Στο επικοινωνιακό τους κρεσέντο των τελευταίων ημερών Υπουργοί της κυβέρνησης (Θεοδωρικάκος, Κεραμέως, Ζαχαράκη) δεν παραλείπουν να τονίζουν σε κάθε ευκαιρία πως - κατόπιν εντολής των ειδικών, πάντα - «ο καθαρισμός των σχολικών μονάδων θα είναι σχολαστικός τόσο κατά τη διάρκεια λειτουργίας των σχολείων όσο και με το πέρας της λειτουργίας τους». Επικαλούνται, μάλιστα, τις προσλήψεις καθαριστών που γίνονται αυτές τις μέρες… Εξαρχής ξεκαθαρίζω ότι αποτελεί θετική εξέλιξη το γεγονός πως - κατόπιν των χρόνιων αγώνων του σωματείου των καθαριστών, του συνδικαλιστικού κινήματος των εκπαιδευτικών και του γονεϊκού κινήματος - παύει το καθεστώς του «καθαριστή - εργολάβου» και, πλέον, προσλαμβάνονται με συμβάσεις Ορισμένου Χρόνου. Το αίτημα, βέβαια, για μονιμοποίηση των καθαριστών παραμένει ζητούμενο και εξακολουθεί να βρίσκεται στις διεκδικήσεις μας.
Ας δούμε, όμως, με προσοχή, με ποια δεδομένα ανοίγουν τα σχολεία στο ζήτημα της καθαριότητας.
Στις 19 Αυγούστου το Υπουργείο Εσωτερικών με δελτίο τύπου μάς πληροφορεί πως «αντιμετωπίζεται αποτελεσματικά το θέμα της καθαριότητας των σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης…». Πώς γίνεται αυτό; Μα, με την πρόσληψη 9.474 καθαριστών - εκ των οποίων οι μισοί, περίπου, (4.474) είναι «μερικής απασχόλησης», απαντά το Δελτίο Τύπου του Υπουργείου Εσωτερικών. Στο ερώτημα «πόσες ΕΠΙΠΛΕΟΝ προσλήψεις γίνονται σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές που δεν υπήρχε ο κορωνοϊός»- ερώτημα που θα μπορούσε να κάνει ο κάθε συμπολίτης μας - η απάντηση δίνεται στο ίδιο δελτίο τύπου: ΚΑΜΙΑ! Ο αριθμός είναι ακριβώς ο ΙΔΙΟΣ με τον περσινό!!! Πώς είπατε; Γιατί πανηγυρίζει η κυβέρνηση και τα φερέφωνά της; Τι αλλάζει; Η απάντηση στο ίδιο δελτίο τύπου: «ο αριθμός των εργαζομένων πλήρoυς απασχόλησης είναι τουλάχιστον 30% υψηλότερος από το περυσινό του ισοδύναμο». Μάλιστα! Να δούμε, λοιπόν, αν με μόνη αυτή τη(θετική) αλλαγή γίνεται πράξη η ΕΝΤΟΛΗ των «ειδικών» για σχολαστικό καθαρισμό των σχολικών μονάδων κατά τη διάρκεια της λειτουργίας τους…
Να επισημάνουμε εδώ πως θα υπάρχουν τριών ειδών «ταχύτητες» στους καθαριστές των σχολικών μονάδων: Οι καθαριστές Αορίστου Χρόνου «πλήρους απασχόλησης», οι καθαριστές Ορισμένου Χρόνου «πλήρους απασχόλησης» και οι καθαριστές Ορισμένου Χρόνου «μερικής απασχόλησης».
Όπως όλοι γνωρίζουμε οι σχολικές μονάδες της Π.Ε. λειτουργούν με Ολοήμερο Πρόγραμμα, έχοντας καθημερινά οκτάωρη λειτουργία (8.00 – 16.00) και όσες από αυτές έχουν δημιουργήσει και Τμήμα Πρωινής Ζώνης λειτουργούν από τις 7.00 π.μ…
Και κάπου εδώ αρχίζουν τα αδυσώπητα ερωτήματα:
Πώς θα υπάρχει «σχολαστικός καθαρισμός» καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας των σχολείων στην Π.Ε. (Δημοτικά και Νηπιαγωγεία) όταν αυτά λειτουργούν 8 και 9 ώρες την ημέρα, ενώ το ωράριο των καθαριστών πλήρους απασχόλησης είναι 6 ώρες και 30 λεπτά και η συντριπτική πλειοψηφία των σχολικών μονάδων θα έχει έναν μόνο καθαριστή;
Πώς θα υπάρξει «σχολαστικός καθαρισμός» κατά τα διαλείμματα (ακόμη κι αν γίνουν δύο βάρδιες διαλειμμάτων) από έναν καθαριστή, ο οποίος θα πρέπει να καθαρίσει τις μισές αίθουσες διδασκαλίας (καρέκλες, θρανία, έδρα, πόρτες, πόμολα), το εργαστήρι Πληροφορικής, το Χημείο, το Τμήμα Ένταξης, το χώρο όπου στεγάζεται η Τάξη Υποδοχής, τη Βιβλιοθήκη, τους διαδρόμους, το κλιμακοστάσιο σε 10 έως 20 λεπτά που διαρκούν τα διαλείμματα;
Πώς θα υπάρξει «σχολαστικός καθαρισμός» με τη λήξη του Βασικού Προγράμματος και την προετοιμασία των (ίδιων) αιθουσών για το φαγητό του Ολοήμερου σε 5 λεπτά που ορίζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα;;
Πώς θα υπάρξει «σχολαστικός καθαρισμός» και με το πέρας της λειτουργίας τους όταν το ωράριο των καθαριστών δεν αρκεί ούτε για τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου;
Πώς θα υπάρξει «σχολαστικός καθαρισμός» στα Νηπιαγωγεία όταν σε αυτά θα τοποθετηθούν - κατά τεκμήριο - οι καθαριστές «μερικής» απασχόλησης, καλύπτοντας - στην καλύτερη περίπτωση - μόνο τις μισές ώρες από την καθημερινή τους λειτουργία;
Πώς θα υπάρξει «σχολαστικός καθαρισμός» όταν πολλά από αυτά λειτουργούν σε ακατάλληλα κτήρια, άλλα «φιλοξενούνται» σε Δημοτικά Σχολεία, άλλα Παραρτήματα σε υπόγεια ή νοικιασμένους χώρους καταστημάτων, σε κοντέινερ, όταν έχουν χρησιμοποιηθεί όλοι οι χώροι του κτηρίου για να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Εκπαίδευσης;
Θα μπορούσε να προστεθούν και άλλα ερωτήματα… Η κατάσταση γίνεται τραγικότερη, βέβαια, με τα πληθωρικά Τμήματα και την αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα που ψήφισε η κυβέρνηση το καλοκαίρι (από 22 σε 25), στέλνοντας για… περίπατο την άλλη διάσταση της τήρησης των μέτρων για την αποφυγή της διασποράς του κορωνοϊού, τις ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ…
Η λύση είναι ΜΙΑ σε ό,τι αφορά την καθαριότητα των σχολικών μονάδων…! Εδώ και τώρα περισσότερες προσλήψεις καθαριστών με συμβάσεις πλήρους απασχόλησης και με χρηματοδότηση από το κράτος, ώστε σε κάθε σχολική μονάδα να υπάρχουν περισσότεροι του ενός καθαριστές!
Αλήθεια, τι απαντούν οι «ειδικοί» στα παραπάνω ερωτήματα; Πώς έχουν δώσει τη θετική τους εισήγηση για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων με τα παραπάνω δεδομένα; Κανείς από την επιτροπή δεν μπορεί να ισχυριστεί πως δεν γνωρίζει ποια είναι η πραγματικότητα…
Και το συνδικάτο μας, η Ομοσπονδία, τι θα κάνει επ’ αυτού; Θα παρακολουθεί τις εξελίξεις ή θα παρέμβει δραστικά - ακόμη και με νομικά μέτρα - στην περίπτωση που έστω και μια σχολική μονάδα δεν καλύπτεται στον τομέα της καθαριότητας επαρκώς καθ’ όλη τη διάρκεια της καθημερινής της λειτουργίας;
Η ώρα της ευθύνης και των αποφάσεων έφτασε για όλους μας!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη