Thumbnail
Να διασφαλιστεί η ομαλή πρόσβαση των παιδιών προσφύγων στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα ζητά η ΜΚΟ «Υποστήριξη Προσφύγων στο Αιγαίο» (RSA)

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά πρόσφυγες στην πρόσβασή τους στο εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα επιχειρεί να καταγράψει έκθεση που δημοσιεύει σήμερα η ΜΚΟ «Υποστήριξη Προσφύγων στο Αιγαίο» (RSA).

Τα προβλήματα

Μεταξύ άλλων κάνει λόγο για καθυστερήσεις στη δημιουργία και στελέχωση τάξεων υποδοχής και στην οργάνωση της μεταφοράς των παιδιών στα σχολεία. Στην έκθεση εντοπίζεται, επίσης, η απουσία τακτικής λεπτομερούς δημοσίευσης επίσημων στατιστικών στοιχείων σχετικά με τον αριθμό των παιδιών προσφύγων σχολικής ηλικίας που διαμένουν στη χώρα, που έχουν εγγραφεί στα σχολεία και που τελικά παρακολουθούν την τυπική εκπαίδευση. Όπως αναφέρεται, «καταδεικνύεται μια ταχεία και ραγδαία πτώση των εγγραφών παιδιών-προσφύγων σε δημόσια σχολεία τα τελευταία δύο χρόνια», ενώ τα χαμηλότερα ποσοστά εγγραφής εντοπίζονται στα παιδιά πρόσφυγες στα νησιά, καθώς «κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στα ΚΥΤ, η συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών δεν έχει πρόσβαση στην εκπαίδευση, ακόμη και σε μη τυπική εκπαίδευση».

Πανδημία και ξενοφοβία αποκλείουν τα προσφυγόπουλα από την εκπαίδευση

Σχετικά με την πανδημία του κορονοϊού η έκθεση κάνει αναφορά στις επιπτώσεις των περιορισμών μετακίνησης που επηρεάζουν τη φυσική παρουσία στα σχολεία και της αδυναμίας πρόσβασης στην τηλεκπαίδευση.

Τέλος, αναφέρονται περιστατικά ξενοφοβικών συμπεριφορών στα σχολείο, που δημιουργούν περαιτέρω δυσκολίες για τα παιδιά, όπως η περίπτωση της Ριτσώνας.

Όχι στη γκετοποίηση

Η οργάνωση ζητάει μεταξύ άλλων την τακτική αξιολόγηση της λειτουργίας των εκπαιδευτικών τάξεων για τα παιδιά πρόσφυγες και τη διαβούλευση με τον εκπαιδευτικό τομέα για τη βελτίωσή τους, τη διασφάλιση της τακτικής δημοσίευσης λεπτομερών στοιχείων για των αριθμών των παιδιών που έχουν εγγραφεί και φοιτούν στα σχολεία, τη διασφάλιση της ομαλής πρόσβασης των παιδιών προσφύγων στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα και την αποφυγή του διαχωρισμού των παιδιών στο εκπαιδευτικό σύστημα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

APTH
ΑΠΘ: Ανοικτά Μαθήματα στο Τμήμα Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής – Μαθησιακή πρόσβαση για όλους
Ανοικτή πρόσβαση στη γνώση: Παρακολουθήστε μαθήματα φιλολογίας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης χωρίς δίδακτρα
ΑΠΘ: Ανοικτά Μαθήματα στο Τμήμα Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής – Μαθησιακή πρόσβαση για όλους
ο Γαβριήλ Σακελλαρίδης
Γαβριήλ Σακελλαρίδης: «Τέρμα το τσιγάρο, η ζωή δεν είναι δεδομένη» – Το μήνυμα μετά την περιπέτεια υγείας του
«Νοσηλεύτηκα, έβαλα δύο στεντ, και κατάλαβα: Η ζωή δεν είναι δεδομένη – Ακούμε τα “καμπανάκια” του σώματός μας πριν είναι πολύ αργά!» έγραψε σε...
Γαβριήλ Σακελλαρίδης: «Τέρμα το τσιγάρο, η ζωή δεν είναι δεδομένη» – Το μήνυμα μετά την περιπέτεια υγείας του
ολμε
ΟΛΜΕ: «Σχεδόν 20.000 κενά στα σχολεία, χάνονται 400.000 διδακτικές ώρες κάθε εβδομάδα»
Οργή της ΟΛΜΕ: Νέες μητέρες εκπαιδευτικοί στο στόχαστρο για τα χιλιάδες κενά – Πρόκληση η αντιμετώπιση τους ως «υπαίτιες»
ΟΛΜΕ: «Σχεδόν 20.000 κενά στα σχολεία, χάνονται 400.000 διδακτικές ώρες κάθε εβδομάδα»