Πιστοποίηση Αγγλικών LTE GOLEARN - ΑΣΕΠ
Οι θέσεις μαθητείας που ανακοίνωσε το ΥΠΑΙΘ για τη φετινή χρονιά είναι οι λιγότερες που έχουν ποτέ διατεθεί στο θεσμό της μαθητείας

Με περισσό θράσος, με ανακοίνωσή του στις 8-10-21 το Υπουργείο Παιδείας *, πανηγυρίζει για τη δήθεν υποστήριξη που παρέχει στο θεσμό της μαθητείας των αποφοίτων ΕΠΑΛ.

Όμως η πραγματικότητα είναι τελείως αντίθετη.

  1. Ισχυρίζεται ότι αυξήθηκαν οι προσφερόμενες θέσεις μαθητείας τη φετινή χρονιά σε 4.505 από 3.329  της περσινής. Στην πραγματικότητα βέβαια οι προσφερόμενες θέσεις την περσινή χρονιά δεν ήταν 3.329 αλλά 4.808 όπως φαίνεται και από σχετικές ΚΥΑ του 2020. Δηλ. φέτος είναι ακόμα λιγότερες και από πέρσι!
  2. Ξεχνά βέβαια να μας πει πως την περσινή χρονιά ΔΕΝ πραγματοποιήθηκε καθόλου η τάξη στο «Μεταλυκειακό Έτος-Τάξη Μαθητείας» αφού με αποκλειστική ευθύνη του ΥΠΑΙΘ δεν λειτούργησε ούτε μια μέρα!!
  3. Οι θέσεις μαθητείας που ανακοίνωσε το ΥΠΑΙΘ για τη φετινή χρονιά είναι οι λιγότερες που έχουν ποτέ διατεθεί στο θεσμό της μαθητείας, αφού τελικά μειώθηκαν δραματικά (κατά 57%!!) οι προσφερόμενες θέσεις από δημόσιους φορείς και επιχειρήσεις που αφορούν όλους τους εκπαιδευτικούς θεσμούς που την υλοποιούν (ΕΠΑΛ και ΙΕΚ, ΥΠΑΘ και ΟΑΕΔ). Συγκεκριμένα τη φετινή χρονιά προσφέρονται μόλις 4.505 θέσεις μαθητείας έναντι 10.490 το σχολ. έτος 2018-19, σχολικό έτος που είχε τη συνολική ευθύνη η προηγούμενη πολιτική ηγεσία.
  4. pinakas-mathiteia.jpg
  5. Μετά το 2018-19 παρατηρείται μείωση στον αριθμό  των μαθητευόμενων, π.χ. κατά 13% το σχολικό έτος 2019-20 σε σχέση με το προηγούμενο και ολική ακύρωση της μαθητείας το 2020-21. Να σημειώσουμε ότι μέχρι το σχολικό έτος 2018-19 καταγράφεται συνεχής αύξηση του αριθμού μαθητευόμενων (+231% σε σχέση με το σχολικό έτος 2016-17).
  6. Για ποιά «προτεραιότητα που δόθηκε στη διεύρυνση του θεσμού της μαθητείας» μιλάει το ΥΠΑΙΘ, όταν η προκήρυξη προς τους φορείς για τη διάθεση θέσεων αντί να γίνει τον Απρίλιο, όπως γίνονταν μέχρι το 2019, έγινε μέσα στην «καρδιά» του καλοκαιριού όταν όλες οι υπηρεσίες λειτουργούν με μειωμένο προσωπικό;
  7. Για ποιά «προτεραιότητα που δόθηκε στη διεύρυνση του θεσμού της μαθητείας» μιλάει το ΥΠΑΙΘ, όταν έχουν ακυρωθεί από το καλοκαίρι του 2019, οι καμπάνιες που είχαν πραγματοποιηθεί τα προηγούμενα χρόνια για τα ΕΠΑΛ και το θεσμό της μαθητείας;
  8. Για ποια «προτεραιότητα που δόθηκε στη διεύρυνση του θεσμού της μαθητείας» μιλάει το ΥΠΑΙΘ, όταν παρότι βρισκόμαστε ήδη στα μέσα Οκτώβρη, ακόμα στα ΕΠΑΛ οι εκπαιδευτικοί αλλά οι υποψήφιοι να σπουδάσουν μαθητές/-τριες  δεν γνωρίζουν πότε θα ξεκινήσει η φετινή σχολική χρονιά για το θεσμό, και με ποιους εκπαιδευτικούς;
  9. Διακηρύσσει το ΥΠΑΙΘ πως «το ποσοστό αποζημίωσης των μαθητευομένων αυξάνεται από 75% στο 95% επί του νόμιμου, νομοθετημένου, κατώτατου ορίου του ημερομισθίου του ανειδίκευτου εργάτη», που είναι μεν θετικό μέτρο, αλλά αποκρύπτει πως αυξήθηκαν οι ώρες εργασίας από 7 σε 8 την ημέρα και παραποιεί την αλήθεια για το μέχρι σήμερα ποσοστό που ήταν 80% και όχι 75%, για να εμφανίσει μεγαλύτερη αύξηση.
  10. Επίσης το ΥΠΑΙΘ υπερηφανεύεται για τη μείωση, ακόμη και της μικρής επιβάρυνσης που είχαν οι εργοδότες, αναλαμβάνοντας πλέον το ΥΠΑΙΘ μέσω του  ΕΣΠΑ  ολόκληρη την ημερήσια αμοιβή του μαθητευόμενου, αφήνοντας στον εργοδότη να επιβαρύνεται μόνο με τις ασφαλιστικές εισφορές!
  11. Τέλος, να υπενθυμίσουμε ότι ήδη το ΥΠΑΙΘ έχει ακυρώσει νομοθετικά την οργανική σχέση του «Μεταλυκειακού έτους -Τάξης μαθητείας» με τα ΕΠΑΛ, με προφανή μελλοντικό στόχο να αναλάβουν ιδιώτες το θεσμό της μαθητείας.

