Ανοιχτή επιστολή προς την υπουργό Παιδείας για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής
ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ / INTIME NEWS
Αποτέλεσμα αυτού του αποκλεισμού θα είναι δήλωση των υποψηφίων σχολών που δεν επιθυμούν μόνο και μόνο για να καταχωρήσουν μια θέση στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση στερώντας της από κάποιο άλλο παιδί που θα ήταν το δικό του όνειρο – στόχος

Ανοιχτή επιστολή προς την υπουργό Παιδείας απευθύνουν οι γονείς υποψήφιας των φετινών Πανελληνίων, εκφράζοντας την ανησυχία τους ότι παρά το γεγονός ότι το παιδί συγκέντρωσε μεγάλη βαθμολογία, κινδυνεύει να μην περάσει στη σχολή που επιθυμεί γιατί η βαθμολογία της στο ένα ειδικό μάθημα είναι μικρότερη της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής όπως έχει καθοριστεί από τις σχολές.

Ολόκληρη η επιστολή

Αγρίνιο, 17-07-2021

Προς την Υπουργό Παιδείας κα Νίκη Κεραμέως

«Διόρθωση ενός μη εσκεμμένου λάθους»

Αξιότιμη κα Υπουργέ,

Γνωρίζοντας ότι ο χρόνος σας είναι πολύτιμος και επιθυμώντας να διαβάσετε προσωπικά την επιστολή μας δεν θα σας κουράσαμε με προσωπικές απόψεις, αλλά πολύ σύντομα θα σας ενημερώσουμε για το θέμα μας ευελπιστώντας στην άμεση ανταπόκρισή σας.

Η κόρη μας μαζί με 100.000 σχεδόν ακόμη υποψήφιους συμμετείχε φέτος στις πανελλήνιες εξετάσεις με επιθυμία – στόχο την εισαγωγή της στην Αρχιτεκτονική Σχολή του ΕΜΠ.

Συγκέντρωσε συνολική βαθμολογία 20.475 μορίων γράφοντας 17.665 στα 4 μαθήματα και 2.810 μόρια στο ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο. Στην παρούσα χρονική στιγμή δεν θα αναφερθούμε στο γεγονός ότι η βαθμολογία αυτή προέκυψε από βαθμολόγηση με σημαντική διαφορά μεταξύ των βαθμολογητών σε όλα τα μαθήματα πλην ενός , γεγονός που παρατηρείται κάθε χρόνο σε χιλιάδες υποψήφιους και αποτελεί αντικείμενο μια άλλης μεγάλης συζήτησης. Επίσης δεν θα σταθούμε στο γεγονός ότι το ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο δεν διδάσκονται στο σχολείο, άλλη μεγάλη συζήτηση (ταξική παιδεία, μη δυνατότητα άρτιας προετοιμασίας στην επαρχία κ.λπ.)

Παρά το γεγονός αυτής της πολύ υψηλής βαθμολογίας, που με βάσει τα μέχρι πέρυσι δεδομένα η εισαγωγή της στην σχολή προτίμησής της ήταν βέβαιη, τη φετινή χρονιά αυτό δεν είναι εφικτό σε καμία Αρχιτεκτονική σχολή καθώς η βαθμολογία της στο ένα ειδικό μάθημα αυτό του γραμμικού σχεδίου είναι μικρότερη της ΕΒΕ του εν λόγω μαθήματος όπως έχει καθοριστεί από τις σχολές.

Γνωρίζοντας ότι η περίπτωση της κόρης μας δεν είναι η μοναδική, υπάρχουν μάλιστα υποψήφιοι με ακόμη υψηλότερες βαθμολογίες που μένουν εκτός, και αναλύοντας τις στατικές επιδόσεις των υποψηφίων, είναι βέβαιο πως Αρχιτεκτονικές Σχολές και όχι μόνο των περιφερειακών πολυτεχνείων θα έχουν φέτος πολλές κενές θέσεις ή θα εισαχθούν σε αυτές φοιτητές με χαμηλότερες επιδόσεις στα τέσσερα μαθήματα ώστε να επιτευχθεί συνδυαστικά η τριπλή ΕΒΕ σε μαθήματα, ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο. Αποτέλεσμα αυτού του αποκλεισμού θα είναι δήλωση των υποψηφίων σχολών που δεν επιθυμούν μόνο και μόνο για να καταχωρήσουν μια θέση στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση στερώντας της από κάποιο άλλο παιδί που θα ήταν το δικό του όνειρο – στόχος.

Λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη τα ανωτέρω και πιστεύοντας ειλικρινά ότι πρόθεσή σας κατά τη νομοθέτηση της ΕΒΕ δεν ήταν ο αποκλεισμός των άριστων υποψηφίων από τις σχολές αλλά το ακριβώς αντίθετο, γεγονός που μας βρίσκει απολύτως σύμφωνους ως αποφοίτους ελληνικών πολυτεχνείων, σας παρακαλούμε θερμά όπως διορθώσετε άμεσα με δική σας απόφαση το μη εσκεμμένο λάθος που προέκυψε από την εφαρμογή ΕΒΕ στα ειδικά μαθήματα του σχεδίου, με την επαναφορά για τη φετινή χρονιά του 10 όπως ίσχυε μέχρι πέρυσι για τα ειδικά μαθήματα, ως την επανεξέταση του λάθους συντελεστή επί της ΕΒΕ που ορίστηκε από τις πολυτεχνικές σχολές για τα επόμενα έτη.

Είμαστε σίγουροι ότι δεν θα στερήσετε τα παιδιά μας από τους στόχους και τα όνειρά τους, ώστε να κάνουν τον κόσμο καλύτερο όπως τους ζητήθηκε και στο φετινό θέμα της Νεοελληνικής Γλώσσας.

Με εκτίμηση

Νικόλαος Παπαθανάσης Πολιτικός Μηχανικός Παν. Πατρών

Γεωργία Ροντήρη Πολιτικός Μηχανικός ΕΜΠ, MSc

Όλα τα νέα και οι ειδήσεις που αφορούν τις Πανελλήνιες

Πανελλαδικές 2025: Τι φανερώνουν οι πρώτες ενδείξεις για την πορεία των βάσεων

Λάθος στα θέματα Φυσικής στις Πανελλήνιες 2025 (πάλι!)

Τα θέματα και οι λύσεις των Πανελληνίων εξετάσεων

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Τεχνητή Νοημοσύνη
Η τεχνητή νοημοσύνη στα σχολεία: Εργαλείο εξοικονόμησης χρόνου για τους εκπαιδευτικούς
Η κυβέρνηση της Αγγλίας ενθαρρύνει τη χρήση AI για βαθμολόγηση και επικοινωνία με γονείς – Με σαφείς οδηγίες για τα σχολεία
Η τεχνητή νοημοσύνη στα σχολεία: Εργαλείο εξοικονόμησης χρόνου για τους εκπαιδευτικούς
sklavenitis_12.jpg
Ο Σκλαβενίτης επενδύει στον Ασπρόπυργο: Θέσεις εργασίας στο νέο Κέντρο Διανομής
Θέσεις πλήρους απασχόλησης με παροχές και εταιρικά προνόμια – Μεταφορά προσωπικού από κεντρικά σημεία της Αττικής
Ο Σκλαβενίτης επενδύει στον Ασπρόπυργο: Θέσεις εργασίας στο νέο Κέντρο Διανομής
διακοπές
Οι Έλληνες θα κουνήσουν το μαντήλι… από το μπαλκόνι τους - Το 43% θεωρεί τις διακοπές πολυτέλεια
Η φετινή έρευνα της Alco αποτυπώνει την τουριστική ανισότητα ενός καλοκαιριού που για σχεδόν τους μισούς Έλληνες φαντάζει άπιαστο όνειρο – Πού οδηγεί...
Οι Έλληνες θα κουνήσουν το μαντήλι… από το μπαλκόνι τους - Το 43% θεωρεί τις διακοπές πολυτέλεια