Προβληματισμός υπήρχε στο Υπουργείο Παιδείας για το άνοιγμα των σχολείων και την ημερομηνία έναρξης των μαθημάτων καθώς αφενός η 11η Σεπτεμβρίου είναι ημέρα Σάββατο αφετέρου υπάρχουν εκατοντάδες σχολεία στις περιοχές που «θέρισε» η φωτιά (κυρίως Εύβοια, αλλά και Αττική, Ηλεία, Μεσσηνία, Αρκαδία κα) όπου δεν υπάρχει ακόμη εκτίμηση της κατάστασης.
Η πρώτη εισήγηση υποστήριζε οτι τα σχολεία πρέπει να ανοίξουν για τους μαθητές στις 13 Σεπτεμβρίου (καθώς 11 Σεπτεμβρίου είναι Σάββατο, λαμβάνοντας υπόψη και την κατάσταση στα σχολεία των περιοχών που έχουν καεί).
Η δεύτερη εισήγηση υποστήριζε ότι τα σχολεία πρέπει φέτος να ανοίξουν νωρίτερα (οι ημερομηνίες που δίνουν είναι Τετάρτη 8 Σεπτεμβρίου έως Παρασκευή 10 Σεπτεμβρίου) ώστε να φανεί ότι το Υπουργείο ενδιαφέρεται να αναπληρωθεί χρόνος που έχει χαθεί στη διάρκεια της προηγούμενης σχολικής χρονιάς.
Το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε τα σχολεία να ανοίξουν στις 13 Σεπτεμβρίου - Δείτε εδώ την απόφαση
Παράλληλα υπάρχει εισήγηση για τα σχολεία που πιθανόν να έχουν υποστεί ζημιές που δεν θα έχουν προφτάσει να επισκευαστούν, να υπάρξει τηλεκπαίδευση για ένα μικρό χρονικό διάστημα κατά τον ίδιο τρόπο με το 3ου Δημοτικό Σχολείο Ευκαρπίας το οποίο εξαιτίας τεχνικών έργων που δεν είναι δυνατόν να ολοκληρωθούν ως την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, σύμφωνα με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου του δήμου Παύλου Μελά και της διεύθυνσης πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης δυτικής Θεσσαλονίκης πρόκειται να λειτουργήσει με WEBEX έως τον Νοέμβριο.
Είναι φανερό ότι το ΥΠΑΙΘ με κάθε ευκαιρία εύκολα καταφεύγει στην τηλεκπαίδευση γεγονός που έχει επισημανθεί και καταγγελθεί από εκπαιδευτικούς φορείς και ενώσεις γονέων.
Όπως και να έχει οι εκπαιδευτικοί θα παρουσιαστούν στα σχολεία την Τετάρτη 1 Σεπτεμβρίου.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΑΣΦΑΛΕΣ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Ωστόσο αν το Υπουργείο Παιδείας προβληματίζεται για την ημερομηνία έναρξης των μαθημάτων, εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς έχουν άλλους προβληματισμούς. Εδώ και ενάμιση χρόνο έχουν διατυπωθεί με σαφήνεια από όλα τα σωματεία εκπαιδευτικών, τους συλλόγους γονέων, τα μαθητικά συμβούλια, αιτήματα για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων, τα οποία το ΥΠΑΙΘ αρνείται πεισματικά να εφαρμόσει.
· Απέναντι στο αίτημα για μείωση του αριθμού μαθητών ανά αίθουσα, απάντησε με αύξηση του μέγιστου αριθμού μαθητών, ενώ σχεδιάζει την κατάργηση εκατοντάδων ολιγομελών τμημάτων σε όλη τη χώρα.
· Απέναντι στο αίτημα να καλυφθούν όλα τα κενά και να προσληφθεί επιπλέον προσωπικό, ώστε να καλυφθούν οι μεγάλες ανάγκες που έχουν προκύψει, η απάντησή της ήταν χιλιάδες κενά σε όλη την Ελλάδα μέχρι και τον Φλεβάρη, τρίμηνες συμβάσεις εργασίας που τις γενικεύει, μέσα από νέα τροπολογία σε άσχετο νομοσχέδιο για το κτηματολόγιο(!), διορισμοί που καλύπτουν μόλις το 20% των κενών.
· Απέναντι στο αίτημα για μαζικά επαναλαμβανόμενα τεστ του ΕΟΔΥ μέσα στα σχολεία, περιορίστηκε στα self-test δημιουργώντας πρόβλημα σε χιλιάδες μαθητές σε όλη τη χώρα, πετώντας το μπαλάκι για άλλη μια φορά στους εκπαιδευτικούς που έκαναν τεράστιες προσπάθειες για να μην αποκλειστούν οι μαθητές από την εκπαιδευτική διαδικασία.
Αντί να λάβει υπόψη της σοβαρά τις ευθύνες που τη βαραίνουν για το γεγονός ότι με τις παλινωδίες της εδώ και δύο χρόνια τα σχολεία υπολειτουργούν, για μια ακόμα φορά προσπαθεί με επικοινωνιακά τρικ να πετάξει το μπαλάκι της ευθύνης από πάνω της, αναζητώντας αποδιοπομπαίους τράγους. Είναι πραγματικά ντροπή να κουνάει το δάχτυλο στους εκπαιδευτικούς.