Δυστυχώς η πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική από αυτή που εναγωνίως προσπαθεί να περάσει με επικοικωνιακά τεχνάσματα και fake news το ΥΠΑΙΘ.

Η εκπαιδευτική κοινότητα των ΕΠΑΛ όμως γνωρίζει πολύ καλά την πραγματικότητα: Τα Επαγγελματικά Λύκεια,  η «Νέα αρχή στα ΕΠΑΛ» και ο θεσμός του «Μεταλυκειακού έτους -Τάξης μαθητείας των ΕΠΑΛ», όπως διαμορφώθηκαν από την περίοδο διακυβέρνησης  της χώρας από το ΣΥΡΙΖΑ, είναι στο στόχαστρο της νεοδημοκρατικής πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ.

*Εκπαιδευτικός, πρώην πρόεδρος της ΟΛΜΕ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλαδικές 2022: 1 Δεκεμβρίου οι αιτήσεις συμμετοχής των υποψηφίων

Μητσοτάκης: Υποχρεωτικός εμβολιασμός και πρόστιμο 100 ευρώ για όποιον δεν τον κάνει

«Βόμβα» για Μετάλλαξη Όμικρον από τον επικεφαλής της Moderna: Λιγότερο αποτελεσματικά τα εμβόλια

ΑΣΕΠ: Βγαίνει η μεγάλη προκήρυξη για 1.477 προσλήψεις σε δήμους - Ποιες προκηρύξεις άνοιξαν αυτές τις μέρες

ΜΟΝΟ 111 ΕΥΡΩ το Online εύκολο μοριοδιωτούμενο Lower - Proficiency που παίρνεις σε 2 ημέρες! - ΤΗΛΕΞΕΤΑΣΗ μόνο σε Reading - Listening

Αυτά είναι τα 9μηνα σεμινάρια που Μοριοδοτούν Εκπαιδευτικούς και ξεκινούν το ΝΟΕΜΒΡΙΟ με μόνο 25 ευρώ τον μήνα

ECDL | Πιστοποίηση Υπολογιστών ΜΟΝΟ 95 ΕΥΡΩ για  ΑΣΕΠ , ΔΙΩΡΙΣΜΟΥΣ, ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΚΑΙ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ

σχετικά άρθρα

kontiadis-xenofon
Κοντιάδης : Αντισυνταγματικά τα πρόστιμα στους ανεμβολίαστους άνω των 60
Περί αντισυνταγματικότητας κάνει λόγο ο Ξ. Κοντιάδης αναφορικά με τον υποχρεωτικό εμβολιασμό και τα πρόστιμα που πρόκειται να επιβληθούν στους...
Κοντιάδης : Αντισυνταγματικά τα πρόστιμα στους ανεμβολίαστους άνω των 60
kallitexniko sxoleio keratsiniou drapetsonas
Καλλιτεχνικό Σχολείο Κερατσινίου - Δραπετσώνας: Κενά και νέες απώλειες διδακτικών ωρών
Σοβαρά προβλήματα στη διδασκαλία του Καλλιτεχνικού Σχολείου Κερατσινίου-Δραπετσώνας - Κενά σε εκπαιδευτικούς και νέα απώλεια διδακτικών ωρών λόγω...
Καλλιτεχνικό Σχολείο Κερατσινίου - Δραπετσώνας: Κενά και νέες απώλειες διδακτικών ωρών
Εκπαιδευτικοί Έβρου: Παλεύουμε για την εργασία μας και τους μαθητές μας
«Συλλογικά και ενωτικά να παλέψουμε για την αξιοπρέπειά μας, την εργασία μας, τους μαθητές μας», τονίζει η Αγωνιστική Ανεξάρτητη Παρέμβαση Έβρου
Εκπαιδευτικοί Έβρου: Παλεύουμε για την εργασία και τους μαθητές μας