filis
ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ / INTIME NEWS
Νέα επίθεση του Νίκου Φίλη σε Νέα Δημοκρατία και ηγεσία του υπουργείου Παιδείας κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής για το νομοσχέδιο για την αξιολόγηση - «Άλλο ένα νομοσχέδιο, μέρος της οπισθοδρομικής αντιμεταρρύθμισης της ΝΔ στην εκπαίδευση που συνοδεύεται με προπαγάνδα και όχι επιχειρήματα»

«Η Κομισιόν πρότεινε, ως το 2030, το ποσοστό αποφοίτων μέσα στο πληθυσμό να ανέβει στο 50%. Στην Ελλάδα, η ΝΔ επιχειρεί με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής να αδειάσει τα πανεπιστήμια, οδηγώντας την κοινωνία και την οικονομία στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση», σημείωσε ο κεντρικός εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Νίκος Φίλης, κατά τη συζήτηση για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, στην Ολομέλεια της Βουλής.

«Άλλο ένα νομοσχέδιο, μέρος της οπισθοδρομικής αντιμεταρρύθμισης της κυβέρνησης ΝΔ στην εκπαίδευση είναι αυτό που συζητείται σήμερα στην Ολομέλεια», είπε ακόμα ο κ. Φίλης και συνέχισε: «Και το συνοδεύει, όπως και τα προηγούμενα με προπαγάνδα και όχι επιχειρήματα. Απαξιώνει τη δημόσια εκπαίδευση, συκοφαντεί τους εκπαιδευτικούς, προσπαθεί να μας κάνει να πιστέψουμε ότι για τη μεγάλη ανεργία των νέων ευθύνεται η δήθεν μικρή τους προσπάθεια και όχι το χρεοκοπημένο αναπτυξιακό μοντέλο, έργο ιδιαιτέρως των κυβερνήσεων ως το 2015 και της χρεοκοπίας».

Σε άλλα σημεία της τοποθέτησής του, ο Νίκος Φίλης επισήμανε:

  • Η Κομισιόν πρότεινε, ως το 2030, το ποσοστό αποφοίτων μέσα στο πληθυσμό να ανέβει στο 50%. Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, αποφάσισε, σε πρώτη φάση, το ποσοστό αυτό να φτάσει το 45%. Η Ευρώπη θέλει οι πολίτες να έχουν όλο και περισσότερα πανεπιστημιακά εφόδια, επειδή γνωρίζουν ότι μόνο έτσι μπορεί να επιτευχθεί στέρεη ανάπτυξη υψηλού τεχνολογικού επιπέδου. Στην Ελλάδα, η ΝΔ επιχειρεί με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής να αδειάσει τα πανεπιστήμια, οδηγώντας την κοινωνία και την οικονομία στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση -και βεβαίως τους αποφοίτους του λυκείου στα ιδιωτικά κολέγια, με «λευκή κόλλα» (αφού σ' αυτά δεν γίνονται εξετάσεις εισαγωγής!).
  • Το νομοσχέδιο στηρίζεται στο ψευδεπίγραφο τρίπτυχο αυτονομία-αξιολόγηση-επιμόρφωση. Στην πραγματικότητα δεν φέρνουν τίποτα από τα τρία με όρους ποιότητας, αποτελεσματικότητας και δημοκρατίας. Για παράδειγμα, δεν φέρνουν καμία αποκέντρωση. Αποψιλώνεται από αρμοδιότητες ο Σύλλογος Διδασκόντων, στέρεη κατάκτηση του εκπαιδευτικού συστήματος από τη δεκαετία ‘80. Πισωγύρισμα στο καθεστώς πριν το 1981. Συγκροτείται ένας ενδιάμεσος ιεραρχικός μηχανισμός, ο οποίος στηρίζεται σε κομματικές και πελατειακές σχέσεις. Ο υπουργός χωρίς κριτήρια διορίζει τα μέλη του Συμβουλίου Επιλογής Στελεχών, από τα οποία μάλιστα για πρώτη φορά μετά από 100 χρόνια, αποκλείονται οι αιρετοί εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών.
  • Δεν συμβιβάζεται η ουσιαστική αυτονομία, με τον σχολικό αυταρχισμό, με τον διευθυντή - μάνατζερ, και τον κατακόρυφο μηχανισμό ελέγχου και επιτήρησης. Ούτε με την επιστροφή του επιθεωρητισμού.
  • Τι δηλώνει εξάλλου η δυνατότητα του υπουργείου Παιδείας να τροποποιεί ή να καταργεί πανεπιστημιακά τμήματα, χωρίς τη γνώμη της Συγκλήτου; Μια διάταξη καταφανώς αντισυνταγματική, αλλά επίσης ενδεικτική της πολιτικής τους αντίληψης για την εκπαίδευση και για την «αυτονομία»!
  • Η επιμόρφωση είναι αναγκαία για όλους τους εκπαιδευτικούς, ανά τακτά διαστήματα και με δυνατότητα άδειας από τα εκπαιδευτικά καθήκοντα. Η κυβέρνηση ετοιμάζεται να τη καταστήσει εργαλείο στιγματισμού του εκπαιδευτικού.
  • Για την αξιολόγηση υιοθετούν ένα πολυ-τιμωρητικό μοντέλο. Αλλά με το φόβο, τις απειλές ακόμη και για απόλυση, μπορούν να επιβάλουν  αξιολόγηση και επιμόρφωση; Ψεύδονται επίσης ότι σε όλη την Ευρώπη εφαρμόζεται το μοντέλο της εξωτερικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Ούτε παντού εφαρμόζεται, ούτε το ίδιο.

