Από τον χωροφύλακα στον απουσιολόγο: Η πρωτοφανής μεθόδευση Κεραμέως για να σπάσουν οι καταλήψεις
«Κατάληψη θέλετε; Θα μείνετε από απουσίες», τους λέει. Αυτο είναι το μήνυμά της. Και επιχειρεί να καταστήσει συνεργούς της σε αυτή τη νέα μέθοδο τους εκπαιδευτικούς

Του Νίκου Μάστορα

Η κατάληψη του σχολείου είναι -εξ ορισμού- ένα εκβιαστικό μέσο πίεσης. Παραδόξως, κανένας άλλος υπουργός Παιδείας στο παρελθόν δεν προσπάθησε να αντιμετωπίσει τον εκβιασμό με εκβιασμό.

Ισως οι περισσότεροι αντιλήφθηκαν πως σε ό,τι αφορά τους μαθητές, που υποστηρίζονται στις σημερινές καταλήψεις από τους εκπαιδευτικούς και αρκετούς εκ των γονέων, το αίτημα που «εκβιαστικά» και «παράνομα» επιχειρούσαν να επιτύχουν είχε κατά βάση περιεχόμενο, άλλο αν οι ίδιοι δεν ήθελαν ή δεν ήταν σε θέση να το παραχωρήσουν.

Εν προκειμένω, το βασικό αίτημα των μαθητών είναι το αραίωμα των τάξεων λόγω μιας κατάστασης που απειλεί τη δημόσια υγεία. Κι όχι να κάνουν μάθημα χωρίς μάσκες. Είναι βασικά αιτήματα επίσης το να έχουν εκπαιδευτικούς εξ αρχής, υποδομές, κλπ.  Προφανώς πρόκειται για αιτήματα σωστά και προφανώς η κ.Κεραμέως δεν τα ικανοποιεί επειδή δεν έχει την οικονομική δυνατότητα, ή τουλάχιστον έτσι λέει, αφού η κυβέρνησή της έχει διαφορετικές προτεραιότητες και όχι την Παιδεία.

Οι προκάτοχοί της λοιπόν, παρότι κάποια αιτήματα μαθητών δεν ήταν τόσο καίρια όσο το αίτημα προστασίας από την πανδημία, δοκίμασαν να καταστείλουν τις καταλήψεις με αστυνομία και εισαγγελείς, με κοινωνικο αυτοματισμό, πετώντας ανακοινώσεις- πυροτεχνήματα σε άλλους τομείς, είτε προσπαθώντας να αποπροσανατολίσουν την κοινή γνώμη.

Η κ.Κεραμέως πρωτοπορεί: Και τον χωροφύλακα χρησιμοποιεί, αλλά πάει και στον απουσιολόγο. Εισάγει τον εκβιασμό ως απάντηση σε μαθητικά αιτήματα, που παρότι κι αυτά διεκδικούνται εκβιαστικά, εντούτοις έχουν περιεχόμενο και ουσία. Απειλεί τους καταληψίες απροκάλυπτα με τις απουσίες: «Κατάληψη θέλετε; Θα μείνετε από απουσίες», τους λέει. Αυτο είναι το μήνυμά της. Και επιχειρεί να καταστήσει συνεργούς της σε αυτή τη νέα μέθοδο τους εκπαιδευτικούς: «Θα κάνετε τηλεκπαίδευση και θα βάζετε απουσίες σε όποιον κάνει κατάληψη», είναι η εντολή της. Πιο σαφής δε γίνεται. Τους ταράζει στη νομιμότητα, όπως θα έλεγε άλλος πολιτικός. Αλλιώς, τους μεταβάλει σε "κουκουλοφόρους του διαδικτύου", να  υποδεικνύουν τον καταληψία και να τον τιμωρούν. Κάποιοι μπορεί και να το θέλουν, αλλά πιστεύω πραγματικά ότι οι περισσότεροι αντιπαθούν αυτό το ρόλο. Ωραίο μάθημα παραδίδει πάντως στην κοινωνία. 

Αλλά νομιμότητα με ποιό περιεχόμενο; Εκβιάζει γιατί μπορεί, προκειμένου να επιτύχει όχι κάτι που θα βοηθήσει την κοινωνία όπως το αραίωμα των τάξεων, αλλά την εικόνα της. Πετυχαίνει έτσι να μη διαπραγματευτεί με καταληψίες, τους απαξιώνει, και δεν κάνει τίποτα από αυτά που ζητάνε. Αλλά πετάει και την καραμέλα ότι είναι ανοιχτή στο διάλογο με ανοιχτά σχολεία. Είναι όμως έτσι;

Ας δούμε πότε τα σχολεία ήταν κλειστά, ωστόσο  η κ.Κεραμέως δε δίστασε να περάσει μέτρα για την εκπαίδευση χωρίς διάλογο.

Σύμφωνα με τη Δημοκρατική Συνεργασία εκπαιδευτικών Π.Ε υπάρχουν  περιπτώσεις που νομοθέτησε, στο σύντομο διάστημα που είναι υπουργός, για θέματα Παιδείας, χωρίς κανένα διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα και με τα σχολεία κλειστά:

•            Ν.4623. 9 Αυγούστου 2019, για τα Πρότυπα-Πειραματικά σχολεία, το Ακαδημαϊκό άσυλο, τη λειτουργία των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

•            Ν.4683. 10 Απριλίου 2020, Κύρωση της από 20.3.2020 πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου για την εξ αποστάσεως διδασκαλία

•            Ν.4713. 29 Ιουλίου 2020, για τις οριστικές τοποθετήσεις εκπαιδευτικών, τον διορισμό Προσωρινών Διευθυντών Εκπαίδευσης, την Ανασύσταση Υπηρεσιακών Συμβουλίων, τη  μεταφορά μαθητών

Η παράταξη μάλιστα υπενθυμίζει περιπτώσεις που και η προηγούμενη κυβέρνηση νομοθέτησε με κλειστά σχολεία και χωρίς διάλογο:

•            Π.Δ.79. 1 Αυγούστου 2017, για την οργάνωση και λειτουργία Δημοτικών σχολείων και Νηπιαγωγείων

•            Ν.4403. 7 Ιουλίου 2016, για τη ρύθμιση θεμάτων εκπαιδευτικού προσωπικού και σχολικών συμβούλων, για τους γονείς ενός ανάπηρου τέκνου, με ποσοστό αναπηρίας 67%

•            Ν.4485. 4 Αυγούστου 2017, για το Πανεπιστημιακό άσυλο, για τον Ενιαίο και αδιάσπαστο τίτλο σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (Integrated Master), για τις άδειες αναπληρωτών για δυσίατα νοσήματα, για τις αποσπάσεις εκπαιδευτικών στο εξωτερικό

•            Ν.4530. 30 Μαρτίου 2018 (διακοπές Πάσχα), για την παράταση της θητείας των υπηρετούντων εκπαιδευτικών σε πρότυπα και πειραματικά σχολεία

•            Ν.4553. 6 Ιουλίου 2018, για τις αποσπάσεις εκπαιδευτικών, συζύγων στρατιωτικών

•            Ν.4559. 03 Αυγούστου 2018, τροποποιήσεις στο Π.Δ.79/2017

«Καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, την τωρινή, την προηγούμενη αλλά και τις επόμενες, να σταματήσουν να χρησιμοποιούν τον χώρο της Παιδείας ως χώρο πειραματισμού και εκλογικό λάφυρο πάνω στο οποίο μπορούν να κάνουν ότι θέλουν. Να προχωρήσουν σε έντιμο και ουσιαστικό διάλογο μέσα από την ανασύσταση του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (ΕΣΥΠ), με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων και να δεσμευτούν όλα τα πολιτικά Κόμματα για την ύπαρξη μόνιμου εξωκοινοβουλευτικού υπουργού Παιδείας που δεν θα αλλάζει με τις αλλαγές Κυβερνήσεων και θα ασκεί εθνική πολιτική στην Παιδεία, κοινά αποφασισμένη», αναφέρει.

Η απάντηση των μαθητών στην εκβιαστική εκδικητικότητα δεν ξέρουμε ακόμα ποιά θα είναι. Το πρώτο "άρωμα" θα προκύψει σήμερα στο μαθητικό συλλαλητήριο. Οποια κι αν είναι πάντως, η κ.Κεραμέως δε μπορεί να κερδίσει. Αν καταφέρει να φοβίσει τους καταληψίες, θα έχει προκαλέσει την αναστολή της εφηβικής ορμής τους με έναν ιδιαίτερα νεοελληνικό τρόπο, αν δεν τα καταφέρει ίσως και να χάσει την καρέκλα της.

Και με τούτα, ξεχάσαμε ότι όλα γίνονται για να σπάσουν τα 25άρια και 27άρια τμήματα, που κατά την υπουργό Παιδέιας υπάρχουν σε τόσο μικρό ποσοστό στη ώρα, που κακώς μιλάμε γι αυτά, παρά τα 300-400 κρούσματα την ημέρα...

Τέλος, έχω μια απορία: Απουσίες λαμβάνονται στα σχολεία που κάνουν τώρα τηλεκπαίδευση, ανεξάρτητα από καταλήψεις; Ας μας ενημερώσει το υπουργείο.

Δείτε επίσης

Υποχρεωτική η τηλεκπαίδευση σε περίπτωση κατάληψης, κανονικά οι απουσίες - Τι προβλέπει η νέα απόφαση

Καταλήψεις στα σχολεία: Επιχείρηση «απουσία στον καταληψία» από Κεραμέως

Διαβάστε Επίσης:


ΑΣΕΠ: Tο ΚΟΡΥΦΑΙΟ Σεμινάριο στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ με ανοικτές αιτήσεις

Νέες Προσλήψεις Φιλολόγων (όλες οι ειδικότητες) σε όλη την Ελλάδα

Μοριοδότηση - Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Π.Ε. και Δ.Ε. στη Σχολική Ψυχολογία

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Η/Υ ΣΕ 10 ΗΜΕΡΕΣ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΜΕ ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΕΣ ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

 

 

σχετικά άρθρα

Διαδικτυακή προσομοίωση συνάντησης Υπουργών Παιδείας του Συμβουλίου της Ευρώπης με τη συμμετοχή φοιτητών
Διαδικτυακή προσομοίωση συνάντησης Υπουργών Παιδείας του Συμβουλίου της Ευρώπης με τη συμμετοχή φοιτητών
Δράσεις της Ελληνικής Προεδρίας της Επιτροπής Υπουργών του Συμβουλίου της Ευρώπης
Διαδικτυακή προσομοίωση συνάντησης Υπουργών Παιδείας του Συμβουλίου της Ευρώπης με τη συμμετοχή φοιτητών
Οδηγίες για τη συγκρότηση διαδικτυακών τμημάτων και την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης
Οδηγίες για τη συγκρότηση διαδικτυακών τμημάτων και την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης
Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση ή αναμετάδοση μαθημάτων από την αίθουσα διδασκαλίας για τους μαθητές που απουσιάζουν - Έγγραφο της Περιφερειακής...
Οδηγίες για τη συγκρότηση διαδικτυακών τμημάτων και την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης