mitsotakis
«Τα σχολεία θα ξανανοίξουν την επόμενη Δευτέρα, με το σχολικό κουδούνι όμως να χτυπά στο ρυθμό των νέων υποδείξεων», σημείωσε ο πρωθυπουργός, κάνοντας λόγο για την έντονα ταξική διάσταση των σχολείων και τις επιπτώσεις του κλεισίματός τους για τα πιο αδύναμα νοικοκυριά

Αδύνατη χαρακτήρισε την ύπαρξη ολιγομελών τμημάτων στα σχολεία, στο πλαίσιο των μέτρων κατά του κορονοϊού, ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, επισημαίνοντας ότι «αυτό θα απαιτούσε αίθουσες που σήμερα πολύ απλά δεν υπάρχουν».

«Κοιτάξτε, ακούω αυτή την προσέγγιση, ότι θα έπρεπε να πάμε σε ολιγομελή τμήματα. Ναι, θα ήταν επιθυμητά τα ολιγομελή τμήματα, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για αυτό. Το ερώτημα είναι αν είναι εφικτά. Αυτό θα απαιτούσε αίθουσες που σήμερα πολύ απλά δεν υπάρχουν», δήλωσε κατά την ομιλία του από το βήμα της Βουλής, στην προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση για τις οικονομικές και υγειονομικές επιπτώσεις της πανδημίας μετά από σχετικό αίτημα που κατέθεσε η πρόεδρος του Κινήματος Αλλαγής, Φώφη Γεννηματά.

Ακόμα, συνέχισε λέγοντας: «Αλλά, προσέξτε, και η λύση της διπλής βάρδιας την οποία εξετάσαμε μαζί με το Υπουργείο, έχει πολύ σημαντικά μειονεκτήματα. Αναστάτωνε την οικογένεια, υποχρεώνει τον έναν γονιό -εκεί που έχουμε δύο εργαζόμενους γονείς- να μείνει υποχρεωτικά στο σπίτι».

Επιπλέον, ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπογράμμισε ότι τα σχολεία θα ξανανοίξουν την επόμενη Δευτέρα, στο ρυθμό των νέων υποδείξεων.

Συγκεκριμένα είπε: «Τώρα τα σχολεία θα ξανανοίξουν την επόμενη Δευτέρα, με το σχολικό κουδούνι όμως να χτυπά στο ρυθμό των νέων υποδείξεων: Μάσκα, πρωτόκολλα, αντισηπτικά, καθαρισμός των εγκαταστάσεων, δειγματοληπτικοί έλεγχοι, διαφοροποιημένα διαλείμματα, προσαρμοσμένη λειτουργία κυλικείων, κατάργηση εκδρομών, όλα αυτά για τα οποία έχει μιλήσει η Υπουργός πολύ αναλυτικά».

Παράλληλα, ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στο άνοιγμα των σχολείων το Μάιο. Πιο αναλυτικά ανέφερε:

«Έπρεπε ή δεν έπρεπε να ανοίξουν τα σχολεία τον Μάιο; Πρέπει ή δεν πρέπει να ανοίξουν τα σχολεία τώρα, και πώς να ανοίξουν;

Πρόκειται για ένα δίλημμα που δίχασε πολλές χώρες. Όμως τι ξέρουμε; Μας το λένε οι επιστήμονες, οι έρευνες δείχνουν μειωμένη πιθανότητα μόλυνσης των παιδιών από τον ιό και πολύ σπάνια, όχι αδύνατη, πολύ σπάνια όμως, σοβαρή νόσηση από αυτόν.

Όλοι οι ειδικοί, λοιπόν, τάσσονται υπέρ της επιστροφής στα θρανία, ειδικά εκεί που τα επιδημιολογικά δεδομένα το επιτρέπουν, όπως στην περίπτωση της Ελλάδος. Θέλω να θυμίσω ότι όταν πήραμε την απόφαση μαζί με την Υπουργό Παιδείας να ανοίξουμε τα σχολεία τον Μάιο, η αντιπολίτευση ήταν απέναντι, χωρίς να προτείνει κάτι το συγκεκριμένο.

Εμείς επιμείναμε σε αυτή μας την προσέγγιση. Ανοίξαμε τα σχολεία, με άλλους κανόνες τότε, και με άλλους κανόνες τώρα. Θέλω να θυμίσω ότι τον Μάιο η γενικότερη χρήση της μάσκας δε φαινόταν ως επιβεβλημένο μέτρο, τώρα είναι. Και όμως δικαιωθήκαμε απόλυτα διότι δεν είχαμε, ουσιαστικά, κρούσματα στα σχολεία».

Ο κ. Μητσοτάκης μίλησε επίσης για την έντονα ταξική διάσταση των σχολείων: «Θέλω να τονίσω ότι το ζήτημα των σχολείων έχει μία έντονα ταξική διάσταση. Είναι κρίμα που η αντιπολίτευση ταυτίζεται ξανά με μία μειοψηφία συνδικαλιστών αντί με τα συμφέροντα των πολλών», ανέφερε, συνεχίζοντας:

«Εάν τα σχολεία μείνουν κλειστά, πολλοί γονείς θα αναγκάζονταν να δουλέψουν λιγότερο ή και καθόλου, καθώς τα πιο αδύναμα νοικοκυριά είναι αυτά που δεν έχουν την δυνατότητα να αναθέσουν σε κάποιον άλλον τη φροντίδα των παιδιών. Αληθινά χαμένοι θα ήταν πάνω από όλα οι γονείς από τα αδύναμα κοινωνικά στρώματα, γιατί γι' αυτούς η δημόσια εκπαίδευση και η φυσική πρόσβαση στη δημόσια εκπαίδευση αποτελεί το μεγαλύτερο όπλο».

Για την τηλεκπαίδευση, ο πρωθυπουργός επεσήμανε:

«Ναι, πράγματι, έγιναν άλματα στην τηλεκπαίδευση τους πρώτους δύο μήνες της πανδημίας. Και είναι μια εξαιρετικά χρήσιμη παρακαταθήκη, ο μη γένοιτο, αν χρειαστεί να κλείσουν κάποια τμήματα ή κάποια σχολεία. Αλλά δεν είναι η προτεινόμενη επιλογή. Δεν είναι ο προτεινόμενος δρόμος. Τίποτα δεν μπορεί να υποκαταστήσει το φυσικό σχολικό περιβάλλον και την επαφή μεταξύ των μαθητών ή την επαφή του μαθητή με τον δάσκαλο ή τον καθηγητή.

Επίσης, ξέρουμε ότι ο πολύμηνος εγκλεισμός έχει επιπτώσεις και στην ψυχική υγεία των παιδιών. Έχουμε πια στοιχεία για αυτό και δυστυχώς είναι ανησυχητικά. Προκαλεί αίσθημα απομόνωσης, αίσθημα άγχους. Αυτά είναι και τα πρώτα όμως, τα παιδιά, τα οποία έχουν ανάγκη από κοινωνικοποίηση».

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έκλεισε την ομιλία του καλώντας όλα τα κόμματα να στηρίξουν «όχι τις επιλογές της κυβέρνησης, τις επιλογές των ειδικών»:

«Γι' αυτό και κάνω σήμερα μία έκκληση. Κατ' αρχάς κάνω μία έκκληση σε όλα τα κόμματα, ο καθένας στο δικό του ακροατήριο να στηρίξουμε, όχι τις επιλογές της κυβέρνησης, τις επιλογές των ειδικών. Οι ειδικοί μας είπαν να ανοίξουμε τα σχολεία με υποχρεωτική μάσκα σε όλες τις ηλικίες δείχνοντας, όπως είναι φυσικό, μία μεγαλύτερη κατανόηση για τα μικρότερα παιδιά. Είναι υπόδειξη των ειδικών. Σε μία τελευταία έρευνα την οποία είδα, το 80% των Ελλήνων συντάσσεται με την υποχρεωτική χρήση της μάσκας. Υπάρχει και ένα 20%, όμως, το οποίο δεν έχει πειστεί ακόμα και είναι δουλειά μας να το πείσουμε. Πράγματι βλέπουμε κάποιες εικόνες που μας προκαλούν απορία, ανησυχία, διαδηλώσεις κατά της χρήσης μάσκας και διάφορα άλλα τα οποία σίγουρα γενούν προβληματισμό».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

«Κανόνι» σε μεγάλη ασφαλιστική στην Ελλάδα - Χιλιάδες οδηγοί χωρίς κάλυψη από 1η Ιουλίου!

Νηπιαγωγεία - Δημοτικά: Αυτό είναι το νέο μάθημα τον Σεπτέμβριο

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

foto_education_pencils.jpg
Ωνάσεια σχολεία: Κατ’ εξαίρεση εισαγωγή μαθητών - Σε ποια σχολεία
Κατ’ εξαίρεση εισαγωγή μαθητών/τριών στην εισαγωγική τάξη των Δημοσίων Ωνασείων Σχολείων-Ημερήσιων Γυμνασίων για το σχολικό έτος 2025-26
Ωνάσεια σχολεία: Κατ’ εξαίρεση εισαγωγή μαθητών - Σε ποια σχολεία
daskala
Ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί: «Χανόμαστε στα 5 σχολεία — Δώστε μας ρόλο μέσα στη σχολική ζωή»
«Η φύση και η ουσία του έργου μας έγκειται στις σχέσεις. Όμως οι σχέσεις θρυμματίζονται σ' έναν αγωνιώδη κύκλο επισκέψεων σε πέντε σχολεία με...
Ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί: «Χανόμαστε στα 5 σχολεία — Δώστε μας ρόλο μέσα στη σχολική ζωή»
στεφανα
«Προάγεται στην ΣΤ' Δημοτικού και στην αιωνιότητα»: Το σπαρακτικό αντίο στον 12χρονο από την Άρτα
Το λευκό φέρετρο ενός 12χρονου μαθητή πέρασε την πύλη του σχολείου του, αποχαιρετώντας για πάντα τους συμμαθητές, τους δασκάλους και τους φίλους του
«Προάγεται στην ΣΤ' Δημοτικού και στην αιωνιότητα»: Το σπαρακτικό αντίο στον 12χρονο από την Άρτα