Και κατέληξε ο Νίκος Φίλης:

Η συζήτηση του νομοσχεδίου γίνεται ενώ επί δύο χρόνια τα σχολεία και τα πανεπιστήμια παρέμειναν κλειστά, με τη χώρα μας να έχει «πετύχει» το αρνητικό ρεκόρ να έχει το μεγαλύτερο διάστημα κλειστών σχολείων σε όλη την Ευρώπη, σύμφωνα με την UNESCO. «Συγχαρητήρια» στην κα υπουργό!

Το Σεπτέμβριο όμως, σχολεία και πανεπιστήμια πρέπει να ανοίξουν με υγειονομική ασφάλεια. Και γι’ αυτό πρέπει να δώσουμε όλοι μαζί τη μάχη για να προχωρήσει ο καθολικός εμβολιασμός, με πειθώ και όχι απειλές αναστολής δικαιωμάτων. Όχι δηλαδή με τη μοναδική γλώσσα που ξέρει να μιλάει η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Δεν έχουν σε αυτό το σημαντικό ζήτημα, τον τρόπο να πετύχουν αυτό που χρειάζεται το σχολείο και η νεολαία.

Το βίντεο με ολόκληρη την εισήγηση του Νίκου Φίλη:

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Ποια είναι η ευχή της μάνας με 6 λέξεις και μόνο φωνήεντα

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 19/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αυτοκτονία
Η μεγαλύτερη ομαδική αυτοκτονία – Πως 200 άνθρωποι ακολούθησαν στον θάνατο τον ηγέτη τους
Σαν σήμερα, 19 Μαρτίου του 1644, περίπου 200 άνθρωποι, αυτοκτόνησαν ως ένδειξη αφοσίωσης στον αυτοκράτορα Τσόνγκζεν
Η μεγαλύτερη ομαδική αυτοκτονία – Πως 200 άνθρωποι ακολούθησαν στον θάνατο τον ηγέτη τους
pierrakakis
Υπουργείο Παιδείας: Τι θα γίνει την Πέμπτη 4 Απριλίου στα Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια
Τι θα γίνει στα σχολεία στις 4 Απριλίου 2024, σύμφωνα με την Εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας που υπογράφει ο ΓΓ Γιάννης Κατσαρός
Υπουργείο Παιδείας: Τι θα γίνει την Πέμπτη 4 Απριλίου στα Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια
λίμνη Κορώνεια
SOS για τη λίμνη Κορώνεια: Ορατός κίνδυνος ερημοποίησης - Τι πρέπει να γίνει
Σοβαρό ενδεχόμενο να μειωθούν κατά τουλάχιστον 6%-7% οι βροχοπτώσεις και η θερμοκρασία να ανέβει κατά τουλάχιστον ένα βαθμό
SOS για τη λίμνη Κορώνεια: Ορατός κίνδυνος ερημοποίησης - Τι πρέπει να γίνει