σχολείο Θεσσαλονίκης
Αγωνιστικές Παρεμβάσεις – Συνεργαζόμενοι

Σχετικά με όλες τις φάσεις των τοποθετήσεων

(υπεράριθμοι / βελτίωση / μετάθεση / διάθεση) από το ΠΥΣΔΕ σε οργανικά κενά

και τα κενά για διορισμούς και προσλήψεις αναπληρωτών στην ειδική αγωγή

Τη Δευτέρα 29/6 με την υποχρεωτική τοποθέτηση, χωρίς αίτησή τους, από το ΠΥΣΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης όσων συναδέλφων δεν τοποθετήθηκαν με βάση τις προτιμήσεις τους και έχουν μείνει στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ, τελείωσαν όλες οι φάσεις των τοποθετήσεων (υπεράριθμοι / βελτίωση / μετάθεση / διάθεση) σε οργανικά κενά.

Μια σειρά ρυθμίσεις σχετικά με τις τοποθετήσεις σε οργανικές θέσεις (προσδιορισμός κενών με πολλά παιδιά στα τμήματα, χωρίς τα κενά εκπαιδευτικών όσων συνταξιοδοτούνται φέτος, τρόπος υπολογισμού των υπεράριθμων, μεγάλη ομάδα σχολείων με όλους τους κεντρικούς δήμους μαζί, κ.ά.) αξιοποιούνται για να νομιμοποιούν τις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές των κυβερνήσεων. Ένα ιδιαίτερο σκληρό τοπίο έχει διαμορφωθεί από αλλεπάλληλα αντιεκπαιδευτικά μέτρα από όλες τις κυβερνήσεις σε βάρος του δημόσιου σχολείου και των εργασιακών δικαιωμάτων (αύξηση ωραρίου, απώλειες ωρών ειδικοτήτων, κατάργηση παράλληλης διδασκαλίας στα μαθήματα Ξένων Γλωσσών, κ.ά.).

Οι Υπηρεσιακές Μεταβολές είναι πολύ λίγες, αφού ο προσδιορισμός ελάχιστων κενών δεν επαρκεί στη μεγάλη ζήτηση των εκπαιδευτικών που ενδιαφέρονται να μετακινηθούν. Για 1.126 συναδέλφους, 385/υπεράριθμοι, 28/από μετάθεση, 630/βελτίωση, 83/διάθεση ΠΥΣΔΕ,  που συμμετέχουν αυτή την περίοδο στις υπηρεσιακές μεταβολές, τα κενά που καθόρισε το ΠΥΣΔΕ ήταν μόνο 200. Αυτή η εξέλιξη έχει δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στους εκπαιδευτικούς και ουσιαστικά έχει μπλοκαριστεί κάθε εκπαιδευτικός, προσωπικός και οικογενειακός προγραμματισμός για τη μεγάλη πλειοψηφία των εκπαιδευτικών.

Οι προτάσεις του κλάδου για τοποθετήσεις στη βάση των πραγματικών αναγκών των σχολείων, καθώς και για την τήρηση κριτηρίων διαφάνειας και αντικειμενικότητας δε γίνονται αποδεκτές, ούτε από το Υπουργείο, ούτε από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και τα ΠΥΣΔΕ, αλλά ούτε και από τους αιρετούς των δυνάμεων του κυβερνητικού συνδικαλισμού στα περισσότερα ΠΥΣΔΕ. Οι τοποθετήσεις αξιοποιούνται από την εκάστοτε κυβέρνηση και από τις παρατάξεις και τους αιρετούς του κυβερνητικού συνδικαλισμού για εξυπηρετήσεις και βολέματα. Είναι χαρακτηριστική φέτος η στάση της Κυβέρνησης που προχώρησε σε αποσπάσεις εκπαιδευτικών αμέσως μετά την πρώτη φάση αποσπάσεων που στη συνέχεια  ονομάστηκε δεύτερη φάση, χωρίς όμως να τηρηθούν τα κριτήρια που ισχύουν για τις αποσπάσεις, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που έχουμε καταγγείλει τους αιρετούς της ΔΑΚΕ για μεθόδευση προώθησης ρουσφετολογικών τοποθετήσεων

