Επιστολή μαθητή: Σχολεία ανοικτά είπαμε;
«Δυστυχώς, το υπουργείο Παιδείας σε αυτό το διάστημα των 3 μηνών μάλλον δεν έμαθε από τα λάθη του. Προσωπικά, το μόνο που μπορώ να προβλέψω, είναι ένα γρήγορο κλείσιμο των σχολείων και άνοδο των κρουσμάτων» - Επιστολή μαθητή της Γ' Λυκείου στο alfavita.gr

Γράφει ο Γιάννης Ντουντουνάκης, μαθητής της Γ’ Λυκείου και υποψήφιος των Πανελλαδικών εξετάσεων.

Τη Δευτέρα, 1η Φεβρουαρίου, εκτός απροόπτου (στα οποία η συγκεκριμένη κυβέρνηση και ο ίδιος ο ιός μας έχουν συνηθίσει) οι μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων στις πράσινες περιοχές επιστρέφουν στα θρανία. Αυτό, όμως, δε συνοδεύεται από τα απαραίτητα μέτρα προφύλαξης. Αντιθέτως, γίνεται με πολλές ελλείψεις και ήδη υπάρχοντα, αλλά και αναδυόμενα προβλήματα. Ουσιαστικά ξεκινάμε όπως τον Σεπτέμβριο με μόνη διαφορά την υποχρεωτική χρήση μάσκας στους εξωτερικούς χώρους, άλλα με αισθητά χειρότερες καιρικές συνθήκες. Η συνέχεια από τον Σεπτέμβρη και μετά είναι γνωστή. Τι μπορεί άραγε να ακολουθήσει αυτή τη φορά;

Δυστυχώς, το Υπουργείο Παιδείας σε αυτό το διάστημα των 3 μηνών μάλλον δεν έμαθε από τα λάθη του. Η επερχόμενη επιστροφή γίνεται με 25+ μαθητές σε κάθε τάξη. Με ελλείψεις σε προσωπικό για τη διασφάλιση της καθαριότητας. Με ελλιπή προγραμματισμό σε ό,τι αφορά την κάλυψη των ενδεχόμενων κενών που θα προκύψουν από τις άδειες καθηγητών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. Χωρίς τεστ σε καθηγητές και μαθητές παρά τις όποιες εξαγγελίες έχουν γίνει κατά καιρούς. Όλα αυτά προσωπικά μου θυμίζουν τα αιτήματα εκείνων των καταληψιών μαθητών του Σεπτέμβρη. Εκείνους που το Υπουργείο Παιδείας στιγμάτιζε και προσπαθούσε να «τραμπουκίσει» με σειρά απαγορεύσεων.

Προσωπικά, το μόνο που μπορώ να προβλέψω μελετώντας τα όσα έγιναν τους προηγούμενους μήνες και μάλιστα τον Φεβρουάριο με όχι ευνοϊκές καιρικές συνθήκες, είναι ένα γρήγορο κλείσιμο και άνοδο των κρουσμάτων. Και δηλαδή θα σκεφτεί κανείς, δεν πρέπει να ανοίξουν κάποτε τα σχολεία; Σαφώς και πρέπει. Αλλά με μέτρα, τα οποία προς το παρόν είναι ανύπαρκτα.

Μα, τελικά μήπως είμαι λίγο αυστηρός; Μήπως το Υπουργείο έμαθε κάποια πράγματα σχετικά με την αντιμετώπιση των μαθητών σε αυτό το διάστημα;

Βεβαίως, αν θεωρείται βήμα προόδου να δηλώνει η νέα Υφυπουργός κ. Μακρή ότι θα επιβάλλονται πρόστιμα(κράτος αστυνομοκρατίας είπαμε;) σε όσους μαθητές αργούν να επιστρέψουν στο σπίτι τους μετά το τέλος των σχολικών μαθημάτων. Βεβαίως, αν είτε η Υπουργός είτε ο νέος Υφυπουργός, κ. Συρίγος, δηλώνουν με περηφάνεια ότι με τη θέσπιση βάσης εισαγωγής βάζουν τέλος στη εισαγωγή στην τριτοβάθμια μαθητών με 3 και 4. Ταυτόχρονα, όμως εξισώνουν τα πτυχία των ελληνικών Πανεπιστημίων με τα αδιαβάθμητα και αμφίβολης αξιοπιστίας κολέγια. Άραγε, εκεί τίθεται κάποια βάση εισαγωγής; Ή μήπως οι εύποροι αποτυχόντες του νέου συστήματος θα διοχετευτούν στα κολέγια και οι φτωχότεροι θα οδηγηθούν σε πρακτικά και τεχνικά επαγγέλματα; Για διεύρυνση των κοινωνικών ανισοτήτων είπαμε;

Το κείμενο αυτό, λοιπόν, γράφεται για να ειπωθούν αυτά τα πράγματα. Για να ειπωθούν από έναν φετινό υποψήφιο Πανελλαδικών. Ένα μέλος αυτής της γενιάς που βλέπει με ανασφάλεια για την υγεία της το επερχόμενο άνοιγμα των σχολικών μονάδων όταν αυτό δε συνοδεύεται από τα αναγκαία, όπως φάνηκε τον Νοέμβριο, μέτρα προστασίας και το μέλλον της να υποθηκεύεται. Και δυστυχώς οι υπεύθυνοι έχουν ονοματεπώνυμο. Νίκη Κεραμέως είπαμε;

Γιάννης Ντουντουνάκης, μαθητής Γ’ Λυκείου και υποψήφιος Πανελλαδικών

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 5/05

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

anthropoi
Πώς η υγεία των κυττάρων μπορεί να επηρεάσει τη ζωή μας
Η βιολογική ηλικία δεν υπόσχεται αθανασία, αλλά οι επιστήμονες θεωρούν ότι η κατανόηση της μπορεί να μας βοηθήσει να παρατείνουμε τη διάρκεια της...
Πώς η υγεία των κυττάρων μπορεί να επηρεάσει τη ζωή μας
πανελλ
Οδηγίες και περσινά θέματα για τις εξετάσεις στα Μαθηματικά ΓΕΛ και ΕΠΑ.Λ.
Οδηγίες για την εξέταση των Μαθηματικών στις προαγωγικές και Απολυτήριες εξετάσεις των ΓΕ.Λ., ΕΠΑ.Λ.,Π.ΕΠΑ.Λ. και ΕΝΕΕΕΓΥΛ
Οδηγίες και περσινά θέματα για τις εξετάσεις στα Μαθηματικά ΓΕΛ και ΕΠΑ.Λ.
EIDIKI-AGOGI
Τι θα ισχύσει για προσλήψεις και διορισμούς εκπαιδευτικών το 2025: Μέχρι πότε ισχύουν οι Πίνακες Ειδικής Αγωγής του ΑΣΕΠ
Τι προβλέπει ο νόμος για την ισχύ των Πινάκων Κατάταξης στην Ειδική Αγωγή
Τι θα ισχύσει για προσλήψεις και διορισμούς εκπαιδευτικών το 2025: Μέχρι πότε ισχύουν οι Πίνακες Ειδικής Αγωγής του ΑΣΕΠ
IDIKI AGOGI
Αναλυτικό χρονολόγιο για τις Προκηρύξεις Εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή: Από την έκδοση έως τους οριστικούς πίνακες
Η πορεία των προκηρύξεων για τη συγκρότηση των Πινάκων Κατάταξης των υποψηφίων Εκπαιδευτικών μέσα από ένα αναλυτικό χρονολόγιο
Αναλυτικό χρονολόγιο για τις Προκηρύξεις Εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή: Από την έκδοση έως τους οριστικούς πίνακες