mhtsotakhs
ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ | INTIME
«Προσωπική μου επιλογή η δημόσια εκπαίδευση να καταστεί και πάλι εθνική προτεραιότητα, να γίνει μοχλός κοινωνικής κινητικότητας, ευκαιρία ατομικής προκοπής για όλους και καταλύτης για τη συνολική πρόοδο και ανάπτυξη της χώρας» δήλωσε από τη Βουλή ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας από το βήμα της βουλής στη συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για «την αναβάθμιση του σχολείου και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών» τόνισε πως είναι προσωπική του επιλογή να καταστεί η δημόσια εκπαίδευση, εθνική προτεραιότητα. 

Για τον εμβολιασμό των εκπαιδευτικών δήλωσε πως δεν θα είναι υποχρεωτικός  καθώς παρά τις συζητήσεις που έγιναν, αποφάσισε πως δεν θα ήταν η ενδεδειγμένη λύση. Πρόσθεσε πως οι ανεμβολίαστοι εκπαιδευτικοί θα εισέρχονται στις τάξεις μόνο με εργαστηριακά τεστ.

«Πολιτική μας επιλογή οι ρυθμίσεις για το νέο σχολείο»

Aναφερόμενος στο νομοσχέδιο ο Κυρ. Μητσοτάκης τόνισε πως «οι ρυθμίσεις για το νέο σχολείο έρχονται να συμπληρώσουν σημαντικές μεταρρυθμίσεις στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Δηλώνουν κυρίως την πολιτική μας επιλογή η οποία είναι και προσωπική μου επιλογή η δημόσια εκπαίδευση να καταστεί και πάλι εθνική προτεραιότητα, να γίνει μοχλός κοινωνικής κινητικότητας, ευκαιρία ατομικής προκοπής για όλους και καταλύτης για τη συνολική πρόοδο και ανάπτυξη της χώρας».

«Οργανώνει σε σύγχρονα πρότυπα τη ραχοκοκαλιά της εκπαίδευσης. Σε αυτή την επιχείρηση αναβάθμισης του δημόσιου σχολείου αξιοποιούνται όλες οι δυνάμεις. Περισσότεροι εκπαιδευτικοί», δήλωσε ο Κ. Μητσοτάκης.

Τοποθετήθηκε για τις 4.500 προσλήψεις που έγιναν στην ειδική αγωγή και τις οποίες ακολούθησαν οι 11.700 διορισμούς εκπαιδευτικών που επεσήμανε πως «έγιναν για πρώτη φορά μετά από 12 χρόνια» ,  και συνέχισε λέγοντας πως έγινε «ταυτόχρονα καθιέρωση ξένης γλώσσας από το νηπιαγωγεία, 123 νέα προγράμματα σπουδών σε όλε τις βαθμίδες, εργαστήρια, νέος ψηφιακός εξοπλισμός, μαθήματα δεξιοτήτων παντού, επιμόρφωση διδασκόντων και διπλάσια πρότυπα και σχολεία και επαγγελματικά λύκεια. Μόνο φέτος για 4039 θέσεις στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία κατατέθηκαν παραπάνω από 13.000 μοναδικές αιτήσεις. Στα 6 πρότυπα επαγγελματικά λύκεια, από την πρώτη φάση ήδη έχει συμπληρωθεί ο αριθμός των ενδιαφερομένων που είχε συμπληρωθεί ολόκληρη τη χρονιά πέρσι». 

Συνέχισε τονίζοντας πως «η κοινωνία δεν είναι απλά πια πιο ώριμη από ποτέ για αυτές τις αλλαγές, τις επιζητά με ένταση. Καλύτερη μόρφωση των μαθητών μέσω της απελευθέρωσης των εκπαιδευτικών. Περισσότερη ελευθερία στα σχολεία, στους δασκάλους και τους καθηγητές μας. Την ανάγκη για διαρκή επιμορφωση των διδασκόντων, την αξιολόγησή τους και ενίσχυση εκπαιδευτικών δομών. Αυτά επιχειρεί να κάνει το νομοσχέδιο. Πρόκειται για μία μεταρρύθμιση η οποία προσφέρει ανοικτή γνώση στα παιδιά και επιδεικνύει μεγάλη εμπιστοσύνη στους δασκάλους και καθηγητές μας».

«Οι σύμβουλοι εκπαίδευσης αυξάνονται σε 800 και προσλαμβάνονται ακόμα 1100 ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί. Ανα ομάδα σχολείων θα λειτουργούν γραφεία συμβουλευτικής και επαγγελματικού προσανατολισμού. Ο σκοπός μου είναι να αναδείξω το κοινωνικό περιεχόμενο αυτής της μεταρρύθμισης, τον εκσυγχρονιστικό της χαρακτήρα και τον αναπτυξιακό της δρόμο. Αν υπάρχει μία δύναμη που κινεί την εθνική οικονομία είναι η δημόσια παιδεία».

«Η Ελλάδα ουραγός στις χώρες του ΟΟΣΑ για την ποιότητα της εκπαίδευσης»

«Η ποιότητα της εκπαίδευσης συνδέεται με την αυτονομία των σχολικών μονάδων. Η σύγκριση με διεθνή δεδομένα είναι απογοητευτική. Η Ελλάδα είναι ουραγός στις χώρες του ΟΟΣΑ», δήλωσε ο πρωθυπουργός.

«Για όσα συμβαίνουν στις τάξεις, δεν έχουν λόγο όσοι μοχθούν σε αυτές αλλά κάποιοι που κάθονται σε κάποια γραφεία μακριά από αυτές. Το αποτέλεσμα είναι ορατό. Μόνο εμείς και η Κύπρος διατηρούμε το μοναδικό σχολικό εγχειρίδιο. Αυτό αλλάζει. Στη θέση του αποκλειστικού βιβλίου θα υπάρχουν περισσότερες πηγές που το σχολείο θα επιλέγει. Σκοπός μας είναι η αποστήθιση σταδιακά να αντικαθίσταται από την κριτική και δημιουργική σκέψη», πρόσθεσε χαρακτηριστικά.

«Η σχολική διαδρομή πρέπει να γίνει και στην Ελλάδα η γόνιμη διαδρομή του παιδιού και εφήβου προς το σταθμό του ώριμου και ολοκληρωμένου πολίτη» σημείωσε στην ομιλία του ο πρωθυπουργός και συνέχισε λέγοντας ότι «η γνώση του σήμερα δεν ξέρουμε αν θα ανταποκρίνεται στα επαγγέλματα του αύριο. Δεν αρκεί ο μαθητής να γνωρίζει πληροφορίες. Πρέπει να μάθει πώς να μαθαίνει, πώς να προσαρμόζεται σε μία ομάδα. Εκεί έγκειται η δύναμη των λεγόμενων ήπιων δεξιοτήτων που θα μπορούν να προσφέρουν στα παιδιά μας αυτά τα ζητούμενα.

Αναφερόμενος στη λειτουργεία των σχολικών μονάδων είπε πως «τα σχολεία θα έχουν επίσης την ελευθερία να συγκροτούν τα δικά τους προγράμματα, να δημιουργούν ομίλους, να συνεργάζονται με άλλους φορείς. Ο διευθυντής αναλαμβάνει το ρόλο που δηλώνει ο τίτλος του. Διευθύνει , συνεργάζεται και αξιολογεί τους υφισταμένους του. Ο προϊστάμενος κάθε μονάδας πια αποκτά και καινούργιους συνεργάτες. Θα συνδράμουν το διευθυντή οι υποδιευθυντές και άλλοι θεσμοί όπως οι ενδοσχολικοί συντονιστές και οι υπεύθυνοι διασύνδεσης στα επαγγελματικά λύκεια. Η θητεία του διεθυντή αυξάνεται από τα 3 χρόνια στα 4».

Όσον αφορά την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών τόνισε εμφατικά πως «η αξιολόγηση απαραίτητο αντίβαρο που πρέπει να υπάρχει. Είναι μια απαραίτητη δικλείδα ασφαλείας για την αποφυγή προνομιακών σχέσεων μεταξύ συναδέλφων αλλά και κατάχρησης μιας ηγετικής θέσης. Είναι εργαλείο διαρκούς βελτίωσης του εκπαιδευτικού έργου. Εφαρμόζεται παντού στον αναπτυγμένο κόσμο. Η αξιολόγηση αφορά δύο επίπεδα, τη σχολική μονάδα και τους λειτουργούς της. Κάθε σχολείο θα έχει τη δική του ιστοσελίδα και η πρόοδος προγραμμάτων θα αποτυπώνεται σε ανώνυμα τεστ αξιολόγησης των μαθητών».

Συμπλήρωσε πως  ανά 4ετία ή 2ετία, οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται για το έργο τους και την επιχειρησιακή τους συνέπεια και τα αποτελέσματα της αξιολόγησης θα αναλογούν είτε με μεγαλύτερη ευκολία στην ανάθεση θέσεων ευθύνης, είτε σε επιμόρφωση.

Ολοκληρώνοντας είπε πως «και οι αξιολογητές θα αξιολογούνται. Ο διευθυντής του σχολείου θα υπόκειται στη κρίση του διευθυντή εκπαίδευσης. Η αξιολόγηση αποτελεί πια ώριμο αίτημα της κοινωνίας. 7 στους 10 πολίτες κρίνουν απαραίτητη την αξιολόγηση στα σχολεία και 9 στους 10 συμφωνούν με τις νέες θεματικές ενότητες. Στο εξωτερικό, παντού στην Ευρώπη, η αξιολόγηση είναι κανόνας. Αποτελεί συστατικό στης εκπαιδευτικής διαδικασίας». 

«Μέσα στην πανδημία η χώρα έκανε με επιτυχία το μεγάλο ψηφιακό άλμα της διδασκαλίας από απόσταση» δήλωσε, ενώ ευχαρίστησε τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι κράτησαν ζωντανή την εκπαίδευση στις δύσκολες εβδομάδες της πανδημίας.

«Το δημόσιο σχολείο της επόμενης δεκαετίας θα διακινεί γνώση σε χαρούμενους μαθητές»

Περιγράφοντας το δημόσιο σχολείο της επόμενης δεκαετίας ο πρωθυπουργός στην ομιλία του τόνισε πως «μιλάμε για το δημόσιο σχολείο της επόμενης δεκαετίας που θα διακινεί ανοικτή γνώση σε χαρούμενους μαθητές με απελευθερωμένους και δημιουργικούς τους δασκάλους και τους καθηγητές μας. Ίσα δικαιώματα στην ευκαιρία σε κάθε παιδί. Το σχολείο οφείλει να είναι απαιτητικό, τόσο προς τους λειτουργούς του όσο και προς τους μαθητές του.

«Η απελευθέρωση του δημόσιου σχολείου αποβαίνει σε όφελος των πιο αδύναμων. Αυτή η ισοπέδωση προς τα κάτω που σας αρέσει να αποκαλείτε εκδημοκρατισμό, στερεί από τα παιδιά το βασικό όπλο. Τα εθίζει στην ήσσονα προσπάθεια», ισχυρίστηκε ο Κ. Μητσοτάκης παρόλο που οι φετινές πανελλήνιες άφησαν εκτός υψηλόβαθμων σχολών, αριστούχους.

Γι' αυτό ζητώ να πάψουν να ακούγονται εύηχα ψέματα που κολακεύουν τα αυτιά αλλά καίνε τα μυαλά. Που ακούστηκε ότι δεν χρειάζεται τάχα να ενισχυθεί η κατάρτιση σε μία χώρα η οποία με ανεργία 15% έχει έλλειψη από εξειδικευμένους και καλοπληρωμένους επαγγελματίες; Κάποιοι συνεχίζουν να μοιράζουν ψεύτικες υποσχέσεις. Οι νέοι δεν ζητούν ελπίδες που σύντομα σβήνουν αλλά προοπτικές που ανάβουν το μέλλον τους.

Στη συνέχεια επιτέθηκε στον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης λέγοντας πως «είναι καιρός κ. Τσίπρα να σοβαρευτείτε και να σταματήσετε να δηλητηριάζετε όσους ακόμα δεν αντέχουν να σας ακούν. Δεν γίνεται να μην υπάρχει μια στοιχειώδης βάση εισαγωγής για τα πανεπιστήμια. Όπως δεν γίνεται να μην έχουν λόγο τα ιδρύματα για τον αριθμό των φοιτητών που θα υποδέχονται».

Τελειώνοντας ο Κυρ. Μητσοτάκης απευθυνόμενος στον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης δήλωσε: «Ξανασκεφτείτε αυτή την τόσο άτοπη υπόσχεση ότι δήθεν θα κρατούν οι υποψήφιοι τους βαθμούς τους. Δεν είναι κάτι που αντίκειται στην ακεραιότητα των πανελλαδικών εξετάσεων. Είναι κατάφωρη αδικία των μαθητών του επόμενου χρόνου».

