Για την Ηλεκτρονική Αξιολόγηση Μαθητών
Εικονική Πραγματικότητα - Εικονική Βαθμολογία

Πρίν από ένα χρόνο, επίσημα στα σχολεία, οι οδηγίες από το Υπουργείο Παιδείας, το ΙΕΠ, τους Συντονιστές εκπαίδευσης και τους Διευθυντές, σε σχέση με την αξιολόγηση των μαθητών, ήταν να ελέγχεται η επίδοση τους (η αλλιώς η αφομοίωση της νέας ύλης που διδάχθηκε) με τα ολιγόλεπτα τέστ και τις ωριαίες δοκιμασίες (ωριαίο διαγώνισμα) στις οποίες οι μαθητές εξετάζονταν σε ευρύτερη διδακτική ενότητα που είχε διδαχθεί τις προηγούμενες διδακτικές ώρες.

Στο τέλος της σχολικής χρονιάς έπρεπε να γίνουν και οι προαγωγικές γραπτές εξετάσεις (τουλάχιστον στα μαθήματα Νέα Ελληνκά, Αρχαία, Ιστορία, Μαθηματκά, Φυσική ….).

Οι οδηγές που δίνονταν ήταν να υπάρχει σωστή επιτήρηση  των μαθητών και όποιος επιχειρούσε να αντιγράψει, έπρεπε να μηδενιστεί το γραπτό του και να αποβληθεί από την αίθουσα.

Οι μαθητές που δεν εξετάζονταν γραπτά (σύμφωνα με γνωμάτευση του ΚΕΔΔΥ) έπρεπε να εξεταστούν μόνο προφορικά και έπρεπε να τους παρέχεται άφθονος χρόνος,το κατάλληλο παιδαγωγικό περιβάλλον και να τους τίθενται ερωτήσεις με τρόπο που να τους βοηθάει να απαντήσουν στις  ασκήσεις των τεστ ,διαγωνισμάτων και προαγωγικών εξετάσεων.

Τα θέματα και οι απαντήσεις των μαθητών (οι κόλλες με τις απαντήσεις των μαθητών), φυλάσσονταν στο Σχολείο και αποτελούσαν δημόσιο έγγραφο. Δεν επιτρέπετο η φωτοτύπιση των θεμάτων και των απαντήσεων των μαθητών και η «έξοδος» τους εκτός σχολείου. Επιτρέπετο μόνο η επίδειξη τους στους μαθητές  και  στους γονείς τους.

Σχετική με αυτό είναι και η  εγκύκλιος  «62602/Δ2/22-04-2015/ΥΠΟΠΑΙΘ» που εκδόθηκε το 2015 από το Υπουργείο Παιδείας και αναφέρει:

«Σας ενημερώνουμε ότι, κατόπιν ερωτήματος που υπεβλήθη στη Νομική Υπηρεσία του οικείου Υπουργείου σχετικά με τη δημοσιοποίηση των θεμάτων των ενδοσχολικών  εξετάσεων και τη χορήγηση φωτοαντιγράφων των γραπτών δοκιμίων προαγωγικών ή απολυτήριων εξετάσεων, εκδόθηκε   η υπ΄ αριθμ. 33/2014 Γνωμοδότηση του Ν.Σ.Κ. (Τμήμα  Γ΄), η οποία έγινε δεκτή από τον αναπληρωτή Υπουργό, κ. Κουράκη Α., σύμφωνα με την  οποία:  α. «Τα θέματα των ενδοσχολικών εξετάσεων μαθητών των Γυμνασίων και των Λυκείων,δεν έχουν, κατ΄ έννοια, αυθύπαρκτη και αυτοτελή υπόσταση εγγράφου, αλλά αποτελούν  συστατικό και αναπόσπαστο στοιχείο των γραπτών δοκιμίων. Τα θέματα αυτά εξυπηρετούν, αποκλειστικώς και μόνο, την εκπαιδευτική διαδικασία των δημοσίων   σχολείων και δεν εκτίθενται σε δημοσιότητα και σε πρόσβαση τρίτων.  β. Δεν υφίσταται δυνατότητα χορηγήσεως φωτοαντιγράφων των γραπτών δοκιμίων  των εξετάσεων των μαθητών των Γυμνασίων και των Λυκείων, αλλά μόνο δυνατότητα  επιδείξεως των εν λόγω γραπτών δοκιμίων στους μαθητές ή στους κηδεμόνες τους».

Όλα τα παραπάνω αναιρούνται με την τελευταία εγκύκλιο «167603/ΓΔ4/9-12-2020» του Υπουργείου Παιδείας, σύμφωνα  με την οποία η αξιολόγηση και η βαθμολόγηση των μαθητών για το 1ο Τετράμηνο του σχ. έτους 2020-2021 θα γίνει με ηλεκτρονικό τρόπο  μέσω “e-class”  ή “webex”.

Mε τον ηλεκκτρονικό τρόπο αξιολόγησης των μαθητών, κανείς δεν επιτηρεί τους μαθητές, μπορούν άνετα να αναζητήσουν τις απαντήσεις στο σχολικό βιβλίο, στο Internet, στον συμμαθητή τους μέσω κινητού ή στον φροντιστή τους. Τα θέματα είναι προσβάσιμα σε όλους και σε οποιονδήποτε έχει κακόβουλη διάθεση που μπορεί να τα αλλοιώσει και να διαδώσει αλλοιωμένη εικόνα τους .

Η εξέταση των μαθητών/τριων που δεν εξετάζονται γραπτά δεν μπορεί να γίνει ,γιατί καμμία προϋπόθεση σωστής και αντικειμενικής προφορικής εξέτασης δεν μπορεί να γίνει μέσω webex και πολύ περισσότερο δεν παρέχεται το κατάλληλο παιδαγωγικό περιβάλλον για παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Η εγκύκλιος του Υπουργείου προτρέπει στην περίπτωση των ωριαίων γραπτών δοκιμασιών να δημιουργούνται πολλαπλές ομάδες θεμάτων για να «αποτρέπονται φαινόμενα συνεργασίας ή ηλεκτρονικής αντιγραφής». Σε μια περιορισμένη διδακτική ενότητα πόσα διαφορετκά θέματα αλήθεια μποορούν να δημιουργηθούν (27 για κάθε παιδι?) και αν τα τμήματα είναι πολλά ο αριθμός των τμημάτων επί το πλήθος των μαθητών (27 χ 3= 81). Και πόσο αντικειμενικό και ισότιμο είναι αυτό ,όταν κάποιιο παιδί θα ισχυριστεί ότι αδικήθηκε επειδή δεν ήξερε την συγκεκριμένη ομάδα ερωτησεων ενώ ήξερε τις ερωτήσεις του άλλου ?

Στα μαθήματα των Μαθηματικών και της Φυσικής, οι απαντήσεις συνήθως περιλαμβάνουν μαθηματικούς Τύπους και σχήματα.  Μπορούν και ξέρουν αλήθεια οι μαθητές των 13, 14, 15 ετών να χειριζόνται το word ή  άλλον editor για να πληκτρολογούν μαθηματικούς τύπους ή σχήματα ή πρέπει να τα γράφουν σε χαρτί και να τα φωτογραφίζουν και να τα στέλνουν με mail ?? κσι  σε πόσο χρονικό διάστημα θα γίνει όλο αυτό ? και πόσο εύκολη είναι αλλήθεια η διόρθωση μιας φωτογραφίας και πόσο έγκκυρη η βαθμολόγηση της??

Εικονική Πραγματικότητα - Εικονική Βαθμολογία

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

τροχαίο Πειραιώς
Τροχαίο στην Πειραιώς: Μάχη για να κρατηθεί στη ζωή δίνει ο 5χρονος που παρασύρθηκε από αυτοκίνητο
Βίντεο ντοκουμέντο αμέσως μετά το σοκαριστικό τροχαίο με πέντε άτομα στην Πειραιώς
Τροχαίο στην Πειραιώς: Μάχη για να κρατηθεί στη ζωή δίνει ο 5χρονος που παρασύρθηκε από αυτοκίνητο
Νίκος Μιχαλολιάκος
Η αποφυλάκιση Μιχαλολιάκου αποδεικνύει ότι «το κράτος έχει συνέχεια»: Στο να αφήνει ελεύθερους ναζί
Από τον «χασάπη της Θεσσαλονίκης» Μέρτεν ως τον Φύρερ Μιχαλολιάκο. Το κράτος έχει συνέχεια στην απελευθέρωση ναζί
Η αποφυλάκιση Μιχαλολιάκου αποδεικνύει ότι «το κράτος έχει συνέχεια»: Στο να αφήνει ελεύθερους ναζί