Erasmus+ για τον ορεινό Τουρισμό στο ΕΠΑΛ Κόνιτσας
Οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση να δημιουργήσουν προοπτικές για την βελτίωση και την ανάπτυξη του ορεινού τουρισμού στο δήμο της Κόνιτσας αυξάνοντας την επισκεψιμότητα αλλά και την διάρκεια της τουριστικής περιόδου.

Το Νοέμβριο του 2019  (9/11 έως 24/11/2019)  η παιδαγωγική ομάδα  του 1ου ΕΠΑ.Λ. Κόνιτσας  υλοποίησε, στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ ΚΑ102,  το Σχέδιο Κινητικότητας με τίτλο «Σύγχρονες Μέθοδοι Ανάπτυξης και Ηλεκτρονικής Προώθησης Ορεινού Τουρισμού στο Δήμο Κόνιτσας» και αριθμό έγκρισης  2019-1-EL01-KA102-062317. Το εν λόγω σχέδιο πραγματοποιήθηκε στη Βαρκελώνη της Ισπανίας και γενικότερα στην περιφέρεια της  Καταλονίας, η οποία αποτελεί  σημείο αναφοράς στον τομέα του εναλλακτικού τουρισμού και κατ΄ επέκταση στον ορεινό τουρισμό. Φορέας υποδοχής και  εταίρος του σχεδίου,  ήταν ο οργανισμός MOVEU PROFESSIONAL SERVICES S.L.,  ένας ιδιωτικός φορέας, ο οποίος  εξειδικεύεται στον τομέα προγραμματισμού, οργάνωσης και διαχείρισης ευρωπαϊκών προγραμμάτων και επιλέχθηκε λόγω της  εκπαιδευτικής, ερευνητικής και συμβουλευτικής κατάρτισής του στον τουριστικό τομέα. Το πρόγραμμα χρηματοδοτήθηκε εξολοκλήρου από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με Εθνική Μονάδα Συντονισμού για την Ελλάδα το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (Ι.Κ.Υ.).

Στην παιδαγωγική ομάδα συμμετείχαν 14 μαθητές των τομέων Οικονομίας-Διοίκησης, Πληροφορικής και Γεωπονίας: Νικολίνα-Ειρήνη Πέτσιου, Αριστέα Τούσια, Κωνσταντίνος Νάτσης, Ανδριάνα Κίτσιου, Δημήτριος Ρουσιάκης, Ελένη Μπόλου, Ευάγγελος Διαμάντης, Χρήστος Γαλανός, Γιώργος Καρδίκης, Ιωάννης Δουρδούκας, Κλάιντι Ίμπρα, Ιωάννα Γαϊτανίδου, Λεωνίδας-Βασίλειος Νικολάου και Παναγιώτης Χατζηρούμπης. Επίσης, η ομάδα απαρτίζονταν και από τους εξής συνοδούς καθηγητές: Βασιλική Γούσια ΠΕ80, Βασίλειος ΠαπαβασιλείουΠΕ86, Στασινή Ζήση ΠΕ88.05 και Σωσάννα Τάτση ΠΕ02.      

Σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό σχέδιο ανάπτυξης, το 1ο  ΕΠΑ.Λ. Κόνιτσας θέτει ως στόχο την συνεχόμενη συμμετοχή σε ευρωπαϊκές δράσεις και προγράμματα, με σκοπό το μέγιστο όφελος για εκπαιδευόμενους και εκπαιδευτές. Στο παρόν σχέδιο κινητικότητας, οι μαθητές καταρτίστηκαν  σε σύγχρονες μεθόδους ανάπτυξης και ηλεκτρονικής προώθησης του τουρισμού (εναλλακτικού, ορεινού, αγροτουρισμού,  οικοτουρισμού γενικότερα). Η περιοχή της Κόνιτσας πληρεί όλες τις προϋποθέσεις για να υποστηρίξει αυτό το είδος τουρισμού, καθώς  συνδυάζει το φυσικό κάλλος, την μακραίωνη ιστορική κληρονομιά, την ύπαρξη δευτερογενών δραστηριοτήτων και την εύκολη πρόσβαση. Οι μαθητές προσέγγισαν το θέμα μέσω θεωρητικών παρουσιάσεων,  συμμετοχής σε εργαστηριακές ασκήσεις, παρακολούθησης πρακτικών σεμιναρίων για τις σύγχρονες μεθόδους προώθησης μέσω των ΤΠΕ και πραγματοποίησης επισκέψεων μελέτης σε επιχειρήσεις ορεινού τουρισμού καθώς και σε επιχειρήσεις προώθησης τουριστικών υπηρεσιών της Βαρκελώνης.

Συγκεκριμένα, οι μαθητές κατανόησαν  και εξοικειώθηκαν  με  καινοτόμες μεθόδους οργάνωσης, διαχείρισης και λειτουργίας επιχειρήσεων στον τομέα του ορεινού τουρισμού, απέκτησαν   δεξιότητες  σχετικά με τη χρήση σύγχρονων πληροφοριακών συστημάτων και εργαλείων  ΤΠΕ, καθώς  και  ευρωπαϊκή  επαγγελματική  νοοτροπία  μέσα από ατομική και ομαδική δουλειά. Επιπλέον οι μαθητές απέκτησαν μοναδικές  εμπειρίες, ανέπτυξαν  την προσωπικότητάς τους και αύξησαν το  επίπεδο της αυτοεκτίμησης, αυτοπεποίθησης και προσαρμοστικότητας  τους. Εξοικειώθηκαν με  καινοτόμες ιδέες, ανέπτυξαν κριτική ικανότητα και ομαδικό πνεύμα. Βελτίωσαν  τις κοινωνικές, γλωσσικές και  διαπολιτισμικές τους δεξιότητες μέσα από τη συναναστροφή τους με τους πολίτες, τον πολιτισμό και την κουλτούρα μιας μεγάλης Ευρωπαϊκής πόλης και μέσα από επισκέψεις σε μουσεία τέχνης και διαδραστικά μουσεία ιστορικής σημασίας. 

Αξιοποιώντας τα παραπάνω, οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση να δημιουργήσουν προοπτικές για την βελτίωση και την ανάπτυξη του ορεινού τουρισμού στο δήμο της Κόνιτσας αυξάνοντας την επισκεψιμότητα αλλά και την διάρκεια της τουριστικής περιόδου.

Εν κατακλείδι,  το σχέδιο θα ενισχύσει την επαγγελματική τους συνείδηση ώστε να συνάδει με το ευρωπαϊκό αλλά και διεθνές γίγνεσθαι, καθιστώντας τους ικανούς να διεκδικήσουν αξιοκρατικό μερίδιο στην νέα ανταγωνιστική αγορά εργασίας. Επιπλέον, η αποκτηθείσα γνώση (Know-how) θα μπορεί να λειτουργήσει ως εφαλτήριο για την αξιολόγηση των δικών τους ενδιαφερόντων και ικανοτήτων και την ανάπτυξη επιχειρηματικότητας στον τομέα αυτό. Έτσι θα είναι σε θέση να παραμείνουν και να προσφέρουν στον τόπο τους, δίνοντας νέα πνοή στην τοπική οικονομία αλλά και στην Περιφερειακή Ανάπτυξη.

Τέλος, στο πλαίσιο ενίσχυσης του Ευρωπαϊκού χαρακτήρα του σχολείου μας, υλοποιήθηκε  πρόγραμμα Εrasmus+ KA101 από 6 εκπαιδευτικούς του σχολείου μας με την παρακολούθηση 2 σεμιναρίων (Βρυξέλλες, Νοέμβριος  2017 ¨Μη τυπική εκπαίδευση στο σχολείο¨ και Παρίσι, Ιανουάριος 2018 ¨Μετανάστευση και πολυπολιτισμικὀτητα¨, ενώ υλοποιείται πρόγραμμα Εrasmus+ KA229 ανταλλαγής μαθητών με σχολεία της Ιταλίας και Πολωνίας με τίτλο ¨Ευρωπαϊκή Κινητικότητα ως Εργαλείο για την Ενδυνάμωση Βασικών Δεξιοτήτων των Μαθητών¨.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ηλικιωμένος εκπαιδευτικός
Εκπαιδευτικοί (μόνιμοι και αναπληρωτές): εκπαιδευτικών: Ποιες είναι οι προϋπηρεσίες που προσμετρούνται
Όπου στις κείμενες διατάξεις αναφέρεται προϋπηρεσία προσωρινού αναπληρωτή ή ωρομίσθιου εκπαιδευτικού
Εκπαιδευτικοί (μόνιμοι και αναπληρωτές): εκπαιδευτικών: Ποιες είναι οι προϋπηρεσίες που προσμετρούνται