«Αν θέλετε να είστε συνεπής με ό,τι εννοείτε , τότε τολμήστε το. Προτείνετε τη διατήρηση της ελάχιστης βάσης αλλά να μπαίνουν μόνο όσοι δεν την πιάνουν. Λέτε ότι θα έρθετε αναδρομικά να τους βάλετε στο πανεπιστήμιο από την πίσω πόρτα, όταν γνωρίζετε τα πραγματικά στοιχεία από τα ποσοστά αποφοίτησης ειδικά από μία σειρά από τμήματα με εξαιρετικά χαμηλή βάση εισαγωγής. Όλοι προσποιούμαστε, το παιδί μπήκε στο πανεπιστήμιο, με βάση εισαγωγής με 4 και φτάνει στα 25 να μην μπορεί να αποφοιτήσει. Και πιστεύετε ότι αυτό είναι για το καλό του παιδιού».
 

«Δεν θα είναι υποχρεωτικός ο εμβολιασμός εκπαιδευτικών. Με εργαστηριακά τεστ θα εισέρχονται στις τάξεις»

Για το άνοιγμα των σχολείων το Σεπτέμβριο δήλωσε πως  «όλοι γνωρίζουμε ότι παρά τις φιλότιμες προσπάθειες, η τηλεκπαίδευση δεν μπορεί να υποκαταστήσει ποτέ τη φυσική παρουσία των μαθητών στην τάξη» ενώ συνέχισε λέγοντας ότι «θα πρέπει όλοι σε αυτή την αίθουσα να συμφωνήσουμε ότι πρέπει να πείσουμε τους ανεμβολίαστους εκπαιδευτικούς μας να σπεύσουν να κάνουν το βήμα να εμβολιαστούν».

Μας απασχόλησε το ενδεχόμενο του υποχρεωτικού εμβολιασμού των εκπαιδευτικών. Αποφάσισα όμως ότι αυτή δεν θα ήταν η ενδεδειγμένη λύση. 'Ανω του 70 έχει εμβολιαστεί. Σημαντικός αριθμός δεν έχει κάνει αυτή την κίνηση. Θα πρέπει να στείλουμε όλα τα κόμματα ένα σήμα που αυτό εγκυμονεί για την υγεία των εκπαιδευτικών.

Γνωρίζουμε ότι η πανδημία, το 4ο κύμα αφορά πρώτα και πάνω από όλα τους ανεμβολίαστους συμπολίτες μας. Έχουν ευθύνη απέναντι στον εαυτό τους, απέναντι στην οικογένειά τους και απέναντι στα παιδιά. Η αναπλήρωση ενός εκπαιδευτικού δεν είναι εύκολη υπόθεση» είπε ο πρωθυπουργός και επανέλαβε την «έκκληση του στους εκπαιδευτικούς» να πράξουν τα δέοντα. 

Οι εκπαιδευτικοί εκείνοι οι οποίοι θα επιλέξουν τελικά να μην εμβολιαστούν, είναι βέβαιο ότι θα υποστούν πρόσθετη ταλαιπωρία. Θα ζητήσουμε συχνά εργαστηριακά τεστ προκειμένου να μπορούν να προσέλθουν στην τάξη.

«Έχει ανοίξει η πλατφόρμα για εφήβους 15-17 ετών και από την Παρασκευή από 12-15 ετών. Είναι μια προσωπική απόφαση, κάθε οικογένεια θα κάνει αυτό που θεωρεί σωστό. Αν είχα παιδί σε αυτή την ηλικία δεν θα είχα κανένα δισταγμό να το εμβολιάσω», δήλωσε ολοκληρώνοντας τη τοποθέτηση για τον εμβολιασμό.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kardiageiakes-pathiseis-kardia_252863_128338.jpg
Κίνδυνος ξαφνικού θανάτου για τους πάσχοντες από μυοκαρδιοπάθειες
Στην Ελλάδα, η θνησιμότητα από καρδιαγγειακά νοσήματα παραμένει υψηλή, με τους άνδρες να καταγράφουν 485 θανάτους ανά 100.000 πληθυσμού και τις...
Κίνδυνος ξαφνικού θανάτου για τους πάσχοντες από μυοκαρδιοπάθειες