Σχετικά με τα κενά για τους διορισμούς στην ειδική αγωγή

Τις επόμενες ημέρες θα ανακοινωθούν σε σχετικό ΦΕΚ τα κενά για διορισμούς για να γίνουν οι αιτήσεις των εκπαιδευτικών, καθώς και η πρόσληψή τους με βάση τις επιλογές τους και  τη σειρά κατάταξης στους πίνακες διορισμού. Σε όλες τις παραστάσεις που έγιναν τις προηγούμενες μέρες στις ΔΔΕ και στην ΠΔΕ επισημάναμε την απαράδεκτη στάση απέναντι στους  αναπληρωτές, τόσο από το Υπουργείο, όσο και από ΠΥΣΔΕ και Διευθύνσεις και ιδιαίτερα από τον Περιφερειακό Διευθυντή με τη μείωση των κενών που παρουσιάζουν. Το ΠΥΣΔΕ Δ. Θεσ/νίκης τα 168 κενά (113 Τ. Ε. και 55 Σ.Μ.Ε.Α.Ε.) που καθόρισε φέτος το Σεπτέμβρη για τις προσλήψεις των αναπληρωτών τα έκανε 110 το Μάρτιο (για μεταθέσεις) για να φτάσουν τώρα στα 92, ενώ οι προσλήψεις των αναπληρωτών στα Τ.Ε. και στα Σ.Μ.Ε.Α.Ε. έφτασαν φέτος τις 135. Ακόμη χειρότερη είναι η στάση που επιφύλαξε ο Περιφερειακός Διευθυντής, ο οποίος αυθαίρετα και αναιτιολόγητα, παρόλο που στις ΕΛΜΕ έλεγε το Μάρτιο ότι θα αυξήσει τα κενά, τα μείωσε από 110 σε 92. Η Περιφερειακή Διεύθυνση το Μάρτιο του 2020 μείωσε τα κενά, όπως διαμορφώθηκαν από τα ΠΥΣΔΕ και Δ/νσεις Β/θμιας Εκπ/σης της Κεντρικής Μακεδονίας, από 388 σε 332. Μείωσε τα κενά κατά 56, όταν σε όλες τις Περιφέρειες μειώθηκαν συνολικά κατά 110, από 2.491, όπως καθορίσθηκαν από τα ΠΥΣΔΕ σε 2.381, όπως καθορίσθηκαν από τις ΠΔΕ. Τα μισά κενά από το σύνολο όσων μειώθηκαν σε όλες τις Περιφέρειες είναι στην Κεντρική Μακεδονία! Διεκδικούμε να δοθούν κενά σε όλους τους νομούς για τους διορισμούς στην ειδική αγωγή, όσες και οι προσλήψεις των αναπληρωτών σε κάθε ΠΥΣΔΕ. Το Υπουργείο να εγκρίνει όλες τις αποφάσεις των συλλόγων για τη λειτουργία Τμημάτων Ένταξης στα σχολεία τους, οι προσλήψεις των αναπληρωτών να γίνουν σε μία φάση και να ανταποκρίνονται στα κενά όπως τα  καταγράφουν οι Διευθυντές των σχολείων.

Σχετικά με τις τοποθετήσεις των υπεραρίθμων

Συνολικά χαρακτηρίστηκαν 383 υπεράριθμοι. Έκαναν αίτηση για λύση της υπεραριθμίας τους οι 78 και τοποθετήθηκαν με βάση τις προτιμήσεις τους σε νέο σχολείο οι 46. Οι υπόλοιποι παρέμειναν στο σχολείο τους. Προκύπτει ότι μόνο το 1/5 από όσους κρίνονται υπεράριθμοι κάθε χρόνο συμμετέχει σε αυτή τη διαδικασία.  Πρόκειται για μια διαδικασία που αποτυπώνει μια εικονική πραγματικότητα με πλασματικά υπεράριθμους, την οποία αξιοποιεί το  υπουργείο για να μην καταγράφεται η αναγκαιότητα των μαζικών διορισμών.

Σχετικά με τις τοποθετήσεις βελτίωσης / μετάθεσης / διάθεσης

Από τους συνολικά 741 συναδέλφους που έκαναν αίτηση να πάρουν μέρος σε αυτήν την φάση των τοποθετήσεων (28/από μετάθεση, 630/βελτίωση, 83/διάθεση ΠΥΣΔΕ) σε νέο σχολείο πήγαν οι  96. Από αυτούς οι 17 ως ειδική κατηγορία κατά προτεραιότητα, μετά και την ένταξη με απόφαση του Υπουργείου και των πολυτέκνων στην ειδική κατηγορία, ενώ μέχρι τώρα ίσχυαν μόνο λόγοι υγείας.  Από τους 28 με μετάθεση τοποθετήθηκαν οι 22. Από τους 83 σε διάθεση οι 44 έκαναν αίτηση και τοποθετήθηκαν οι 18. Από τους 630 με βελτίωση έκαναν αίτηση 165 και τοποθετήθηκαν οι 57.  Συνολικά από τους 741 συναδέλφους που συμμετείχαν σε αυτήν την φάση τοποθετήθηκαν σε νέα οργανική θέση οι 123 που αντιστοιχεί στο 1/6 όσων έκαναν αρχική αίτηση να πάρουν μέρος σε αυτήν τη φάση των τοποθετήσεων. Ο υπολογισμός των κενών πρέπει να γίνεται σύμφωνα με την πραγματικότητα, τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Τότε, όχι μόνο δε θα υπάρξουν πλεονάσματα, αλλά θα φανούν και οι μεγάλες ανάγκες των σχολείων για μόνιμους μαζικούς διορισμούς. Αυτό επιβεβαιώνουν και οι προσλήψεις αναπληρωτών, που φέτος στη Δυτική Θεσσαλονίκη στη Γενική παιδεία ξεπέρασαν τις 200.

Σχετικά με τις αναγκαστικές τοποθετήσεις σε οργανικές θέσεις

Αρνηθήκαμε (4-1) τις αναγκαστικές τοποθετήσεις σε οργανικές θέσεις, γιατί οι συνάδελφοι που είναι στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ δεν είναι με δική τους υπαιτιότητα, αλλά με ευθύνη των κυβερνήσεων και των ΠΥΣΔΕ και άλλωστε τα κενά αυτά καλύπτονται στις επόμενες φάσεις των τοποθετήσεων.  Αν ο υπολογισμός των κενών γινότανε με βάση τις προτάσεις του κλάδου, τότε όλοι οι συνάδελφοι θα είχαν οργανική θέση και θα πρόκυπτε και η αναγκαιότητα για μαζικούς διορισμούς. Το ΠΥΣΔΕ  προχώρησε σε υποχρεωτική τοποθέτηση για όσους από τους 70 συνάδελφους που έμειναν στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ υπήρχαν κενά στην ειδικότητα τους. (τα κενά που έμειναν ήταν 110 συνολικά). Η διαδικασία αυτή των υποχρεωτικών τοποθετήσεων αποδεικνύει και την αποτυχία ενός συστήματος τοποθετήσεων που βασίζεται μόνο στις εσωτερικές μετακινήσεις γιατί το επόμενο διάστημα οι αποσπάσεις εκπαιδευτικών και οι προσλήψεις αναπληρωτών το Σεπτέμβριο θα γίνουν με βάση αιτήσεις. Η αναγκαιότητα να γίνουν μαζικοί μόνιμοι διορισμοί προκύπτει συνεχώς σε όλες τις φάσεις των τοποθετήσεων στις Υπηρεσιακές Μεταβολές, αλλά και για να σταματήσουν οι παραβιάσεις των  εργασιακών δικαιωμάτων.

Καταθέσαμε πρόταση, όπως κάναμε και πέρσι, να ειδοποιηθούν τηλεφωνικώς οι συνάδελφοι πριν τις υποχρεωτικές τοποθετήσεις και αν επιθυμούν να δηλώσουν την «προτίμησή» τους στα εναπομείναντα κενά.

Σχετικά με τα κενά για αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ

Το ΠΥΣΔΕ συζήτησε και καθόρισε πρόταση – εκτίμηση των κενών για αποσπάσεις από άλλα ΠΥΣΔΕ, αν ζητηθούν από το Υπουργείο: Το θέμα για συζήτηση εισήγαγε ο πρόεδρος του ΠΥΣΔΕ καταθέτοντας στατιστικά στοιχεία στη βάση των Υπηρεσιακών Μεταβολών που έχουν ήδη διεκπεραιωθεί. Μετά από συζήτηση το ΠΥΣΔΕ, στη βάση και των αποσπάσεων που έγιναν πέρσι για τα σχολεία της Β/θμιας Εκπ/σης και των αναπληρωτών που προσλήφθηκαν στις αντίστοιχες ειδικότητες, διαμόρφωσε συγκεκριμένη πρόταση. Θα κατατεθεί στο Υπουργείο ώστε οι αποσπάσεις να γίνουν άμεσα και να λειτουργήσουν θετικά στην έγκαιρη τοποθέτηση των συναδέλφων στα σχολεία.   

 

Για τη στάση μας στο ΠΥΣΔΕ

Καταψηφίσαμε τους πίνακες με τα κενά και τα πλεονάσματα που καθόρισε το ΠΥΣΔΕ σε όλες τις φάσεις των τοποθετήσεων γιατί δεν έγιναν με βάση τις πάγιες θέσεις του κλάδου (λιγότεροι μαθητές στο τμήμα, υπολογισμός συνταξιοδοτήσεων στα κενά, επαναφορά ωραρίου στα επίπεδα του 2013, όχι στους πλασματικά υπεράριθμους, όχι στις μειώσεις ωρών διδασκαλίας και εργαστηρίων ειδικοτήτων κ.ά.) και ιδιαίτερα γιατί οι εκπαιδευτικοί και ο Σύλλογος διδασκόντων δεν έχει κανένα λόγο τόσο στον προσδιορισμό των πλεονασμάτων, όσο και των κενών στο σχολείο τους. Οι αποφάσεις της ΟΛΜΕ (13/3/2019, 25/2/2020)  και των ΕΛΜΕ (26-2-2020) τέθηκαν και προωθήθηκαν μόνο από τον αιρετό που είναι εκλεγμένος από τις Παρεμβάσεις, ενώ όχι μόνο δεν τις  προώθησε ο αιρετός της ΔΑΚΕ, αλλά και πολεμήθηκαν από τον ίδιο ακόμη και στις παραστάσεις των ΕΛΜΕ.

Επισημαίνουμε ότι η δημιουργία μιας μεγάλης ομάδας σχολείων που περιλαμβάνει 73 σχολεία (ομάδα 1) από τις τέσσερις που είναι χωρισμένα όλα τα σχολεία (138) της Διεύθυνσης Δυτικής Θεσσαλονίκης  και η οποία περιλαμβάνει περισσότερα από τα μισά σχολεία, δημιουργεί ανισότητες που συνεχώς αυξάνονται στις τοποθετήσεις, καθώς και προβλήματα στις τοποθετήσεις για συμπλήρωση ωραρίου. Αυτό λειτουργεί ιδιαίτερα σε βάρος των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε απομακρυσμένα σχολεία, πολλοί από τους οποίους, μετά και την κατάργηση των περιοχών μετάθεσης από τέσσερις σε μία στη Διεύθυνση Δυτικής Θεσσαλονίκης, έχουν εγκλωβιστεί για πολλά χρόνια σε μακρινά σχολεία, παρά τα πολλά μόρια που έχουν.  Το ΠΥΣΔΕ οφείλει να ξαναδεί το θέμα των ομάδων των σχολείων.

Η αναγκαιότητα των παρεμβάσεων των ΕΛΜΕ στις διαδικασίες των τοποθετήσεων για την τήρηση κριτηρίων αντικειμενικότητας και διαφάνειας σε όλες τις τοποθετήσεις, πρέπει να είναι στις προτεραιότητες των Δ.Σ. Να διεκδικήσουν να δίνονται όλα τα κενά και οι πλεονάζοντες να προσδιορίζονται με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων από όπου και προκύπτει η αναγκαιότητα των μαζικών μόνιμων διορισμών. Να απαιτήσουν τα κενά και τα πλεονάσματα να είναι αποτέλεσμα ουσιαστικών διαδικασιών από τους συλλόγους διδασκόντων.

Επαναφέρουμε πρόταση που ήδη έχουμε καταθέσει στο ΠΥΣΔΕ: με συγκεκριμένο προγραμματισμό να συζητήσει και να πάρει αποφάσεις στα παρακάτω θέματα που απασχόλησαν το προηγούμενο διάστημα, καθώς και άλλα θέματα που θα προταθούν.

 

  1. Για τις περιοχές μετάθεσης.
  2. Για τη δημιουργία των ομάδων σχολείων και των όμορων ομάδων.
  3. Για τις οργανικές θέσεις των ειδικοτήτων των Ειδικών Σχολείων για το διορισμό των συναδέλφων της ειδικής αγωγής και τις προσλήψεις αναπληρωτών.
  4. Εκτιμήσεις από τη διπλή διαδικασία των τοποθετήσεων για συμπλήρωση ωραρίου που ακολούθησε το ΠΥΣΔΕ (τοποθετήσεις με αιτήσεις και χωρίς αιτήσεις).
  5. Για τις τοποθετήσεις του κλάδου ΠΕ04 και των ειδικοτήτων ΠΕ04.
  6. Για τις αρνητικές αλλαγές που θα επιφέρουν τα νέα ωρολόγια προγράμματα στις  ειδικότητες που μειώνονται μαθήματα  ΠΕ78, ΠΕ80, ΠΕ81, ΠΕ08, κ.ά.
  7. Για το project και τη δυνατότητα συμψηφισμού του για οργανικές θέσεις.
  8. Για τις οργανικές θέσεις ειδικοτήτων που έχουν κοινά θεωρητικά και εργαστηριακά μαθήματα.
  9. Για τη διατύπωση πρότασης του ΠΥΣΔΕ σχετικά με τους αποσπασμένους εκπαιδευτικούς εκλεγμένους σε ΟΤΑ.
  10. Πρόταση του ΠΥΣΔΕ προς υπουργείο για ειδικές κατηγορίες – λόγοι υγείας – διεύρυνση του καταλόγου των παθήσεων.
  11.  Για τη νέα ρύθμιση του Υπουργείου της ένταξης των πολύτεκνων στις ειδικές κατηγορίες.
  12.  Για την μετατροπή των ΠΥΣΔΕ σε «διακοσμητικά» όργανα.   

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΟΥ ALFAVITA.GR

Ακολουθήστε μας στο GoogleNews για να μάθετε πρώτοι μόνο τις ειδήσεις που σας ενδιαφέρουν

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

THEODOROPOYLOS
Γιατί τον πνευματώδη κ. Τάκη Θεοδωρόπουλο τον εξοργίζουν οι δάσκαλοι που κάλεσαν την κόρη του Τσε Γκεβάρα
Η αλήθεια όμως είναι ότι η Αλέιδα Γκεβάρα μίλησε για τα παιδικά της χρόνια, αλλά και τα νεανικά του πατέρα της, περιέγραψε με συγκίνηση στους μαθητές...
Γιατί τον πνευματώδη κ. Τάκη Θεοδωρόπουλο τον εξοργίζουν οι δάσκαλοι που κάλεσαν την κόρη του Τσε Γκεβάρα