Σχολική αίθουσα
«Με τις επιχειρούμενες συμπτύξεις τμημάτων και τις συνακόλουθες αλλαγές διδασκόντων ένα μήνα μετά την έναρξη των μαθημάτων, οι μαθητές θα υποστούν μία νέα αναστάτωση»

Ομόφωνα εγκρίθηκε το ψήφισμα που κατέθεσε η Λαϊκή Συσπείρωση για τη συγχώνευση σχολικών τμημάτων, από το Περιφερειακό Συμβούλιο της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας (ΠΔΕ).

Το ΠΔΕ, λοιπόν, ζητά να καλυφθούν τα τεράστια κενά εκπαιδευτικών με μόνιμους διορισμούς και όχι με «υποβαθμίσεις σχολείων και συγχωνεύσεις τμημάτων» και καλεί το ΥΠΑΙΘ να ανακαλέσει άμεσα την απόφαση για συγχώνευση σχολικών τμημάτων στην περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.

Η ανακοίνωση

Αναστάτωση έχει προκαλέσει η ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας περί συγχώνευσης τμημάτων σε σχολικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.  Κάτι τέτοιο θα οδηγήσει σε αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά σχολικό τμήμα και αίθουσα στις σχολικές τάξεις τις οποίες αφορά, συγκεκριμένα σε αναλογία 26-27 και 28 ατόμων ανά αίθουσα, ιδίως αν συμπεριληφθούν στον υπολογισμό και οι εκπαιδευτικοί.

Οι 20 μήνες πανδημίας ανέδειξαν  την αναγκαιότητα μείωσης των μαθητών ανά τμήμα για λόγους υγιεινής-ασφάλειας  αλλά και την ανάγκη για  κάλυψη   των μαθησιακών κενών που προέκυψαν κατά την περίοδο της πανδημίας.

Ο Ιατρικός Σύλλογος Ηλείας αναφέρει σε ανακοίνωσή του: {«κρίνουμε απαράδεκτη από υγειονομικής άποψης οποιαδήποτε διοικητική απόφαση όπως η ανωτέρω, η οποία οδηγεί σε αύξηση του συγχρωτισμού στις σχολικές αίθουσες υπό συνθήκες πανδημίας. Άλλωστε δεν απαιτείται η κατοχή πτυχίου ιατρικής για να κατανοήσει ο οποιοσδήποτε πως ό,τι αυξάνει τον συνωστισμό σε κλειστούς χώρους ευνοεί την μετάδοση του ιού SARS-CoV-2. Υπενθυμίζουμε ότι κατά την επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων μετά το πρώτο απαγορευτικό (lock-down) το 2020 είχε τεθεί από το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας το ανώτατο όριο των δεκαπέντε (15) μαθητών ανά τάξη, το οποίο δυστυχώς έχει πλέον καταργηθεί με συνέπεια την συχνή ύπαρξη τμημάτων των είκοσι (20) και πλέον μαθητών.

Αυτό όμως δεν είναι λόγος για περαιτέρω αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, όπως θα συμβεί εάν προχωρήσουν οι συγχωνεύσεις, αλλά αντίθετα είναι λόγος για να αποφευχθεί οποιαδήποτε επιπλέον αύξηση.»....«Συνεπώς καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να ανακαλέσει άμεσα την απόφαση περί των συγχωνεύσεων σχολικών τμημάτων διαφορετικά αναλαμβάνει πλήρη την ευθύνη σε περίπτωση κατά την οποία παρατηρηθεί διασπορά της νόσου με μη αναμενόμενη αύξηση κρουσμάτων στα συγχωνευθέντα τμήματα»....

«Γενικότερα όταν η Πολιτεία καλεί τους πολίτες σε υπευθυνότητα ως προς την τήρηση των μέτρων προστασίας από την πανδημία, δεν επιτρέπεται μετά η ίδια με τις αποφάσεις της να παραβιάζει τα μέτρα αυτά»}.