Είναι γελοίο την τελευταία στιγμή, μέσω τροπολογίας, να θεσμοθετεί και πάλι τον απαράδεκτο και αντιπαιδαγωγικό θεσμό των Τριμηνιτών εκπαιδευτικών, για να καλύψει τα κενά και τις ανάγκες της πανδημίας.
Μέσω της ίδιας τροπολογίας, επιπλέον, να εισάγει ποινές (περικοπή αποδοχή, απόλυση για αναπληρωτές κ.α.) για συναδέλφους που δεν είναι εμβολιασμένοι και δε θα προσκομίζουν για την είσοδό τους στο σχολείο μοριακό ή rapid test, επιδιδόμενη για άλλη μια φορά στο προσφιλές της κυνήγι μαγισσών!
Ο κλάδος απέδειξε με τη στάση του ότι είναι συνεπής απέναντι στα υγειονομικά μέτρα, έβαλε πραγματικά πλάτη χωρίς καμία βοήθεια, προκειμένου να κρατήσουν οι μαθητές μια στοιχειώδη έστω επαφή με την εκπαιδευτική διαδικασία.
· Φρόντισε για την τήρηση όλων των μέτρων προστασίας, όσο τα σχολεία ήταν ανοιχτά, τη στιγμή που η κυβέρνηση ακολουθούσε την πολιτική της μάσκας-αερόστατο και του παγουρίνο.
· Στήριξε με προσωπικό κόπο και κόστος την εκπαιδευτική διαδικασία, όταν τα σχολεία ήταν κλειστά, χωρίς καμία βοήθεια.
· 21.000 συνάδελφοι με την ψυχή στο στόμα εμβολιάστηκαν κυνηγώντας τα ακυρωμένα ραντεβού.
· Πάνω από το 75% των συναδέλφων έχει ήδη εμβολιαστεί, ενώ αρκετοί συνάδελφοι έχουν νοσήσει.
Να θυμίσουμε ότι:
Θα απαγορεύεται η είσοδος των ανεμβολίαστων εκπαιδευτικών στα σχολεία εάν δεν προσκομίζουν πιστοποιητικό ή βεβαίωση νόσησης ή αρνητικού διαγνωστικού ελέγχου
Στην περίπτωση εκείνη που μόνιμοι ή απασχολούμενοι με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου εκπαιδευτικοί και μέλη Ε.Ε.Π. - Ε.Β.Π., δεν προσκομίσουν πιστοποιητικό ή βεβαίωση εμβολιασμού, νόσησης ή αρνητικού διαγνωστικού ελέγχου, , τότε δεν τους επιτρέπεται η είσοδος στις σχολικές μονάδες, στις οποίες υπηρετούν και επέρχονται οι εξής συνέπειες:
α) Στους μόνιμους εκπαιδευτικούς και τα μέλη Ε.Ε.Π. - Ε.Β.Π., με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης επιβάλλεται, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης γενικής και ειδικής διάταξης, το ειδικό διοικητικό μέτρο της αναστολής καθηκόντων για επιτακτικούς λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας. Κατά τον χρόνο αναστολής καθηκόντων, ο οποίος δεν λογίζεται ως χρόνος πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας, δεν καταβάλλονται αποδοχές. Με όμοια απόφαση αίρεται η αναστολή, εφόσον προσκομίζεται πιστοποιητικό ή βεβαίωση εμβολιασμού, νόσησης ή αρνητικού διαγνωστικού ελέγχου.
β) Οι προσωρινοί αναπληρωτές και ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί, καθώς και τα μέλη Ε.Ε.Π. - Ε.Β.Π., οι οποίοι κατά την ημέρα ανάληψης υπηρεσίας δεν προσκομίζουν στον Διευθυντή/Προϊστάμενο της οικείας σχολικής μονάδας, στον Προϊστάμενο των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ), στον Προϊστάμενο των Κέντρων Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Κ.Ε.ΠΕ.Α.), στον Διευθυντή Εκπαίδευσης ή στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης πιστοποιητικό ή βεβαίωση εμβολιασμού, νόσησης ή αρνητικού διαγνωστικού ελέγχου, δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία.
Στην περίπτωση αυτή, εάν πρόκειται για προσωρινούς αναπληρωτές και ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς, καθώς και μέλη Ε.Ε.Π. - Ε.Β.Π. του άρθρου 63 του ν. 4589/2019 και του άρθρου 86 του ν. 4547/2018, εφαρμόζονται η παρ. 5Α του άρθρου 62 του ν. 4589/2019 και η παρ. 4 του άρθρου 86 του ν. 4547/2018, αντίστοιχα.
Με απόφαση του υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων δύνανται να καθορίζονται περαιτέρω συνέπειες για όλους τους προσωρινούς αναπληρωτές και ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς, καθώς και μέλη Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π. που μετά την ανάληψη υπηρεσίας παραβαίνουν άπαξ ή και επανειλημμένως στα παραπάνω οριζόμενα.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη