tsipras
«Να αναλάβετε την ευθύνη για τη συρρίκνωση της δημοκρατίας και για το γεγονός ότι εάν δεν αναστείλετε τη διαδικασία συζήτησης και ψήφισης σήμερα, θα υπάρξουν αντιδράσεις», δήλωσε ο Αλέξης Τσίπρας στην Ολομέλεια της Βουλής

Έκκληση προς την κυβέρνηση και την αρμόδια υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως να αναστείλει τη συζήτηση και την ψήφιση του νομοσχεδίου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση λόγω των συνθηκών έξαρσης της πανδημίας, απηύθυνε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Αλέξης Τσίπρας, μιλώντας σήμερα στη Βουλή.

Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης ξεκινώντας την παρέμβασή του εξέφρασε την άποψη ότι η κυβέρνηση «έχει αρχίσει να χάνει εντελώς τον έλεγχο της πανδημίας αλλά και τον πολιτικό έλεγχο» και «μέσα στον πανικό της οδηγείται σε αποφάσεις απαράδεκτες, σε μεθοδεύσεις αντιδημοκρατικές».

Ο ίδιος κατηγόρησε την αρμόδια υπουργό ότι «επιμένει» και φέρνει στην Βουλή ένα νομοσχέδιο για το οποίο δεν έχει γίνει «ουσιαστικός διάλογος» με όλους τους φορείς και ενώ η Βουλή λειτουργεί σε «ειδικό καθεστώς» και το οποίο «εγείρει» αντιδράσεις «εύλογες», σε «όλη την εκπαιδευτική κοινότητα». Επισήμανε δε, ότι στις αντιδράσεις των φοιτητών, των πρυτάνεων, ακόμα και των αστυνομικών, προστίθενται και οι αντιδράσεις σημαντικών στελεχών και της ΝΔ, όπως ο κ. Σουφλιάς και ο κ. Φορτσάκης.

Συνεχίζοντας, ο Αλ. Τσίπρας άφησε αιχμές για τις προθέσεις της κυβέρνησης που επιλέγει να προχωρήσει στη νομοθέτηση αυτή εν μέσω έξαρσης της πανδημίας, καθώς, όπως είπε, με αυτόν τον τρόπο «δεν προκαλεί μόνο τη δημοκρατία, αλλά και την κοινή γνώμη». Ως εκ τούτου, μάλλον το κάνει «επίτηδες», συμπλήρωσε, μιλώντας για «ευκαιρία» της κυβέρνησης να περάσει το νομοσχέδιο «στα μουλωχτά και χωρίς θόρυβο». Επίσης, έκανε λόγο και για «προηγούμενο», όταν σε «άσχετο νομοσχέδιο», η υπουργός Παιδείας «εκμεταλλευόμενη την πανδημία» πέρασε «τροπολογίες» για την «εξίσωση» των πτυχίων ΑΕΙ με τα πτυχία των κολλεγίων τριετούς φοίτησης, κάτι που, όπως ισχυρίστηκε, εάν υπήρχε η δυνατότητα ονομαστικής ψηφοφορίας σε συνθήκες «κανονικότητας», ενδεχομένως να καταψήφιζαν και βουλευτές της συμπολίτευσης.

«Επιχειρείτε για ακόμα μία φορά να αξιοποιήσετε τις έκτακτες συνθήκες της πανδημίας για να φέρετε προς ψήφιση κάτι το οποίο βρίσκεται σε αντίθεση με τη μεγάλη πλειοψηφία της ακαδημαϊκής κοινότητας», τόνισε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.

Οι αντιδράσεις είναι εύλογες

«Οι αντιδράσεις αυτές είναι πάντοτε εύλογες. Είναι στο πλαίσιο της δημοκρατικής λειτουργίας και μια δημοκρατία οφείλει να έχει τον διάλογο, να έχει τον αντίλογο, τη διαμαρτυρία ακόμα και τη διαδήλωση», πρόσθεσε, ενώ κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι προχωράει σε «αθλιότητες» προκειμένου να «μαζέψει τα ασυμμάζευτα» ειδικά μετά το «φιάσκο» του πρωθυπουργού στην Ικαρία.

Συγκεκριμένα, ανέφερε ως «αθλιότητα» την «προσπάθεια» που έγινε το προηγούμενο Σάββατο να μην προβληθούν στις οθόνες της τηλεόρασης οι εικόνες από την Ικαρία, σχολιάζοντας ότι είναι «μάταιος κόπος» καθώς η «τεχνολογία δεν μπορεί να κρύψει την αλήθεια».

Επιπρόσθετα, στηλίτευσε την «ανάρτηση οδηγιών από τον αόρατο αρχισυντάκτη» της ΕΡΤ, για τη μη προβολή πλάνων από την Ικαρία και του Δημήτρη Λιγνάδη «με άλλους», αφήνοντας αιχμές κατά και της υπουργού Πολιτισμού, Λίνας Μενώνη περί «κάλυψής» του, ενδεχομένως «με άνωθεν εντολές».

Ως τρίτη «αθλιότητα», χαρακτήρισε την «προσπάθεια» της ΝΔ από χτες να «εξισώσει το κορονογλέντι της Ικαρίας» με την επίσκεψη του Αλ. Τσίπρα στην Πάτρα, όπου, «μπροστά σε κάμερες» και «τηρώντας όλα τα μέτρα προστασίας» συναντήθηκε με εκπροσώπους επαγγελματικών φορέων, ιδίως της εστίασης.

Αιχμές για παραποίηση των δηλώσεών του

Τέλος, εξέφρασε τη «θλίψη» του για τις «μεθόδους» που χρησιμοποιεί ο κυβερνητικός εκπρόσωπος και την απόπειρα «να αλλάξει τις λέξεις από τη συνέντευξη» που παραχώρησε στον Alpha, «προκειμένου να δημιουργήσει την εντύπωση» ότι «αναλαμβάνει το ρίσκο της επιδείνωσης» της επιδημιολογικής κατάστασης από τις διαδηλώσεις.

Όπως υποστήριξε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, αυτό που είπε είναι ότι «δέχεται το ρίσκο» και γι' αυτό «ζητά να μην προχωρήσει η νομοθέτηση που δημιουργεί αντιδράσεις».

«Προφανώς και το κατάλαβε. Αλλά σε αυτό το σημείο της αθλιότητας έχετε υποπέσει. Με fake news, με διαστρέβλωση, με αλλαγή των λέξεων, για να δημιουργήσετε εντυπώσεις», τόνισε, ενώ παράλληλα, αναφέρθηκε στην «επικοινωνιακή υπεροπλία» της κυβέρνησης, που της δίνει τη δυνατότητα «να κάνει ό,τι γουστάρει».

Εσείς αναλαμβάνεται την ευθύνη για τις αντιδράσεις

«Δεν μπορείτε να βιάζετε την αλήθεια, ούτε την ίδια τη δημοκρατία. Σας ζητώ να αναλάβετε την ευθύνη. Ευλόγως δημιουργεί αντιδράσεις η προσπάθειά σας να νομοθετήσετε στον ευαίσθητο τομέα της Παιδείας και μάλιστα στα μουλωχτά. Να αναλάβετε την ευθύνη και για τη συρρίκνωση της δημοκρατίας και κυρίως για το γεγονός ότι εάν δεν αναστείλετε τη διαδικασία συζήτησης και ψήφισης σήμερα θα υπάρξουν ευλόγως αντιδράσεις και ευλόγως διαμαρτυρίες και ευλόγως διαδηλώσεις, οι οποίες πιθανόν και να επιδεινώσουν την επιδημιολογική κατάσταση στην Αττική και σε άλλες πόλεις. Εσείς αναλαμβάνετε την ευθύνη», κατέληξε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και κάλεσε την κυβέρνηση να φέρει «το ίδιο νομοσχέδιο», χωρίς αλλαγές, «μόλις θα υπάρχει δυνατότητα να το συζητήσουμε σε συνθήκες μεγαλύτερης άνεσης, όχι με την δαμόκλειο σπάθη της εξάπλωσης του ιού πάνω από το κεφάλι μας».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ολόκληρη η ομιλία του Αλέξη Τσίπρα:

Θα μιλήσω μόνο για πέντε, έξι λεπτά. Δεν θα αξιοποιήσω όλο το χρόνο. Θα μιλήσω από το έδρανο.

Ζητώ να πάρω τον λόγο τη στιγμή της εν εξελίξει διαδικασίας στην ολομέλεια για το νομοσχέδιο της κυρίας Κεραμέως διότι έχω την εντύπωση πως η κυβέρνηση έχει αρχίσει να χάνει εντελώς τον έλεγχο και της πανδημίας, αλλά και τον πολιτικό έλεγχο και μέσα στον πανικό της οδηγείται σε αποφάσεις απαράδεκτες, σε μεθοδεύσεις αντιδημοκρατικές και θα εξηγηθώ αμέσως.

Κυρία υπουργέ, φέρνετε με επιμονή ενώ γνωρίζετε ότι δεν έχει διεξαχθεί ουσιαστικός διάλογος, ούτε στην ακαδημαϊκή ούτε στην εκπαιδευτική κοινότητα με όλους τους φορείς, αλλά και ενώ γνωρίζετε πάρα πολύ καλά ότι η Βουλή εξαιτίας της πανδημίας λειτουργεί σε ένα ειδικό καθεστώς. Eπιμένετε, όμως, όλες αυτές τις μέρες να φέρετε προς ψήφιση ένα νομοσχέδιο που εγείρει αντιδράσεις και εγείρει αντιδράσεις όλη την εκπαιδευτική κοινότητα.

Έχετε απέναντι σας σχεδόν όσους φορείς εκπροσωπούν την εκπαιδευτική και ακαδημαϊκή κοινότητα. Έχετε απέναντί σας τους Πρυτάνεις, έχετε απέναντί σας τους φοιτητές, έχετε απέναντί σας ακόμα και τους αστυνομικούς. Έχετε απέναντί σας ακόμα και σημαντικά στελέχη της παράταξής σας που διετέλεσαν υπουργοί Παιδείας ή σε ανώτατους ακαδημαϊκούς τόπους, όπως ο κ. Σουφλιάς ή ο κ. Φορτσάκης, ο οποίος ήταν βουλευτής Επικρατείας κατά την προηγούμενη κοινοβουλευτική περίοδο με τη Νέα Δημοκρατία. Εσείς, όμως, επιμένετε.

Και βεβαίως, έχετε απέναντί σας -δεν μπορούν να εκφραστούν, αλλά αγωνιούν- τη συντριπτική πλειοψηφία των γονιών και των μαθητών του Λυκείου σε μια ιδιαίτερη χρονιά φέτος, σε μια χρονιά που δεν μπόρεσαν καλά-καλά να πάνε στις τάξεις τους και κάνουν διαρκώς μάθημα εξ αποστάσεως. Κι εσείς αποφασίζετε με ιδιαίτερη επιμονή να προχωρήσετε ένα νομοσχέδιο που για την επόμενη χρονιά θα έχει τουλάχιστον 20.000, 24.000 λιγότερους εισακτέους στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Και αλλάζετε εν μέσω μιας πανδημικής χρονιάς το πλαίσιο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, τις πανελλαδικές εξετάσεις.

Και αναρωτιέμαι, γιατί αυτή η επιμονή. Παρουσιάζεστε ακάθεκτοι, ανυποχώρητοι και δεν λογαριάζετε ότι όλα αυτά — επαναλαμβάνω- συμβαίνουν ενώ δικαιολογημένα αυτήν την ώρα το μυαλό, η σκέψη όλων των Ελλήνων, όλων των πολιτών, των φοιτητών, των γονιών, των νοικοκυριών, των παιδιών της Γ' Λυκείου είναι στην πανδημία. Η σκέψη και ο φόβος όλων μας είναι αν θα μπορέσουμε να γλιτώσουμε να μην κολλήσει η γιαγιά, ο παππούς, οι γονείς στα σπίτια, τα παιδιά τους. Έχουμε κρούσματα στα σχολεία και εσείς προχωράτε ακάθεκτοι.

Ανακοίνωσε χθες ο κ. Μητσοτάκης πως αύριο μπαίνουμε σε τρίτο lockdown και αυτό είναι μια ευρωπαϊκή πρωτοτυπία, ενώ δεν έχει τελειώσει ακόμα το δεύτερο. Αύριο κλείνουν ξανά όλα τα εκπαιδευτικά ιδρύματα, τα Γυμνάσια, τα Δημοτικά.

Και ενώ βρισκόμαστε σε αυτήν την εξαιρετικά κρίσιμη στιγμή που οι λοιμωξιολόγοι μιλούν για ένα τρίτο κύμα, το οποίο έρχεται και μας ζητούν να λάβουμε μέτρα, εσείς επιμένετε. Επιμένετε να έρχεστε εδώ, να προχωρήσετε, να νομοθετήσετε, να ψηφίσετε σ' αυτές τις συνθήκες, χωρίς να κατανοείτε ότι με αυτόν τον τρόπο δεν προκαλείτε μονάχα την αντιπολίτευση, δεν προκαλείτε μονάχα τις λειτουργίες της ίδιας της δημοκρατίας, αλλά και την κοινή γνώμη.

Εκτός εάν τα κατανοείτε όλα αυτά και το κάνετε ακριβώς γι' αυτό, επίτηδες. Δηλαδή, κατανοείτε ότι οι αντιδράσεις σ' αυτά τα οποία θέλετε να φέρετε ευλόγως είναι τεράστιες και άρα βρίσκετε μία ευκαιρία, προκειμένου να τα περάσετε όλα, έχοντας αντίθετη τη συντριπτική πλειοψηφία της εκπαιδευτικής κοινότητας, στα μουλωχτά, χωρίς μεγάλο θόρυβο.

Και το λέω αυτό διότι υπάρχει προηγούμενο, καθώς ήσασταν εσείς που φέρατε και περάσατε “νύχτα”, κυριολεκτικά, τροπολογίες σε άσχετο νομοσχέδιο, προφανώς εκμεταλλευόμενοι την πανδημία και την ιδιαίτερη κατάσταση στην οποία νομοθετεί το Κοινοβούλιο, οι οποίες αφορούσαν την εξίσωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των πτυχιούχων των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, με τα πτυχία των αποφοίτων κολεγίων τριετούς φοίτησης.

Και όχι μόνο αυτό, αλλά ήρθατε να εξαναγκάσετε το Τεχνικό Επιμελητήριο, το Οικονομικό Επιμελητήριο μέσα σε τριάντα μέρες να εγγράψει στους καταλόγους τους, τους αποφοίτους των κολεγίων.

Γνωρίζατε, κυρία Κεραμέως, πάρα πολύ καλά ότι αν αυτήν την τροπολογία την φέρνατε στο ελληνικό Κοινοβούλιο υπό κανονικές συνθήκες, σε συνθήκες κανονικότητας, σε συνθήκες δηλαδή όπου ανά πάσα στιγμή θα μπορούσε να ζητήσει η αντιπολίτευση με πενήντα βουλευτές μια ονομαστική ψηφοφορία -που ο καθένας βουλευτής, όμως, θα ήταν εδώ μέσα και δεν θα εξουσιοδοτούσε την ψήφο του στους γραμματείς των Κοινοβουλευτικών Ομάδων, γιατί αυτό γίνεται στην πραγματικότητα, ας μην γελιόμαστε και το έχουμε δεχτεί κι εμείς, διότι είμαστε σε ιδιαίτερες συνθήκες— δεν υπήρχε περίπτωση να μην υπάρχουν αντιδράσεις. Αντιδράσεις όχι από την αντιπολίτευση, αλλά από τους βουλευτές μηχανικούς και οικονομολόγους της κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας.

Διότι οι βουλευτές δεν είναι φερέφωνα. Όλοι καταλαβαίνουν ότι δεν γίνεται να ευτελίζεται έτσι η έννοια της αριστείας, δηλαδή χιλιάδες απόφοιτοι - μεταξύ όλων αυτών και πολλοί από εμάς εδώ- μέσω πανελλαδικών εξετάσεων και με βαθμό υψηλής δυσκολίας να παίρνουν ένα πτυχίο και την ίδια στιγμή κάποιος ο οποίος δεν μπαίνει σε αυτήν τη βάσανο, σε αυτόν τον κόπο, ανεξαρτήτως αν μπορεί ή όχι, να έχει τη δυνατότητα με τα χρήματα του πατέρα του να παίρνει ένα πτυχίο τριετούς φοίτησης και να έχει τα ίδια δικαιώματα σε υπογραφές με τον μηχανικό ή τον οικονομολόγο. Αυτή είναι η αριστεία; Και αυτό το κάνατε στα μουλωχτά, αξιοποιώντας τις έκτακτες συνθήκες της πανδημίας.

Γι' αυτό, λοιπόν, σας κατηγορώ ότι και τώρα αυτό επιχειρείτε. Επιχειρείτε για άλλη μια φορά να αξιοποιήσετε τις έκτακτες συνθήκες της πανδημίας, προκειμένου να φέρετε προς ψήφιση κάτι το οποίο είναι σε αντίθεση με τη μεγάλη πλειοψηφία της ακαδημαϊκής κοινότητας.

Ποιος θα μας απαντήσει σε αυτό, θα μου πείτε εσείς. Οι δημοσκοπήσεις;

Βρήκαμε τώρα παπά να θάψουμε πέντε, έξι. Εγώ λοιπόν σας λέω το εξής, και δεν έχει νόημα να αντιδικούμε. Φέρνει αντιδράσεις αυτή η νομοθετική σας πρωτοβουλία; Φέρνει αντιδράσεις. Είναι εύλογες οι αντιδράσεις; Πάντοτε είναι εύλογες οι αντιδράσεις. Και η δικιά μας κυβέρνηση νομοθέτησε στα κρίσιμα και ευαίσθητα ζητήματα της παιδείας και είχαμε αντιδράσεις. Πάντοτε υπάρχουν αντιδράσεις. Είναι στο πλαίσιο της δημοκρατικής λειτουργίας αυτές οι αντιδράσεις; Πάντοτε είναι στο πλαίσιο της δημοκρατικής λειτουργίας. Μια δημοκρατία οφείλει να έχει τον διάλογο, μια δημοκρατία οφείλει να έχει τον αντίλογο, μια δημοκρατία οφείλει να έχει τη διαμαρτυρία, ακόμα και τη διαδήλωση.

Και έρχομαι τώρα σε ένα πολύ κρίσιμο, κατά την άποψή μου, ζήτημα. Κύριοι της κυβέρνησης πρέπει να σταματήσετε, κυρίως μετά το φιάσκο της Ικαρίας, να προχωράτε σε αθλιότητες, προκειμένου να συμμαζέψετε τα ασυμμάζευτα από τις εικόνες του κ. Μητσοτάκη. Διότι οι αθλιότητες αυτές σας εκθέτουν ακόμα περισσότερο και αναδεικνύουν και μια αντιδημοκρατική κουλτούρα.

Αθλιότητα πρώτη είναι η προσπάθεια που έγινε το περασμένο Σάββατο, προκειμένου αυτές οι εικόνες που έκαναν τον γύρο του διαδικτύου με πολύ μεγάλη ταχύτητα να μην προβληθούν στις τηλεοπτικές οθόνες. Θέλω να σας πω ότι είναι μάταιος αυτός ο κόπος. Δεν είμαστε στην εποχή στην οποία ό,τι δεν προβάλλεται στην τηλεόραση, δεν υπάρχει. Παλαιότερα ίσως συνέβαινε, σε εποχές όταν δεν υπήρχε η δυνατότητα της τεχνολογίας. Σήμερα η τεχνολογία, το διαδίκτυο δεν μπορεί να κρύψει την αλήθεια. Και αναγκάστηκαν και οι τηλεοράσεις να το προβάλουν.

Αθλιότητα δεύτερη ήταν η ανάρτηση οδηγιών από τον αόρατο αρχισυντάκτη στην αίθουσα σύνταξης της δημόσιας τηλεόρασης, που προέτρεπε τους παραγωγούς να μην παίζουν φωτογραφίες και βίντεο από την βεράντα του Βουλευτή σας Ικαρίας, αλλά ούτε και πλάνα του κ. Λιγνάδη με άλλους. Ποιοι είναι αυτοί οι άλλοι αλήθεια; Ποιοι είναι αυτοί οι άλλοι που ξαφνικά δεν έπρεπε να παίζουν δίπλα στον κ. Λιγνάδη τον οποίο επί δύο και πλέον εβδομάδες κάλυπτε η κ. Μενδώνη; Δεν ξέρω αν το έκανε από μόνη της ή με εντολές άνωθεν.

Ακούστε, τέτοιου είδους σκονάκια οδηγιών στη Δημόσια Τηλεόραση αναρτημένα φοβάμαι ότι είχαμε πάρα πολλά χρόνια να δούμε. Η δική μου γενιά δεν τα έζησε αυτά. Ούτε στις σκηνές του «Λούφα και Παραλλαγή» από την ΥΕΝΕΔ δεν υπήρχαν τέτοιου είδους πλάνα. Κακέκτυπο της ΥΕΝΕΔ έχει καταντήσει η δημόσια τηλεόραση που, αμέσως μετά τις εκλογές, με νόμο, πέρασε στην ευθύνη του ίδιου του πρωθυπουργού.

Αθλιότητα τρίτη. Η προσπάθεια χθες από τον φοβερό και τρομερό αυτόν εκπρόσωπο της Νέας Δημοκρατίας, που τριγυρνούσε στα κανάλια και προσπαθούσε να εξισώσει το κορωνογλέντι της Ικαρίας με μια επίσημη επίσκεψή μου στην Πάτρα, όπου συνάντησα εκπροσώπους φορέων, τηρώντας όλα τα μέτρα προστασίας. Προσπαθούσε να εξισώσει, λοιπόν, την αθλιότητα της Ικαρίας και το γλέντι του ανέμελου πρωθυπουργού με μια προγραμματισμένη και δημόσια ανακοινωμένη μπροστά σε κάμερες συνάντηση, που καθ όλη τη διάρκειά της φορούσαμε μάσκες και δεν ήπιαμε ούτε καφέ, με εκπροσώπους επαγγελματικών φορέων και ιδίως της εστίασης.

Βεβαίως, όταν φτάνετε στο σημείο να σας σχολιάζει ακόμα και η δεύτερη σελίδα της Καθημερινής ότι κάνετε αντιπολίτευση στην αντιπολίτευση με τα «ταπεράκια» και ότι υιοθετείτε τον πιο άθλιο λαϊκισμό, υποτίθεται για να αντιμετωπίσετε τον λαϊκισμό της αντιπολίτευσης, τότε πρέπει να καταλάβετε ότι στην καλύτερη περίπτωση έχετε μια επικοινωνιακή πολιτική για τα πανηγύρια! Όχι τα ικαριώτικα, γιατί αυτά είναι ωραία πανηγύρια, έχουν ρυθμό, έχουν αρχή, μέση και τέλος. Εσείς κάνατε επικοινωνιακή πολιτική για πανηγύρια χωρίς ρυθμό και χωρίς ουσία.

Αθλιότητα τέταρτη και σημαντικότερη. Η απόπειρα του κυβερνητικού εκπροσώπου χθες το βράδυ -και θλίβομαι, γιατί είναι ένας νέος πολιτικός, που υιοθετεί πολύ γρήγορα τέτοιες μεθόδους, γκεμπελικής έμπνευσης μεθόδους- να αλλάξει εσκεμμένα τις λέξεις από τη συνέντευξή μου στον τηλεοπτικό σταθμό Alpha και στον κ. Σρόιτερ, προκειμένου να δημιουργήσει την εντύπωση ότι εγώ προσωπικά αναλαμβάνω το ρίσκο της επιδημιολογικής επιδείνωσης από τις διαμαρτυρίες των πολιτών και ιδιαίτερα των φοιτητών.

Με ρώτησε ο δημοσιογράφος εάν δέχομαι ότι υπάρχει ρίσκο. Και απάντησα, βεβαίως το δέχομαι και γι' αυτό ζητώ από την κυβέρνηση να μην προχωρήσει στη νομοθέτηση τούτες τις ώρες ενός νομοσχεδίου που δημιουργεί αντιδράσεις, εάν θέλει και εάν πραγματικά νοιάζεται, προκειμένου να μην υπάρξει ρίσκο επιδημιολογικό.

Άλλο το δέχομαι πως υπάρχει ρίσκο και άλλο το αναλαμβάνω το ρίσκο. Μήπως δεν το κατάλαβε αυτό ο εκπρόσωπός σας; Προφανώς και το κατάλαβε. Όμως, εκεί, σ' αυτό το σημείο της αθλιότητας έχετε περιπέσει. Με fake news, με διαστρέβλωση και με αλλαγή των λέξεων προσπαθείτε να δημιουργήσετε εντυπώσεις.

Θέλω σ' αυτό το σημείο, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, να είμαι απολύτως σαφής. Διότι όλα αυτά τα οποία κάνετε, τα κάνετε προφανώς επειδή έχετε την εντύπωση -και είναι γεγονός- πως έχετε μια φοβερή επικοινωνιακή υπεροπλία, που σας δίνει τη δυνατότητα -να το πω έτσι λαϊκά και ας με συγχωρέσετε- να κάνετε ό,τι γουστάρετε.

Γιατί ο πρωθυπουργός δεν τηρεί τα μέτρα; Γιατί μπορεί να μην τηρήσει τα μέτρα. Γιατί εδώ και δύο μήνες -κύριε Πρόεδρε, απευθύνομαι και σε εσάς- που έχω ζητήσει να διεξαχθεί προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στη Βουλή για τα ζητήματα της δημοκρατίας, που θέτω σήμερα εδώ, εσείς δεν την προγραμματίζετε; Γιατί έτσι!

Γιατί ο κύριος πρωθυπουργός αρνείται -τώρα το έμαθα- να συζητήσει την Παρασκευή την επίκαιρη ερώτηση που του έκανα για την εικόνα αυτή που έδειξε στην Ικαρία ο ίδιος και για το εάν αυτή συνάδει με την προσπάθεια να πείσουμε τους πολίτες να τηρήσουν τα μέτρα; Δεν έρχεται να απαντήσει. Γιατί; Γιατί έτσι θέλει.

