Προσφεύγουν στο ΣτΕ οι εικαστικοί για τον εξοβελισμό της Τέχνης από τα σχολεία
Ενημέρωση του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας - Συγκέντρωση διαμαρτυρίας για την κατάθεση της προσφυγής στο Συμβούλιο της Επικρατείας

Την προσφυγή του στο Συμβούλιο της Επικρατείας ανακοινώνει το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας για τα νέα ωρολόγια προγράμματα σπουδών που εξοβελίζουν τα μαθήματα Τέχνης από το Λύκειο.

Αναλυτικά:

Το ΔΣ του ΕΕΤΕ καλεί σε συγκέντρωση την Πέμπτη 27 Αυγούστου 2020, στις 11.00 έξω από το Συμβούλιο της Επικρατείας (Πανεπιστημίου 47-49)

Για να μην στερηθούν τα παιδιά κάθε οικογένειας

την Τέχνη και το δικαίωμα να σπουδάσουν σε Σχολές που απαιτείται

 το ελεύθερο και το γραμμικό σχέδιο,   

ως πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα.

 

Από το Άρθρο 16 του Συντάγματος της Ελλάδας: Παιδεία, τέχνη, επιστήμη (απόσπασμα)

1. H τέχνη και η επιστήμη, η έρευνα και η διδασκαλία είναι ελεύθερες, η ανάπτυξη και η προαγωγή τους αποτελεί υποχρέωση του Kράτους

2. Η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων

Είναι αυτό το άρθρο που ποδοπατάει η κυβέρνηση με την απόφαση του υπουργείου παιδείας, να εξοστρακίσει τις τέχνες από το πρόγραμμα του Λυκείου. Μια απόφαση που βάζει ταφόπλακα στην ουσιαστική μόρφωση των μαθητών.

Μέσα στο καλοκαίρι η υπουργός Παιδείας πήρε την απαράδεκτη απόφαση να καταργήσει τα εικαστικά καθώς και άλλα μαθήματα (Μουσική, Κοινωνιολογία κ.α.), που ανακοινώθηκε στο τέλος Ιουνίου. Μέσα στην γενική κατακραυγή το υπουργείο Παιδείας  επιχειρεί  να εξαπατήσει την ελληνική κοινωνία με παραπλανητικά κατασκευάσματα όπως για παράδειγμα, ότι τα εικαστικά ως μάθημα επιλογής δεν ήταν στις προτιμήσεις των μαθητών, ενώ η αλήθεια είναι εντελώς διαφορετική: το μάθημα ήταν στις προτιμήσεις των μαθητών και αυτό αποδεικνύεται από τα νούμερα όταν και όποτε γίνεται το μάθημα, αλλά οι εντεταλμένοι του Υπουργείου στα σχολεία, απέκρυπταν τα απαιτούμενα κενά με αποτέλεσμα να μην τοποθετούνται εκπαιδευτικοί τέχνης, γεγονός που χρησιμοποιούσαν σαν επιχείρημα για να αποτρέψουν τους μαθητές από την επιλογή του μαθήματος.

Το Υπουργείο θα πρέπει να απαντήσει στο γεγονός ότι με την κατάργηση του μαθήματος του Ελεύθερου και του Γραμμικού Σχεδίου από τα Λύκεια ως μαθήματος επιλογής, μένουν μετέωροι χιλιάδες μαθητές που προορίζονται για σπουδές σε σχετικά με την τέχνη ΑΕΙ και ΤΕΙ.  Τα μαθήματα αυτά εξετάζονται στις Πανελλαδικές και είναι βασική προϋπόθεση για πολλές  Ανώτατες Σχολές της χώρας. Οι μαθητές που ενδιαφέρονται για μια σειρά σχολές που σχετίζονται με την Τέχνη  στέλνονται υποχρεωτικά στην ΠΑΡΑΠΑΙΔΕΙΑ.

Εδώ όμως θα πρέπει να αναρωτηθεί κανείς με τι κριτήρια ορίζονται τα μαθήματα ως επιλογής; Ποια επιστημονική επιτροπή αποφασίζει ποια μαθήματα θα υπάρχουν στο σύνολο της εκπαίδευσης, ποιά θα είναι επιλογής, ποια θα διδάσκονται εκ περιτροπής ή ποιά θα εξαφανιστούν και ποια ειδικότητα θα τα διδάσκει; Ποιός επιστημονικός φορέας αποφάσισε την αφαίρεση των εικαστικών από το Λύκειο και από ποιούς αποτελείτο;

Εμείς λέμε πως οι Τέχνες είναι απαραίτητες για όλα τα παιδιά ανεξάρτητα από το τι θα ακολουθήσουν στη ζωή τους επαγγελματικά. Και βέβαια για τα παιδιά που προσανατολίζονται σε σχετικές με τις τέχνες σχολές θα πρέπει να υπάρχει δυνατότητα πρόσθετης εξειδικευμένης διδασκαλίας. Η διδασκαλία της Τέχνης μέσα στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, για όλα τα παιδιά, έχει να κάνει συνολικά με την ολοκλήρωση της προσωπικότητας, με την καλλιέργεια βασικών στοιχείων απαραίτητων σε κάθε άνθρωπο: την καλλιέργεια της αντιληπτικής ικανότητας, της σχέσης με το χώρο, της ικανότητας για παρατήρηση, αξιολόγηση και επιλογή, την καλλιέργεια της έκφρασης, τη διαμόρφωση κριτηρίων.

Στην χώρα που «μεγαλούργησε με τις Τέχνες, τις Επιστήμες, την Φιλοσοφία»,  η σημερινή κυβέρνηση με αυταρχικό τρόπο καταργεί την διδασκαλία τους, καταργεί  τον Πολιτισμό στην εκπαίδευση, σκοτώνει το δημιουργικό πνεύμα,  με ολέθριες συνέπειες για την ποιότητα της πνευματικής και κοινωνικής ζωής της Ελλάδας. Αγνοεί  η υπουργός Παιδείας ότι οι ιστορικές μας πηγές βασίζονται κυρίως στα έργα τέχνης και στην πολιτιστική μας κληρονομιά.

Σίγουρα αδιαφορεί για την διαμόρφωση της προσωπικότητας και την θεραπευτική δράση της δημιουργίας μέσα από την τέχνη στον ψυχισμό του νέου ανθρώπου. Έτσι οργανώνουν ένα σχολείο στείρο και "ακίνδυνο", με μαθητές περιορισμένων δυνατοτήτων, στα πλαίσια των επιταγών της αγοράς. Υπηρέτες άβουλους του συστήματος, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν κατά το δοκούν. Άτομα χωρίς κριτική σκέψη και δημιουργικό πνεύμα που πρέπει να αγοράσουν το δικαίωμα να είναι ενεργά μέλη της κοινωνίας. Να μπορούν να αγοράσουν το δικαίωμα να σπουδάσουν, αφού  για την εισαγωγή τους σε πολυάριθμες σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης(σχολές καλών τεχνών, αρχιτεκτονικής, γραφιστικής, συντήρησης έργων τέχνης κ.α.) εξετάζονται σε πανελλαδικό επίπεδο το ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο και η ιστορία τέχνης, άρα ωθούνται από το επίσημο κράτος στα φροντιστήρια  και σε ιδιωτικές δομές.

Η κυβέρνηση περιφρονεί την ελληνική οικογένεια, την ίδια στιγμή που την έχει εξαντλήσει οικονομικά και της στερεί το στοιχειώδες δικαίωμα της  μόρφωσης των παιδιών της.

Η τέχνη δεν είναι επιλογή. Η τέχνη είναι κληρονομιά, είναι ταυτότητα, είναι πνεύμα και ουσία.

Το καταστροφικό έργο δεν σταματάει εδώ. Οι  εικαστικοί εκπαιδευτικοί σύρονται ανελέητα σε μια διαρκή περιπέτεια  με το καθεστώς  της αναπλήρωσης εργασίας, με ολιγόμηνες συμβάσεις και την αγωνία της ανεργίας, από τις προηγούμενες κυβερνήσεις. Με χαμηλές αποδοχές, χωρίς εργασιακά δικαιώματα, με αβέβαιο μέλλον. Οι περισσότεροι εργάζονται για πολλά χρόνια ως αναπληρωτές, σε διάφορες περιοχές της χώρας χωρίς κάλυψη εξόδων μεταφοράς και διαμονής συχνά με πολύ μεγάλο κόστος, χωρίς δικαίωμα άδειας (γονικής, μητρότητας, αναρρωτικής), χωρίς επαγγελματική εξέλιξη, συχνά καλύπτουν 2,3  ακόμα και 4 σχολεία με αποτέλεσμα  να μην έχουν το χρόνο να δεθούν με τους μαθητές τους και να τους κοινωνήσουν την ομορφιά της τέχνης και της δημιουργίας αλλά απλά να διεκπεραιώνουν ένα μονόωρο. Εκπαιδευτικοί που εργάζονται σε συνθήκες ομηρίας και που δεν δικαιούνται να οργανώσουν την δική τους ζωή αφού δεν γνωρίζουν που θα βρίσκονται τον επόμενο χρόνο ή αν θα εργάζονται. Όμως η σημερινή κυβέρνηση ακολουθώντας τις επιλογές των προκατόχων της περιφρονεί με τον πιο χυδαίο τρόπο  τους εκπαιδευτικούς, βομβαρδίζει εν μέσω πανδημίας με νέο εκπαιδευτικό νόμο και υπουργικές αποφάσεις, που καταργούν την προϋπηρεσία και τα κοινωνικά κριτήρια, καθώς και το βασικό πτυχίο ως προσόν διορισμού, ενώ πριμοδοτεί μεταπτυχιακά και άλλους τίτλους σπουδών που πρέπει να πληρώσει κάποιος για να αποκτήσει. Οι επιπτώσεις αυτής της πολιτικής αναδεικνύονται σήμερα που μένουν εκτός σχολείου πάνω από 10.000 αναπληρωτές καθηγητές και μέσα σε αυτούς πάνω από 250 εικαστικοί καλλιτέχνες.

Το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας αγωνίζεται πολύμορφα για την ανάπτυξη της εικαστικής  παιδείας  μέσα σε ένα ενιαίο 12χρονο, δημόσιο και δωρεάν σχολείο  χωρίς διακρίσεις, με ίσες ευκαιρίες στη γνώση και στη μόρφωση, για την πρόσβαση όλων στην τέχνη και τον πολιτισμό  όπως προβλέπει το Σύνταγμα της Ελλάδας.

Απαιτούμε να γίνει το σχολείο κύτταρο γνώσης, εποικοδομητικής  σκέψης, δημιουργικής δράσης, κοινωνικοποίησης και πολύπλευρης πνευματικής ανάπτυξης με τεχνικό και τεχνολογικό εξοπλισμό, προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών, μονιμοποίηση των αναπληρωτών, ανάπτυξη δημιουργικών εργαστηρίων, ανάδειξη της Τέχνης και του Πολιτισμού.

Με την προσφυγή που καταθέτουμε, καλούμε το Συμβούλιο της Επικρατείας  να αποκαταστήσει την αδικία, να δικαιώσει τους εικαστικούς εκπαιδευτικούς, τους μαθητές, τους γονείς, να δικαιώσει τον πολιτισμό και την παιδεία της χώρας μας.

Το ΔΣ του ΕΕΤΕ καλεί σε συγκέντρωση την Πέμπτη 27 Αυγούστου 2020, στις 11.00 έξω από το Συμβούλιο της Επικρατείας (Πανεπιστημίου 47-49)

 

Για το Δ.Σ. του Ε.Ε.Τ.Ε.

Διαβάστε Επίσης:


ΑΣΕΠ: Tο ΚΟΡΥΦΑΙΟ Σεμινάριο στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ με ανοικτές αιτήσεις

Νέες Προσλήψεις Φιλολόγων (όλες οι ειδικότητες) σε όλη την Ελλάδα

Μοριοδότηση - Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Π.Ε. και Δ.Ε. στη Σχολική Ψυχολογία

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Η/Υ ΣΕ 10 ΗΜΕΡΕΣ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΜΕ ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΕΣ ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

 

 

σχετικά άρθρα

Διαδικτυακή προσομοίωση συνάντησης Υπουργών Παιδείας του Συμβουλίου της Ευρώπης με τη συμμετοχή φοιτητών
Διαδικτυακή προσομοίωση συνάντησης Υπουργών Παιδείας του Συμβουλίου της Ευρώπης με τη συμμετοχή φοιτητών
Δράσεις της Ελληνικής Προεδρίας της Επιτροπής Υπουργών του Συμβουλίου της Ευρώπης
Διαδικτυακή προσομοίωση συνάντησης Υπουργών Παιδείας του Συμβουλίου της Ευρώπης με τη συμμετοχή φοιτητών
Οδηγίες για τη συγκρότηση διαδικτυακών τμημάτων και την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης
Οδηγίες για τη συγκρότηση διαδικτυακών τμημάτων και την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης
Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση ή αναμετάδοση μαθημάτων από την αίθουσα διδασκαλίας για τους μαθητές που απουσιάζουν - Έγγραφο της Περιφερειακής...
Οδηγίες για τη συγκρότηση διαδικτυακών τμημάτων και την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης