Ληξούρι: Οξυμένα τα προβλήματα στις κτιριακές εγκαταστάσεις των σχολείων
Εισήγηση της Λαϊκής Συσπείρωσης για τις σχολικές υποδομές και το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων στο Δήμο Ληξουρίου

Λίγες μέρες πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς τα σχολεία της Παλικής βρίσκονται στην ίδια κατάσταση στην κτιριακή υποδομή από το 2014 που κτύπησε ο εγκέλαδος.

Τα νέα δεδομένα που διαμορφώνει η πανδημία επιβάλλουν ακόμη πιο απαιτητικούς όρους στην λειτουργία των σχολείων όλων των  βαθμίδων της εκπαίδευσης στο Δήμο μας, σε ότι αφορά τις υποδομές την καθαριότητα, το εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό, τις μεταφορές  κ.α. 

ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ Ως Λαϊκή Συσπείρωση έχοντας  μόνιμα στον προσανατολισμό μας  το θέμα των υποδομών της εκπαίδευσης έχουμε εισηγηθεί τρεις φορές μέσα σε ένα χρόνο το θέμα με αντίστοιχες εισηγήσεις,  που ενώ υιοθετήθηκαν (μάλλον προσχηματικά) από την πλειοψηφία του Δ. συμβουλίου, δεν υλοποιήθηκαν ούτε στο ελάχιστο από την Δημοτική Αρχή. Το αποτέλεσμα είναι σήμερα, ότι παρότι οι συνθήκες είναι τόσο επείγουσες και τα προβλήματα τόσο οξυμμένα,  βρισκόμαστε μπροστά σε μια επισκευή  των σεισμόπληκτων σχολείων που έχει αρχίσει  και δεν λέει να τελειώσει (Γυμνάσιο-Λύκειο Ληξουρίου, 2ο Δημοτικό), μπροστά στο βάλτωμα άλλων (Γυμνάσιο Αγίας Θέκλης- Μηχανουργείο ΕΠΑΛ), μπροστά στην ανάγκη νέας προσθήκης αιθουσών σε άλλα (1ο Νηπιαγωγείο, Δημοτικό και νηπιαγωγείο Αγίας Θέκλης).

Πιο συγκεκριμένα, παρότι υπήρχαν ισχυρές διαβεβαιώσεις από την Δ.Αρχή, την ΠΙΝ και την ΚΤΥΠ Α.Ε. ότι τα υπό επισκευή  σεισμόπληκτα θα παραδοθούν πριν την έναρξη της φετεινής σχολικής χρονιάς 2020-21, ακόμη βρίσκονται πολύ πίσω από αυτό το χρονοδιάγραμμα παρατείνοντας την παραμονή σε κοντέινερ εκατοντάδων μαθητών και μάλιστα σε συνθήκες πανδημίας. Καμιά επίσης εξέλιξη δεν υπάρχει σε σχέση με την έναρξη εργασιών για την αποκατάσταση του Γυμνασίου Αγίας θέκλης (προϋπολογισμού    600.000 Ε), παρότι μετά από χρόνιες παλινωδίες και μεγάλη κοροϊδία από όλες τις προηγούμενες κυβερνήσεις και Περιφερειακές Αρχές ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ-ΠΑΣΟΚ , αλλά και με κίνδυνο να χαθεί η χρηματοδότηση των 5 εκατ  της περιφέρειας Αττικής,  φημολογήθηκε ότι υπογράφηκε τελικά προγραμματική σύμβαση, που ωστόσο όμως και αυτή έχει βαλτώσει.

Για το τσακισμένο από τους σεισμούς του 2014 Μηχανουργείο του ΕΠΑΛ που έχει και αυτό ενταχθεί στην ίδια χρηματοδότηση (προϋπολογισμού 750.000 Ε), ούτε λόγος να γίνεται, αφού με ευθύνη της σημερινής  Δημοτικής και Περιφερειακής Αρχής αλλά και των αντίστοιχων προηγούμενων, δεν έχει ακόμη αποφασιστεί αν θα κατεδαφιστεί ή αν θα κατασκευαστεί καινούργιο, ενέχοντας και εδώ ο κίνδυνος να χαθεί η χρηματοδότησή του, αφού λήγει η προθεσμία αξιοποίησης των 5 εκατ τέλος του 2020. Το αποτέλεσμα είναι να «σέρνεται» και αυτό το έργο στο διηνεκές, χωρίς καμιά άμεση προοπτική για την πραγματοποίησή του ενώ  στοιβάζονται οι μαθητές του ΕΠΑΛ σε ακατάλληλα κοντέινερ.

Όσον αφορά το ΓΕΛ Ληξουρίου εξακολουθεί να λειτουργεί (ενδεχομένως στις χειρότερες συνθήκες που λειτουργεί σχολείο σε όλη την χώρα), 6 χρόνια τώρα, αντιμετωπίζοντας στην αμμουδιά που είναι τοποθετημένο, την μανία όλων των φυσικών φαινομένων, με μεγάλες επιπτώσεις στην εκπαιδευτική διαδικασία, στην υγεία και την ασφάλεια των μαθητών και εκπαιδευτικών, ακόμη και στον ψυχισμό τους. Υπενθυμίζουμε ότι με εισήγηση της Λαϊκής Συσπείρωσης έχει έρθει δύο φορές ακόμη το θέμα στο Δ.Σ. που έχει αποφασίσει (Αριθμός Απόφασης 12/2019) τα παρακάτω:

    • Αποδέσμευση του ΓΕΛ από το έργο της αποκατάστασης του Πετρ. Γυμνασίου Ληξουρίου.
    • Μη αποδοχή μεταφοράς μαθητών στο επισκευασμένο σχολείο, διότι εκτός των άλλων, δεν εξυπηρετεί πλέον και τις εκπαιδευτικές ανάγκες με βάση τα νέα προγράμματα του Λυκείου.
    • Τη διεκδίκηση άμεσα νέου σύγχρονου κτιρίου για το ΓΕΛ Ληξουρίου.

Σήμερα βρίσκεται σε εξέλιξη η επισκευή του παλιού σεισμόπληκτου κτιρίου του ενώ σε άγνωστο σημείο βρίσκεται η δρομολόγηση της κατασκευής νέου, μετά την απαράδεκτη χωροθέτησή του από την Δημοτική Αρχή (στο χώρο που σήμερα στεγάζεται  στα κοντέινερ το 2ο Δημοτικό ). Αληθεύει άραγε ότι αυτήν την χωροθέτηση την έχουν απορρίψει οι ΚΤΥΠ Α.Ε.;

Σημαντικά επίσης και όχι λιγότερο επείγουσες  είναι οι λύσεις που απαιτούνται στα προβλήματα των κτιριακών εγκαταστάσεών τους, σε άλλα σχολεία που ας σημειωθεί ότι βρίσκονται σε φάση περεταίρω ανάπτυξης   όπως  το 1ο Νηπιαγωγείο Ληξουρίου,  το Δημοτικό και νηπιαγωγείο Αγίας Θέκλης. Αυτά τα σχολεία χρήζουν πλέον προσθήκης αιθουσών (από δύο  στο 1ο Νηπιαγωγείο Ληξουρίου και νηπιαγωγείο Αγίας Θέκλης) καθώς και επικουρικών-βοηθητικών εγκαταστάσεων (αίθουσα γυμναστικής, αποθήκη κ.α. στο Δημοτικό  Αγίας Θέκλης).

ΥΓΕΙΗΝΉ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ στα ΣΧΟΛΕΙΑ

Για να πληρούνται όλες οι συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας στα σχολεία Α’ Βάθμιας και Β’ Βάθμιας εκπαίδευσης καθώς και στους παιδικούς σταθμούς Ληξουρίου, ιδιαίτερα σε συνθήκες πανδημίας, χρειάζεται άμεση πρόσληψη μόνιμου προσωπικού καθαριότητας και αλλαγή στο θεσμικό καθεστώς για καθαριότητα ώστε να καλύπτεται ολόκληρο το σχολικό ωράριο. Η πρόσφατη αλλαγή στο θεσμικό πλαίσιο (μετατροπή μέρους των συμβάσεων σε πλήρους ωραρίου), έγινε κάτω από τις επείγουσες και πιεστικές ανάγκες της πανδημίας και σε κάθε περίπτωση δεν λύνει ριζικά και μόνιμα το πρόβλημα, αφού δεν είναι μόνιμες και δεν αφορά το σύνολο των συμβάσεων, ενώ μετακυλύει το κόστος στους Δήμους. Το αποτέλεσμα είναι ότι εξακολουθούν να υπάρχουν ελλείψεις σε καθαρίστριες ιδιαίτερα για τα ολοήμερα σχολεία. Οι εννέα προσλήψεις χρειάζεται να συμπληρωθούν τουλάχιστον με άλλες δύο για να καλυφθούν όλα τα σχολεία σε πλήρη ανάπτυξη και για όλο το ωράριο λειτουργίας τους.  

Επίσης σήμερα σε συνθήκες πανδημίας πρέπει να παρασχεθούν  δωρεάν όλα τα απαραίτητα μέσα ατομικής υγιεινής ( αλκοολούχα διαλύματα, μάσκες, θερμότερα ακριβείας, και άλλα μέσα ατομικής προστασίας ) κ.α. Απαιτείται να τοποθετηθούν στέγαστρα και παγκάκια για τον προαυλισμό των μαθητών σε όλα τα σχολεία Α’ Βάθμιας και Β’ Βάθμιας Εκπαίδευσης ειδικά όπου στεγάζονται σε κοντέινερς ( Β’ Δημοτικό, γυμνάσιο, ΓΕΛ, ΕΠΑΛ κ.α.), αφού οι μαθητές δεν μπορούν να προφυλαχθούν από τον ήλιο και την βροχή ενώ πρέπει να αερίζονται συστηματικά οι τάξεις στα διαλείμματα. Η ασφάλεια στους σχολικούς χώρους, απαιτεί ακόμη παρέμβαση σε όλες τις κατασκευαστικές αστοχίες ή ελλείψεις που υπάρχουν στα σχολεία, που  αποτελούν παγίδες θανάτου για μαθητές με πρώτες και καλύτερες την αποκαθήλωση του μηχανουργείου του ΕΠΑΛ που βρίσκεται στον προαύλιο χώρο του ομώνυμου σχολείου και που στεγάζει σήμερα το Γυμνάσιο, καθώς και ο προαύλιος χώρος που στεγάζεται σήμερα το ΓΕΛ Ληξουρίου, τοίχος στο 2ο Δημοτικό κ.α. Η τοποθέτηση θερμαντικών σωμάτων σε αντικατάσταση των «air condition», μειώνει επίσης την μετάδοση ασθενειών και ιδιαίτερα σήμερα στην πανδημία. Απαιτείται πλέον και μετά από κλοπές που παρατηρήθηκαν, η φύλαξη των σχολείων σε καθημερινή βάση και για το σκοπό αυτό επιβάλλεται να προσληφθούν επιτέλους σχολικοί φύλακες. Η ύπαρξη επίσης σχολιατρική μονάδας που θα επισκέπτεται συχνά τα σχολεία είναι πλέον αναγκαιότητα και εκτός της πανδημίας και πρέπει να διεκδικηθεί εδώ και τώρα για όλα τα σχολεία.

ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ

Μπροστά στην τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων απαιτείται η διεκδίκηση παραπάνω τμημάτων «ολιγομελών» με βάση την ανάγκη να μην συνωστίζονται πάνω από 15 μαθητές στην τάξη. Παραθέτουμε συγκεκριμένα στοιχεία και αιτήματα των σχολείων:

  • 1ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Ληξουρίου 37 Νήπια έχει 2 τμήματα (19 και 18 νήπια), απαιτείται χωρισμός τμημάτων σε 3 τμήματα καθώς και 2 επιπλέον αίθουσες
  • 2ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Ληξουρίου 66 Νήπια, έχουν εγκριθεί 3 τμήματα ενώ απαιτείται η διεκδίκηση ενός ακόμη, αφού υπάρχει αίθουσα να το στεγάσει
  • ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Αγίας Θέκλης 23 Νήπια απαιτείται 2η αίθουσα και τμήμα
  • 1ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ Ληξουρίου 200 Μαθητές 12 τμήματα (17-18 ) μαθητές ανά τμήμα απαιτείται κάλυψη του ολοήμερου και μαθημάτων ειδικοτήτων
  • 2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ Ληξουρίου 198 Μαθητές 12 τμήματα (15-16-17) μαθητές ανά τμήμα απαιτείται κάλυψη του ολοήμερου, ξενόγλωσσων και μαθημάτων ειδικοτήτων κ.α.
  • ΔΗΜΟΤΙΚΟ Αγίας Θέκλης 70 Μαθητές 4 τμήματα  απαιτείται κάλυψη του ολοήμερου σε εκπαιδευτικό καθώς και κατασκευή αίθουσας γυμναστικής και αποθηκευτικός χώρος
  • ΓΥΜΝΑΣΙΟ Ληξουρίου 163 μαθητές 9 τμήματα (16-20-21) μαθητές ανά τμήμα , απαιτούνται τουλάχιστον 3 αίθουσες
  • ΓΥΜΝΑΣΙΟ Αγίας Θέκλης  30  μαθητές  3 τμήματα απαιτείται και εργαστήριο πληροφορικής
  • ΓΕΛ Ληξουρίου 126    μαθητές 8 τμήματα (έως και 21 ) μαθητές ανά τμήμα απαιτείται να χωριστούν σε 9 τμηματα
  • ΕΠΑΛ Ληξουρίου 70 Μαθητές  + 10 στην Μαθητεία 6 τμήματα από 12  μαθητές ανά τμήμα

ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ Μέχρι σήμερα δεν έχουν παρθεί ουσιαστικά μέτρα για την ασφάλεια στις μεταφορές των μαθητών. Η ανανέωση των περσινών συμβάσεων ( ούτε και αυτές κάλυπταν όλους τους μαθητές), καθώς και η αλλαγή της πληρότητας των λεωφορείων από 50% σε 60%, επιδεινώνει το συνωστισμό παραπέρα καταργώντας ουσιαστικά τα υγειονομικά πρωτόκολλα. Επιβάλλεται εξασφάλιση μεγαλύτερου αριθμού δρομολογίων (διπλασιασμός) στα περιφερειακά για το ΕΠΑΛ καθώς και στα  τοπικά δρομολόγια.

Ως "Λαϊκή Συσπείρωση" έστω και στο παρά ένα, σας καλούμε ενόψει της  έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς, να πάρετε ΑΜΕΣΑ όλα τα απαραίτητα ΜΕΤΡΑ για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων και την προστασία της υγείας των μαθητών και εκπαιδευτικών.  

  • Να τελειώσουν πολύ σύντομα οι επισκευές των σεισμόπληκτων σχολείων
  • Ιδιαίτερα να δρομολογηθεί επιτέλους η επισκευή του Γυμνασίου Αγίας θέκλης και του Μηχανουργείου του ΕΠΑΛ
  • Να δρομολογηθεί επιτέλους η κατασκευή νέου κτιρίου για το ΓΕΛ Ληξουρίου
  • Να συμπληρωθούν οι απαραίτητες αίθουσες στα σχολεία που έχουν αυτήν την ανάγκη
  • Να γίνουν όλες οι απαραίτητες επισκευές και άλλες παρεμβάσεις στα σχολεία
  • Να υπάρξει άμεση πρόσληψη και μονιμοποίηση άλλων δύο καθαριστριών πλήρους ωραρίου καθώς και όλου του απαραίτητου προσωπικού καθαριότητας σε όλα τα  σχολεία Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης στο Δήμο μας.
  • Να υπάρξει Διορισμός φυλάκων, συντηρητών.
  • Εξασφάλιση μεγαλύτερου αριθμού δρομολογίων (διπλασιασμός) στα περιφερειακά και τοπικά δρομολόγια. Να χρησιμοποιηθούν έκτακτα ιδιωτικά Λεωφορεία
  • Διεκδίκηση ολιγομελών τμημάτων σε όλες τις βαθμίδες κανένα τμήμα πάνω από 15 μαθητές και στα κοντέινερ μέχρι το πολύ 12 μαθητές.
  • Εξασφάλιση καθαριστικών και μέσων προστασίας και ατομικής υγιεινής.

ΛΗΞΟΥΡΙ 8 Σεπτέμβρη 2020                  Οι σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;