Νεκτάριος Κορδής: Παρέμβαση για υπηρεσιακές μεταβολές-αποσπάσεις
Παρέμβαση του τ. αιρετού στο ΚΥΣΔΕ με τις ΣΥΝ.Ε.Κ Νεκτάριου Κορδή σχετικά με τις υπηρεσιακές μεταβολές και τις αποσπάσεις εκπαιδευτικών χωρίς την παρουσία αιρετών

Σύντομα αναμένονται οι αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε ΠΥΣΔΕ/ΚΥΣΔΕ, ενώ ολοκληρώνονται και οι υπηρεσιακές μεταβολές εκπαιδευτικών, οι οποίες βέβαια έγιναν χωρίς την παρουσία δημοκρατικά εκλεγμένων αιρετών στα αντίστοιχα Συμβούλια, κάτι το οποίο εδώ και χρόνια εξασφάλιζε την αντικειμενικότητα και τη διαφάνεια των διαδικασιών.

«Ζούμε ήδη την επιστροφή στις μαύρες εποχές και στα σκοτάδια της συναλλαγής και του ρουσφετιού, των πολιτικών πιέσεων και της πελατειακής αντίληψης!», σχολιάζει ο τ. Αιρετός στο ΚΥΣΔΕ Νεκτάριος Κορδής επισημαίνοντας ότι «ο κλάδος δεν πρέπει να αποδεχτεί ΠΟΤΕ αυτή την απαράδεκτη κατάσταση, να μην τηρούνται κανόνες διαφάνειας και αντικειμενικότητας, καθώς και κριτήρια δικαιοκρισίας στις υπηρεσιακές μεταβολές στις οποίες συμμετέχουν δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί κάθε χρόνο αλλά και στις επερχόμενες επιλογές των 20.000 στελεχών».

Ολόκληρη η παρέμβαση του Ν. Κορδή

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Μετά την ανακοίνωση των γενικών μεταθέσεων, σε λίγες ημέρες αναμένονται οι αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ, ανακοινώνονται σταδιακά οι αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε φορείς ενώ ολοκληρώνονται και οι υπηρεσιακές μεταβολές στα κατά τόπους ΠΥΣΔΕ. Όλες αυτές οι υπηρεσιακές μεταβολές εκπαιδευτικών έγιναν χωρίς την παρουσία δημοκρατικά εκλεγμένων αιρετών στα αντίστοιχα Συμβούλια! Η παρουσία των αιρετών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών όλα αυτά τα χρόνια εξασφάλιζε την αντικειμενικότητα και τη διαφάνεια στις διαδικασίες αυτές. Αντίθετα στήθηκαν δοτά και απόλυτα χειραγωγούμενα Υπηρεσιακά Συμβούλια (ΠΥΣΔΕ-ΑΠΥΣΔΕ-ΚΥΣΔΕ) στα οποία η εκπροσώπηση των εκπαιδευτικών, η προάσπιση των εργασιακών τους δικαιωμάτων, η διαφάνεια, η αμεροληψία, η ισότιμη και δίκαιη αντιμετώπιση παύουν, φαλκιδεύονται, ναρκοθετούνται. Ζούμε ήδη την επιστροφή στις μαύρες εποχές και στα σκοτάδια της συναλλαγής και του ρουσφετιού, των πολιτικών πιέσεων και της πελατειακής αντίληψης! Σε όλη την Ελλάδα ξεφύτρωσαν οι «Μαυρογιαλούροι» της εκπαίδευσης που προβάλουν τις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών όχι ως απαράγραπτο εργασιακό δικαίωμα αλλά ως χάρη ή ευνοϊκή εξυπηρέτηση «κατόπιν ενεργειών τους»!

Είναι προφανές ότι ο κλάδος δεν πρέπει να αποδεχτεί ΠΟΤΕ αυτή την απαράδεκτη κατάσταση, να μην τηρούνται κανόνες διαφάνειας και αντικειμενικότητας, καθώς και κριτήρια δικαιοκρισίας στις υπηρεσιακές μεταβολές στις οποίες συμμετέχουν δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί κάθε χρόνο αλλά και στις επερχόμενες επιλογές των 20.000 στελεχών! Για άλλη μια φορά θέλουμε να γίνει σαφές ότι επειδή ορισμένοι θεωρούν ότι - και λόγω καλοκαιριού - γρήγορα θα ξεχαστούν τα ζητήματα της λειτουργίας των ΥΣ χωρίς αιρετούς και θα επανέλθουμε στην «κανονικότητα» με τη συμμετοχή μόνο διορισμένων μελών, πως δεν υπάρχει καμία περίπτωση να επιτρέψουμε την ουσιαστική κατάργηση των Υπηρεσιακών Συμβουλίων, και δη των Αιρετών σε αυτά! Θα συνεχίσουμε αταλάντευτα και ενωτικά τον αγώνα συσπειρωμένοι/ες γύρω από τις Ομοσπονδίες και τα σωματεία μας, ώστε όλοι/ες μαζί να επιτύχουμε την πραγματοποίηση των εκλογών όταν οι επιδημιολογικές συνθήκες το επιτρέψουν, με πλήρη ανάπτυξη των δημοκρατικών διαδικασιών και με δια ζώσης ψηφοφορία! Για τους αμνήμονες να θυμίσουμε ότι - από το 1911 που θεσμοθετήθηκαν για τον περιορισμό της κομματικοποίησης του Δημοσίου - μόνο η δικτατορία του Μεταξά και η Χούντα του 1967 είχαν δοτά και απόλυτα ελεγχόμενα Υπηρεσιακά Συμβούλια! Αποτελεί δημοκρατική υποχρέωση του κράτους να συμμετέχουν στα Υπηρεσιακά Συμβούλια οι εκπρόσωποι των εργαζομένων. Σε όλες τις δημοκρατικές χώρες, και δη τις ευρωπαϊκές, αποτελεί αδιαπραγμάτευτη συνθήκη η συμμετοχή τους και θεμελιώδες στοιχείο διαφάνειας και νομιμοποίησης των αποφάσεων των υπηρεσιακών συμβουλίων που εξετάζουν θέματα υπηρεσιακά των ίδιων των εκπαιδευτικών. Για το «επιτελικό» κράτος του Κ. Μητσοτάκη όμως είναι απλά Τρίτη…

Η αντιδημοκρατική αυτή εκτροπή αποδείχτηκε ότι είναι ένα κομμάτι της συνολικής πολιτικής της Κυβέρνησης Μητσοτάκη όπως τη βλέπουμε να ξεδιπλώνεται καθημερινά μέσω της συστηματικής υπονόμευσης των δημοκρατικών κατακτήσεων του λαού μας και των δικαιωμάτων του κόσμου της εργασίας με προφανείς στόχους:

  • Τη σταδιακή συρρίκνωση της θεσμικής παρέμβασης των συνδικαλιστικών οργάνων στις αποφάσεις της διοίκησης και συνολικά της Κυβέρνησης κάτι που φάνηκε και με το τελευταίο νόμο για τα εργασιακά.

  • Την ενίσχυση της αντίληψης του «κράτους λάφυρο» για την Κυβέρνηση της ΝΔ, με τη «νομιμοποίηση» της πολιτική τους στάσης, ότι δηλαδή μπορούν να κάνουν ότι θέλουν πέρα από κάθε δημοκρατική αρχή και θεσμοθετημένους κανόνες (Συγκρότηση ΑΣΕΠ).

  • Τη συγκρότηση διοικητικών οργάνων του απόλυτου ελέγχου τους, δοτών Υπηρεσιακών Συμβούλιων με 5 στα 5 διορισμένα μέλη, χωρίς έλεγχο και διαφάνεια των αποφάσεων από όσους αφορούν αυτές οι αποφάσεις (εκπροσώπους εργαζομένων).

  • Τη διαμόρφωση νέων θυλάκων ρουσφετιού, αδιαφάνειας και ρεμούλας στο κεντρικό και «επιτελικό» κράτος που χτίζει με το νομοθετικό της έργο η Κυβέρνηση της ΝΔ.

  • Τέλος στρώνουν το έδαφος για την ολομέτωπη επίθεση στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, στη δημοκρατία μέσα στα σχολεία και στα θεσμικά-διοικητικά όργανα, στο δημόσιο χαρακτήρα του σχολείου συνολικά και επιδιώκουν να οξύνουν τις όποιες κοινωνικές και μορφωτικές ανισότητες των μαθητών μας, σύμφωνα και με την έκθεση Πισσαρίδη, που έχει υιοθετηθεί από το υπουργικό συμβούλιο.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Σε λίγες ημέρες ολοκληρώνεται η δεύτερη σχολική χρονιά της πανδημίας με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των πανελλαδικών εξετάσεων. Η κυβέρνηση αρνούμενη να εξετάσει και να χαρτογραφήσει τις παιδαγωγικές, ψυχοκοινωνικές διαστάσεις του αποτυπώματος που άφησε η πανδημία σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, αρνούμενη να διερευνήσει τις διαστάσεις των εκπαιδευτικών ανισοτήτων (νέων και παλαιών που οξύνονται) και να προχωρήσει εγκαίρως σε μέτρα πρόληψης της σχολικής αποτυχίας και σχολικής διαρροής, ακολουθεί συνειδητά την τακτική της ανεύρεσης ενόχων ανάμεσα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς. Σήμερα η κ. Κεραμέως συναντάται με την ΟΛΜΕ και τη ΔΟΕ για να τους παρουσιάσει το νέο της «δημιούργημα»! Το νομοσχέδιο για την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, την αυτονομία της σχολικής μονάδας και φυσικά την επιλογή των νέων «άξιων» στελεχών της εκπαίδευσης με στόχο να έχει ψηφιστεί μέχρι τα μέσα Ιουλίου! Για τους 5250 διορισμούς; Σιγή ασυρμάτου… Είπαμε το επιτελικό κράτος έχει συνέπεια και συνέχεια. Το έχουμε ζήσει 15 μήνες τώρα όταν το Υπουργείο Παιδείας και η Κυβέρνηση των «αρίστων» της ΝΔ, εργαλειοποιώντας την πανδημία, ψήφισαν μια σειρά αντιεκπαιδευτικών νόμων σε βάρος της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, των μαθητών και των εκπαιδευτικών: Αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, αυστηροποίηση των όρων προαγωγής και απόλυσης των μαθητών, αναγραφή διαγωγής στα απολυτήρια, κάμερες στην τάξη, τηλεκπαίδευση με απουσίες στα υπό κατάληψη σχολεία, αλλαγές ωρολογίων προγραμμάτων, νόμος για τον περιορισμό των διαδηλώσεων, εξίσωση επαγγελματικών δικαιωμάτων αποφοίτων ιδιωτικών κολλεγίων και αποφοίτων δημόσιων πανεπιστημίων, νόμος για την ιδιωτική εκπαίδευση, επαναφορά της τράπεζας θεμάτων, αποκλεισμός χιλιάδων μαθητών από τα πανεπιστήμια με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, εγκατάσταση αστυνομίας εντός των πανεπιστημιακών χώρων, πρόστιμα και φυλακίσεις σε όσους συμμετέχουν σε εκπαιδευτικές κινητοποιήσεις ή και παρεμβαίνουν σε συνεδριάσεις(!)Υπηρεσιακών Συμβουλίων, ποινικοποίηση της συνδικαλιστικής δράσης. Απέναντι στη νεοφιλελεύθερη κυβερνητική πολιτική, τη διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης, την καταπάτηση των εργασιακών δικαιωμάτων και τις αντιδημοκρατικές και αντιεκπαιδευτικές πολιτικές του υπουργείου Παιδείας, χρειάζονται ξεκάθαρες και δυναμικές απαντήσεις από την εκπαιδευτική κοινότητα. Διαμηνύουμε με καθαρή φωνή πως η δρώσα εκπαίδευση, οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί της πρώτης γραμμής που κρατάνε όρθια τα σχολεία, ούτε εκφοβίζονται ούτε καταλαβαίνουν από απειλές. Η απάντηση στη συνολική επίθεση που έχει εξαπολύσει η Κυβέρνηση ΝΔ στη δημόσια εκπαίδευση, θα δοθεί από το σύνολο των εκπαιδευτικών με συλλογικότητα, αποφασιστικότητα και δυναμισμό. Για άλλη μια φορά δεν θα επιτρέψουμε να γίνει η εκπαίδευση πεδίο «ασκήσεων αξιολόγησης-χειραγώγησης» που είχαν ως στόχο τη συρρίκνωση της παιδαγωγικής μας αυτονομίας και την καθυπόταξή μας σε επιβαλλόμενες φόρμες στη μορφή και στο περιεχόμενο της εκπαίδευσης. Πίσω από τις μάσκες έχουμε φωνή και δύναμη για τους μεγάλους αγώνες που είναι μπροστά μας! Για ένα ποιοτικό δημόσιο σχολείο που θα χωρά όλα τα παιδιά, όλους τους εκπαιδευτικούς και όλη τη γνώση!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;