Τι έπεται μετά την Ειδική Αγωγή για χιλιάδες εκπαιδευτικούς
Ο πιο σίγουρος (από τους υπόλοιπους) δρόμος της επιμόρφωσης στην Ειδική Αγωγή για τους νέους εκπαιδευτικούς. Τι όμως ακολουθεί μετά και ποια είναι η "νέα ειδική αγωγή" για το σχολείο, τους αναπληρωτές τους απόφοιτους παιδαγωγικών και καθηγητικών σχολών;

Στο δημόσιο διάλογο τη τελευταία μεγάλη περίοδο γίνεται λόγος ενίσχυση της ειδικής αγωγής στην χώρα μας και της αναβάθμισής της μέσω του πολλαπλασιασμού των προσλήψεων! 

Γράφει η Μαρίνα Ιωαννίδου*

Πρόσφατα πραγματοποιήθηκαν και οι πρώτοι μόνιμοι διορισμοί στην Εκπαίδευση μετά από δέκα χρονιά όπου μάλιστα έγιναν στον κλάδο της Ειδικής Αγωγής. 

Παρά τις φωνές περί φρακαρίσματος πινάκων ή και αβεβαιότητας σχετικά με τις πιθανότητες που πρόσληψης ή διορισμού που έχουν όσοι προσανατολίζονται να αποκτούν επιμορφωτικά και ακαδημαϊκά μοριοδοτούμενα κριτήρια πάνω στην Ειδική Αγωγή, φαίνεται πως ακόμα και για τα επόμενα χρόνια θα είναι ο κλάδος που εμφατικά θα δίνει τις περισσότερες πιθανότητες για το νέο αναπληρωτή να προσληφθεί.

Αυτός είναι ο λόγος που η πρώτη επιμόρφωση που πραγματοποιούν οι απόφοιτοι παιδαγωγικών και καθηγητικών σχολών και τμημάτων είναι αυτή της ειδικής αγωγή του Πανεπιστημίου Αιγαίου ( είτε την 9μηνη - δείτε εδώ - είτε  για την 7μηνη - δείτε εδώ) ώστε να προλαβαίνουν τους πίνακες έχοντας αποκτήσει και 2 μόρια και την δυνατότητα ένταξης στους επικουρικούς πίνακες της ΕΑΕ.

Τι έπεται όμως μετά την Ειδική Αγωγή και ποια είναι η νέα στρατηγική 

Για όσους έχουν πραγματοποιήσει επιμόρφωση στην Ειδική Αγωγή (Αυτά είναι τα δύο κορυφαία σεμινάρια στην Ελλάδα) του Πανεπιστημίου Αιγαίου (Δείτε εδώ κομβικές απαντήσεις και ερωτήσεις γι'αυτήν) τοποθετείται ο γρίφος του τι θα κάνουν μετά καθώς δυστυχώς ή ευτυχώς το καθεστώς των αναπληρωτών έχει ως δεσπόζων στοιχείο το κυνήγι μοριοδοτήσεων, σεμιναρίων και ούτω καθεξής.

Η τάση μάλιστα φιλελευθεροποίησης και της εκπαίδευσης και της αξιολόγησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και των εκπαιδευτικών μάλιστα θέτει τα ακαδημαϊκά και τα επιμορφωτικά κριτήρια στο κέντρο της διαδικασίας!

Όσοι έχουν κάνει λοιπόν Ειδική Αγωγή έχουν δύο ανερχόμενες και ισχυρές επιμορφώσεις να πραγματοποιήσουν. Η σχολική Ψυχολογία και η Κατάρτιση στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση για μαθητές με προσφυγικό και μεταναστευτικό υπόβαθρο του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

Όταν μιλάμε για ανερχόμενες επιμορφώσεις πάντα προσπαθούμε να κάνουμε ανάγνωση όλων των τωρινών δεδομένων και με βάση αυτά να πραγματοποιούμε πρόβλεψη για το άμεσο μέλλον.

Τα τελευταία χρόνια φάνηκε μάλιστα πως υπήρξε αύξηση στο τι ζητείται από σεμινάρια και μεταπτυχιακά προγράμματα με τελευταίο παράδειγμα την ισχύουσα νομοθεσία (προσοντολόγιο Γαβρόγλου) για διορισμούς και προσλήψεις.

Γιατί Σχολική Ψυχολογία

Πιστεύουμε πως είναι το next big step μετά από την ειδική αγωγή που έχει και μεγάλη συνάφεια με αυτήν! Πέρα από την ανακοίνωση προσλήψεων ψυχολόγων στα σχολεία και την εισαγωγή του συμβούλου σχολικής ζωής, θεωρούμε πως το βάρος τους αντικειμένου σταδιακά θα πέσει στους εκπαιδευτικούς στις σχολικές μονάδες όπου θα μπορούν να το αναλάβουν με κάποια επιμόρφωση! Η επιμόρφωση στη σχολική ψυχολογία του Πανεπιστημίου Αιγαίου μοριοδοτεί με 2 μονάδες για διορισμούς και προσλήψεις, μοριοδοτεί για στελέχη εκπαίδευσης, με 10 μονάδες για διορισμούς ΤΕ και ΔΕ καθώς και για προσλήψεις σχολικών ψυχολόγων στα ΣΔΕ.

