Σχολική αίθουσα
«Με τις επιχειρούμενες συμπτύξεις τμημάτων και τις συνακόλουθες αλλαγές διδασκόντων ένα μήνα μετά την έναρξη των μαθημάτων, οι μαθητές θα υποστούν μία νέα αναστάτωση»

Ομόφωνα εγκρίθηκε το ψήφισμα που κατέθεσε η Λαϊκή Συσπείρωση για τη συγχώνευση σχολικών τμημάτων, από το Περιφερειακό Συμβούλιο της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας (ΠΔΕ).

Το ΠΔΕ, λοιπόν, ζητά να καλυφθούν τα τεράστια κενά εκπαιδευτικών με μόνιμους διορισμούς και όχι με «υποβαθμίσεις σχολείων και συγχωνεύσεις τμημάτων» και καλεί το ΥΠΑΙΘ να ανακαλέσει άμεσα την απόφαση για συγχώνευση σχολικών τμημάτων στην περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.

Η ανακοίνωση

Αναστάτωση έχει προκαλέσει η ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας περί συγχώνευσης τμημάτων σε σχολικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.  Κάτι τέτοιο θα οδηγήσει σε αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά σχολικό τμήμα και αίθουσα στις σχολικές τάξεις τις οποίες αφορά, συγκεκριμένα σε αναλογία 26-27 και 28 ατόμων ανά αίθουσα, ιδίως αν συμπεριληφθούν στον υπολογισμό και οι εκπαιδευτικοί.

Οι 20 μήνες πανδημίας ανέδειξαν  την αναγκαιότητα μείωσης των μαθητών ανά τμήμα για λόγους υγιεινής-ασφάλειας  αλλά και την ανάγκη για  κάλυψη   των μαθησιακών κενών που προέκυψαν κατά την περίοδο της πανδημίας.

Ο Ιατρικός Σύλλογος Ηλείας αναφέρει σε ανακοίνωσή του: {«κρίνουμε απαράδεκτη από υγειονομικής άποψης οποιαδήποτε διοικητική απόφαση όπως η ανωτέρω, η οποία οδηγεί σε αύξηση του συγχρωτισμού στις σχολικές αίθουσες υπό συνθήκες πανδημίας. Άλλωστε δεν απαιτείται η κατοχή πτυχίου ιατρικής για να κατανοήσει ο οποιοσδήποτε πως ό,τι αυξάνει τον συνωστισμό σε κλειστούς χώρους ευνοεί την μετάδοση του ιού SARS-CoV-2. Υπενθυμίζουμε ότι κατά την επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων μετά το πρώτο απαγορευτικό (lock-down) το 2020 είχε τεθεί από το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας το ανώτατο όριο των δεκαπέντε (15) μαθητών ανά τάξη, το οποίο δυστυχώς έχει πλέον καταργηθεί με συνέπεια την συχνή ύπαρξη τμημάτων των είκοσι (20) και πλέον μαθητών.

Αυτό όμως δεν είναι λόγος για περαιτέρω αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, όπως θα συμβεί εάν προχωρήσουν οι συγχωνεύσεις, αλλά αντίθετα είναι λόγος για να αποφευχθεί οποιαδήποτε επιπλέον αύξηση.»....«Συνεπώς καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να ανακαλέσει άμεσα την απόφαση περί των συγχωνεύσεων σχολικών τμημάτων διαφορετικά αναλαμβάνει πλήρη την ευθύνη σε περίπτωση κατά την οποία παρατηρηθεί διασπορά της νόσου με μη αναμενόμενη αύξηση κρουσμάτων στα συγχωνευθέντα τμήματα»....

«Γενικότερα όταν η Πολιτεία καλεί τους πολίτες σε υπευθυνότητα ως προς την τήρηση των μέτρων προστασίας από την πανδημία, δεν επιτρέπεται μετά η ίδια με τις αποφάσεις της να παραβιάζει τα μέτρα αυτά»}.

Επιπλέον το Υπουργείο παιδείας αναιρεί τις οδηγίες του ΙΕΠ (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής) για την παροχή ψυχοκοινωνικής στήριξης στους μαθητές που επιστρέφουν στο σχολείο ύστερα από την τηλ εκπαίδευση και την καραντίνα των προηγούμενων δύο ετών, καθώς μέσα στα πολυπληθή τμήματα ούτε η αναγνώριση τέτοιων αναγκών είναι δυνατή ούτε η πραγματοποίηση ανάλογων δράσεων. Αντίθετα, με τις επιχειρούμενες συμπτύξεις τμημάτων και τις συνακόλουθες αλλαγές διδασκόντων ένα  μήνα μετά την έναρξη των μαθημάτων, οι μαθητές θα υποστούν μία νέα αναστάτωση. Για τα  παιδιά δε με ποικίλες μαθησιακές δυσκολίες οι  συνέπειες θα είναι οδυνηρές στο δικαίωμά τους στη μόρφωση. Αλλά και οι μαθητές που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού δεν μπορούν να διαχειριστούν τις αλλαγές τμημάτων.
      
Επίσης δεν μπορούμε να μιλάμε για αντισεισμική προστασία σε αίθουσες όπου τα θρανία θα εφάπτονται στην έδρα και τους τοίχους, με ελάχιστο χώρο διέλευσης ανάμεσα σε αυτά και δυσχερή μετακίνηση. Αλήθεια, πώς θα μπορούν οι μαθητές να κρυφτούν κάτω από τα θρανία ή να εκκενώσουν γρήγορα μία αίθουσα, όταν δεν θα χωράνε να περάσουν από το διάδρομο;
Με βάση τα παραπάνω οι αντιρρήσεις - αντιδράσεις γονέων, μαθητών αλλά και των εκπαιδευτικών σχετικά με τις αναγγελθείσες συγχωνεύσεις είναι απολύτως δικαιολογημένες.

ΖΗΤΑΜΕ
•    Τα εκτεταμένα λειτουργικά κενά στις σχολικές μονάδες να καλυφθούν με μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών και όχι με υποβαθμίσεις σχολείων και συγχωνεύσεις τμημάτων.
ΚΑΛΟΥΜΕ
•    Το Υπουργείο Παιδείας να ανακαλέσει άμεσα την απόφαση του  για συγχώνευση  σχολικών τμημάτων στην ΠΔΕ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εσείς γνωρίζετε τι σημαίνει «νείρομαι»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

servia
Η ανυπακοή του Μαρίνου Ριτσούδη: ο Έλληνας που στη Σερβία λατρεύεται ως ήρωας ενώ στη χώρα μας έχει ξεχαστεί
Εκεί κάπου στους δρόμους του Βελιγραδίου, στη συνοικία Drojol υπάρχει ένα τοιχογράφημα, ένα γκράφιτι δηλαδή, με την μορφή ενός Έλληνα
Η ανυπακοή του Μαρίνου Ριτσούδη: ο Έλληνας που στη Σερβία λατρεύεται ως ήρωας ενώ στη χώρα μας έχει ξεχαστεί
panepistimio aigaiou
Καθηγητές Πανεπιστημίου Αιγαίου: «Στεκόμαστε αλληλέγγυοι στους αγώνες των εκπαιδευτικών»
«Στεκόμαστε αλληλέγγυοι στους αγώνες των εκπαιδευτικών και στην προσπάθεια καταστολής και υπονόμευσης του εκπαιδευτικού κλάδου», τονίζουν οι...
Καθηγητές Πανεπιστημίου Αιγαίου: «Στεκόμαστε αλληλέγγυοι στους αγώνες των εκπαιδευτικών»