Πιστοποίηση Αγγλικών LTE GOLEARN - ΑΣΕΠ
«Διαφωνούμε κάθετα με τα σχολεία "ελίτ" για λίγους άριστους μαθητές, καθώς μόνιμο αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι τα δημόσια ποιοτικά σχολεία για όλους τους μαθητές και όλες τις μαθήτριες» αναφέρει η ΕΛΜΕ Κιλκίς για την απόφαση μετατροπής δύο σχολικών μονάδων σε Πρότυπα/Πειραματικά σχολεία

«Επιμένουμε να διεκδικούμε δημόσιο δωρεάν ποιοτικό σχολείο για όλους/ες!» τονίζει η ΕΛΜΕ Κιλκίς, αντιδρώντας στην απόφαση του υπουργείου Παιδείας σύμφωνα με την οποία δύο σχολικές μονάδες της πόλης μετατρέπονται σε Πρότυπα/Πειραματικά σχολεία.

Η ΕΛΜΕ Κιλκίς καταγγέλλει ότι η απόφαση ελήφθη χωρίς διαβούλευση με την εκπαιδευτική κοινότητα αλλά ότι είναι αποτέλεσμα των ενεργειών του διευθυντή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και κάνει λόγο για «εμμονές» του υπουργείου Παιδείας για «αντιεπιστημονικό διαχωρισμό των μαθητών, θέλοντας να δημιουργήσει μία “ελίτ” μαθητών, που τίποτα δεν  έχει να προσφέρει στην παρεχόμενη εκπαίδευση».

Ολόκληρη η ανακοίνωση:

Όπως πιθανόν να γνωρίζετε ήδη το υπουργείο ανακοίνωσε την επέκταση των Πειραματικών και Πρότυπων σχολείων σε όλη την Ελλάδα. Ειδικά για όλη την Κεντρική Μακεδονία η απόφαση αφορά μονάχα δύο σχολικές μονάδες της πόλης του Κιλκίς! Οι απορίες σχετικά με αυτή την «περίεργη» επιλογή, είναι εύλογες. Αλλά ας προσπαθήσουμε να αναζητήσουμε τις αιτίες και τους παράγοντες που οδήγησαν σε μία τέτοια απόφαση και να αναφέρουμε συνοπτικά, για πολλοστή φορά, γιατί ο κλάδος αλλά και μεγάλη μερίδα της τοπικής κοινωνίας αντιδρά σε μία τέτοια προοπτική.

Σύμφωνα με παραδοχή του ιδίου του ΔΙΔΕ Κιλκίς, ήταν από τους πρώτους που πίεσαν το υπουργείο για τη δημιουργία πρότυπων και πειραματικών. Σε άλλες διευθύνσεις της Κεντρικής Μακεδονίας οι ΔΙΔΕ δεν είδαν τόσο ζεστά το θέμα. Κάποιοι δεν πρότειναν. Άρα, αυτονόητη παραδοχή είναι ότι ο  ΔΙΔΕ Κιλκίς πήρε 100% πάνω του το θέμα χωρίς καμία αμφιβολία. Ακόμα και νόμος 4692/20 στο άρθρο 13 καλεί πρωτίστως τα σχολεία (Συλλόγους Διδασκόντων) να αποφασίσουν και εναλλακτικά δίνεται αυτή η δυνατότητα στους ΔΙΔΕ. Αυτολεξεί: «Έπειτα από δημόσια πρόσκληση που εκδίδει ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων προς τα σχολεία της Επικράτειας, με την οποία καλούνται να υποβάλουν αίτηση για τον χαρακτηρισμό τους ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. εντός ορισμένης προθεσμίας ή έπειτα από αίτηση του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης». Στο νομό μας, οι απορριπτικές αποφάσεις των Συλλόγων διδασκόντων πήγαν απλά στον κάλαθο των αχρήστων, αφού απλά έπρεπε να γίνει η δουλειά!

Η δημοκρατική και συλλογική λειτουργία σε όλους τους τομείς της δημόσιας ζωής είναι για εμάς αδιαπραγμάτευτη. Είναι αδιανόητο ένα μονοπρόσωπο όργανο να αποφασίζει για ένα θέμα που θα επηρεάσει μόνιμα την υπηρεσιακή κατάσταση συναδέλφων του για όλα τα επόμενα χρόνια. Οι αλλαγές που θα επέλθουν συνολικά σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς θα είναι πολύ δύσκολο να αντιστραφούν.

Όσον αφορά στα πρότυπα σχολεία, διαφωνούμε κάθετα με τα σχολεία «ελίτ» για λίγους άριστους μαθητές, καθώς μόνιμο αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι τα δημόσια ποιοτικά σχολεία για όλους τους μαθητές και όλες τις μαθήτριες. Οι μαθητές (μιλάμε για αποφοίτους Δημοτικού σχολείου!) καλούνται να δώσουν εξετάσεις για την εισαγωγή τους στα πρότυπα Γυμνάσια, ενώ για την εισαγωγή στα Πειραματικά σχολεία θα πραγματοποιείται κλήρωση, με ότι αυτό συνεπάγεται. Μαθητές που η οικία διαμονής τους είναι δίπλα σε Πρότυπη-Πειραματική σχολική μονάδα, θα κληθούν να φοιτήσουν σε σχολική μονάδα στην άλλη άκρη της πόλης!

Είναι πλέον γνωστό ότι αν ένα σχολείο μετατραπεί σε Πρότυπο ή Πειραματικό, οι ήδη υπηρετούντες σε αυτό χάνουν αυτόματα την οργανική τους θέση. Μπορούν να παραμείνουν με διετή θητεία κατά την οποία θα πρέπει να φροντίσουν για την αυτοεπιμόρφωσή τους, καθώς θα ακολουθήσει σχετική αξιολόγησή τους για το αν θα παραμείνουν ή όχι στο σχολείο. Αντί να επικεντρωθούν στα εκπαιδευτικά τους καθήκοντα ωθούνται σε ένα ατέρμονο κυνήγι προσόντων, προκειμένου να διατηρήσουν την έτσι κι αλλιώς επισφαλή θέση τους. Συντοπίτες, εκπαιδευτικοί της διπλανής πόρτας θα εξοβελιστούν σε σχολεία του νομού για να πάρουν την θέση τους ανταγωνιστικότεροι συνάδελφοι.

Ο πρωθυπουργός αναφέρει σε δήλωση του στα social media ότι «Η ενίσχυση των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων ήταν βασική προεκλογική μας δέσμευση». Η αποθέωση της ποσότητας έναντι της ποιότητας δεν έχει προηγούμενο. Σε μία ανέξοδη απόφαση, όπου απλά θα αυξηθούν αριθμητικά τα πρότυπα και πειραματικά, συνοψίζεται η γενικότερη εκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης. Και όπως λέει ο θυμόσοφος  λαός….δε βάφουν έτσι αυγά! Αλλά για να είμαστε δίκαιοι το υπουργείο βρήκε και τη «βαφή» των αυγών, αφού στο Άρθρο 23 παρ 2 αναφέρει ότι «Η χρηματοδότηση των Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ. πραγματοποιείται με τους όρους και τις προϋποθέσεις βάσει των οποίων χρηματοδοτούνται τα λοιπά σχολεία και επιπροσθέτως:……β) από δωρεές, χορηγίες, κληρονομίες, κληροδοσίες και άλλες παροχές τρίτων, καθώς και επιχορηγήσεις από άλλες πηγές».

Το ΥΠΑΙΘ, η κυβέρνηση και κάποιοι διορισμένοι υπηρεσιακοί παράγοντες επιμένουν εμμονικά στον αντιεπιστημονικό διαχωρισμό των μαθητών, θέλοντας να δημιουργήσει μία «ελίτ» μαθητών, που τίποτα δεν  έχει να προσφέρει στην παρεχόμενη εκπαίδευση.

Επιμένουμε να διεκδικούμε δημόσιο δωρεάν ποιοτικό σχολείο για όλους/ες!

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Κλείνουν τα σχολεία στην Αττική - Τι αποφασίστηκε

Νέες Προκηρύξει ΑΣΕΠ για 5889 ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ

Πανεπιστήμιο Πατρών: Ξεκινάει η 1η ΕΤΗΣΙΑ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ Εκπαιδευτικών στον ΑΥΤΙΣΜΟ στην Ελλάδα

ΑΣΕΠ 13Κ/2021 - Δήμοι: Το ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ Lower - Proficiency (90 μόρια) σε 2 ημέρες Μόνο 111 ευρώ για 90 μόρια

Προσλήψεις Εκπαιδευτικών: Το κορυφαίο 9ΜΗΝΟ σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ στην Ελλάδα

ECDL | Πιστοποίηση Υπολογιστών για ΑΣΕΠ μόνο 95 ευρώ μέσα σε 2 ημέρες

σχετικά άρθρα

Βιασμός 24χρονης: Τρεις δικογραφίες για την υπόθεση - Μήνυση στον εργοδότη της 24χρονης
Οι τρεις δικογραφίες και η μήνυση στον εργοδότη της Γεωργίας - Τη Δευτέρα θα συνεχιστούν οι καταθέσεις
Βιασμός 24χρονης: Τρεις δικογραφίες για την υπόθεση - Μήνυση στον εργοδότη της 24χρονης
Εκπαιδευτικοί: Καμία υποχρεωτικότητα για τηλεκπαίδευση από τις οικίες μας
«Η τηλεκπαίδευση υλοποιείται, εφόσον καθίσταται δυνατή, από τις σχολικές μονάδες. Καμία υποχρεωτικότητα από τις οικίες και με ιδία μέσα», τονίζουν οι...
Εκπαιδευτικοί: Καμία υποχρεωτικότητα για τηλεκπαίδευση από τις οικίες μας