Πιστοποίηση Αγγλικών LTE GOLEARN - ΑΣΕΠ
Μεταπτυχιακό «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση» Πανεπιστημίου Αιγαίου
Καθήκοντα και αρμοδιότητες κλάδου ΠΕ23 Ψυχολόγων στα ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2021 - 2022 στο πλαίσιο της πράξης «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ. - Υποστήριξη σχολικών μονάδων ΕΠΑ.Λ.»

Δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ η απόφαση που αφορά τα καθήκοντα και τις αρμοδιότητες κλάδου ΠΕ23 Ψυχολόγων στα ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2021 - 2022 στο πλαίσιο της πράξης «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ. - Υποστήριξη σχολικών μονάδων ΕΠΑ.Λ.»

Στο πλαίσιο της υλοποίησης της πράξης «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ. - Υποστήριξη Σχολικών Μονάδων ΕΠΑ.Λ.» με κωδικό ΟΠΣ 5010706 του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση», το οποίο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και το Ελληνικό Δημόσιο, εφαρμόζεται παρέμβαση ψυχοκοινωνικής στήριξης των μαθητών/τριών Α’ τάξης ΕΠΑ.Λ., η οποία υλοποιείται με την πρόσληψη μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) που ανήκουν στον κλάδο ΠΕ23 Ψυχολόγων.

Ως χρόνος διάρκειας ορίζεται το σχολικό έτος 2021-2022.

Η υλοποίηση του προγράμματος πραγματοποιείται κατ’ εφαρμογή της υποπαρ.  1β του άρθρου 17 του ν. 3699/2008. Άρθρο 2 Καθήκοντα - Αρμοδιότητες ΠΕ23 Ψυχολόγων στο πλαίσιο της πράξης «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ. - Υποστήριξη Σχολικών Μονάδων ΕΠΑ.Λ.» Οι ψυχολόγοι προσλαμβάνονται στο πλαίσιο της πράξης «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ» και ασκούν τα καθήκοντά τους σύμφωνα με την υπό στοιχεία 142628/ΓΔ4/ 30-08-2017 απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων «Καθήκοντα και αρμοδιότητες των κλάδων ΠΕ23 Ψυχολόγων και ΠΕ30 Κοινωνικών Λειτουργών στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης» (Β’ 3032).

Ειδικότερα, ο ψυχολόγος που απασχολείται στο πλαίσιο του προγράμματος «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.»:

- Παρέχει ψυχολογική υποστήριξη σε μαθητές/τριες, οι οποίοι είτε με δική τους πρωτοβουλία ή κατόπιν παρότρυνσης των καθηγητών τους, διατυπώνουν σχετικό αίτημα. Καλύπτει κυρίως τα αιτήματα των μαθητών/ τριών της Α’ ΕΠΑ.Λ., ανταποκρινόμενος ωστόσο, και σε ανάγκες μαθητών/τριών άλλων τάξεων. Σε περίπτωση που κρίνει ότι χρειάζεται ψυχοθεραπευτική παρέμβαση, παραπέμπει τον μαθητή - συνεργαζόμενος με τους γονείς του - σε Υπηρεσίες Ψυχικής Υγείας της ευρύτερης κοινότητας. - Ευαισθητοποιεί τον Σύλλογο Διδασκόντων σε θέματα δυναμικής της ομάδας-τάξης, επικοινωνίας με τους μαθητές/τριες, καθώς και σχέσεων λειτουργικής συνεργασίας στη σχολική κοινότητα, μέσω εισηγήσεων, βιωματικών σεμιναρίων, ομαδικής συμβουλευτικής και βεβαίως προσωπικών συναντήσεων ψυχικής ενδυνάμωσης. - Ενημερώνει, συμβουλεύει και υποστηρίζει τους γονείς σχετικά με θέματα εφηβείας και σχέσεων στην οικογένεια σε επίπεδο ατομικών συνεδριών, ομάδων σχετικού ενδιαφέροντος, σχολών γονέων και ειδικών εκδηλώσεων.

- Σχεδιάζει, οργανώνει και υλοποιεί προγράμματα πρόληψης και προαγωγής της ψυχικής υγείας, συνεργαζόμενος με: α) τους υπεύθυνους για την παιδαγωγική καθοδήγηση και τη συμβουλευτική υποστήριξη του σχολείου, β) σχετικούς αρμόδιους φορείς και υπηρεσίες.

- Αποτυπώνει τις υφιστάμενες Δομές Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης της κοινότητας, με στόχο τη δημιουργία τοπικών δικτύων υποστήριξης των ΕΠΑ.Λ.

- Συμβάλλει στη δικτύωση του σχολείου με άλλα σχολεία. - Υποβάλλει τελική έκθεση, στο τέλος της σχολικής χρονιάς, όπου περιγράφονται όλες οι δράσεις τις οποίες έχει οργανώσει, όλες οι ενημερώσεις - επαφές που έχουν γίνει καθώς και όλες οι πράξεις στις οποίες έχει προβεί, τηρώντας το απόρρητο και σεβόμενος τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών/τριών ή των εκπαιδευτικών. Η έκθεση αυτή σκοπό έχει να προσδίδεται «συνέχεια» στο έργο που επιτελείται από τον εκάστοτε ψυχολόγο και να αποτελεί μια σύνδεση με την επόμενη σχολική χρονιά για τον ψυχολόγο που θα προσληφθεί, σε περίπτωση που πρόκειται για διαφορετικά άτομα. Η έκθεση υποβάλλεται στον Διευθυντή του ΕΠΑ.Λ. και παραδίδεται από αυτόν στον ψυχολόγο που θα αναλάβει καθήκοντα την επόμενη σχολική χρονιά. - Ο ψυχολόγος συμμετέχει ισότιμα με τους άλλους εκπαιδευτικούς στο Σύλλογο Διδασκόντων, αρκεί αυτό να μην παρεμποδίζει την άσκηση των καθηκόντων του.

- Δεν υποχρεούται να αναλαμβάνει καθήκοντα και αρμοδιότητες διοικητικής φύσεως και σε καμία περίπτωση δεν του ανατίθενται καθήκοντα που σχετίζονται με διδακτικό ή εξωδιδακτικό έργο (π.χ. εφημερίες, επιτηρήσεις, αναπληρώσεις κ.ά.).

Ειδικότερα καθήκοντα Διευθυντών Σχολικών Μονάδων

Ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας, στην οποία τοποθετείται ο ψυχολόγος, οφείλει να λάβει μέριμνα ώστε να εξασφαλίσει ιδιαίτερο χώρο για την άσκηση των καθηκόντων του ψυχολόγου, τέτοιον που να εξασφαλίζει την ιδιωτικότητα των συναντήσεων. Σε περίπτωση αδυναμίας εύρεσης πρόσθετου χώρου, ο Διευθυντής οφείλει να εξασφαλίσει στον ψυχολόγο δικό του γραφείο μέσα στο γραφείο του Συλλόγου Διδασκόντων, με δυνατότητα αποθήκευσης και φύλαξης των αρχείων εισαγωγική και ενδοϋπηρεσιακή επιμόρφωση για τους ψυχολόγους σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, η οποία θα υλοποιείται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.)

Δείτε την απόφαση εδώ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέες Προκηρύξεις ΑΣΕΠ για Χιλιάδες Διορισμούς και προσλήψεις στο δημόσιο - Βγαίνουν καθημερινά εδώ

Σχετικά με την "άψε σβήσε" απόλυση του καθηγητή που χειροδίκησε σε μαθήτρια

Τι ισχύει από τη Δευτέρα 5/12 σε σχολεία και σε πάσης φύσεως εκπαιδευτικές δομές

ΜΟΝΟ 111 ΕΥΡΩ το Online εύκολο μοριοδιωτούμενο Lower - Proficiency που παίρνεις σε 2 ημέρες! - ΤΗΛΕΞΕΤΑΣΗ μόνο σε Reading - Listening

Αυτά είναι τα 9μηνα σεμινάρια που Μοριοδοτούν Εκπαιδευτικούς και ξεκινούν το ΝΟΕΜΒΡΙΟ με μόνο 25 ευρώ τον μήνα

ECDL | Πιστοποίηση Υπολογιστών ΜΟΝΟ 95 ΕΥΡΩ για  ΑΣΕΠ , ΔΙΩΡΙΣΜΟΥΣ, ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΚΑΙ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ

σχετικά άρθρα

grigoropoulos ximika
Αλέξανδρος Γρηγορόπουλος: Πετροπόλεμος και χημικά στα Εξάρχεια
Ειρηνικά ολοκληρώθηκε η πορεία στην Αθήνα για τα 13 χρόνια από τη δολοφονία του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου - Πετροπόλεμος και ρίψη χημικών στα Εξάρχεια
Αλέξανδρος Γρηγορόπουλος: Πετροπόλεμος και χημικά στα Εξάρχεια
epal ksilodarmos
Ξυλοδαρμός μαθήτριας από καθηγητή ΕΠΑΛ: Μου έδωσε τέσσερα χαστούκια και μου τράβηξε τα μαλλιά
«Μου ήρθε ένα χαστούκι από το πουθενά, συνέχισε με τρία χαστούκια και στην συνέχεια με έπιασε από το μαλλί, με έριξε κάτω και άρχισε να με κλωτσάει»,...
Ξυλοδαρμός μαθήτριας από καθηγητή ΕΠΑΛ: Μου έδωσε τέσσερα χαστούκια και μου τράβηξε τα μαλλιά
Σεξουαλική κακοποίηση: Εκπαιδευτικός ζητούσε ως αντάλλαγμα φιλιά για να της δώσει καραμέλες σε 11χρονη
Ποινική δίωξη κατά καθηγητή διευθυντή φροντιστηρίου για ασέλγεια σε 11χρονη μαθήτρια
Σεξουαλική κακοποίηση: Εκπαιδευτικός ζητούσε ως αντάλλαγμα φιλιά για να της δώσει καραμέλες σε 11χρονη