Στη χθεσινή συνάντηση του Δ.Σ της ΟΛΜΕ με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας η υφυπουργός Παιδείας, ανάμεσα σε άλλα, ανακοίνωσε ότι οι κρίσεις - επιλογές στελεχών εκπαίδευσης δεν θα ξεκινήσουν άμεσα.
Παράλληλα σύμφωνα με πληροφορίες στο ΥΠΑΙΘ επικρατεί η άποψη οι κενές θέσεις διευθυντών στις σχολικές μονάδες να αναπληρωθούν για όλο το σχολικό έτος από τους υποδιευθυντές και εάν δεν υπάρχουν υποδιευθυντές από τους παλαιότερους σε υπηρεσία εκπαιδευτικούς.
Αυτό σημαίνει ότι το επόμενο χρονικό διάστημα θα υπάρχει μεγάλο ανακάτεμα σε εκατοντάδες σχολεία τόσο με τους υπάρχοντες υποδιευθυντές που θα αναλάβουν τη διεύθυνση του σχολείου όσο και με την τοποθέτηση νέων υποδιευθυντών.
Θυμίζουμε ότι φέτος είχαμε αυξημένο (σε σχέση με άλλες χρονιές) αριθμό διευθυντών και υποδιευθυντών σχολείων που παραιτήθηκαν λόγω συνταξιοδότησης ενώ υπήρξαν και αρκετές παραιτήσεις χωρίς να οδηγούν σε συνταξιοδότηση. Δηλαδή παραιτήσεις διευθυντών σχολείων από τη θέση του διευθυντή. Μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις, ελλείψει υποδιευθυντή, δεν έγιναν αποδεκτές παραιτήσεις διευθυντών από τα κατά τόπους ΑΠΥΣΔΕ και ΑΠΥΣΠΕ.
Όλα δείχνουν ότι οι κρίσεις- επιλογές Περιφερειακών Διευθυντών, Διευθύνσεων Διευθύνσεων, Συμβούλων Εκπαίδευσης, Διευθυντών Σχολείων κλπ θα ολοκληρωθούν μέχρι τον Ιούλιο του 2022 έτσι ώστε να γίνει η "αλλαγή φρουράς" από το νέο έτος.
Θυμίζουμε επίσης ότι αλλάζει και ο ρόλος και οι αρμοδιότητες του διευθυντή των σχολικών μονάδων καθώς με το νέο νόμο 4823/2021 με τον βαρύγδουπο τίτλο: «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις» ανάμεσα σε άλλα από τη μία παραχωρούνται υπεραρμοδιότητες στους διευθυντές των σχολικών μονάδων και στα στελέχη εκπαίδευσης και από την άλλη αποδυναμώνεται ο ρόλος των συλλογικών οργάνων όπως οι σύλλογοι διδασκόντων.
Συγκεκριμένα στο άρθρο 97 με τίτλο «Υπαλλακτικός τρόπος άσκησης των αρμοδιοτήτων των άρθρων 47 και 47 Α του ν. 4547/2018 από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας» δίνεται η δυνατότητα στον Διευθυντή της σχολικής μονάδας, σε συνεργασία με τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης, να προβεί σε όσες από τις ενέργειες της αρμοδιότητας του συλλόγου διδασκόντων εξακολουθούν να παραλείπονται και οι οποίες έχουν σχέση με την αυτοαξιολόγηση, προγραμματισμό και ομάδες δράσεων επαγγελματικής ανάπτυξης.
Το άρθρο Άρθρο 97:
Υπαλλακτικός τρόπος άσκησης των αρμοδιοτήτων των άρθρων 47 και 47 Α του ν. 4547/2018 από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας
1. Εφόσον κατά τη διάρκεια συγκεκριμένου σχολικού έτους ο σύλλογος διδασκόντων δεν συγκληθεί ή δεν συνεδριάσει ή για οποιονδήποτε λόγο δεν προβεί εν γένει στις ενέργειες της αρμοδιότητάς του, όπως αυτές καθορίζονται στα άρθρα 47 και 47Α του ν. 4547/2018 (Α’ 102), αμέσως μετά την παρέλευση δεκαημέρου από τη λήξη των προθεσμιών που ορίζονται στα άρθρα αυτά και χωρίς υπαίτια βραδύτητα, στην περίπτωση που δεν προβλέπονται προθεσμίες, ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας προβαίνει, όσον αφορά στο σχολικό αυτό έτος, σε όσες από τις ενέργειες της αρμοδιότητας του συλλόγου διδασκόντων εξακολουθούν να παραλείπονται από τον σύλλογο, με τη συνεργασία του Συμβούλου Εκπαίδευσης που έχει την παιδαγωγική ευθύνη της σχολικής μονάδας, εφαρμόζοντας κατά τα λοιπά αναλόγως τα ως άνω άρθρα.
2. Εφόσον οι ομάδες δράσεων επαγγελματικής ανάπτυξης δεν καθορίσουν τις παραμέτρους της παρ. 4 του άρθρου 47 του ν. 4547/2018 ή δεν θέσουν συγκεκριμένους στόχους ή δεν προγραμματίσουν αντίστοιχες δράσεις και εν γένει δεν λάβουν όλες τις αποφάσεις της παρ. 5 του άρθρου 47, στις ενέργειες αυτές προβαίνει αμελλητί ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας, με τη συνεργασία του Συμβούλου Εκπαίδευσης που έχει την παιδαγωγική ευθύνη της σχολικής μονάδας, εφαρμόζοντας κατά τα λοιπά τις σχετικές διατάξεις. Οι αποφάσεις του είναι υποχρεωτικές για τους εκπαιδευτικούς που ορίζει να συμμετέχουν στις εν λόγω ομάδες.
Είναι φανερό πως η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ και με αυτή τη νέα παρέμβαση έρχεται να γυρίσει την εκπαίδευση δεκαετίες πίσω ή αλλιώς να μετατρέψει τα σχολεία σε επιχειρηματικές μονάδες και τους διευθυντές σε σχολάρχες. Ωστόσο η ιστορία του εκπαιδευτικού κινήματος δείχνει ότι ματαιοπονεί το ΥΠΑΙΘ αν νομίζει ότι θα γελάσει τελευταίο.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη