Ιστορία Β' Λυκείου: Δεν βγαίνει η ύλη λόγω (και) της Τράπεζας Θεμάτων...
Τρεις Φιλόλογοι εξηγούν σε ανοικτή τους επιστολή τους λόγους για τους οποίους προκύπτει αδυναμία ολοκλήρωσης εξεταστέας ύλης Ιστορίας της Β' Λυκείου ΓΕΛ, λόγω του όγκου της ύλης που επιβάλλεται να βγει και της επικείμενης εφαρμογής της  Τράπεζας Θεμάτων

Επιστολή προς το ΙΕΠ και προς το Υπουργείο Παιδείας απέστειλαν τρεις φιλόλογοι του 1ου ΓΕΛ Νέας Φιλαδέλφειας, καταγράφοντας τους λόγους για τους οποίους δηλώνουν αδυναμία ολοκλήρωσης εξεταστέας ύλης Ιστορίας της Β' Λυκείου ΓΕΛ!

Οι καθηγητές τονίζουν ότι  η εξεταστέα ύλη στο συγκεκριμένο μάθημα έχει αυξηθεί εντυπωσιακά, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να ολοκληρωθεί, υπό την προϋπόθεση, βέβαια, ότι θέλουμε να κάνουμε ουσιαστική δουλειά, θέλουμε τα παιδιά να αγαπήσουν την Ιστορία, να αποκτήσουν ιστορική κρίση και συνείδηση. Την κατάσταση επιδεινώνει η επικείμενη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων..

Η επιστολή

Αξιότιμε κύριε Διευθυντή,

      Διδάσκουμε και οι τρεις μας το μάθημα της Μεσαιωνικής Ιστορίας Β' Λυκείου πολλά χρόνια. Με έκπληξη διαπιστώσαμε ότι η εξεταστέα ύλη στο συγκεκριμένο μάθημα έχει αυξηθεί εντυπωσιακά!! Η εμπειρία  μάς έχει διδάξει ότι η εξεταστέα ύλη που έχει οριστεί δεν μπορεί να ολοκληρωθεί. Αυτό με την προϋπόθεση, βέβαια, ότι θέλουμε να κάνουμε ουσιαστική δουλειά, θέλουμε τα παιδιά να αγαπήσουν την Ιστορία, να αποκτήσουν ιστορική κρίση και συνείδηση, να γίνουν ενεργοί πολίτες που θα συμβάλουν στη βελτίωση της κοινωνίας.

      Στην προσπάθειά μας αυτή έχουμε στα χέρια μας ως βασικό εργαλείο - υποτίθεται σύμμαχο αλλά στην πράξη συχνά αντίπαλο - ένα εγχειρίδιο με πολλές δυσκολίες, πυκνογραμμένο, με πολλά σημεία ασαφή, χωρίς ενδιαφέρον, με πολλές χρονολογίες και ονόματα, κακοτυπωμένες εικόνες και χάρτες και γενικά μη κατάλληλο σε πολλά σημεία εποπτικό υλικό. Προσπαθώντας η αφήγηση του βιβλίου να γίνει πιο σαφής και ελκυστική επιστρατεύουμε παραθέματα, ψάχνοντας κυρίως για δικές μας πηγές, καθώς η επιλογή των παραθεμάτων του βιβλίου δεν είναι πάντα η πιο πετυχημένη!

     Προβληματιζόμαστε, λοιπόν, ως προς το πώς θα γίνει η επεξεργασία των παραθεμάτων - αλλά και των φύλλων εργασίας και του εποπτικού υλικού που χρησιμοποιούμε, για να ζωντανέψουμε τη διδασκαλία μας - όταν απαιτείται χρόνος, που όμως δεν υπάρχει, λόγω του όγκου της ύλης που επιβάλλεται να βγει και της επικείμενης εφαρμογής της  Τράπεζας Θεμάτων.

     Δηλώνουμε, επομένως, ότι αδυνατούμε να ολοκληρώσουμε τη συγκεκριμένη εξεταστέα ύλη, γιατί οι προτεραιότητές μας ως προς τη διδασκαλία του μαθήματος είναι διαφορετικές, όπως νομίζουμε ξεκάθαρα φαίνονται στην επιστολή μας, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι δεν θα δώσουμε τον καλύτερο εαυτό μας να υπηρετήσουμε το μάθημα και κυρίως τις μαθήτριες και τους μαθητές μας.

     Ελπίζουμε σε ανάληψη πρωτοβουλιών εκ μέρους σας προκειμένου να περιοριστεί η εξεταστέα ύλη.

 

     Με εκτίμηση,

 

Οι φιλόλογοι  του 1ου ΓΕΛ Νέας Φιλαδέλφειας

 Αμωράτη Χριστιάνα

 Βασιλάκη Μίνα

 Δήμας Βαγγέλης

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 22 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 22/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα