Το 1950 ιδρύθηκε, υπό την αιγίδα της UNESCO, η Διεθνής Ένωση Πανεπιστημίων: International Association of Universities (IAU) https://www.iau-aiu.net/
Η Ένωση καλύπτει 130 χώρες και ασχολείται με επίκαιρα ζητήματα της ανώτατης παιδείας. Οι επιπτώσεις του κορονοϊού στην ερευνητική και διδακτική κανονικότητα δεν θα μπορούσε να μην πρωταγωνιστήσει σε σχετική της έρευνα, τα αποτελέσματα της οποίας αναφέρονται στο 40σέλιδο:
Σταχυολογώ όσα αναφέρονται στο Ευρωπαϊκό σκέλος της έρευνας.
Στη μάθηση και διδασκαλία εξ αποστάσεως στράφηκε το 95% των Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων. Η ομοιομορφία αντιμετώπισης, όπως καταδεικνύει το ποσοστό αυτό, είναι εντυπωσιακή, της ίδιας τάξης μεγέθους με εντός ενός εκάστου Κράτους-μέλους. Προς σύγκριση, η επιτυχία της εξ αποστάσεως σύγχρονης διδασκαλίας στις άλλες βαθμίδες της εκπαίδευσης (από αμφότερες τις πλευρές διδασκόντων και μαθητών) ήταν της τάξης του 50%. Σημειώνεται ότι, το 70% του διδακτικού προσωπικού των Ιδρυμάτων, δεν ήταν πρωτύτερα εξοικειωμένο με ηλεκτρονικές μεθόδους.
Η αποτίμηση της διαδικασίας κρίθηκε θετική, με συνέπεια η πλειοψηφία των Ιδρυμάτων να προτίθενται να συνεχίσουν να προσφέρουν κάποιες διαδικτυακές εκπαιδευτικές διαδικασίες και μετά το πέρας της υγειονομικής κρίσης. Η σχετική θετική αποτίμηση δεν έγινε μόνο από τις δομές των Ιδρυμάτων, αλλά και από ενώσεις φοιτητών με παρόμοια συμπεράσματα (reasonably satisfied είναι ο όρος). Όλοι αναγνωρίζουν ότι υπάρχει το καταλυτικό όφελος της μη απώλειας του εξαμήνου. Μόλις 20-25 χρόνια πριν, μια αντίστοιχη πανδημία θα οδηγούσε σε απώλεια του εαρινού εξαμήνου.
Ως βασικό αρνητικό αξιολογείται το ότι οι φοιτητές στερήθηκαν την κοινωνική εμπειρία της ανώτατης εκπαίδευσης (φοιτητική ζωή), τη φυσική έρευνα και την προσωπική επαφή με καθηγητές. Η κινητικότητα επλήγη καίρια, αφού η on-line κινητικότητα ελάχιστα εφαρμόστηκε, δεδομένου ότι υφίστανται αντικειμενικές δυσκολίες. Δυσκολίες καταγράφηκαν και στα ερευνητικά έργα στο 50% των περιπτώσεων. Στα αρνητικά, επίσης, καταγράφονται οι δυσλειτουργίες που αντιμετώπισαν οι φτωχότεροι φοιτητές (έλλειψη κυρίως πρόσβασης σε γρήγορο internet), όπως και εκείνοι με μαθησιακές δυσκολίες.
Από τη μεριά των διδασκόντων κυριάρχησαν οι επιφυλάξεις για την υποβάθμιση της διδασκαλίας και της αξιοπιστίας των εξετάσεων και, ως εκ τούτων, της ποιότητας σπουδών.
Αναφέρεται, τέλος, ότι, εφαρμόζοντας τα μέτρα αποστασιοποίησης, τα Ιδρύματα θα μπορούν να δεχθούν στις αίθουσες περίπου το 1/3 του αριθμού των φοιτητών που δέχονταν τα προηγούμενα έτη, με συνέπεια να ανακύπτουν σοβαρά θέματα και διλήμματα με την έναρξη της νέας ακαδημαϊκής χρονιάς, τουλάχιστον σε ότι αφορά στο χειμερινό εξάμηνο. Ήδη, για τα Ελληνικά Ιδρύματα, έχει ανακοινωθεί το όριο των 30 και 50 φοιτητών σε εργαστήρια και αίθουσες, εφόσον είναι να γίνονται τα μαθήματα με φυσική παρουσία.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη