Παράσταση διαμαρτυρίας πραγματοποίησαν την Πέμπτη στην Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής, εκπρόσωποι των σωματείων Α΄ Δυτικής Αττικής, Άνω Λιοσίων - Ζεφυρίου - Φυλής, Β΄ ΕΛΜΕ και Γ΄ ΕΛΜΕ Α΄ Αθήνας, Α΄ ΕΛΜΕ και Γ΄ ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής.
Η διαμαρτυρία των εκπαιδευτικών έγινε με σκοπό να τεθούν επί τάπητος τα προβλήματα στην εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, στην ασφαλή επαναλειτουργία των σχολείων, στο κατατεθέν νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση καθώς και στην ανάγκη κάλυψης όλων των κενών.
«Σε καμία περίπτωση δεν θα δεχτούμε αναφορές για περικοπή μισθού λόγω μη χρήσης webex από συναδέλφους» επισημαίνουν μεταξύ άλλων σε κοινή ανακοίνωσή τους.
Μάλιστα, στην αρχή της παράστασης διαμαρτυρίας παρευρίσκοντο αστυνομικοί στην είσοδο του κτιρίου, όπως αναφέρουν τα σωματεία στην ανακοίνωσή τους. Ωστόσο, κατόπιν πιέσεως των σωματείων, ο προιστάμενος έδωσε εντολή και οι αστυνομικοί αποσύρθηκαν.
Αναλυτικά, η ανακοίνωση:
Την Πέμπτη 03/12/2020, εκπρόσωποι των σωματείων Α΄ Δυτικής Αττικής, Άνω Λιοσίων - Ζεφυρίου - Φυλής, Β΄ ΕΛΜΕ και Γ΄ ΕΛΜΕ Α΄ Αθήνας, Α΄ ΕΛΜΕ και Γ΄ ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής, προχώρησαν σε παράσταση διαμαρτυρίας στην Π.Δ.Ε. Αττικής τηρώντας όλα τα προβλεπόμενα μέτρα ασφάλειας. Τα θέματα που συζητήθηκαν αφορούσαν στα προβλήματα από την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, την ασφαλή επαναλειτουργία των σχολείων, με τήρηση όλων των μέτρων για την προστασία της υγείας μαθητών, εκπαιδευτικών και όλων των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία, το κατατεθέν νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση καθώς και την ανάγκη κάλυψης όλων των κενών.
Καταγγείλαμε την απαράδεκτη τακτική του Υπουργείου Δημοσίας Τάξης το οποίο μέσω εκπροσώπου του επικοινώνησε με προέδρους Δ.Σ. ΕΛΜΕ της Αττικής με σκοπό να μάθει ποιος είναι ο υπεύθυνος της συγκέντρωσης, ποιος ο σκοπός της και πόσοι θα παραστούν στην Περιφέρεια Αττικής. Ο προϊστάμενος της Π.Δ.Ε. Αττικής Κόσυβας Γεώργιος απάντησε ότι δεν τους κάλεσε ο ίδιος αλλά ενήργησαν αυτεπάγγελτα, βάση του νέου νόμου, είπε χαρακτηριστικά «μη δίνετε σημασία, αφήστε τους να κάνουν τη δουλειά τους και ‘μεις τη δική μας». Τα σωματεία απαίτησαν να δώσει εντολή να αποσυρθούν οι αστυνομικοί που παρευρίσκοντο στην είσοδο του κτηρίου για να μας υποδεχτούν. Κατόπιν πιέσεως των σωματείων, ο προιστάμενος έδωσε εντολή και οι αστυνομικοί αποσύρθηκαν.
Στη συνέχεια τέθηκαν τα επείγοντα ζητήματα της περιόδου. Συγκεκριμένα:
1. Αναφερθήκαμε στα μεγάλα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί από την εξ αποστάσεως, όπως απουσίες μαθητών, προχώρημα ύλης, ελλιπή έως ανύπαρκτη υλικοτεχνική υποδομή μαθητών-εκπαιδευτικών, απαράδεκτη χρήση κινητού και σταθερού τηλεφώνου ως μέσω συμμετοχής μεγάλου ποσοστού μαθητών στην εξ αποστάσεως, καταγγελίες για κατανάλωση δεδομένων κατά την είσοδο και χρήση των πλατφορμών του ΥΠΑΙΘ. Ταυτόχρονα καταγγείλαμε το ΥΠΑΙΘ που την παρουσιάζει σαν μια επιτυχημένη διαδικασία που συνεχίζει την εκπαιδευτική κανονικότητα και αναφερθήκαμε με έμφαση στα προβλήματα που προκύπτουν από τον υποχρεωτικό χαρακτήρα που απαιτεί. Θέσαμε το σοβαρό ζήτημα αποκλεισμού μεγάλου αριθμού μαθητών που δεν διαθέτουν καθόλου μέσα και ιδιαίτερα Ρομά και προσφυγόπαιδα. Αναφέραμε τα σοβαρά ψυχολογικά και σωματικά προβλήματα που έχουν διαπιστωθεί εξ’ αιτίας της πολύωρης έκθεσης των παιδιών στην οθόνη υπολογιστών και κινητών καθώς και την κού-ραση τους που βλέπουμε να αυξάνεται μέρα με τη μέρα. Αξίζει να σημειωθεί ότι προτείναμε να σταλεί από τον ίδιο προς τις σχολικές μονάδες έγγραφο που να ζητάει την πλήρη καταγραφή των μέσων συμμετοχής καθηγητών και μαθητών στην εξ αποστάσεως (Η/Υ, tablets, κινητών και σταθερών τηλέφωνα), προκειμένου να διαπιστώσει και ο ίδιος, ως οφείλει, την ζοφερή κατάσταση που βιώνει η εκπαιδευτική κοινότητα, για την οποία παρουσιάσαμε στοιχεία. Ακόμα και σε αυτό αρνήθηκε.
