Thumbnail
«Σε όλα τα ΕΠΑ.Λ. κατανέμονται, ανεξάρτητα με τον αριθμό μαθητών, δύο (2)  tablets»

Η φράση «παιδιά ενός κατώτερου θεού» έχει χρησιμοποιηθεί στον τύπο επανειλημμένα θέλοντας να παρουσιάσει την άδικη συμπεριφορά της πολιτείας απέναντι στους μαθητές της  Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.

Η συμπεριφορά αυτή είναι διαχρονική και εκφράζεται εμμέσως πλην σαφώς ή και σαφώς από το υπουργείο παιδείας. Θα αναφερθούμε σε μια τέτοια περίπτωση, στην οποία σαφώς εκφράζεται διάκριση σε βάρος των μαθητών ΕΠΑ.Λ. και η οποία διάκριση εκφράζει, κατά την άποψή μας, κοινωνικό ρατσισμό.

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας έγινε σε πολλές περιπτώσεις απαραίτητη η τηλεκπαίδευση, η οποία εκτός των άλλων, προϋποθέτει  τον κατάλληλο εξοπλισμό εκπαιδευτικών και μαθητών.

Η κυβέρνηση παρά τις εξαγγελίες δεν μπόρεσε να καλύψει οικονομικά τις ανάγκες αυτές, κυρίως των μαθητών,  με αποτέλεσμα να υπάρξουν δωρεές από τρίτους.

Από το πρώτο κύμα της πανδημίας  έχουν πραγματοποιηθεί  δωρεές, οι οποίες αφορούν και άλλες σχολικές μονάδες, εκτός από τις αναφερόμενες στη συνέχεια, σε Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια Λύκεια, στοιχεία των οποίων είναι δύσκολο να παρατεθούν εδώ.

Θα αναφερθούμε στην  τελευταία δωρεά η οποία περιλαμβάνει 1523 tablets σε μαθητές της λυκειακής βαθμίδας.

Για τη δωρεά αυτή προηγήθηκε η σύμβαση (υπ. αριθμ. 35/15-9-2020), η οποία συνήφθη μεταξύ του Ιδρύματος Μποδοσάκη και του Ελληνικού Δημοσίου, νομίμως εκπροσωπούμενου από την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Σε εφαρμογή της σύμβασης εκδόθηκε η Υπουργική Απόφαση   της Υπουργού Κας Νίκης Κεραμέως με Αρ. πρωτ.  151939/ΓΔ2,  6-11-2020, (ΑΔΑ: ΩΥΚ246ΜΤΛΗ-ΨΕΚ)  στην οποία επισυνάπτεται κατάσταση κατανομής ανά Δ.Δ.Ε. και σχολική μονάδα, μέρος της οποίας παραθέτουμε πιο κάτω με χαρακτηριστικές περιπτώσεις των διακρίσεων σε βάρος των μαθητών Επαγγελματικών Λυκείων.

Με βάση τα στοιχεία της κατάστασης καταρρίπτονται οι προεκλογικές υποσχέσεις της κυβέρνησης, πρόγραμμα της ΝΔ του 2018, σύμφωνα με το οποίο η Επαγγελματική Εκπαίδευση θα γίνει συνειδητή επιλογή και εργαλείο απασχόλησης για πολλούς».

Η απόπειρα επιβολής του ηλικιακού περιορισμού των 17 ετών στις εγγραφές μαθητών, η οποία πυξ λαξ αποσύρθηκε και η σαφής διάκριση στην κατανομή των tablets σε βάρος των μαθητών ΕΠΑ.Λ. δείχνουν ότι κάθε άλλο παρά γίνεται προσπάθεια για να καταστούν τα σχολεία αυτά συνειδητές επιλογές και εργαλεία απασχόλησης.

Η πρόσφατη κατανομή των tablets έγινε με τρόπο που διαψεύδει τις εξαγγελίες του Υ.ΠΑΙ.Θ. περί στήριξης των ΕΠΑ.Λ. κ.λ.π. Ανεξήγητα παραμένουν τα κριτήρια με τα οποία έγινε η κατανομή αν λάβουμε υπόψη ότι η Επαγγελματική Εκπαίδευση, σύμφωνα με τις κυβερνητικές εξαγγελίες,  αποτελεί προτεραιότητά της  και δεδομένου ότι στα ΕΠΑ.Λ. φοιτούν μαθητές από τις ασθενέστερες οικονομικά κοινωνικές τάξεις και έστω αυτά τα «ψίχουλα» τα έχουν ανάγκη.

Οι εξαγγελίες της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας ότι όπου δεν εφαρμόζεται η τηλεκπαίδευση αυτό αποβαίνει σε βάρος, κυρίως των μαθητών οι οποίοι προέρχονται από οικονομικά ασθενέστερες τάξεις, και αν λάβουμε υπόψη τον τρόπο με τον οποίο έγινε η κατανομή τότε οι εξαγγελίες αυτές αποτελούν λόγια κενά περιεχομένου.

Πιο κάτω θα σας παρουσιάζουμε αποσπάσματα από τον κατάλογο κατανομής των tablets.

Παρατηρώντας την κατάσταση κατανομής διαπιστώνουμε ότι όπου υπάρχει κατανομή σε Γενικό Λύκειο αυτή γίνεται με ποσόστωση ανάλογα με τον αριθμό των μαθητών, αντίθετα η κατανομή στα Επαγγελματικά Λύκεια δεν γίνεται με βάση τον αριθμό μαθητών. Σε όλα τα ΕΠΑ.Λ. κατανέμονται, ανεξάρτητα με τον αριθμό μαθητών, δύο (2)  tablets!  

Μια χαρακτηριστική περίπτωση η οποία αποδεικνύει και την προχειρότητα με την οποία συντάχθηκε  η Υπουργική Απόφαση είναι η περίπτωση του 1ου ΕΠΑ.Λ. Πολίχνης το οποίο με μηδέν (0) μαθητές λαμβάνει δύο tablets!

Παραθέτουμε πιο κάτω μέρος του καταλόγου κατανομής ο οποίος αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της Υπουργικής Απόφασης.

  

Διεύθυνση

Δήμος

Ονομασία

Εν. Μαθ.

Τεμ.

Δ.Δ.Ε. ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ

ΒΟΛΟΥ

2ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΛ ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ

279

8

Δ.Δ.Ε. ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ

ΒΟΛΟΥ

1ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΕΠΑΛ ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ

501

2

Δ.Δ.Ε. ΑΧΑΪΑΣ

ΠΑΤΡΕΩΝ

1ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ

278

8

Δ.Δ.Ε. ΑΧΑΪΑΣ

ΠΑΤΡΕΩΝ

7ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΕΠΑΛ ΠΑΤΡΑΣ

408

2

Δ.Δ.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

ΝΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΤΙΔΑΣ

ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Ν. ΜΟΥΔΑΝΙΩΝ

443

12

Δ.Δ.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

ΝΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΤΙΔΑΣ

ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΕΠΑΛ ΝΕΩΝ ΜΟΥΔΑΝΙΩΝ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

226

2

Δ.Δ.Ε. ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ

ΛΟΥΤΡ.-ΠΕΡΑΧ-ΑΓ.  ΘΕΟΔΩΡΩΝ

ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ

251

7

Δ.Δ.Ε. ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ

ΛΟΥΤΡ.-ΠΕΡΑΧ.-ΑΓ.  ΘΕΟΔΩΡΩΝ

1ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΕΠΑΛ ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ

365

2

Δ.Δ.Ε. ΕΥΒΟΙΑΣ

ΧΑΛΚΙΔΕΩΝ

2ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΚΙΔΑΣ

420

11

Δ.Δ.Ε. ΕΥΒΟΙΑΣ

ΧΑΛΚΙΔΕΩΝ

2ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΕΠΑΛ ΧΑΛΚΙΔΑΣ

393

2

Δ.Δ.Ε. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

5ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

399

11

Δ.Δ.Ε. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

1ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΕΠΑΛ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

600

2

Δ.Δ.Ε. ΡΕΘΥΜΝΗΣ

ΡΕΘΥΜΝΗΣ

1ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΡΕΘΥΜΝΟΥ

343

9

Δ.Δ.Ε. ΡΕΘΥΜΝΗΣ

ΡΕΘΥΜΝΗΣ

1ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΕΠΑΛ ΡΕΘΥΜΝΟΥ

663

2

Δ.Δ.Ε. ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ

ΛΑΜΙΕΩΝ

1ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΑΜΙΑΣ

250

7

Δ.Δ.Ε. ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ

ΛΑΜΙΕΩΝ

1ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΕΠΑΛ ΛΑΜΙΑΣ

311

2

Δ.Δ.Ε. ΑΝΑΤ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

1ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

174

5

Δ.Δ.Ε. ΑΝΑΤ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

6ο ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

704

2

Δ.Δ.Ε. ΑΝΑΤ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

14ο ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

659

2

Δ.Δ.Ε. ΑΝΑΤ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

8ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

258

7

Δ.Δ.Ε. ΑΝΑΤ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

8ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΕΠΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

474

2

Δ.Δ.Ε. ΑΝΑΤ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ

ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ

3ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ

375

10

Δ.Δ.Ε. ΑΝΑΤ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ

ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ

1ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΕΠΑΛ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ

764

2

Δ.Δ.Ε. ΔΥΤ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ

ΚΟΡΔΕΛΙΟΥ-ΕΥΟΣΜΟΥ

3ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

385

10

Δ.Δ.Ε. ΔΥΤ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ

ΚΟΡΔΕΛΙΟΥ-ΕΥΟΣΜΟΥ

ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΕΥΟΣΜΟΥ

915

2

Δ.Δ.Ε. ΔΥΤ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ

ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ

4ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ

308

8

Δ.Δ.Ε. ΔΥΤ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ

ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ

2ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΕΠΑΛ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ

533

2

Δ.Δ.Ε. ΔΥΤ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ

ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ

1ο ΕΠΑΛ ΠΟΛΙΧΝΗΣ

0

2

Οι αριθμοί μιλούν μόνοι τους, θα μπορούσε κάποιος ιθύνων να αιτιολογήσει το σκεπτικό με το οποίο συντάχθηκε η Υ.Α. της Κας Κεραμέως;

Ίδωμεν

Κωνσταντίνος Αδριανουπολίτης

Εκπαιδευτικός – Ερευνητής

Πρόεδρος Ε.Ε.Τ.Ε.Κ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

zorbas
Αχ. Ζορμπάς για σύλληψη εκπαιδευτικών: «Αντιμετωπίζονται εκπαιδευτικοί σαν κοινοί εγκληματίες»
Η τοποθέτηση του Αχ. Ζορμπά για τη σύλληψη εκπαιδευτικών στη Ρόδο
Αχ. Ζορμπάς για σύλληψη εκπαιδευτικών: «Αντιμετωπίζονται εκπαιδευτικοί σαν κοινοί εγκληματίες»
πρυτ
Πιερρακάκης-Σύνοδος Πρυτάνεων: Έρχεται ήπια αύξηση εισακτέων στα πανεπιστήμια
Με ανάρτησή του ο υπουργός Παιδείας ενημέρωσε για όσα ειπώθηκαν στη Σύνοδο των Πρυτάνεων
Πιερρακάκης-Σύνοδος Πρυτάνεων: Έρχεται ήπια αύξηση εισακτέων στα πανεπιστήμια