Αξιολόγηση: O φόβος αλλάζει στρατόπεδο με τη χιονοστιβάδα της απεργίας-αποχής
Η απάντηση στη συντονισμένη προσπάθεια εκφοβισμού και τρομοκράτησης είναι η μαζική συμμετοχή στην Απεργία-Αποχή, γιατί οι εκπαιδευτικοί έχουν ηθική υποχρέωση να υποστηρίξουν βασικά δικαιώματα και ελευθερία, αλλά και να αποκρούσουν την αξιολόγηση/αυτοαξιολόγηση, τη μεγάλη απειλή για το δημόσιο σχολείο

Ένα ακόμα μάθημα αυταρχισμού και επίδειξης πυγμής από την υπουργό παιδείας Ν. Κεραμέως. Με τις χθεσινές δηλώσεις εκφοβισμού και τρομοκράτησης των εκπαιδευτικών που στη συντριπτική τους πλειονότητα συμμετέχουν στην απεργίααποχή που έχουν κηρύξει ΔΟΕ και ΟΛΜΕ δείχνει ότι ο φόβος αλλάζει στρατόπεδο και βρίσκεται στην κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ.

Συγκεκριμένα η Ν. Κεραμέως δήλωσε στη σύσκεψη με τους διευθυντές για τις διαδικασίες αξιολόγησης / αυτοαξιολόγησης αμφισβητώντας και το κατακτημένο με αγώνες εδώ και αιώνες δικαίωμα της απεργίας: «Είναι υπηρεσιακή υποχρέωση όλων η συμμετοχή ... με ό,τι συνεπάγεται κάθε υπηρεσιακή υποχρέωση… Πέρα όμως από υπηρεσιακό καθήκον, είναι και ηθική η υποχρέωση απέναντι στα παιδιά μας να εφαρμοσθεί η διαδικασία με τον καλύτερο δυνατό τρόπο με στόχο μονάχα ένα: πώς θα βελτιώσουμε την ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου για τα παιδιά μας».

Οι δηλώσεις αυτές είναι φανερό ότι επιδιώκουν να εκφοβίσουν και να τρομοκρατήσουν τους εκπαιδευτικούς ώστε να συμμορφωθούν με τις επιταγές του ΥΠΑΙΘ, αλλιώς θα υποστούν συνέπειες.  

Ήδη αυτή η απαράδεκτη προσπάθεια έχει πέσει στο κενό αφού από τις πρώτες μέρες εκατοντάδες σχολεία στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση συμμετέχουν στην απεργία – αποχή από την αξιολόγηση.

Επικαλείται «νόμους» και «ηθική» η Υπουργός Παιδείας επιδιώκοντας να παρεμποδίσει την άσκηση του νόμιμου δικαιώματός και της συνταγματικά κατοχυρωμένης μορφή απεργίας-αποχής.

Είναι βέβαιο πως οι αλλεπάλληλες αυταρχικές κινήσεις και ο ορυμαγδός αντιεκπαιδευτικών μέτρων συσπειρώνουν τους εκπαιδευτικούς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η αποχή από τις εκλογές-παρωδία για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια που οργάνωσε το Υπουργείο που ξεπέρασε το 92,5%. Ανάλογο σαρωτικό ρεύμα αντίστασης διαμορφώνεται ενάντια στην αξιολόγηση που προσπαθεί να επιβάλει η Υπουργός Παιδείας.

Η απάντηση στη συντονισμένη προσπάθεια εκφοβισμού και τρομοκράτησης είναι η μαζική συμμετοχή στην Απεργία-Αποχή, γιατί οι εκπαιδευτικοί έχουν ηθική υποχρέωση να υποστηρίξουν βασικά δικαιώματα και ελευθερία, αλλά και να αποκρούσουν την αξιολόγηση/αυτοαξιολόγηση, τη μεγάλη απειλή για το δημόσιο σχολείο.

Αυτοαξιολόγση/αξιολόγηση: Μηχανισμός αποδόμησης του δημόσιου σχολείου

Παρά τους ευφημισμούς και τις αγιογραφικές διακηρύξεις όλων των κυβερνήσεων για την  αυτοαξιολόγηση,  όχι μόνο δεν είναι «αθώα», αλλά συνδέεται άρρηκτα με την αξιολόγηση. Όλα τα εργαλεία της (άξονες, κριτήρια, δείκτες, φόρμες κ.α.), συγκροτούν τους όρους μιας διαδικασίας που καμία σχέση δεν έχει με εσωτερικές και ανατροφοδοτικές συλλογικές παιδαγωγικές λειτουργίες και δε θα μπορούσαν να γίνουν σε  ένα αυταρχικό και ιεραρχικό εκπαιδευτικό σύστημα. Αντίθετα η αυτοαξιολόγηση/αξιολόγηση διαμορφώνει μια δυναμική κωδικοποίησης, συγκρισιμότητας, διαφοροποίησης, κατάταξης και ανταγωνισμού των σχολικών μονάδων. Οδηγεί τους εκπαιδευτικούς σε ένα κυκεώνα συνεδριάσεων και γραφειοκρατικών διαδικασιών. Είναι μια διαδικασία αλλοτρίωσης και χειραγώγησης. Ένα «αδειανό πουκάμισο», μια ψευδαίσθηση συμμετοχής που νομιμοποιεί την κρατική εξουσία και τον έλεγχο.

Η αξιολόγηση/αυτοαξιολόγηση, συνδέεται με την «αποκέντρωση» και την «αυτονομία» επιδιώκοντας τον περιορισμό ή και την κατάργηση της χρηματοδότησης από το κράτος και ωθεί τα σχολεία στην αναζήτηση χορηγών για την κάλυψη πάγιων και έκτακτων αναγκών και καταργεί σταδιακά τον όποιο ενιαίο και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης. 

Oι σχολικές μονάδες βαθμολογούνται σε δεκαβάθμια κλίμακα και κατηγοριοποιούνται στην ψηφιακή πλατφόρμα του ΙΕΠ Έτσι όχι μόνο δε βελτιώνει την ποιότητα της εκπαίδευσης, αλλά λειτουργεί ως μηχανισμός αποδόμησης της δημόσιας εκπαίδευσης με τη συρρίκνωση δαπανών, διορισμών και τις καταργήσεις τμημάτων και σχολείων… Η ποιότητα στην εκπαίδευση για τους μαχόμενους εκπαιδευτικούς δεν είναι η μετρήσιμη αποδοτικότητα που σχετίζεται με τις προτεραιότητες των «αγορών». Η ποιότητα συμβαδίζει με την ενίσχυση και όχι την αποδόμηση της δημόσιας παιδείας, την προσπάθεια άρσης των κοινωνικών φραγμών για ένα σχολείο που χωρά όλους τους μαθητές.

Πηγή: Γιώργος Κ. Καββαδίας – drepani.gr (argyrades.gr)

Όλες οι σημαντικές ειδήσεις σήμερα

Παρκαρισμένα αμάξια επιτέθηκαν στην ΟΜΑΔΑ ΔΙΑΣ στη Πανόρμου

Ανοίγουν τα σχολεία πριν το τέλος Μαρτίου - Νέες ανακοινώσεις

ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΜΕΝΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ του Παν.Αιγαίου ΧΩΡΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ!

ΑΣΕΠ: ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΓΛΙΚΩΝ LTE με ΤΗΛΕΞΕΤΑΣΗ ΜΟΝΟ σε Reading - Listening (Ούτε προφορικά - ούτε έκθεση!)

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Η/Υ για ΑΣΕΠ σε 10 ημέρες εξ αποστάσεως με ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

σχετικά άρθρα

Ποινική δίωξη σε αιρετό: «Απειλές και μηνύσεις από εκλεκτό του ΥΠΑΙΘ»
Ποινική δίωξη σε αιρετό: «Απειλές και μηνύσεις από εκλεκτό του ΥΠΑΙΘ»
Ποινική δίωξη σε αιρετό ΕΛΜΕ: «Ο εκλεκτός του Υπουργείου Παιδείας θέλει να επιβάλει τη σιωπή αξιοποιώντας κάθε τρόπο»
Ποινική δίωξη σε αιρετό: «Απειλές και μηνύσεις από εκλεκτό του ΥΠΑΙΘ»
Πανελλήνιες 2021: Ο τρόπος διεξαγωγής για υποψηφίους με αναπηρίες - ΦΕΚ
Πανελλήνιες 2021: Ο τρόπος διεξαγωγής για υποψηφίους με αναπηρίες - ΦΕΚ
Πανελλήνιες-πανελλαδικές 2021: Ορισμός Επιτροπών Εξέτασης και Διαδικασία εξέτασης για για υποψηφίους  με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές...
Πανελλήνιες 2021: Ο τρόπος διεξαγωγής για υποψηφίους με αναπηρίες - ΦΕΚ
ΑΠΘ - Αστυνομική βία: Μαζική πορεία φοιτητών στη Θεσσαλονίκη
ΑΠΘ - Αστυνομική βία: Μαζική πορεία φοιτητών στη Θεσσαλονίκη
Σε εξέλιξη είναι στο κέντρο της Θεσσαλονίκης η πορεία των φοιτητών από την Πρυτανεία του ΑΠΘ - Λίγο μετά την έξοδό τους από το Πανεπιστήμιο,...
ΑΠΘ - Αστυνομική βία: Μαζική πορεία φοιτητών στη Θεσσαλονίκη