Πολλές καταγγελίες έχουν έρθει στο Σύλλογο για τη δυσκολία που αντιμετωπίζουν οι σπουδαστές με την τηλεκπαίδευση όλο αυτό το διάστημα και ειδικά για την περίοδο των εξετάσεων προόδου.
Πρόκειται για μία υποχρεωτική περίοδο εξετάσεων προόδου που στέλνουμε πάρα πολλές εργασίες για τις οποίες βαθμολογούμαστε. Είναι συνέχεια όλου του προηγούμενου διαστήματος που μας έχουν βομβαρδίσει με εργασίες για να φαίνεται η «παρουσία» μας στο μάθημα σύμφωνα με το υπουργείο.
Σπουδαστές καταγγέλλουν ότι μέσα σε μία εβδομάδα έπρεπε να γίνουν έως και δεκάδες εργασίες με χρονικό όριο, ενώ πολλοί ταυτόχρονα εργάζονται, έχουν οικογένειες, δεν έχουν άμεση πρόσβαση σε υπολογιστή και ίντερνετ. Παράλληλα, η πλατφόρμα του e-class, που είναι το μόνο ουσιαστικό μέτρο που πήρε η κυβέρνηση για την τηλεκπαίδευση των Δ.ΙΕΚ, υπολειτουργεί ακόμα, παρά τις καταγγελίες που έχουν γίνει όλο το προηγούμενο διάστημα από σπουδαστές. Πολλές ώρες της ημέρας δεν υπάρχει πρόσβαση σε αυτή, γιατί «πέφτει» και αυτό δημιουργεί αυτόματα δυσκολία στην αποστολή εργασιών, ειδικά την περίοδο της προόδου.
Η δυσλειτουργία της πλατφόρμας e-class φαίνεται και από καταγγελίες σπουδαστών που κάνουν λόγο για αποστολή «κενών αρχείων» στις εργασίες για την πρόοδο, χωρίς φυσικά να έχουν σταλθεί κενά αρχεία. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μηδενιζόμαστε χωρίς να φέρουμε καμία ευθύνη! Ευθύνη έχει το υπουργείο που δεν εξασφαλίζει σωστούς όρους υποχρεωτικής τηλεκπαίδευσης συνολικά και εκπαιδευτικές πλατφόρμες ικανές να τη στηρίξουν.
Την ίδια στιγμή που συμβαίνουν όλα αυτά, η υπουργός Παιδείας κα. Κεραμέως δηλώνει ότι έχουν μειωθεί οι απουσίες σε σχέση με την περυσινή καραντίνα, ότι οι εργασίες που ανατίθενται γίνονται κανονικά και ότι παρέχονται στους σπουδαστές οι κατάλληλοι εξοπλισμοί(!). Μόνο προκλητικές είναι αυτές οι δηλώσεις, καθώς οι σπουδαστές καταλαμβάνουν υπερπροσπάθεια για να μάθουν μέσα σε αυτές τις συνθήκες, βρίσκοντας «έξυπνους» τρόπους για να έχουν πρόσβαση στο ίντερνετ και στην πλατφόρμα (δεδομένα κινητής τηλεφωνίας, δανεισμό υπολογιστή, χρήση κινητού κλπ.) και χωρίς βιβλία, με τις προσωπικές σημειώσεις του κάθε καθηγητή σε ηλεκτρονική μορφή!
Χωρίς να υπάρχει απολύτως καμία μέριμνα για τα εργαστηριακά μαθήματα, για τα αναλώσιμα που χρειάζονται κλπ. και χωρίς απολύτως καμία μέριμνα για το αν οι σπουδαστές έχουν καθολική και ολοκληρωμένη πρόσβαση στα μέσα που χρειάζονται για την τηλεκπαίδευση (υπολογιστή, ίντερνετ κ.ά.).
Να μη χαθεί άλλος χρόνος!
Εδώ και τώρα να εξασφαλίσει η κυβέρνηση και το υπουργείο ίση πρόσβαση για όλους τους σπουδαστές στην τηλεκπαίδευση, να μη μηδενιστεί κανένας σπουδαστής στις εξετάσεις προόδου και σταματήσει η αθλιότητα των απουσιών σε εβδομαδιαία βάση!
