νίκη κεραμέως στη βουλή
Η απάντηση στη συντονισμένη προσπάθεια εκφοβισμού και τρομοκράτησης είναι η μαζική συμμετοχή στην Απεργία-Αποχή, γιατί οι εκπαιδευτικοί έχουν ηθική υποχρέωση να υποστηρίξουν βασικά δικαιώματα και ελευθερία, αλλά και να αποκρούσουν την αξιολόγηση/αυτοαξιολόγηση, τη μεγάλη απειλή για το δημόσιο σχολείο

Ένα ακόμα μάθημα αυταρχισμού και επίδειξης πυγμής από την υπουργό παιδείας Ν. Κεραμέως. Με τις χθεσινές δηλώσεις εκφοβισμού και τρομοκράτησης των εκπαιδευτικών που στη συντριπτική τους πλειονότητα συμμετέχουν στην απεργίααποχή που έχουν κηρύξει ΔΟΕ και ΟΛΜΕ δείχνει ότι ο φόβος αλλάζει στρατόπεδο και βρίσκεται στην κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ.

Συγκεκριμένα η Ν. Κεραμέως δήλωσε στη σύσκεψη με τους διευθυντές για τις διαδικασίες αξιολόγησης / αυτοαξιολόγησης αμφισβητώντας και το κατακτημένο με αγώνες εδώ και αιώνες δικαίωμα της απεργίας: «Είναι υπηρεσιακή υποχρέωση όλων η συμμετοχή ... με ό,τι συνεπάγεται κάθε υπηρεσιακή υποχρέωση… Πέρα όμως από υπηρεσιακό καθήκον, είναι και ηθική η υποχρέωση απέναντι στα παιδιά μας να εφαρμοσθεί η διαδικασία με τον καλύτερο δυνατό τρόπο με στόχο μονάχα ένα: πώς θα βελτιώσουμε την ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου για τα παιδιά μας».

Οι δηλώσεις αυτές είναι φανερό ότι επιδιώκουν να εκφοβίσουν και να τρομοκρατήσουν τους εκπαιδευτικούς ώστε να συμμορφωθούν με τις επιταγές του ΥΠΑΙΘ, αλλιώς θα υποστούν συνέπειες.  

Ήδη αυτή η απαράδεκτη προσπάθεια έχει πέσει στο κενό αφού από τις πρώτες μέρες εκατοντάδες σχολεία στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση συμμετέχουν στην απεργία – αποχή από την αξιολόγηση.

Επικαλείται «νόμους» και «ηθική» η Υπουργός Παιδείας επιδιώκοντας να παρεμποδίσει την άσκηση του νόμιμου δικαιώματός και της συνταγματικά κατοχυρωμένης μορφή απεργίας-αποχής.

Είναι βέβαιο πως οι αλλεπάλληλες αυταρχικές κινήσεις και ο ορυμαγδός αντιεκπαιδευτικών μέτρων συσπειρώνουν τους εκπαιδευτικούς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η αποχή από τις εκλογές-παρωδία για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια που οργάνωσε το Υπουργείο που ξεπέρασε το 92,5%. Ανάλογο σαρωτικό ρεύμα αντίστασης διαμορφώνεται ενάντια στην αξιολόγηση που προσπαθεί να επιβάλει η Υπουργός Παιδείας.

Η απάντηση στη συντονισμένη προσπάθεια εκφοβισμού και τρομοκράτησης είναι η μαζική συμμετοχή στην Απεργία-Αποχή, γιατί οι εκπαιδευτικοί έχουν ηθική υποχρέωση να υποστηρίξουν βασικά δικαιώματα και ελευθερία, αλλά και να αποκρούσουν την αξιολόγηση/αυτοαξιολόγηση, τη μεγάλη απειλή για το δημόσιο σχολείο.

