panaigaiou
Φοιτητές που φοιτούν στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου αντιδρούν στην απόφαση των Τμημάτων Στατιστικής και Αναλογιστικών - Χρηματοοικονομικών και στο Μαθηματικών σύμφωνα με την οποία τα μαθήματα θα πραγματοποιούνται αποκλειστικά εξ αποστάσεως - Ψήφισμα στο avaaz.org

Στις 11 Σεπτεμβρίου το Πανεπιστημιο Αιγαιου Σαμου ανακοίνωσε ότι στο Τμήμα Στατιστικής και Αναλογιστικών - Χρηματοοικονομικών και στο Τμήμα Μαθηματικών τα  μαθήματα θα γίνονται αποκλειστικά εξ αποστασεως και εκκρεμεί η απαντηση του Τμήματος Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων. Είμαστε αντίθετοι στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση στο Τμήμα μας, καθως το δεύτερο εξάμηνο του 2020, μετά την πανδημία του κορωνοϊού, αντιμετωπίσαμε σοβαρές δυσκολίες. Ενδεικτικά παραθέτουμε τις παρακάτω:

  • Εμφανίστηκαν πολλά προβλήματα στην πλατφόρμα εκπαίδευσης, συγκεκριμενα στο e-class. Μετά την είσοδο 50-60 ατομων παρατηρούνταν διακοπές καθως και προβληματα σύνδεσης, πρόσθετα σε αυτά που αντιμετώπιζαν οι φοιτητες είτε λόγω του δικτύου ή ακόμα και των προσωπικών τους υπολογιστών.
  • Πολλοί διδάσκοντες και διδάσκουσες αδυνατούσαν να δώσουν επαρκείς εξηγήσεις στο μάθημά τους, πιθανότατα λόγω των δυσκολιών της τηλε-εκπαίδευσης. Oι ίδιοι διδάσκοντες και διδάσκουσες ήταν όμως άριστοι στις διά ζώσης παραδόσεις σύμφωνα με τους φοιτητές και φοιτήτριες, γεγονός που υποδηλώνει ότι η τηλεκπαίδευση υποβάθμισε την ποιότητα των μαθημάτων αυτών. Απολύτως  λογικό, αν συλλογιστούμε ότι χάνεται η αμεσότητα με τον καθηγητή.
  • Πολλοί διδάσκοντες και διδάσκουσες, και ειδικότερα σε μαθήματα όπου είναι αναγκαία η καταγραφή μαθηματικών τύπων ή σχεδίων, δεν μπορούσαν να τα αναπαραστήσουν ηλεκτρονικά ή τα άφηναν  ημιτελή. Εξίσου αποτυχημένη ήταν και η προσπάθεια οι τύποι αυτοί να γραφούν με το ποντίκι.
  • Μεγάλη ήταν η δυσκολία στην επίλυση αποριών είτε λόγω του όγκου των ερωτήσεων που συγκεντρώνονταν ή ακόμα επειδή στη Σχολή μας είχαν κλειστά μικρόφωνα, ώστε  να μην υπερφορτωθεί το σύστημα. Ταυτόχρονα, η πληκτρολόγηση των ερωτήσεων ελάχιστες φορές ήταν αποτελεσματική, ιδιαίτερα μάλιστα όταν οι ερωτήσεις χρειάζονταν επιπλέον διευκρινήσεις. Για τον λόγο αυτό, συχνά είχαμε την απάντηση: «Δεν μπορώ να σε βοηθήσω, δεν καταλαβαίνω».
  • Πολλοί φοιτητές και φοιτήτριες δεν έχουν προσωπικό υπολογιστή και αναγκάζονταν να παρακολουθούν τα ηλεκτρονικά μαθήματα μέσω του κινητού τους. Είναι βεβαίως γνωστό ότι από μία τόσο μικρή οθόνη είναι σχετικά ανέφικτη η σωστή παρακολούθηση του μαθήματος και, πολύ περισσότερο, η ανταπόκριση στις εξετάσεις.
  • Το ίντερνετ είναι αναξιόπιστο όσον αφορά τη σύνδεσή του και πολλοί φοιτητές και φοιτήτριες έτυχε να χάσουν την προσβασή τους είτε σε περιόδους μαθημάτων είτε σε περιόδους εξεταστικής, με όλα τα αρνητικά επακόλουθα. Αξίζει να αναφέρουμε ότι το Πανεπιστήμιο δεν προσφέρει κάποιο δωρεάν πρόγραμμα συνδρομής στο Internet και για τους φοιτητές και φοιτήτριες που δεν έχουν τη δυνατότητα για να αγοράσουν οι ίδιοι πρόγραμμα είναι επιπλέον οικονομική επιβάρυνση.
  • Οι εξετάσεις ηλεκτρονικά είχαν ανυπέρβλητες δυσκολίες για τους περισσότερους φοιτητές και φοιτήτριες. Περιορισμένος χρόνος και ερωτήσεις υψηλής δυσκολίας επιδείνωσαν τα πράγματα, όταν μάλιστα δεν μπορούσαν να επιλυθούν οι απορίες μας και να εντοπιστούν τα λάθη μας ηλεκτρονικά στη διάρκεια της εξέτασης. Ειδικότερα, όταν οι διδάσκοντες ή διδάσκουσες δεν αντιλαμβάνονταν τη δυσκολία που έχουν μερικοί φοιτητές, για διάφορους λόγους, να εξεταστούν ηλεκτρονικά. Εάν τα μαθήματα γίνουν εξ αποστάσεως, πιθανόν και οι πρόοδοι θα διεξαχθούν ηλεκτρονικά, με όλα τα παραπάνω προβλήματα.
  • Από τον Μάρτιο, όταν λόγω πανδημίας ξεκίνησε η περίοδος αναστολής της δια ζώσης εκπαίδευσης, όπως ήταν φυσικό, πολλοί φοιτητές και φοιτήτριες επέστρεψαν στον μόνιμο τόπο κατοικίας τους, ώστε να αποφύγουν και την πλήρη απομόνωσή τους. Ωστόσο, συνέχιζαν να πληρώνουν το ενοίκιο στη κατοικία που είχαν νοικιάσει, ταυτόχρονα και τα πάγια έξοδά της. Αν θα συνεχίσουν τα εξ αποστάσεως μαθήματα, προκύπτουν τα εξής προβλήματα: ή να εξακολουθήσουν να πληρώνουν το ενοίκιό τους, αν έχουν υπογράψει συμβόλαιο που δεν μπορούν να λύσουν, ή να  μεταφέρουν  τα προσωπικά τους αντικείμενα για λίγους μήνες, με πρόσθετο κόστος, για πολλές οικογένειες μάλιστα δυσβάστακτο. Πιθανόν αρκετοί να εγκαταλείψουν και εντελώς τις σπουδές τους.

Ο Covid-19 είναι μία μεγάλη απειλή, για την οποία σίγουρα πρέπει να ληφθούν τα αναγκαία μέτρα. Όμως, αν παιδιά της προσχολικής, της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μπορούν να παρακολουθούν τα διά ζώσης μαθήματα με τις κατάλληλες οδηγίες για την υγειονομική προστασία,  δεν  θεωρούμε ότι η Σχολή μας δεν μπορεί να βρει κάποιες ανάλογες λύσεις, ούτε ότι οι φοιτητές και οι φοιτήτριες δεν θα μπορέσουν να ακολουθήσουν τις οδηγίες και να προστατευτούν. Κατανοούμε ότι είναι δύσκολο να εφαρμοστεί η διά ζώσης εκπαίδευση σε όλο το εύρος των μαθήματων και για τον λόγο αυτό ζητάμε μία συνδυαστική μέθοδο, ώστε να ελαχιστοποιήσουμε τα προαναφερθέντα  προβλήματα.

Η ψηφοφορία στο avaaz.org

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

για την αξιολόγηση των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Εκπαιδευτικοί Ξάνθης: Ανοίγει διάλογο για τα εργασιακά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα
Ενημερωτική εκδήλωση της ΕΛΜΕ Ξάνθης για τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών
Εκπαιδευτικοί Ξάνθης: Ανοίγει διάλογο για τα εργασιακά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα
zetta_makri
Μακρή: Τα στοιχεία για παράλληλη στήριξη, τμήματα ένταξης και διορισμούς
Στοιχεία για παράλληλη στήριξη, τμήματα ένταξης και διορισμούς εκπαιδευτικών από την υφυπουργό Ζ. Μακρή
Μακρή: Τα στοιχεία για παράλληλη στήριξη, τμήματα ένταξης και διορισμούς