exapostaseos 1280
«Η λύση δεν είναι να βελτιώσουμε προσωρινά τις υποδομές για τηλεκπαίδευση, αλλά να εξασφαλίσουμε σε μόνιμη βάση όλες τις απαραίτητες συνθήκες για μια ασφαλή επιστροφή στα σχολεία», σημειώνει μεταξύ άλλων ο σύλλογος διδασκόντων του Εσπερινού Γυμνασίου-Λ.Τ  Καλύμνου

Να προμηθεύσει άμεσα το υπουργείο τους μαθητές με όλο τον αναγκαίο τεχνικό εξοπλισμό για την τηλεκπαίδευση, να γίνουν συμβάσεις με τεχνικούς ηλεκτρονικών υπολογιστών και να εξασφαλιστεί δωρεάν σύνδεση στο internet σε όλα τα σπίτια των μαθητών που δεν διαθέτουν ζητά ο σύλλογος διδασκόντων του Εσπερινού Γυμνασίου-Λ.Τ  Καλύμνου.

Οι εκπαιδευτικοί, σε ψήφισμά τους, αναφέρονται στα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζουν με την πλατφόρμα Webex της Cisco, ενώ επισημαίνουν ότι «με θλίψη και αγανάκτηση διαπιστώσαμε ότι τα πράγματα δεν έχουν αλλάξει καθόλου στον χώρο της εκπαίδευσης από τον περασμένο Μάρτιο».

Αναλυτικά το ψήφισμα του συλλόγου διδασκόντων του Εσπερινού Γυμνασίου-Λ.Τ  Καλύμνου.

Κάλυμνος, 13/11/2020

Ξεκινώντας την διαδικασία της τηλεκπαίδευσης, για δεύτερη φορά μέσα στον ίδιο χρόνο, κι αφού μεσολάβησε ένα διάστημα αρκετών μηνών, που θα μπορούσε να δώσει στο υπουργείο παιδείας όλο τον χρόνο να προετοιμαστεί κατάλληλα για το ενδεχόμενο ενός νέου lock down, με θλίψη και αγανάκτηση διαπιστώσαμε ότι τα πράγματα δεν έχουν αλλάξει καθόλου στον χώρο της εκπαίδευσης από τον περασμένο Μάρτιο.

Συγκεκριμένα, βρεθήκαμε αντιμέτωποι:

  • Με μία πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης (webex) που κατέρρευσε από την πρώτη μέρα και έκτοτε δημιουργεί πολλά τεχνικά προβλήματα λόγω υπερφόρτωσης.
  • Με μια πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης που δεν φρόντισε να εξασφαλίσει την αυστηρή πιστοποίηση των χρηστών μέσω των στοιχείων τους στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, με αποτέλεσμα να παρεισφρέουν στην τάξη εξωσχολικοί, χρησιμοποιώντας ονόματα μαθητών, με όλη την αναστάτωση αλλά και τους κινδύνους που αυτό συνεπάγεται.
  • Με την ανακοίνωση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου πως οι συνδέσεις ADSL με ταχύτητα 24Mbps μπορούν να υποστηρίξουν μόνο μία τηλεδιάσκεψη με webex. Αυτήν την ταχύτητα έχει η πλειοψηφία των νοικοκυριών στην Ελλάδα, πράγμα που πρακτικά  σημαίνει πως σε ένα σπίτι με 2 ή 3 μαθητές, η ταυτόχρονη σύνδεση στο webex  είναι προβληματική έως και αδύνατη.
  • Με την αντικειμενική αδυναμία μιας μεγάλης μερίδας μαθητών να έχουν πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση, αφού πολλοί δεν διαθέτουν τον απαραίτητο τεχνικό εξοπλισμό (tablet, laptop, Η/Υ, ακουστικά, μικρόφωνο κ.α.), κάποιοι ενώ εξασφάλισαν με κόπο (δανεικό) εξοπλισμό δεν έχουν την τεχνογνωσία χρήσης του, ενώ αρκετοί μαθητές μας δεν διαθέτουν ούτε καν σύνδεση Internet στο σπίτι τους. Τα προβλήματα αυτά είναι κοινά για όλους τους μαθητές, αλλά εμφανίζονται πιο έντονα και σε μεγαλύτερα ποσοστά στους μαθητές των Εσπερινών σχολείων (ενήλικες οικογενειάρχες και βιοπαλαιστές με περιορισμένες έως ελάχιστες ψηφιακές γνώσεις).
  • Με την απαίτηση του –καθ΄ όλα ανέτοιμου για τηλεκπαίδευση- Υπουργείου να καταχωρίζονται απουσίες σε όσους μαθητές απουσιάζουν από την τηλεδιάσκεψη, ακόμα κι αν η απουσία τους οφείλεται στους παραπάνω αντικειμενικούς και απαγορευτικούς για την συμμετοχή τους παράγοντες.
  • Με ένα είδος μαθήματος, που αποτελεί κακέκτυπο της αληθινής διδασκαλίας στην τάξη, που προάγει μόνο την ξερή, δασκαλοκεντρική μάθηση και την μονότονη διάλεξη, αφού ο διάλογος, η ανταλλαγή απόψεων, η καλλιέργεια κριτικής και ερευνητικής σκέψης, η ουσιαστική επικοινωνία, η μαθητική αυτενέργεια, η συνεργατικότητα, η βιωματικότητα και η αλληλεπίδραση εκ των πραγμάτων αποκλείονται μέσα σε μια τάξη στην οποία ούτε βλέπουμε ούτε ακούμε τους μαθητές μας. Αποτελεί κοινή διαπίστωση, μαθητών και εκπαιδευτικών, ότι στο τέλος ενός ηλεκτρονικού 6ωρου διδασκαλίας όλοι αποχωρούν από την e-τάξη με τσούξιμο στα μάτια, βουητό στα αυτιά, ενοχλητικό πονοκέφαλο και έντονη ψυχική και σωματική εξάντληση, χωρίς ουσιαστικά να έχουν επιτευχθεί οι διδακτικοί και παιδαγωγικοί στόχοι της διδασκαλίας. Ωστόσο, κατανοούμε πως με κλειστά σχολεία δεν υπάρχει άλλη εναλλακτική (τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα) λύση πέραν της τηλεκπαίδευσης, με όλα τα εγγενή της μειονεκτήματα και γι’ αυτό την αντιμετωπίζουμε ως αναγκαίο κακό.

Για όλους τους παραπάνω λόγους ζητάμε:

  • Να προμηθεύσει άμεσα το υπουργείο τους μαθητές μας με όλο τον αναγκαίο τεχνικό εξοπλισμό, προκειμένου να συμμετέχουν όλοι ανεξαιρέτως στην τηλεκπαίδευση.
  • Να γίνουν συμβάσεις με τεχνικούς ηλεκτρονικών υπολογιστών σε κάθε περιφέρεια, ώστε να μπορούν να πραγματοποιούν κατ΄οίκον επισκέψεις σε μαθητές, προκειμένου να τους παράσχουν (με χρέωση του δημοσίου) όλη την απαραίτητη τεχνική στήριξη και τεχνογνωσία για μια απρόσκοπτη παρακολούθηση της σύγχρονης και ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης.
  • Να εξασφαλιστεί δωρεάν σύνδεση στο internet σε όλα τα σπίτια των μαθητών, που δεν διαθέτουν.
  • Μέχρι να πραγματοποιηθούν τα παραπάνω ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΧΩΡΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟΥΣΙΕΣ στους μαθητές που δεν δύνανται εκ των πραγμάτων να συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση. Σε αντίθετη περίπτωση καταστρατηγείται το συνταγματικό δικαίωμα στην δωρεάν και ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση, περιθωριοποιούνται και κινδυνεύουν να χάσουν την σχολική τους χρονιά μαθητές που ανήκουν σε ασθενέστερα οικονομικά και κοινωνικά στρώματα, ενώ βαθαίνουν ακόμα περισσότερο οι ταξικές και κοινωνικές ανισότητες στον χώρο της εκπαίδευσης. 
  • Να προβεί άμεσα το υπουργείο σε εξορθολογισμό και μείωση της διδακτέας ύλης, κατάργηση της τράπεζας θεμάτων στην Α΄λυκείου, καθώς και μείωση της ύλης των πανελληνίων εξετάσεων.
  • Μακροπρόθεσμα, να υλοποιηθούν τα πάγια αιτήματα του κλάδου μας για αυστηρά 15 μαθητές στην τάξη, νέους διορισμούς εκπαιδευτικών και πρόσθετων υπαλλήλων καθαριότητας στα σχολεία, μαζικά τεστ για ανίχνευση Covid 19 στους μαθητές όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης καθώς και στο εκπαιδευτικό προσωπικό.

Η λύση δεν είναι να βελτιώσουμε προσωρινά τις υποδομές για τηλεκπαίδευση, αλλά να εξασφαλίσουμε σε μόνιμη βάση όλες τις απαραίτητες συνθήκες για μια ασφαλή επιστροφή στα σχολεία!

Ο σύλλογος διδασκόντων του Εσπερινού Γυμνασίου-Λ.Τ  Καλύμνου.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αυτοκίνητο
Κλιματισμός αυτοκινήτου: Ποια σημάδια που δεν πρέπει να αγνοήσεις
Σε μερικές περιπτώσεις μια ενδεχόμενη βλάβη μπορεί να κάνει μπαμ, να την αναγνωρίζεις αμέσως και σε αυτές τις περιπτώσεις η αλήθεια είναι πως πρέπει...
Κλιματισμός αυτοκινήτου: Ποια σημάδια που δεν πρέπει να αγνοήσεις
ekpaideytikoi
Καταγγελίες προς εκπαιδευτικούς: Στοχοποίηση Εκπαιδευτικών και το βάρος που καλούνται να σηκώσουν
Οι εκπαιδευτικοί συνεχίζουν να βρίσκονται στο έλεος της οποιασδήποτε ανώνυμης ή κακόβουλης καταγγελίας
Καταγγελίες προς εκπαιδευτικούς: Στοχοποίηση Εκπαιδευτικών και το βάρος που καλούνται να σηκώσουν
Τρόφιμα
Taste Atlas 2024-2025: Η ελληνική κουζίνα η καλύτερη στον κόσμο - Η λίστα με τα φαγητά
Η ελληνική κουζίνα στην κορυφή του κόσμου, στα βραβεία του Taste Atlas - Τα δέκα φαγητά που μας έδωσαν την πρωτιά
Taste Atlas 2024-2025: Η ελληνική κουζίνα η καλύτερη στον κόσμο - Η λίστα με τα φαγητά