2. Δώσαμε έμφαση στο πρόβλημα των απουσιών των μαθητών, το οποίο εντείνεται από την πίεση που ασκούν διευθυντές σχολείων στους συναδέλφους για καταγραφή τους στο myschool, αγνοώντας επιδεικτικά τις πάμπολλες δυσκολίες στην πρόσβαση στην εξ αποστάσεως εξαιτίας πολλών προβλημάτων (εξοπλισμού, σύνδεσης και σοβαρών οικονομικών προβλημάτων). Τονίσαμε ότι λήψη απουσιών νομιμοποιείται μόνο εντός των φυσικών χώρων εκπαίδευσης (σχολεία). Απαιτήσαμε να παρέμβει άμεσα ο Π.Δ.Ε. προς τους διευθυντές των σχολείων. Το μόνο που μας απάντησε ήταν ότι κατανοεί το πρόβλημα αλλά πρέπει να τηρηθεί ο νόμος και ότι κατά την προσωπική του εκτίμηση, οι συγκεκριμένες απουσίες δεν θα ληφθούν υπ’ όψιν.
3. Υπερασπιστήκαμε το δικαίωμα των συναδέλφων να επιλέγουν όλες τις μορφές (σύγχρονη ή ασύγχρονη) και τα μέσα στην εξ αποστάσεως, ώστε κανένα παιδί να μην μείνει πίσω, καταγγέλοντας τους εκβιασμούς-εκφοβισμούς από ορισμένους διευθυντές σχολικών μονάδων λόγω μη αποκλειστικής χρήσης του webex και τονίσαμε ότι σε καμία περίπτωση δεν θα δεχτούμε αναφορές για περικοπή μισθού λόγω μη χρήσης webex από συναδέλφους. Ο κ. Προϊστάμενος απάντησε ότι μέχρι σήμερα δεν έχει καμία καταγγελία.
4. Επαναφέραμε το θέμα της ασφαλούς επαναλειτουργίας των σχολείων, με τήρηση όλων των μέτρων για την προστασία της υγείας μαθητών, εκπαιδευτικών και των υπόλοιπων εργαζόμενων σ’ αυτά (15 μαθητές ανά τμήμα, αξιοποίηση όλων των υποδομών που πληρούν τις προϋποθέσεις για να φιλοξενήσουν τάξεις, δωρεάν μαζικά και επαναλαμβανόμενα tests σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, ενίσχυση του προσωπικού καθαριότητας), τονίζοντας για άλλη μια φορά ότι η διά ζώσης διδασκαλία είναι αναντικατάστατη και ουδεμία σχέση έχει η σημερινή εξ αποστάσεως με εκπαίδευση. Στο τέλος, του υπενθυμίσαμε ότι τα παραπάνω μέτρα τα είχαμε απαιτήσει μετά το πρώτο lockdown. Η απάντηση του κ. Κόσυβα ήταν ότι το ΥΠΑΙΘ επέλεξε να μην προχωρήσει σε σπάσιμο τμημάτων ακόμα και όπου ήταν εφικτό, επειδή «υπάρχει γενική ισότητα».
5. Τονίσαμε ότι η νέα ύλη, που διδάσκεται με την εξ αποστάσεως, επιβάλλεται να επαναληφθεί όταν ανοίξουν τα σχολεία και πρέπει να ανακοινωθεί άμεσα, γενναία μείωση της διδακτέας και της εξεταστέας ύλης για όλες τις τάξεις και ιδιαίτερα για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Απαιτήσαμε, να μην εφαρμοστεί ο ν. 4692/2020 που επιδεινώνει για όλους τους μαθητές τους όρους προαγωγής και απόλυσης και προφανώς να μην εφαρμοστεί η τράπεζα θεμάτων στην Α΄ Λυκείου.
6. Τέλος, καταγγείλαμε το σχέδιο νόμου για την Επαγγελματική Κατάρτιση και Εκπαίδευση, το οποίο προβλέπει θεσμοθέτηση διετών μεταγυμνασιακών Επαγγελματικών Σχολών Κατάρτισης (ΕΣΚ) με σκοπό οι νέοι από μικρή ηλικία να οδηγούνται στην κατάρτιση και την ανήλικη εργασία, υποβαθμίζει περαιτέρω την Επαγγελματική Εκπαίδευση, ορίζει θεσμικά όργανα αποτελούμενα από τους κοινωνικούς εταίρους δίνοντας κύριο ρόλο στους εκπροσώπους των εργοδοτών να καθορίζουν τους τομείς τις ειδικότητες τα αναλυτικά προγράμματα που θα λειτουργούν σε κάθε ΕΠΑΛ, δημιουργώντας απόφοιτους μιας χρήσης. Εκφράσαμε την πάγια θέση του συνδικάτου, για δωδεκάχρονο ενιαίο, αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν σχολείων για μια σύγχρονη επαγγελματική εκπαίδευση, που θα διασφαλίζει στους μαθητές τη δυνατότητα επιλογής της ειδικότητας που επιθυμούν.
Οι εκπαιδευτικοί σ΄ αυτές τις εξαιρετικά δύσκολες υγειονομικές και κοινωνικές συνθήκες γνωρίζουμε πολύ καλά τις πραγματικές ανάγκες (γνωστικές, παιδαγωγικές κλπ) των μαθητών μας και εργαζόμαστε με κάθε δυνατό τρόπο ώστε να είμαστε σταθερά δίπλα τους.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη