Πανεπιστημιακή Αστυνομία: Όχι και από μεταπτυχιακούς φοιτητές
Κείμενο Υπογραφών: Η Αστυνομία δεν έχει Θέση στους Πανεπιστημιακούς Χώρους- Να Υψώσουμε Τείχος Δημοκρατίας

Κείμενο υπογραφών καταδίκης της ίδρυσης Πανεπιστημιακής Αστυνομίας από συλλόγους μεταπτυχιακών φοιτητών

Ως Σύλλογοι Μεταπτυχιακών Φοιτητών/τριών και Υπ. Διδακτόρων /ισσών τοποθετηθήκαμε δημοσία απέναντι στα σχέδια της κυβέρνησης για δημιουργία πανεπιστημιακής αστυνομίας και αναλάβαμε την πρωτοβουλία να συλλέξουμε υπογραφές για αυτό το ζήτημα.

Σήμερα σχεδόν έναν μήνα μετά στο κείμενο υπογραφών έχουν ανταποκριθεί περί τις 2000 συναδέλφων/ισσών, 450 μεταπτυχιακοί/ες και υπ. διδάκτορες/ισσες, 50 καθηγητές/τριες, 1000 προπυχιακοί/ες φοιτήτριες/ες, 500 απόφοιτοι/ες. Το μεγάλο εύρος των υπογραφόντων το κειμένου δίνει σαφές μήνυμα απέναντι στην αυταρχική, αντιδημοκρατική και επικίνδυνη νομοθετική πρωτοβουλία. 

Επιπρόσθετα, οι σύλλογοι μας τάσσονται εξ’ ολοκλήρου απέναντι στο νομοσχέδιο που προωθείται από κοινού από τα Υπουργεία Προ.Πο. και Παι.Θ και ζητούν με αποφάσεις τους, την άμεση απόσυρση του. Στην κατεύθυνση της κλιμάκωσης των δράσεων μας το επόμενο διάστημα στηρίζουμε τις κινητοποιήσεις της Πέμπτης 21/1.

Παράλληλα καλούμε όλα τα τμήματα της πανεπιστημιακής κοινότητας να αναλάβουν έμπρακτες δράσης εναντίωσης στο επικίνδυνο για το μαζικό, δημόσιο και δωρεάν πανεπιστήμιο σχέδιο νόμου, με στόχο την απόσυρσή του. Η σύσσωμη αντίδραση της ακαδημαϊκή κοινότητα πρέπει να φτάσει κι ακουστεί στην κοινωνία με όλους τους τρόπους και από όλους τους δρόμους.

Το πλήρες κείμενο υπογραφών

Η αστυνομία δεν έχει θέση στους Πανεπιστημιακούς χώρους!
-Να υψώσουμε τείχος δημοκρατίας-


Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας προσπαθεί άμεσα να ιδρύσει πανεπιστημιακή αστυνομία. Πρόκειται για καθοριστικό πλήγμα στο αυτοδιοίκητο των Πανεπιστημίων και στη δημοκρατική διάρθρωση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Τα ΥΠαιΘ και ΠροΠο εξαγγέλλουν συγκεκριμένα τη σύσταση ειδικής Ομάδας Προστασίας Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων (Ο.Π.Π.Ι.)—με αρμοδιότητες σύλληψης και προανάκρισης—η οποία θα υπάγεται άμεσα στην ΕΛ.ΑΣ.


Εν μέσω πανδημίας, με τις κοινωνικές ανάγκες να επιτάσσουν τη γενναία ενίσχυση κρίσιμων δημόσιων τομέων (Υγεία, Επιθ. Εργασίας, Μεταφορές κ.ά.) και μπροστά στις αναπόφευκτες συνέπειες των μεροληπτικών επιλογών της, η κυβέρνηση προτάσσει μια επικίνδυνη και παρελκυστική νομοθετική πρωτοβουλία. Επιλέγει δε, για ακόμη μία φορά, να νομοθετήσει παρά τη ρητή διαφωνία των θεσμικών φορέων (συλλόγων, σωματείων, ΓΣ τμημάτων, συγκλήτων, κ.ά.), προσβάλλοντας ανεπανόρθωτα κάθε έννοια δικαίου και πολιτικού διαλόγου.

Παρά το γεγονός ότι, αποδεδειγμένα πια, το μόνο που πέτυχε η κατάργηση του ασύλου ήταν ο πολλαπλασιασμός των περιστατικών αστυνομικής αυθαιρεσίας και χωρίς ίχνος αυτοκριτικής, τα ελληνικά πανεπιστήμια εξωθούνται σε έναν νέο γύρο τεχνητής έντασης με απόλυτη ευθύνη της κυβέρνησης.  

Η παρούσα πολιτική εξουσία το μόνο έργο που έχει να καταθέσει στην κοινωνία αναφορικά με τα Πανεπιστήμια είναι η συνειδητή συρρίκνωση των επιστημονικών, ερευνητικών και εκπαιδευτικών δυνατοτήτων τους δια μέσου της εντεινόμενης μείωσης των διαθέσιμων πόρων και της μη κάλυψης των οργανικών κενών σε διδάσκουσες/οντες, διοικητικό προσωπικό, φοιτητική μέριμνα. Παρ'όλα τα προαναφερθέντα πλήγματα, τα δημόσια πανεπιστήμια συνεχίζουν να επιτελούν εκπαιδευτικό και ερευνητικό έργο υψηλού επιπέδου, με διεθνή αναγνώριση.