Στις 29 Ιουνίου επίκειται να ξεκινήσει το μοριοδοτούμενο ετήσιο σεμινάριο στη Σχολική Ψυχολογία (9 μηνών) με υπογραφή του Πανεπιστημίου Αιγαίου εξ ολοκλήρου εξ αποστάσεως και ασύγχρονο. Δείτε εδώ αναλυτικά

Γιατί Διαπολιτισμική Εκπαίδευση

Ο καθαρός τίτλος "Κατάρτιση Εκπαιδευτικών τη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση για μαθητές με προσφυγικό και μεταναστευτικό υπόβαθρο" δεν είναι τυχαίο που κυριαρχεί στις επιλογές των εκπαιδευτικών τα τελευταία χρόνια καθώς το προσφυγικό ρεύμα έχει αλλάξει για τα καλά τα δεδομένα στα σχολεία και προπαντώς διαμορφώνει το σκηνικό της επόμενης ημέρας στην εκπαιδευτική διαδικασία, στους εκπαιδευτικούς και στις σχολικές μονάδες.

Αποτελώντας την κυρίαρχη επιλογή των απόφοιτων φιλολογικών σχολών και την επόμενη επιλογή μετά την Ειδική Αγωγή, το ετήσιο σεμινάριο του Πανεπιστημίου Αιγαίου με υπεύθυνο καθηγητή τον πρόεδρο της συνόδου των παιδαγωγικών τμημάτων της χώρας, Λοϊζου Σοφού μοριοδοτεί με 2 μονάδες για διορισμούς και προσλήψεις αναπληρωτών και αδιορίστων εκπαιδευτικών καθώς και μοριοδοτεί τα υποψήφια στελέχη εκπαίδευσης. Δείτε εδώ περισσότερα

Πάνω απ'όλα όμως στο φόντο των εξελίξεων του προσφυγικού, των ΔΥΕΠ και των τάξεων υποδοχής και της ανάγκης για επιμορφομένους καθηγητές στα θέματα της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, οι εκπαιδευτικοί τήνουν να λάβουν την επιμόρφωση ως ακόμα ένα όπλο στην φαρέτρα τους για τις προσλήψεις και τους διορισμούς

Στο τέλος του δρόμου αχνοφαίνεται το ενδεχόμενο ανοίγματος πινάκων διαπολιτισμικής εκπαίδευσης όπου παίρνοντας υπόψη τι συνέβη στην Ειδική Αγωγή, δεν είναι απίθανο το σεμινάριο να αποτελεί κριτήριο ένταξης ή μοριοδοτούμενο προσον!

Μαρίνα Ιωαννίδου είναι σύμβουλος επιμόρφωσης και Σπουδών και ασχολείται χρόνια με τον κλάδο της εκπαίδευσης  και τις σπουδές στα παιδαγωγικά

Διαβάστε Επίσης:

Εκτοξεύεται η ζήτηση για το ετήσιο σεμινάριο του Παν.Αιγαίου στη Σχολική Ψυχολογία

googlenews4
Ακολουθήστε το alfavita.gr στο GOOGLE NEWS 
viber67
Ακολουθήστε το alfavita.gr στο VIBER

 

σχετικά άρθρα

Ο Τραμπ χαρακτηρίζει «λάθος» την απόφαση περιφερειών για κλειστά σχολεία τον Σεπτέμβριο
Ο Τραμπ χαρακτηρίζει «λάθος» την απόφαση περιφερειών για κλειστά σχολεία τον Σεπτέμβριο
Λος Άντζελες και Σαν Ντιέγκο θα διατηρήσουν κλειστά τα σχολεία τους τον Σεπτέμβριο
Ο Τραμπ χαρακτηρίζει «λάθος» την απόφαση περιφερειών για κλειστά σχολεία τον Σεπτέμβριο
Βουλή-Live: Επίκαιρες ερωτήσεις για την αφαίρεση διδακτικής υπηρεσίας λόγω κύησης και εκπαιδευτήρια Νέα Γενιά Ζηρίδη
Βουλή-Live: Επίκαιρες ερωτήσεις για την αφαίρεση διδακτικής υπηρεσίας λόγω κύησης και εκπαιδευτήρια Νέα Γενιά Ζηρίδη
Συζήτηση επίκαιρων ερωτήσεων στη Βουλή
Βουλή-Live: Επίκαιρες ερωτήσεις για την αφαίρεση διδακτικής υπηρεσίας λόγω κύησης και εκπαιδευτήρια Νέα Γενιά Ζηρίδη