Αξιολόγηση σχολείων: Πέντε οδηγοί δράσεων και εργαλεία από το ΙΕΠ
Συνεχίζεται η προετοιμασία για την αξιολόγηση παρά την απεργία-αποχή που έχουν αποφασίσει, κατά συντριπτική πλειονότητα, οι εκπαιδευτικοί

Πέντε οδηγούς για την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, ανάρτησε στην ιστοσελίδα του το ΙΕΠ.

Οι προετοιμασίες για την αξιολόγηση συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς, παρά τη σχεδόν καθολική αντίδραση των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στην απεργία-αποχή.

Προς τον σκοπό αυτόν, το ΙΕΠ ανάρτησε τους οδηγούς για τις δράσεις και εξειδικευμένα εργαλεία ανάλογα με την βαθμίδα ή τον τύπο της σχολικής μονάδας

Δείτε τους οδηγούς

1. Οδηγός Αξιολόγησης Σχολικών Μονάδων

2. Ενδεικτικά ερωτήματα διερεύνησης των θεματικών αξόνων για το Δημοτικό – Γυμνάσιο – Λύκειο

3. Ενδεικτικά ερωτήματα διερεύνησης των θεματικών αξόνων για το Νηπιαγωγείο

4. Τεκμηρίωση αποτίμησης θεματικών αξόνων

5. Ενδεικτικά εργαλεία διερεύνησης των θεματικών αξόνων

 

Ερωτήσεις και απαντήσεις για την αξιολόγηση

Στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ, υπάρχουν επίσης διάφορες ερωταπαντήσεις για την αξιολόγηση, από τις οποίες σταχυολογούμε κάποιες ενδιαφέρουσες:

Μπορούν τα εσπερινά λύκεια να συναγωνιστούν και να πάρουν μια ικανοποιητική βαθμολόγηση, συγκριτικά με τα ημερήσια;

Δεν συγκρίνονται τα σχολεία μεταξύ τους ούτως ή άλλως, πόσο μάλλον όταν πρόκειται για διαφορετικούς τύπους σχολείων.

Τι ισχύει για τα μονοθέσια/ολιγοθέσια σχολεία;

Κάθε εκπαιδευτικός μονοθέσιου-ολιγοθέσιου σχολείου καλείται να σχεδιάσει και να υλοποιήσει δύο δράσεις σε συνεργασία με συναδέλφους (στο σχολείο ή άλλου σχολείου εφόσον είναι εφικτό) ή μόνος/-η καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς, με βάση τις δυνατότητές της/του, ενώ μπορεί να λάβει υπόψη τις απόψεις/προτάσεις του Σχολικού Συμβουλίου. Προτείνεται, ωστόσο, ως καλύτερη πρακτική, να αναζητήσουν συναδέλφους από άλλα σχολεία, ώστε να αναπτύξουν από κοινού σχέδια δράσης, τα οποία θα υλοποιήσουν στα σχολεία/τάξεις τους. Είναι αυτονόητο ότι ένα μονοθέσιο σχολείο δεν έχει τον όγκο τεκμηρίωσης ούτε τον αριθμό δράσεων που έχει ένα πολυδύναμο σχολείο.

Ποιες σχολικές μονάδες αφορά η εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση;

Η διαδικασία της αξιολόγησης αφορά όλες τις σχολικές μονάδες της δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης (εφόσον εποπτεύονται από το Υ.ΠΑΙ.Θ).

Μπορούν τα συστεγαζόμενα σχολεία να συνεργαστούν στο πλαίσιο των διαδικασιών της αξιολόγησης;

Κάθε σχολική μονάδα θα πρέπει να συντάξει την ταυτότητα και την Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης αυτόνομα, δεδομένου ότι έχει ξεχωριστό κωδικό. Ωστόσο, τα συστεγαζόμενα σχολεία μπορούν να συνεργαστούν στο πλαίσιο του συλλογικού προγραμματισμού και στην υλοποίηση των σχεδίων δράσης, όπως και όλα τα υπόλοιπα σχολεία.

Τι προβλέπεται για τα σχολεία με πολλούς αναπληρωτές ή και μόνιμους που διδάσκουν σε 2-3-4 σχολεία; Θα συμμετέχουν σε ομάδες σε όλα τα σχολεία;

Για τη φετινή χρονιά, προβλέπεται η συμμετοχή όλων των εκπαιδευτικών σε μία μόνο ομάδα, η οποία αναλαμβάνει την αποτίμηση ενός ή περισσότερων αξόνων ώστε να προετοιμάσει την τελική απόφαση αξιολόγησης του έργου της σχολικής μονάδας (Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης). Κατά προτίμηση, η ομάδα αυτή θα είναι στο σχολείο που έχουν τοποθετηθεί (ή έχουν τις περισσότερες ώρες).  Ωστόσο, στο τέλος, στο πλαίσιο του Συλλόγου Διδασκόντων έχουν πάντα δικαίωμα ως μέλη του να καταθέσουν την άποψή τους για ό,τι αφορά το σχολείο, όπως γίνεται και για όλα τα υπόλοιπα θέματα.

Στο πλαίσιο του Συλλογικού Προγραμματισμού που ξεκινάει από την επόμενη σχολική χρονιά, όλοι οι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν σε δύο Ομάδες Δράσης υποχρεωτικά. Οι εκπαιδευτικοί που είναι τοποθετημένοι σε περισσότερα από ένα σχολεία συμμετέχουν σε μία τουλάχιστον Δράση (Α ή Β) της σχολικής μονάδας όπου υπηρετούν τις περισσότερες ώρες. Για τη δεύτερη Δράση τούς παρέχεται η δυνατότητα επιλογής του σχολείου στο οποίο θα δηλώσουν συμμετοχή. Η Διεύθυνση του σχολείου, στο πλαίσιο της κατάλληλης διαχείρισης του προσωπικού, οφείλει να φροντίζει ώστε οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε περισσότερα από δύο σχολεία να μην αναλαμβάνουν ρόλο μέσα στην ομάδα ο οποίος να είναι μεγαλύτερος από αυτόν που αντιστοιχεί στο ωράριό τους.

Συμμετέχουν στις διαδικασίες αξιολόγησης και το Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.;

Στην αξιολόγηση σχολικών μονάδων συμμετέχει όποιος ανήκει στον Σύλλογο Διδασκόντων. Οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν στο Ε.Ε.Π. και στο Ε.Β.Π. δεδομένου ότι, σύμφωνα με το καθηκοντολόγιο, συνεργάζονται με τους εκπαιδευτικούς, αξιολογούν μαθητές και μαθήτριες, ενημερώνουν γονείς,  συμμετέχουν στον Σύλλογο Διδασκόντων κ.λπ., συμμετέχουν κανονικά και στις διαδικασίες αξιολόγησης των λειτουργιών της σχολικής μονάδας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΙΕΠ
ΙΕΠ: Πρόσκληση για το Μητρώο Αξιολογητών Διδακτικών Βιβλίων (Πολλαπλό βιβλίο)
Προαναγγελία δημοσίευσης Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος υποβολής αιτήσεων από ενδιαφερομένους (φυσικά πρόσωπα) για την ένταξη σε «Μητρώο...
ΙΕΠ: Πρόσκληση για το Μητρώο Αξιολογητών Διδακτικών Βιβλίων (Πολλαπλό βιβλίο)