***
Επιστολή σπουδάστριας από το Δ.ΙΕΚ Κερατσινίου
Τώρα όλα βασίζονται στην τηλεκπαίδευση. Ωστόσο, το υπουργείο Παιδείας, όσο και αν τη διαφημίζει, δεν προνοεί πραγματικά. Όπως δεν προνοούσε και πριν για τα διά ζώσης μαθήματα συνολικά.
Συγκεκριμένα, στο Δ.ΙΕΚ Κερατσινίου στο τμήμα Εργοθεραπείας -στο Α’ εξάμηνο σπουδάζω- τα προβλήματα αρχίζουν πριν το 2ο lockdown. Από την αρχή αντίκρισα ελλείψεις και προβλήματα που αφορούσαν την προστασία της υγείας που ήταν ανύπαρκτη και για τους σπουδαστές και για τους εκπαιδευτικούς. Όσο τα Δ.ΙΕΚ ήταν ανοιχτά δεν πάρθηκε κανένα ουσιαστικό μέτρο, γιατί οι μάσκες δεν φέρνουν κάποιο αποτέλεσμα όταν είμαστε ο ένας πάνω στον άλλο, ειδικά στα εργαστηριακά μαθήματα, που η αίθουσα που κάναμε μάθημα είναι πολύ μικρή.
Επίσης, στο Δ.ΙΕΚ μετά από μέρες εκκίνησης δεν είχαν προσλάβει τους απαραίτητους καθηγητές και μέχρι τώρα υπήρχαν μαθήματα που δεν είχαμε καθηγητή. Αυτές οι ελλείψεις και οι καθυστερήσεις έχουν ως αποτέλεσμα να χάνονται ώρες εκπαίδευσης, με τη συνέπεια τώρα στην τηλεκπαίδευση να κυνηγάμε αναπληρώσεις και να κάνουμε μάθημα μέχρι και το Σάββατο. Ακόμα, το εργαστήριο που πηγαίναμε δεν είναι Εργοθεραπείας, όπως οφείλει η επαγγελματική εκπαίδευση της ειδικότητας, αλλά Φυσικοθεραπείας, με παλιά μηχανήματα και με οικονομική επιβάρυνση σπουδαστών και καθηγητών για σημειώσεις, εγχειρίδια, φωτοτυπίες, πλαστικοποιήσεις κ.ά. Ένα ακόμα μεγάλο ζήτημα αφορά τη μετακίνηση, αφού δεν υπάρχει ΠΑΣΟ για τους σπουδαστές!
Στην τηλεκπαίδευση δεν λειτουργεί η πλατφόρμα e-class, με αποτέλεσμα η οργάνωση των μαθημάτων να βασίζεται στην ευρηματικότητα των καθηγητών και των σπουδαστών. Έτσι, η εκπαιδευτική χρονιά προχωράει χωρίς την ουσιαστική επιμόρφωσή μας. Η επαγγελματική εκπαίδευση δεν γίνεται να αποτελείται από μερικά mails με σημειώσεις και ένα δυσλειτουργικό on-line μάθημα. Αντιθέτως, οφείλει να συμπεριλαμβάνει την αλληλεπίδραση σπουδαστών και καθηγητών, δημιουργικές ομαδικές εργασίες, ουσιαστική επικοινωνία, εξάσκηση και εξοπλισμένα εργαστήρια. Από τη μεριά του το υπουργείο έχει εγκαταλείψει τελείως τα Δ.ΙΕΚ από κάθε υποστήριξη, ακόμα και διάλογο. Αγνοεί πλήρως και απαξιώνει τις ανάγκες της κάθε σχολής, κάθε ειδικότητα, των σπουδαστών, δημιουργώντας συνθήκες αποκλεισμού από την εκπαιδευτική διαδικασία με πάρα πολλούς τρόπους.
Απέναντι σε όλη αυτή την κατάσταση, οι σπουδαστές είναι ανάγκη να συζητάνε συλλογικά μέσω Γενικών Συνελεύσεων για τα προβλήματά τους και να αποφασίζουν πώς θα απαντήσουν οργανωμένα. Αλλά και να συσπειρωθούν όλοι στο Σύλλογο για να δυναμώσει η διεκδίκηση!
Ευθυμία Κρουστάλη, Εργοθεραπεία Α’ Δ.ΙΕΚ Κερατσινίου
***
Πανελλαδική τηλεδιάσκεψη-Συζήτηση για το νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη