Η ανοσία της αγέλης στην εκπαίδευση
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: Να πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας: για το δημόσιο σχολείο, για τις ζωές και την υγεία μας!

Οι όροι ανοίγματος των σχολείων που επιχειρεί να επιβάλει η κυβέρνηση αποτελούν μια εκπαιδευτική εκδοχή της πολιτικής της ανοσίας της αγέλης. Η κυβέρνηση φέρει βαρύτατες ευθύνες για τις συνέπειες των επιλογών της. Το ΥΠΑΙΘ, με μια πρωτοφανή επίδειξη κυνισμού, επιμένει στην αντιεκπαιδευτική ατζέντα, θέτοντας σε κίνδυνο την υγεία των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των γονιών.

Μας λένε: «Είμαστε έτοιμοι για κάθε περίσταση» Το πόσο έτοιμοι είναι αποδείχθηκε με το επιβεβαιωμένο κρούσμα στην Καλλιθέα. Είναι έτοιμοι «να μας στείλουν αδιάβαστους» εμάς και τους μαθητές μας. Χρειάστηκαν πέντε (5) ημέρες και συνεχείς καταγγελίες του τοπικού Συλλόγου Εκπαιδευτικών για να γίνουν επιτέλους διαγνωστικά τεστ στους συναδέλφους του σχολείου.

Μας λένε: «Θα σταλούν αναλυτικές οδηγίες» Αυτή τη δήλωση έκανε η κα Κεραμέως μπροστά στην αδυναμία της να απαντήσει σε ερωτήσεις που της έγιναν. Μέχρι σήμερα, οι μόνες οδηγίες που έχουν σταλεί είναι «μάσκες, αντισηπτικό, πλύσιμο χεριών, αποφυγή συγχρωτισμού».

Μας λένε: «Ο μέσος όρος των μαθητών ανά τμήμα είναι 17», όταν το 50% των μαθητών στα αστικά κέντρα, φοιτά σε τμήματα με αριθμό μεγαλύτερο του 21. Καλούμε τον κ. Μαγιορκίνη να έλθει σε νηπιαγωγείο ή δημοτικό σχολείο του Συλλόγου μας, να στήσει τη διάταξη με τα 16 θρανία, (με 8 ζευγάρια θρανίων σε μακρόστενη αίθουσα μήκους 12 μέτρων που μάλλον θυμίζει βαγόνι τρένου ή διάδρομο) και να μας αποδείξει ότι ο κίνδυνος μετάδοσης του ιού σε 15 μαθητές που κάθονται ανά ένας, είναι ο ίδιος με την περίπτωση όπου 25 μαθητές κάθονται ανά δύο στο ίδιο θρανίο.

Μας λένε: «Λύσαμε το πρόβλημα καθαρισμού των σχολείων», όταν για πολλά σχολεία δεν έχει διασφαλιστεί η μόνιμη και διαρκής παρουσία καθαριστών/στριών, σε όλο το ωράριο της λειτουργίας τους.

Μας λένε: «Η τάξη είναι σταθερή ομάδα». Προφανώς οι άνθρωποι που τα λένε αυτά δεν έχουν περάσει ούτε έξω από ένα δημόσιο σχολείο και γι αυτό δεν γνωρίζουν ότι υπάρχει ολοήμερο, τουαλέτες, διαλείμματα, εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων που πηγαίνουν σε 4 διαφορετικά σχολεία και 24 διαφορετικά τμήματα. Δεν γνωρίζουν ότι στο ολοήμερο τρώνε κάθε μεσημέρι (χωρίς μάσκα βέβαια) μαθητές από τουλάχιστον 2 ή 3 διαφορετικά τμήματα, με εκπαιδευτικούς που λίγο πριν βρίσκονταν σε άλλο τμήμα και σε θρανία που λίγο πριν κάθονταν άλλοι μαθητές. Δεν γνωρίζουν ή μάλλον δεν τους ενδιαφέρει πως λειτουργεί ένα νηπιαγωγείο.

Μας λένε: «Υπάρχει πλήρης κάλυψη υγειονομικού υλικού». Βέβαια δεν έχουν έλθει ακόμη, αλλά μην πανικοβάλλεστε θα το τακτοποιήσουν μερικοί ακόμη χορηγοί…

Μας λένε: «Έχουν δοθεί χρήματα για την αντιμετώπιση της πανδημίας στα σχολεία». Απαντάμε: Η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ εδώ και έξι μήνες δεν έχουν δώσει δεκάρα τσακιστή στη δημόσια εκπαίδευση για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Αντίθετα μοιράζουν απλόχερα ευχαριστίες σε ιδιώτες και εταιρείες που πετάνε χάντρες (και παγουρίνο) στους ιθαγενείς προς χάριν των φοροαπαλλαγών τους. Όσα εξαγγέλλονται είναι πολύ λιγότερα από τη διαφημιστική δαπάνη που έχουν πάρει τα φιλικά ΜΜΕ, είναι ψίχουλα μπροστά στις πραγματικές ανάγκες που υπάρχουν.

Με δυο λόγια: Το Υπουργείο Παιδείας και οι διοικητικοί του μηχανισμοί είναι εντελώς ανέτοιμοι: διανομή υγειονομικού υλικού, καθορισμός και επικαιροποίηση των πρωτοκόλλων αντιμετώπισης κρουσμάτων, απάντηση ερωτημάτων (όπως τι θα γίνεται με τα παιδιά του Δημοτικού και του Νηπιαγωγείου αν ασθενήσει εκτάκτως ένας εκπαιδευτικός;) διορισμοί, τοποθετήσεις, προσλήψεις αναπληρωτών, κλπ..

Η δημόσια υγεία και η δημόσια παιδεία στο στόχαστρο

Το τυφλό οριζόντιο συλλήβδην lock down ΔΕΝ ήταν καραντίνα αλλά ένα αμυντικό "κρυφτούλι" από τον ιό αναγκαστικά μιας χρήσης και αναγκαστικά με ημερομηνία λήξης που το μοναδικό υγειονομικό του νόημα ήταν να δοθεί περιθώριο χρόνου ώστε 1. να γίνει προμήθεια αναλυτών μοριακού τεστ και αντιδραστηρίων και 2. να ενισχυθεί πραγματικά το δημόσιο σύστημα περίθαλψης ώστε να προετοιμαστεί κατάλληλα η (δεδομένη) έξοδος από το lock down. Επίσης, έδωσε όλο τον απαραίτητο χρόνο στην κυβέρνηση να πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφαλή επαναλειτουργία των σχολείων. Τίποτα από τα παραπάνω δυστυχώς δεν έγινε. Το δημόσιο σύστημα υγείας αλλά και η δημόσια παιδεία έμειναν στο περιθώριο της κυβερνητικής πολιτικής ακριβώς γιατί ακόμα και στις σημερινές συνθήκες συνεχίζονται οι ίδιες πολιτικές υποβάθμισής τους. Γι’ αυτό, μέσα σε συνθήκες πανδημίας, η κυβέρνηση νομοθέτησε την αύξηση μαθητών σε 25 σε κάθε τμήμα!

Τριμηνίτες αναπληρωτές!

Την ίδια στιγμή, στο τελευταίο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υγείας, στο άρθρο 24, προβλέπονται προκηρύξεις για τρίμηνες συμβάσεις αναπληρωτ(ρι)ών για κάλυψη έκτακτων κενών ή για τηλεκπαίδευση (λόγω Covid-19)!

Με μια πρωτοφανή αιφνίδια κίνηση η κυβέρνηση επιδιώκει  να εισαγάγει νέες εργασιακές σχέσεις γαλέρας στην εκπαίδευση –τον θεσμό του προσωρινού αναπληρωτή- καθώς και να εγκαθιδρύσει την εξ αποστάσεως εκπαίδευση ως δομικό στοιχείο του σχολικού συστήματος, με διαδικτυακά - εξ αποστάσεως τμήματα μαθητών και εξ αποστάσεως εκπαιδευτικούς.

Δηλώνουμε την κάθετη αντίθεσή μας σε αυτή την άθλια τροπολογία και ζητάμε την άμεση απόσυρσή της. Συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε για μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών-Διορισμό /Μονιμοποίηση εδώ και τώρα ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία.

Υγειονομική κρίση και οικονομική κρίση

Η πανδημία αντιμετωπίζεται ως μια ευκαιρία για τις κυρίαρχες δυνάμεις, τόσο στην Ελλάδα, όσο και διεθνώς, για να προωθήσουν αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις, νέα αντιασφαλιστικά μέτρα (βλ. πόρισμα Πισσαρίδη για πλήρη ιδιωτικοποίηση της κοινωνικής ασφάλισης ως συνέχεια του αντιασφαλιστικού νόμου Κατρούγκαλου), νέες περικοπές μισθών και αντιδημοκρατικά μέτρα περιστολής των κοινωνικών ελευθεριών. Ο νέος κύκλος οικονομικής ύφεσης, που ήδη πριν την πανδημία είχε ήδη ρίξει τη σκιά του πάνω από την παγκόσμια οικονομία, οξύνει τις ενδοϊμπεριαλιστικές αντιθέσεις. Σε αυτό το πλαίσιο, η ένταση μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας και η όξυνση των ενδοϊμπεριαλιστικών ανταγωνισμών μετατρέπει το Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο κυριολεκτικά σε πυριτιδαποθήκη καθώς ο κίνδυνος θερμού επεισοδίου, έστω από ατύχημα, δεν είναι καθόλου αμελητέος.

Οι λαοί της Ελλάδας και της Τουρκίας δεν έχουν τίποτα να κερδίσουν από το κλίμα ανταγωνισμού ανάμεσα στις δύο χώρες για την οικονομική εκμετάλλευση των φυσικών υποθαλάσσιων πόρων. Οι λαοί πληρώνουν ακριβά αυτόν τον ανταγωνισμό, σήμερα, σε συνθήκες ειρήνης, με τις υπέρογκες εξοπλιστικές δαπάνες. Πολύ περισσότερο, το ενδεχόμενο μιας πολεμικής σύρραξης θα σημαίνει αίμα και δάκρυα και για τους δυο λαούς. Οι λαοί της Ελλάδας και της Τουρκίας έχουν κάθε λόγο και συμφέρον να αντιπαρατεθούν με τις πολιτικές του εθνικισμού, του μιλιταρισμού, των στρατιωτικών εξοπλισμών, του ψυχροπολεμικού κλίματος ανάμεσα στις δύο χώρες, έχουν κάθε λόγο να παλέψουν για ειρήνη, δημοκρατία, κοινωνική πρόοδο, για τα εργατικά και λαϊκά συμφέροντα και δικαιώματα. Απέναντι στους ενδοϊμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς, τον εθνικισμό, τον πόλεμο, προβάλλουμε ξανά τον αγώνα μας για απομάκρυνση των αμερικανικών βάσεων, αποχώρηση από το ΝΑΤΟ και το αίτημα για Κύπρο ενιαία, κυρίαρχη, ανεξάρτητηχωρίς κατοχικούς στρατούς και ξένες βάσεις.

Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί δεν είναι αναλώσιμοι!

Απαντάμε αποφασιστικά. Τα σχολεία δεν μπορούν να ανοίξουν αν δεν πληρούνται συγκεκριμένες προϋποθέσεις ασφαλούς λειτουργίας τους:

  • Ολιγομελή τμήματα - Μέχρι 15 παιδιά στο τμήμα. Λύσεις υπάρχουν αρκεί να υπάρχει πολιτική βούληση. Να απαιτήσουμε να αξιοποιηθεί άμεσα κάθε διαθέσιμος χώρος στα σχολεία μας για λειτουργία επιπλέον τμημάτων. Να διατεθεί κάθε διαθέσιμος κατάλληλος χώρος από το δημόσιο και την τοπική αυτοδιοίκηση. Αν πραγματικά η κυβέρνηση είχε την πολιτική βούληση, ακόμα και το ενδεχόμενο της λειτουργίας σε βάρδιες με κάποιες εκδοχές θα μπορούσε να δώσει μια άμεση λύση όπου δεν υπάρχουν χώροι (π.χ. η πρωτοβάθμια το πρωί, η δευτεροβάθμια το απόγευμα).
  • Ένας έως δύο παραπάνω εκπαιδευτικοί σε κάθε σχολείο για κάλυψη έκτακτων αναγκών λόγω ασθένειας κλπ. συναδέλφων.
  • Προσλήψεις μόνιμων καθαριστών/στριών – υπεύθυνων καθαριότητας για όλη τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου και όχι μόνο για κάποιες ώρες. Οι εργασίες καθαριότητας των σχολείων να ξεκινήσουν άμεσα και όχι ένα 24ωρο πριν τον αγιασμό.
  • Δωρεάν Υγειονομικό υλικό (μάσκες, αντισηπτικά, θερμόμετρα), δωρεάν μαζικά και επαναλαμβανόμενα διαγνωστικά τεστ για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
  • Όταν διαπιστώνεται κρούσμα να κλείνει όλο το σχολείο (και όχι μόνο το τμήμα) για να γίνουν διαγνωστικά τεστ σε όλους τους εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες.
  • Συγκεκριμένο και ρεαλιστικό πρωτόκολλο λειτουργίας που θα παίρνει υπόψη του τις πραγματικές συνθήκες λειτουργίας των σχολείων.
  • Πρόσληψη σχολικών νοσηλευτών σε όλα τα σχολεία. Δημιουργία σχολιατρικής υπηρεσίας που θα έχει την ευθύνη για τον έλεγχο λειτουργίας των σχολείων αλλά και τη διαχείριση των κρουσμάτων.

Αγωνιστικό πρόγραμμα δράσης

  1. Σύσκεψη συντονισμού Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ Αττικής, την Τρίτη 8/9, στις 18.30, στο θεατράκι της Γκράβας
  2. Πέμπτη 10 Σεπτεμβρίου, 18.30, πανεκπαιδευτική συγκέντρωση στα Προπύλαια και πορεία στη Βουλή
  3. Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου πανεκπαιδευτική απεργία και συλλαλητήριο στο κέντρο της Αθήνας
  4. Έκτακτες Γενικές Συνελεύσεις Συλλόγων και ολομέλεια προέδρων, για την κλιμάκωση του αγώνα. Παίρνουμε την πρωτοβουλία να καλέσουμε ολομέλεια προέδρων με βάση τη σχετική διάταξη του καταστατικού της ΔΟΕ (1/6 των Συλλόγων)
  5. Καλούμε το Δ.Σ. της ΔΟΕ να κηρύξει απεργία-αποχή από την αξιολόγηση στη βάση του κοινού κειμένου των 77 Συλλόγων ΠΕ – ΕΛΜΕ και της σχετικής απόφασης της ΟΛΜΕ
  6. Καλούμε το Δ.Σ. της ΔΟΕ να επικαιροποιήσει την απόφαση για τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Σε καμία περίπτωση δεν δεχόμαστε παραβίαση του διδακτικού μας ωραρίου για «απασχόληση τμήματος» ή για οποιαδήποτε άλλη δικαιολογία.
  7. Στη βάση της τελευταίας απόφασης της ΔΟΕ για καταγραφή στοιχείων, καλούμε τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες και τους Συλλόγους να συγκροτήσουν Παρατηρητήριο που θα καταγράφει τα πραγματικά δεδομένα (κρούσματα μαθητών – εκπαιδευτικών ανά περιοχή) και τις πραγματικές συνθήκες λειτουργίας των σχολείων.
  8. Προχωράμε σε δημόσια ανακοίνωση με όλα τα συγκεκριμένα ερωτήματα προς τους αρμόδιους φορείς για τη λειτουργία των σχολείων.
  9. Καλούμε τις Ενώσεις Γονέων της περιοχής μας σε κοινή δράση για όλα τα παραπάνω ζητήματα. Προχωράμε σε ανοιχτή επιστολή προς τους γονείς. Προτείνουμε συνδιοργάνωση εκδηλώσεων-συναντήσεων ενημέρωσης σε επίπεδο σχολικών μονάδων.
  10. Καλούμε σε ανοιχτή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Ζωγράφου με θέμα τη λειτουργία των σχολείων.
  11. Καλούμε τους όμορους Συλλόγους Π.Ε. σε κοινή δράση σε επίπεδο Α΄ Διεύθυνσης με κεντρικό αίτημα την εύρεση χώρων και την κατάτμηση τμημάτων.

Το δημόσιο σχολείο να ανοίξει και να λειτουργήσει με όλους τους μαθητές αλλά με όρους ασφάλειας!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

THEODOROPOYLOS
Γιατί τον πνευματώδη κ. Τάκη Θεοδωρόπουλο τον εξοργίζουν οι δάσκαλοι που κάλεσαν την κόρη του Τσε Γκεβάρα
Η αλήθεια όμως είναι ότι η Αλέιδα Γκεβάρα μίλησε για τα παιδικά της χρόνια, αλλά και τα νεανικά του πατέρα της, περιέγραψε με συγκίνηση στους μαθητές...
Γιατί τον πνευματώδη κ. Τάκη Θεοδωρόπουλο τον εξοργίζουν οι δάσκαλοι που κάλεσαν την κόρη του Τσε Γκεβάρα