golearn-engl_970-250
Διευκρινίσεις του καθηγητή Επιδημιολογίας του ΕΚΠΑ Γκίκα Μαγιορκίνη για την αναφορά του στο όριο μαθητών ανά τάξη

Αντιδράσεις είχε προκαλέσει η ανάλυση του καθηγητή Επιδημιολογίας του ΕΚΠΑ Γκίκα Μαγιορκίνη, σχετικά με τον αριθμό μαθητών ανά τάξη.

Συγκεκριμένα, ο καθηγητής είχε τονίσει σχετικά με το άνοιγμα των σχολείων, ότι τα επιδημιολογικά δεδομένα συντείνουν στην άποψη ότι δεν υπάρχει μεγάλο κέρδος από τη συγκρότηση ολιγομελών (έως 15 μαθητές) τμημάτων.

Για την ενίσχυση του επιχειρήματός του, μεταξύ άλλων, σημείωσε πως οι σχολικές αίθουσες λειτουργούν ως «φούσκες», καθώς δεν σημειώνεται εναλλαγή στα άτομα που συνέρχονται, όπως π.χ στην εστίαση.

Σε συνέντευξή του στα Νέα, επανέρχεται στο ζήτημα, διευρκινίζοντας ότι δεν υποστήριξε ότι η μείωση του αριθμού μαθητών στις αίθουσες θα αυξήσει τη μετάδοση του ιού, ενώ είχε τονίσει τη σημασία της τήρησης τω ναποστάσεων «στο όριο του εφικτού και του λειτουργικού».

Άλλωστε, σύμφωνα με τον καθηγητή, η άποψη αυτή υποστηρίζεται από τη διεθνή βιβιογραφία, καθώς η δυναμική της μετάδοσης του κορονοϊού στα σχολεία και ο ρόλος των δομών εκπαίδευσης έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά από αυτά που ισχύουν λ.χ στη γρίπη.

Σύμφωνα δε με μελέτη του Imperial που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Nature, από το κλείσιμο των σχολείων σε 11 ευρωπαϊκές χώρες, το αποτέλεσμα ήταν μια πτώση του δείκτη μετάδοσης μόλις 5%-10%, κατά τη διάρκεια του πρώτου επιδημιολογικού κύματος.

Αντίστοιχα, μελέτη του Lancet Child and Adolescent Health συνέκρινε 16 σχετικές έρευνες και κατέληξε πως το κλείσιμο των σχολείων έχει μεγάλη σημασία στη γρίπη, σε αντίθεση με τους κορονοϊούς.

Η ίδια μετα-ανάλυση καταλήγει ότι το πλήρες κλείσιμο των σχολείων περιορίζει μόλις το 2%-4 των θανάτων από COVID-19, ενώ σε παρεμφερή συμπεράσματα οδηγεί και ιαπωνική έρευνα.

Τα παραπάνω δεδομένα, σύμφωνα με τον καθηγητή, οδηγούν στο συμπέρασμα ότι η μετάδοση εντός των σχολείων
από μόνη της πιθανόν να μη συνεισφέρει σημαντικά κυρίως διότι τα παιδιά εμπλέκονται σε άλλες δραστηριότητες επίσης υψηλού κινδύνου.

«Συνεπώς αναδεικνύεται ότι η σημαντικότερη παράμετρος όσον αφορά το σχολείο θα είναι να προσφέρει την υγειονομική παιδεία ώστε τα παιδιά να κρατούν τις κοινωνικές αποστάσεις και την υγιεινή όχι μόνο μέσα στο σχολείο αλλά και σε όλες τις δραστηριότητές τους να δημιουργήσουν φούσκες εντός και εκτός του σχολείου. Τα δεδομένα από το πρώτο κύμα συγκλίνουν ότι λογικά με αυτόν τον τρόπο θα έχουμε το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα», καταλήγει ο καθηγητής.

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

32.000 voucher (μέχρι και 300 ευρώ) για διακοπές: Κάντε από σήμερα αίτηση ΕΔΩ

1000 ΕΥΡΩ ΈΚΤΑΚΤΟ επίδομα σε ανέργους - Πώς θα τα πάρετε και πότε μέσω του GoLearn

Νέο σύστημα διορισμών Εκπαιδευτικών: Αυτό το σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ μοριοδοτεί και στους δύο ΠΙΝΑΚΕΣ

Η 1η Πανεπιστημιακή Επιμόρφωση στον Αυτισμό από το Παν.Πατρών με Μοριοδοτούμενο Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Το ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ στην Ελλάδα online Lower - Proficiency για Ενήλικες σε 2 ημέρες Μόνο 111 ευρώ

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα

Νέα Χαλκηδόνα: Οικοδόμος επιτέθηκε σεξουαλικά σε γυναίκα που τον προσέλαβε για δουλειά
Οικοδόμος επιτέθηκε σεξουαλικά σε νεαρή γυναίκα που τον είχε προσλάβει για εργασίες στο σπίτι της
Νέα Χαλκηδόνα: Οικοδόμος επιτέθηκε σεξουαλικά σε γυναίκα που τον προσέλαβε για δουλειά
Αιτωλοακαρνανία: Ψεκασμοί για την αντιμετώπιση του δάκου στις ελιές
Κατάλληλες είναι πλέον οι καιρικές συνθήκες για την έναρξη των ψεκασμών των ελιών, με στόχο την αντιμετώπιση του δάκου, καθώς η θερμοκρασία...
Αιτωλοακαρνανία: Ψεκασμοί για την αντιμετώπιση του δάκου στις ελιές