Ε, λοιπόν, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, δεν μπορείτε να βιάζετε ούτε την αλήθεια ούτε την ίδια τη δημοκρατία. Σας ζητώ, λοιπόν, να αναλάβετε την ευθύνη.

Η κυβέρνησή σας να αναλάβει την ευθύνη. Ευλόγως δημιουργεί αντιδράσεις η προσπάθειά σας να νομοθετήσετε σε έναν ευαίσθητο τομέα της παιδείας και μάλιστα να νομοθετήσετε στα μουλωχτά. Να αναλάβετε την ευθύνη και για τη συρρίκνωση της δημοκρατίας, να αναλάβετε όμως την ευθύνη κυρίως για αυτό, για το γεγονός ότι αν δεν αναστείλετε τη διαδικασία συζήτησης και ψήφισης σήμερα θα υπάρξουν ευλόγως αντιδράσεις, ευλόγως διαμαρτυρίες, ευλόγως διαδηλώσεις οι οποίες πιθανόν και να επιδεινώσουν, όπως πολλοί λένε, την επιδημιολογική κατάσταση στην Αθήνα και σε άλλες πόλεις. Εσείς αναλαμβάνετε την ευθύνη.

Σας ζητώ, λοιπόν, την ύστατη στιγμή να αναστείλετε τη συζήτηση και την ψήφιση του νομοσχεδίου σε συνθήκες έντονης έξαρσης της πανδημίας.

Και βεβαίως αυτό θα ήταν η καλύτερη πράξη που θα οδηγούσε και στην αποκλιμάκωση και των διαμαρτυριών και των συγκεντρώσεων. Και φέρετε το ίδιο νομοσχέδιο, μην αλλάξετε ούτε γραμμή αμέσως μόλις θα υπάρχει η δυνατότητα να το συζητήσουμε σε συνθήκες μεγαλύτερης άνεσης, όχι με την δαμόκλειο σπάθη της μόλυνσης, της εξάπλωσης του ιού πάνω από το κεφάλι μας. Φέρτε το ίδιο ακριβώς νομοσχέδιο, αλλά σταματήστε να συρρικνώνετε τη δημοκρατία, σταματήστε κυρίως να παίζετε παιχνίδι με τις ευθύνες για την εξάπλωση του ιού.

Η δημοκρατία δεν μπαίνει σε καραντίνα. Και οι φοιτητές, οι εκπαιδευτικοί, οι ακαδημαϊκοί δάσκαλοι σας κρίνουν σήμερα, κυρία Κεραμέως. Και σας κρίνουν για την ουσία του νομοσχεδίου σας, κυρίως όμως σας κρίνουν και για τις αντιδημοκρατικές πρακτικές.

Σας ευχαριστώ.


 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/10

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

nikospappas
Νίκος Παππάς: Δειλός και ψεύτης ο Μητσοτάκης – Νέο βίντεο με 8 bonus αλήθειες
«Κ. Μητσοτάκη, εχθές η Κυβέρνησή σας δεν βρήκε το θάρρος να διαψεύσει ούτε μία από τις πέντε αλήθειες που καταθέσαμε για τον προϋπολογισμό»
Νίκος Παππάς: Δειλός και ψεύτης ο Μητσοτάκης – Νέο βίντεο με 8 bonus αλήθειες
foto_education_pencils_2.jpg
Παράλληλη στήριξη: «Σημαντικά λιγότερες οι προσλήψεις σε σύγκριση με τις πραγματικές ανάγκες»
Εκπαιδευτικοί Κέρκυρας σε ΥΠΑΙΘΑ: Προχωρήστε άμεσα σε Γ΄ κύκλο προσλήψεων αναπληρωτών προκειμένου να καλυφθούν όλα τα κενά στην Παράλληλη Στήριξη!
Παράλληλη στήριξη: «Σημαντικά λιγότερες οι προσλήψεις σε σύγκριση με τις πραγματικές ανάγκες»