panellinies panelladikes exetaseis
Alexandros Michailidis / SOOC
Επιστολή μαθητών της Γ' Λυκείου του ΓΕΛ Σάμου στη Νίκη Κεραμέως - Ζητούν ειδική ποσόστωση των υποψηφίων στις Πανελλήνιες 2021

Επιστολή προς την Υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως στέλνουν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ τάξης του ΓΕΛ Σάμου, με αφορμή τον σεισμό που έπληξε το νησί στις 30 Οκτωβρίου 2020 και επέφερε τραγικές υλικές και ψυχολογικές συνέπειες σε όλους τους κατοίκους, και πάνω απ’ όλους στους ίδιους.

Οι μαθητές ζητούν «στήριξη ανάλογη και ισόποση με αυτή που δόθηκε στους σεισμόπληκτους μαθητές της Λέσβου, των Ψαρών, της Χίου και των Οινουσσών το Σχολικό Έτος 2017-2018 με υπ’ αριθμόν 2895/21-08-2017 ΦΕΚ, με το οποίο προβλέφθηκε ειδική ποσόστωση των υποψηφίων των Πανελληνίων των παραπάνω νησιών».

«Άλλωστε στην περίπτωση της Σάμου συμπίπτουν τόσες κακεντρέχειες», τονίζουν.

Η επιστολή

Λαμβάνουμε το θάρρος να σας αποστείλουμε αυτή την επιστολή, εκπροσωπώντας τους μαθητές της Γ΄ Τάξης του Γενικού Πυθαγορείου Λυκείου Σάμου, με αφορμή τον σεισμό που έπληξε το νησί μας στις 30 Οκτωβρίου 2020 και επέφερε τραγικές υλικές και ψυχολογικές συνέπειες σε όλους τους κατοίκους, και πάνω απ’ όλους στους μαθητές. Επειδή κάθε αξιοκρατική εξεταστική διαδικασία πρέπει να προβλέπει την εκκίνηση όλων των υποψηφίων από την ίδια αφετηρία και με ίσες ευκαιρίες, ζητούμε τη στήριξή σας, ως ο μοναδικός θεσμός αρμόδιος και ικανός να στέρξει τους σεισμόπληκτους υποψηφίους πανελληνίων του νησιού μας. 

Ο σεισμός επηρέασε βαθύτατα τη μαθησιακή διαδικασία και κατ’ επέκταση την προετοιμασία για τις Πανελλαδικές. Μαθητές αναγκάστηκαν να διαμείνουν για αρκετό χρονικό διάστημα σε πρόχειρα καταλύματα, μακριά από το οικείο περιβάλλον τους. Για το λόγο αυτό δεν είχαν πρόσβαση στα απαραίτητα υλικοτεχνικά μέσα για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της μελέτης και της τηλεκπαίδευσης, που άρχισε σχεδόν μετά τον σεισμό. Βέβαια πριν την έναρξη της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, προηγήθηκε διάστημα δύο εβδομάδων προκειμένου να ελεγχθεί η ασφάλεια των σχολικών κτιρίων, κατά το οποίο δεν διεξήχθησαν μαθήματα και η κάλυψη της ύλης έμεινε στάσιμη. Τέσσερις μήνες μετά ελλοχεύει ο κίνδυνος των ετοιμόρροπων κτιρίων που περιβάλλουν τους δρόμους πρόσβασης στα σχολεία μας, καθιστώντας την προσέλευσή μας καθημερινό ρίσκο. Σαν να μην ήταν όλα αυτά αρκετά, η εναλλαγή εξ αποστάσεως και δια ζώσης εκπαίδευσης που ακολούθησε λόγω κορωνοϊού και πλημμύρων αποσυντόνισε πλήρως τους μαθητές από το πρόγραμμα μελέτης τους. Υπ’ αυτές τις συνθήκες ακόμα και ο πιο πειθαρχημένος μαθητής εμποδίζεται να αφιερωθεί απερίσπαστα στο διάβασμα του.  

Ιδιαίτερη αναφορά αξίζει να γίνει στις εκτεταμένες υλικές καταστροφές και οικονομικές συνέπειες του σεισμού. Όσα μαγαζιά στάθηκαν τυχερά και δεν υπέστησαν σοβαρές βλάβες από τη σεισμική δόνηση επλήγησαν ανεπανόρθωτα από το ισοπεδωτικό τσουνάμι, το οποίο «άφησε»  στο πέρασμά του πληθώρα υλικοτεχνικών ζημιών που δύσκολα αποκαθίστανται. Οι ζημιές αυτές επέφεραν οικονομική κατάρρευση σε πολλές τοπικές επιχειρήσεις, με αποτέλεσμα οι γονείς των μαθητών να δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στα έξοδα της εκπαίδευσης των παιδιών τους, της μετακίνησης τους ή εν γένει του βιοπορισμού τους. Επιπλέον η κακοκαιρία του Ιανουαρίου επιδείνωσε τις καταστροφές με κατολισθήσεις, καθίζηση δρόμων, πλημμύρες και απέδειξε τις πολλαπλές επιπτώσεις του σεισμού σε βάθος χρόνου.  

Όλα αυτά κυρία Υπουργέ μας προκάλεσαν διάφορες ψυχολογικές επιπτώσεις. 

Σεισμοί, καταποντισμοί και πανδημία τροφοδοτούν συνεχώς τον φόβο, την ανασφάλεια, το άγχος, την σύγχυση και το μετατραυματικό stress, που έχουν γίνει πλέον η καθημερινή συναισθηματική μας βάση. Ειδικά οι πρώτες μέρες μετά το σεισμό ήταν εφιαλτικές, καθώς, όπως υπολογίζει το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, μετασεισμοί της κλίμακας 3-4 Ρίχτερ σημειώνονταν ανά 17 λεπτά, ενώ ακόμη και σήμερα, τέσσερις μήνες μετά, δεν έχουν εκλείψει οι σεισμικές δονήσεις. 

Λυπούμαστε τέλος να αναφέρουμε την αιφνίδια απώλεια των δύο συμμαθητών μας, που προξένησε βαθύτατη θλίψη σε ολόκληρη τη σχολική κοινότητα. Ο συνδυασμός αυτός των γεγονότων δεν μας επιτρέπει να ξεχάσουμε τη  τραυματική εμπειρία που βιώσαμε ούτε και να αποκτήσουμε τον κατάλληλο ρυθμό των Πανελληνίων.  

Σύμφωνα με τα παραπάνω, αποδεικνύεται ότι δεν διαγωνιζόμαστε επί ίσοις όροις με τους υπόλοιπους υποψηφίους της Ελλάδας. Για αυτό και η δική σας κατανόηση και συνδρομή κρίνεται απαραίτητη. Δεν ζητούμε εξάλλου κάποια επιπλέον στήριξη, παρά μια ανάλογη και ισόποση που δόθηκε στους σεισμόπληκτους μαθητές της Λέσβου, των Ψαρών, της Χίου και των Οινουσσών το Σχολικό Έτος 2017-2018 με υπ’ αριθμόν 2895/21-08-2017 ΦΕΚ, με το οποίο προβλέφθηκε ειδική ποσόστωση των υποψηφίων των Πανελληνίων των παραπάνω νησιών. Άλλωστε στην περίπτωση της Σάμου συμπίπτουν τόσες κακεντρέχειες. 

Συνοψίζοντας κυρία Υπουργέ, η έκκλησή μας είναι αποτέλεσμα αντικειμενικών δυσχερειών και πηγαίας ανάγκης. Ελπίζουμε ότι, ως κράτος πρόνοιας, θα συνδράμετε στην ανάγκη των μελλόντων πολιτών σας και ότι η επιστολή αυτή θα αποτελέσει την επικουρεία εκείνη που θα οδηγήσει την πολιτεία να επικυρώσει το δίκαιο αίτημά μας. 

Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εσείς γνωρίζετε τι σημαίνει «νείρομαι»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kallianos-1280x720.png
Θύμωσε στον «αέρα» ο Γιάννης Καλλιάνος: «Λυπάμαι αλλά οφείλω να σεβαστώ την Επιστήμη που υπηρετώ» (Vid)
«Λυπάμαι αλλά οφείλω να σεβαστώ την Επιστήμη που υπηρετώ», είπε ο Γ. Καλλιάνος στον αέρα
Θύμωσε στον «αέρα» ο Γιάννης Καλλιάνος: «Λυπάμαι αλλά οφείλω να σεβαστώ την Επιστήμη που υπηρετώ» (Vid)
νηπιαγωγείο
Σοκ! - Καθαρίστρια κατηγορείται ότι φωτογράφησε 5χρονη στις τουαλέτες σχολείου: «Δεν έκανα κάτι κακό», λέει
«Δεν έκανα κάτι κακό» - Τι λέει η καθαρίστρια που φωτογράφησε το κοριτσάκι στις τουαλέτες σχολείου
Σοκ! - Καθαρίστρια κατηγορείται ότι φωτογράφησε 5χρονη στις τουαλέτες σχολείου: «Δεν έκανα κάτι κακό», λέει