο, αϋπνία και προβλήματα μνήμης – Οι ειδικοί αποκαλύπτουν ποιο είναι το ιδανικό, ανάλογα με τη στάση που...
Κοιμάσαι λάθος και δεν το ξέρεις! Δες ποιο μαξιλάρι σου καταστρέφει τον ύπνο και πώς να το αλλάξεις
Μεγάλη του Γένους Σχολή
Εντολή εκκένωσης για τη Μεγάλη του Γένους Σχολή- Κίνδυνος "κλεισίματος" μετά από 571 χρόνια λειτουργίας
Η ιστορική Μεγάλη του Γένους Σχολή στην Κωνσταντινούπολη αντιμετωπίζει τον κίνδυνο εκκένωσης λόγω αντισεισμικών εργασιών που υπερβαίνουν τις...
Εντολή εκκένωσης για τη Μεγάλη του Γένους Σχολή- Κίνδυνος "κλεισίματος" μετά από 571 χρόνια λειτουργίας
dimosio
Δημόσιο: Θύελλα αντιδράσεων για την αναγνώριση του Integrated master
Πτυχία πενταετούς φοίτησης και μεταπτυχιακά: Τι προβλέπει το άρθρο 45 του νέου φορολογικού νομοσχεδίου και γιατί διχάζει το Δημόσιο
Δημόσιο: Θύελλα αντιδράσεων για την αναγνώριση του Integrated master