Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Έντονη δυσαρέσκεια για ΕΒΕ και κενές θέσεις

Την έντονη δυσαρέσκειά της για τη θέσπιση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) εκφράζει η Κοσμητεία της Σχολής Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με σημερινή της ανακοίνωση. Οι πανεπιστημιακοί τονίζουν επίσης ότι το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ  επιφέρει τη σταδιακή, αλλά σταθερή απορρύθμιση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης μέσω της προώθησης χιλιάδων νέων που διεκδικούν το αναφαίρετο δικαίωμά τους στη μόρφωση σε -συχνά- αμφιβόλου ποιότητας ιδιωτικά κολέγια με υψηλά δίδακτρα, καθώς και  την αποδυνάμωση και το σταδιακό μαρασμό πολλών Τμημάτων, κυρίως σε περιφερειακά Ιδρύματα, αλλά και τη στρατηγική απαξίωση του δημόσιου Πανεπιστημίου λόγω της περαιτέρω μείωσης του τακτικού προϋπολογισμού των Ιδρυμάτων από την πολιτεία.

Ανάλογες ανακοινώσεις έχουν δημοσιοποιήσει πολλά ιδρύματα.

Η ανακοίνωση

Η Κοσμητεία της Σχολής Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, στην 110η/3-9-2021 συνεδρίασή της, συζήτησε διεξοδικά το θέμα των εισακτέων φοιτητών και φοιτητριών στα Πανεπιστήμια με βάση την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) και κατέληξε ομόφωνα στα παρακάτω:


1. Εκφράζει την έντονη δυσαρέσκειά της για τις πάνω από 14.000 θέσεις που θα μείνουν κενές σε πανεπιστημιακά τμήματα που παρέχουν υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης εξαιτίας του άδικου, καθότι μη βασισμένου σε καμία ακαδημαϊκή λογική, αποκλεισμού χιλιάδων υποψηφίων από την τριτοβάθμια εκπαίδευση.


2. Διατυπώνει τον διαρκώς αυξανόμενο προβληματισμό της σχετικά με τις αρνητικές συνέπειες του νέου συστήματος εισαγωγής στα Πανεπιστήμια, με κυριότερες από αυτές:


• την όξυνση των καταστάσεων κοινωνικο-επαγγελματικής ανισότητας εξαιτίας της αναπαραγωγής ενός, χαρακτηριστικού των νεοφιλελεύθερων πολιτικών, μηχανισμού μετασχηματισμού της κοινωνικής ανισότητας σε εκπαιδευτική ανισότητα,
• τη σταδιακή, αλλά σταθερή απορρύθμιση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης μέσω της προώθησης χιλιάδων νέων που διεκδικούν το αναφαίρετο δικαίωμά τους στη μόρφωση σε -συχνά- αμφιβόλου ποιότητας ιδιωτικά κολέγια με υψηλά δίδακτρα,
• την αποδυνάμωση και το σταδιακό μαρασμό πολλών Τμημάτων, κυρίως σε περιφερειακά Ιδρύματα, αλλά και τη στρατηγική απαξίωση του δημόσιου Πανεπιστημίου λόγω της περαιτέρω μείωσης του τακτικού προϋπολογισμού των Ιδρυμάτων από την πολιτεία –συνάρτηση του οποίου αποτελεί ο αριθμός φοιτητών και των φοιτητριών, την επερχόμενη, βίαιη, στηριζόμενη μόνο σε οικονομικά κριτήρια, αναδιαμόρφωση του ακαδημαϊκού χάρτη.


3. Υποστηρίζει τα πάγια αιτήματα πολύπλευρης στήριξης του δημόσιου Πανεπιστημίου προκειμένου αυτό να μπορεί να ανταποκρίνεται ανεμπόδιστα τόσο στη μορφωτική του αποστολή, όσο και στο ρόλο του ως θεσμός διασφάλισης ουσιαστικά ίσων ευκαιριών κοινωνικής ένταξης και προόδου των νέων της χώρας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 12/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

μαθητές παιδια
Σε ποια ευρωπαϊκή χώρα επιτρέπεται να μεταφέρει ιδιώτης -χωρίς άδεια- μαθητές;
Ιδιοκτήτες υποχρεώνουν εργαζόμενους -χωρίς καμία σχετική άδεια ή πιστοποίηση- να μεταφέρουν μαθητές από και προς Κέντρα Μελέτης
Σε ποια ευρωπαϊκή χώρα επιτρέπεται να μεταφέρει ιδιώτης -χωρίς άδεια- μαθητές;
ekpaideutikoi_anaplirotes_kathigites
Δεύτερη ευκαιρία στη μάθηση: Πώς να διδάξετε σε Σχολεία Ενηλίκων;
Μάθετε πώς λειτουργούν, ποια προσόντα απαιτούνται και πώς η επιμόρφωση μπορεί να σας ανοίξει δρόμο για να διδάξετε σε ενήλικες που επιστρέφουν στα...
Δεύτερη ευκαιρία στη μάθηση: Πώς να διδάξετε σε Σχολεία Ενηλίκων;