Επιπλέον το Υπουργείο παιδείας αναιρεί τις οδηγίες του ΙΕΠ (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής) για την παροχή ψυχοκοινωνικής στήριξης στους μαθητές που επιστρέφουν στο σχολείο ύστερα από την τηλ εκπαίδευση και την καραντίνα των προηγούμενων δύο ετών, καθώς μέσα στα πολυπληθή τμήματα ούτε η αναγνώριση τέτοιων αναγκών είναι δυνατή ούτε η πραγματοποίηση ανάλογων δράσεων. Αντίθετα, με τις επιχειρούμενες συμπτύξεις τμημάτων και τις συνακόλουθες αλλαγές διδασκόντων ένα  μήνα μετά την έναρξη των μαθημάτων, οι μαθητές θα υποστούν μία νέα αναστάτωση. Για τα  παιδιά δε με ποικίλες μαθησιακές δυσκολίες οι  συνέπειες θα είναι οδυνηρές στο δικαίωμά τους στη μόρφωση. Αλλά και οι μαθητές που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού δεν μπορούν να διαχειριστούν τις αλλαγές τμημάτων.
      
Επίσης δεν μπορούμε να μιλάμε για αντισεισμική προστασία σε αίθουσες όπου τα θρανία θα εφάπτονται στην έδρα και τους τοίχους, με ελάχιστο χώρο διέλευσης ανάμεσα σε αυτά και δυσχερή μετακίνηση. Αλήθεια, πώς θα μπορούν οι μαθητές να κρυφτούν κάτω από τα θρανία ή να εκκενώσουν γρήγορα μία αίθουσα, όταν δεν θα χωράνε να περάσουν από το διάδρομο;
Με βάση τα παραπάνω οι αντιρρήσεις - αντιδράσεις γονέων, μαθητών αλλά και των εκπαιδευτικών σχετικά με τις αναγγελθείσες συγχωνεύσεις είναι απολύτως δικαιολογημένες.

ΖΗΤΑΜΕ
•    Τα εκτεταμένα λειτουργικά κενά στις σχολικές μονάδες να καλυφθούν με μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών και όχι με υποβαθμίσεις σχολείων και συγχωνεύσεις τμημάτων.
ΚΑΛΟΥΜΕ
•    Το Υπουργείο Παιδείας να ανακαλέσει άμεσα την απόφαση του  για συγχώνευση  σχολικών τμημάτων στην ΠΔΕ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

yptourismou
Τουρστικές Σχολές: Ο τρόπος και η διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικών
Διαδικασία πρόσληψης επιστημονικών συνεργατών, εργαστηριακών συνεργατών και εκπαιδευτικών ξένων γλωσσών στις Τουριστικές Σχολές
Τουρστικές Σχολές: Ο τρόπος και η διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικών
κασσελάκης
Σ. Κασσελάκης: «Μετά τις γιορτές θα συγκροτηθεί η ΚΟ του Κινήματος Δημοκρατίας»
«Το Κίνημα θα είναι απέναντι στην κυβέρνηση όταν οι πολιτικές της βλάπτουν την κοινωνία, αλλά θα συναινεί εφόσον προτείνονται πολιτικές που την...
Σ. Κασσελάκης: «Μετά τις γιορτές θα συγκροτηθεί η ΚΟ του Κινήματος Δημοκρατίας»
τζουφη
Τζούφη: «Ένας ακόμα προϋπολογισμός ανισότητας και υποβάθμισης της Παιδείας»
«Κινδυνεύει να διαγραφεί το 50% έως το 2025, με την κυβέρνηση να προβλέπει τη μεταφορά πιστωτικών μονάδων (ECTS) στα ιδιωτικά πανεπιστήμια»
Τζούφη: «Ένας ακόμα προϋπολογισμός ανισότητας και υποβάθμισης της Παιδείας»