Σχετικά με το χαρακτηρισμό του 10ου Δημοτικού σχολείου ως πειραματικό σχολείο
Σχετικά με το χαρακτηρισμό του 10ου Δημοτικού Σχολείου Καστοριάς ως πειραματικό σχολείο

Προοίμιο:

Όταν το σουηδικό κράτος θέλει να επιχειρήσει αλλαγές στην εκπαίδευση, ξεκινά ένας διάλογος με 5 συναρμόδιους φορείς: το Υπουργείο Παιδείας, τα Πανεπιστήμια, τους Δήμους, τις συλλογικότητες των Εκπαιδευτικών και τις Ομοσπονδίες Γονέων (που, συνήθως, συμφωνούν με τους εκπ/κους). Ο διάλογος κρατά συνήθως πολλούς μήνες με συνέδρια, άρθρα, εκπομπές κλπ. και το τελικό αποτέλεσμα νομοθετείται αν εκφράζει πλειοψηφίες.

Στην περίπτωση του δεκάτου τώρα. Η υπάρχουσα νομοθεσία δίνει τη δυνατότητα στον Διευθυντή Εκπαίδευσης, χωρίς όμως να τον υποχρεώνει, ως μονοπρόσωπο όργανο διοίκησης, να προτείνει τη λειτουργία δημόσιας σχολικής μονάδας ως «Πειραματικό Σχολείο», χωρίς τη σύμφωνη απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων. Κάτι που έγινε.

Χαρακτηρισμός όμως που έρχεται σε αντίθεση με την απόφαση της 9/3/2021 πράξης του Συλλόγων διδασκόντων του Δεκάτου.

Η θέση του Συλλόγου Εκ/κων Πρωτοβάθμιας Καστοριάς και της ΔΟΕ για τα πειραματικά: Η Διδασκαλική Ομοσπονδία ουδέποτε υπήρξε αρνητική απέναντι σε αυτόν τον επιστημονικά πολύτιμο θεσμό, αλλά και ουδέποτε κλήθηκε να καταθέσει προτάσεις σχετικά με τη λειτουργία και τη δομή τους. Τα σχέδια, όμως, της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ. μας βρίσκουν απόλυτα αντίθετους. Είναι σχέδια ξένα προς την παιδαγωγική, τις ανάγκες των μαθητών και τον χαρακτήρα του δημόσιου σχολείου.

Ταυτόχρονα και ενημερωτικά: Όσες σχολικές μονάδες μετατραπούν Πειραματικά (αφορά τα δημοτικά σχολεία) ουσιαστικά θα υπάρξουν οι εξής αρνητικές ανακατατάξεις:

Α)Όλοι οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας ΧΑΝΟΥΝ την ΟΡΓΑΝΙΚΗ τους θέση (άρθρο 19 παρ. 15 του Ν.4692/2020).

Β) Η επιλογή των μαθητών δε θα γίνεται σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας αλλά με κλήρωση.) Στα σχολεία αυτά επομένως καταργούνται τα γεωγραφικά όρια της περιοχής τους χάνοντας την χωροθέτησή τους ως προς το μαθητικό δυναμικό του κάθε σχολείου.

Γ) Γίνεται ανακατανομή των μαθητών στις όμορες σχολικές μονάδες με τις όποιες συνέπειες στην εκπαιδευτική διαδικασία αλλά και στον οικογενειακό προγραμματισμό.

Μπορεί να ειπωθεί πως αυτά που ακούγονται δεν είναι επιχειρήματα, πως ανακυκλώνουν μια μιζέρια και είναι συντεχνιακά!!! ΟΧΙ, , δεν είναι συντεχνιακά. Όλοι οι εκπαιδευτικοί, που υπηρετούν σε σχολεία της Καστοριάς και σε ολη την Ελλάδα , κατέκτησαν την οργανική τους μετά από 15ετή και σε πολλές περιπτώσεις 20ετή - περιφορά τους σε διάφορα σχολεία της επικράτειας. Είναι κακό, κατά τη γνώμη σας, να φτάσουν κάποια στιγμή κοντά στις οικογένειές τους, να στεριώσουν σε ένα σχολείο, να μπορέσουν να δημιουργήσουν και να δώσουν το μέγιστο των δυνάμεών τους χωρίς τους κινδύνους της μετακίνησης και ό,τι αυτή συνεπάγεται;

Σοβαρό επιχείρημα που πρέπει να μας απασχολήσει και να ληφθεί υπόψη είναι το κοινωνικό, παιδαγωγικό κόστος της αποπομπής των παιδιών του δημοτικού (όχι λυκείου ή γυμνάσιου) από το σχολείο της γειτονιάς τους.

Επίσης οι οργανικές θέσεις που χάνονται, δεν αφορούν μόνο τους εκπαιδευτικούς του Δεκάτου, αλλά τους εκπαιδευτικούς όλου του νομού μας .

Τέλος δεν υπήρξε εκ των προτέρων ενημέρωση –διαβούλευση για τον χαρακτηρισμό με την σχολική κοινότητα, όπως αναφέρει και το παράδειγμα στο προοίμιο. Εκ των πραγμάτων δεν δόθηκε το περιθώριο στους εκπαιδευτικούς που χάνουν την οργανική τους, να υποβάλουν αίτηση μετάθεσης και καταλάβουν οργανική θέση σε άλλο σχολείο αν υπάρχει. Ούτε καν αυτό δεν έγινε εκ μέρους της διοίκησης!!! Και αφού δίνεται η ευκαιρία να υποβληθεί πιο ώριμα η πρόταση την επόμενη χρονιά ,γιατί ο αιφνιδιασμός όλων τώρα; Γιατί;

Ο απόλυτος αιφνιδιασμός για όλους! Αλήθεια γιατί τέτοια βιασύνη και εν μέσω πανδημίας για τα πειραματικά;

* Κώστας Χατζηφωτιάδης, Δάσκαλος του 10ου Δ.Σ Καστοριάς

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 2/05

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

τεμπη
Τέμπη: Συγκλονιστικό ηχητικό από τη νύχτα του δυστυχήματος – «Κάντε κάτι, σας παρακαλώ»
Ηχητικό ντοκουμέντο αποκαλύπτει τις αγωνιώδεις εκκλήσεις για βοήθεια λίγα λεπτά μετά τη σύγκρουση των τρένων
Τέμπη: Συγκλονιστικό ηχητικό από τη νύχτα του δυστυχήματος – «Κάντε κάτι, σας παρακαλώ»
PAIDEIAS
Υπουργείο Παιδείας: Σε απευθείας μετάδοση η κλήρωση για τα Πειραματικά Σχολεία του 2025-2026
Απευθείας μετάδοση της κλήρωσης για την εισαγωγή μαθητών και μαθητριών σε Πειραματικά Σχολεία για το 2025-2026
Υπουργείο Παιδείας: Σε απευθείας μετάδοση η κλήρωση για τα Πειραματικά Σχολεία του 2025-2026
aselgeia_7.jpg
Ένοχος κρίθηκε καθηγητής για ασέλγεια σε ανήλικες μαθήτριές του – Συγκλονίζει ένα από τα θύματά του
Καταδίκη καθηγητή για προσβολή γενετήσιας αξιοπρέπειας ανηλίκων στους Παξούς – Η φωνή των θυμάτων σπάει τη σιωπή
Ένοχος κρίθηκε καθηγητής για ασέλγεια σε ανήλικες μαθήτριές του – Συγκλονίζει ένα από τα θύματά του
καρυα
Έλληνες σκλάβοι των ναζί στο κάτεργο θανάτου της Καρυάς - Στο φως ντοκουμέντα για το κολαστήριο των Γερμανών

Ήταν ένα τυχαίο εύρημα σε παλαιοπωλείο που άνοιξε τον δρόμο για μία συγκλονιστική έρευνα. Ο Ανδρέας Ασσαέλ, παθιασμένος με την...

Έλληνες σκλάβοι των ναζί στο κάτεργο θανάτου της Καρυάς - Στο φως ντοκουμέντα για το κολαστήριο των Γερμανών