Αυτοαξιολόγση/αξιολόγηση: Μηχανισμός αποδόμησης του δημόσιου σχολείου

Παρά τους ευφημισμούς και τις αγιογραφικές διακηρύξεις όλων των κυβερνήσεων για την  αυτοαξιολόγηση,  όχι μόνο δεν είναι «αθώα», αλλά συνδέεται άρρηκτα με την αξιολόγηση. Όλα τα εργαλεία της (άξονες, κριτήρια, δείκτες, φόρμες κ.α.), συγκροτούν τους όρους μιας διαδικασίας που καμία σχέση δεν έχει με εσωτερικές και ανατροφοδοτικές συλλογικές παιδαγωγικές λειτουργίες και δε θα μπορούσαν να γίνουν σε  ένα αυταρχικό και ιεραρχικό εκπαιδευτικό σύστημα. Αντίθετα η αυτοαξιολόγηση/αξιολόγηση διαμορφώνει μια δυναμική κωδικοποίησης, συγκρισιμότητας, διαφοροποίησης, κατάταξης και ανταγωνισμού των σχολικών μονάδων. Οδηγεί τους εκπαιδευτικούς σε ένα κυκεώνα συνεδριάσεων και γραφειοκρατικών διαδικασιών. Είναι μια διαδικασία αλλοτρίωσης και χειραγώγησης. Ένα «αδειανό πουκάμισο», μια ψευδαίσθηση συμμετοχής που νομιμοποιεί την κρατική εξουσία και τον έλεγχο.

Η αξιολόγηση/αυτοαξιολόγηση, συνδέεται με την «αποκέντρωση» και την «αυτονομία» επιδιώκοντας τον περιορισμό ή και την κατάργηση της χρηματοδότησης από το κράτος και ωθεί τα σχολεία στην αναζήτηση χορηγών για την κάλυψη πάγιων και έκτακτων αναγκών και καταργεί σταδιακά τον όποιο ενιαίο και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης. 

Oι σχολικές μονάδες βαθμολογούνται σε δεκαβάθμια κλίμακα και κατηγοριοποιούνται στην ψηφιακή πλατφόρμα του ΙΕΠ Έτσι όχι μόνο δε βελτιώνει την ποιότητα της εκπαίδευσης, αλλά λειτουργεί ως μηχανισμός αποδόμησης της δημόσιας εκπαίδευσης με τη συρρίκνωση δαπανών, διορισμών και τις καταργήσεις τμημάτων και σχολείων… Η ποιότητα στην εκπαίδευση για τους μαχόμενους εκπαιδευτικούς δεν είναι η μετρήσιμη αποδοτικότητα που σχετίζεται με τις προτεραιότητες των «αγορών». Η ποιότητα συμβαδίζει με την ενίσχυση και όχι την αποδόμηση της δημόσιας παιδείας, την προσπάθεια άρσης των κοινωνικών φραγμών για ένα σχολείο που χωρά όλους τους μαθητές.

Πηγή: Γιώργος Κ. Καββαδίας – drepani.gr (argyrades.gr)

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

zaxaraki.jpg
Ζαχαράκη: Το νέο σχέδιο της Κυβέρνησης απαγορεύει τα social media σε παιδιά κάτω των 15 ετών
«Η Ελλάδα δεν θα πάει σε ένα μοντέλο ολικής απαγόρευσης αλλά θα εστιάσει στο μοντέλο του αυστηρού γονεϊκού ελέγχου»
Ζαχαράκη: Το νέο σχέδιο της Κυβέρνησης απαγορεύει τα social media σε παιδιά κάτω των 15 ετών
πιερρακακης στον αντεννα
Πιερρακάκης: Ερχεται μάθημα στο σχολείο για το πως να διαχειρίζονται τα παιδιά τον εαυτό τους στο διαδίκτυο
Ερωτηθείς αν υπάρχουν σκέψεις για απαγόρευση των social media σε παιδιά ηλικίας μέχρι 15-16 ετών, είπε ότι το θέμα της σχέσης των παιδιών με το...
Πιερρακάκης: Ερχεται μάθημα στο σχολείο για το πως να διαχειρίζονται τα παιδιά τον εαυτό τους στο διαδίκτυο