Προτεραιότητα για την κυβέρνηση δεν αποτελεί η ουσιαστική ενίσχυση των πανεπιστημίων. Αντιθέτως, η τριτοβάθμια έρχεται στο προσκήνιο μόνο ως πεδίο δοκιμής μέτρων επιτήρησης και ελέγχου, των δυνητικά απείθαρχων. Η αντίληψη του πανεπιστημιακού χώρου ως οχυρού προς ανακατάληψη δημιουργεί πολλούς κινδύνους για μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας, μιας και αναπαράγει συντηρητικές ιδεοληψίες, επιδεικνύει δυσανεξία στο δημοκρατικό κεκτημένο της μεταπολίτευσης και προδίδει παντελή άγνοια της ακαδημαϊκής πραγματικότητας. 

Το νομοθέτημα που επιχειρείται στοχεύει στην περιστολή των θεμελιωδών συνταγματικών δικαιωμάτων της συνάθροισης, της διαμαρτυρίας ακόμη και της ελευθερίας του λόγου, στον περιορισμό των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων και ελευθεριών. Κάθε προσπάθεια δημιουργίας μιας εικονικής πραγματικότητας αναπόφευκτα θα διαψευστεί από τις πραγματικότητες των ανθρώπων που ζουν και εργάζονται στα πανεπιστήμια. Πανεπιστήμια τα οποία στο πλαίσιο του συνταγματικά κατοχυρωμένου αυτοδιοίκητου, αποφασίζουν με τα συλλογικά τους όργανα για θέματα που άπτονται της λειτουργίας τους.

Εμείς, όσες και όσοι υπογράφουμε το παρόν κείμενο καταδικάζουμε απερίφραστα την προσπάθεια της κυβέρνησης να νομοθετήσει πανεπιστημιακή αστυνομία. Δεσμευόμαστε να συμβάλουμε στην αντιπληροφόρηση της κοινής γνώμης και τελικά να αποτρέψουμε την εφαρμογή των αντιδραστικών αυτών σχεδίων.



Ποιοι υπογράφουν


- Ενιαίος Σύλλογος Μεταπτυχιακών Φοιτητ(ρι)ών και Υποψηφίων Διδακτόρων Πολιτικών Επιστημών ΑΠΘ
- Ενιαίος Σύλλογος Μεταπτυχιακών Φοιτητών και Υποψηφίων Διδακτόρων Πανεπιστημίου Κρήτης
- Σύλλογος Μεταπτυχιακών και Διδακτορικών Φοιτητών/ριών Ιστορίας και Αρχαιολογίας ΕΚΠΑ
- Σύλλογος Μεταπτυχιακών Φοιτητών-Φοιτητριών και Υποψηφίων Διδακτόρων Παντείου Πανεπιστημίου
- Σύλλογος Μεταπτυχιακών Φοιτητών και Υποψηφίων Διδακτόρων Φυσικής ΕΚΠΑ

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ChatGpt για όλους: Παρέχεται σε 100.000 υποψήφιους πανελλαδικά ως 20/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 20/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

η γλώσσα των παιδιών
Η δύναμη του λόγου μας: οι λέξεις που χτίζουν κόσμους μέσα στα παιδιά
«Η γλώσσα δεν είναι απλώς ένα μέσο επικοινωνίας. Είναι το θεμέλιο της σκέψης και της αυτοαντίληψης. Ο Lev Vygotsky (1978) τόνισε πως η εσωτερική...
Η δύναμη του λόγου μας: οι λέξεις που χτίζουν κόσμους μέσα στα παιδιά
δίκη
Η δικαιοσύνη στα χέρια των μαθητών: Υποδειγματικές δίκες στα Χανιά
Μαθητές στα Χανιά «έντυσαν» τις σχολικές αίθουσες με αέρα δικαστικού μεγάρου, δικάζοντας… συμμαθητές τους. Και στο τέλος, καταχειροκροτήθηκαν.
Η δικαιοσύνη στα χέρια των μαθητών: Υποδειγματικές δίκες στα Χανιά
Copenhagen
5 μαθήματα ευτυχίας από την Κοπεγχάγη, την πόλη που «διδάσκει» ποιότητα ζωής
Πώς η Κοπεγχάγη –η πόλη που αναδείχθηκε η πιο ευτυχισμένη στον κόσμο για το 2025– διδάσκει βιωσιμότητα, ισορροπία και μια πιο συνειδητή...
5 μαθήματα ευτυχίας από την Κοπεγχάγη, την πόλη που «διδάσκει» ποιότητα ζωής
εκπαιδευτικοι
Όταν η προστασία μαθητή γίνεται… κατηγορία: Η υπόθεση της Κατερίνας Πανδή και το μήνυμα προς τον κόσμο της εκπαίδευσης
Μία εκπαιδευτικός αθώα στα δικαστήρια, ένοχη στα πειθαρχικά; Η υπόθεση που συγκλονίζει τον χώρο της παιδείας
Όταν η προστασία μαθητή γίνεται… κατηγορία: Η υπόθεση της Κατερίνας Πανδή και το μήνυμα προς τον κόσμο της εκπαίδευσης