Κινητοποίηση εκπαιδευτικών στη Λέσβο
Αγωνιστικές Παρεμβάσεις-Κινήσεις-Συσπειρώσεις - Αγωνιστική Παρέμβαση/Ανεξάρτητοι Καθηγητές ΔΕ Λέσβου

ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ΤΟ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ!

Η ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΜΕΡΕΣ ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΤΑΙ ΩΣ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ Η ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΠΟΤΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ ΝΑ ΟΔΗΓΗΣΕΙ ΤΗ ΜΑΖΙΚΗ ΜΑΧΗΤΙΚΗ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΕ ΥΠΟΧΩΡΗΣΗ

Η κυβέρνηση κατέθεσε την Πέμπτη το βράδυ στη Βουλή το πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση , προχωρώντας  με αλαζονεία στην προώθηση της αντιεκπαιδευτικής αντιδραστικής πολιτικής της .

 Η μεγάλη συμμετοχή χιλιάδων εκπαιδευτικών, γονιών, μαθητών και φοιτητών στα πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια (8/5, 13/5 και 19/5) στη Θεσσαλονίκη, στην Αθήνα και σε όλη τη χώρα , οδήγησαν την κυβέρνηση στην αναπροσαρμογή την τακτική της, υποχωρώντας σε επιμέρους ρυθμίσεις για να προωθήσει άμεσα το συνολικό της σχέδιο για ψήφιση του πολυνομοσχεδίου. 

Στο πολυνομοσχέδιο διατηρούνται σχεδόν όλες οι αντιδραστικές αντιεκπαιδευτικές διατάξεις που υπήρχαν στο αρχικό σχέδιο :

  • αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων με βάση προαγωγής 10 για όλες τις τάξεις, τράπεζα θεμάτων σε όλες τις τάξεις του Λυκείου –μέτρα που κάνουν το σχολείο εξεταστικό κέντρο , μετατρέπουν σε σχολική γνώση τα SOS θέματα και  εντείνουν τους  ταξικούς φραγμούς .
  • επαναφορά της διαγωγής και αύξηση ποινών για τους μαθητές,
  • νέες θεματικές από το νηπιαγωγείο και εισαγωγή «εργαστηρίων δεξιοτήτων» προωθώντας  τις δεξιότητες σε βάρος της ολόπλευρης μόρφωσης .
  • αξιολόγηση σχολικής μονάδας με άξονες και σχέδια δράσης «εσωτερική και εξωτερική» από τον Σεπτέμβρη του 2020, θεσμοθέτηση με ΠΔ της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού
  • αύξηση του αριθμού των προτύπων, αύξηση των μαθητών ανά τμήμα σε δημοτικά και νηπιαγωγεία.
  • ποινές τουλάχιστον 2ετούς αποκλεισμού για τους αναπληρωτές!
  • άμεση μείωση μετεγγραφών και εισακτέων από του χρόνου στα ΑΕΙ.
  •  ίδρυση ξενόγλωσσων τμημάτων με δίδακτρα -πιο εκτεταμένη και βαθιά ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης.

Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που θα συνθλίψει μαζικά τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, αλλά και τα εργασιακά δικαιώματα δεκάδων χιλιάδων εκπαιδευτικών και θα επιφέρει ένα τεράστιο πλήγμα στο δημόσιο σχολείο. Είναι ένα ακόμα σοβαρό βήμα στην αλυσίδα των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων των πολιτικών προηγούμενων κυβερνήσεων, που σκοπεύει να το ολοκληρώσει με τα νομοσχέδια για την ΤΕΕ και τις δομές και τη διοίκηση της εκπαίδευσης.

Κατευθύνσεις που προωθούνται για το σχολείο με το -υπό ψήφιση -αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο όπως η πειθάρχηση, ο πανοπτικός έλεγχος, η τυποποίηση του μαθήματος σε μετρήσιμες δεξιότητες , η  αξιολόγηση, η εξοικονόμηση εκπαιδευτικού προσωπικού  εξυπηρετούνται και  με την τροπολογία και Υ.Α. για  την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την ζωντανή μετάδοση του μαθήματος, με σκοπό να διαμορφώσουν τα δεδομένα και το κατάλληλο έδαφος για την εφαρμογή των αντιεκπαιδευτικών μέτρων του πολυνομοσχεδίου . Με την τροπολογία και Υ.Α. μια βαθιά αντιπαιδαγωγική – αντισυνταγματική – αντιδημοκρατική τομή - θεσπίζει ως κανονική εκπαιδευτική διαδικασία την εξ αποστάσεως “εκπαίδευση , μετατρέπει τη διδασκαλία σε reality show ακυρώνοντας το περιεχόμενο της, καταπατά  τα  δικαιώματα μαθητών και εκπαιδευτικών.

Την ίδια στιγμή διαρρέουν στον φιλοκυβερνητικό τύπο ειδήσεις για υπαγωγή των σχολείων στους δήμους με ό,τι αυτό σημαίνει για τη χρηματοδότηση ,την αξιολόγηση ,την «πρόσληψη» προσωπικού.

Στην πλειοψηφία του ΔΣ της ΟΛΜΕ υπάρχει σαφής πρόθεση για εθιμοτυπικές διαμαρτυρίες χωρίς προοπτική κλιμάκωσης. Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η αναβολή της Γενικής Συνέλευσης των προέδρων για τις 6/6 γεγονός που λειτουργεί σαν βαλβίδα αποσυμπίεσης και αντίστροφα από κάθε λογική συνέχισης ενός νικηφόρου αγώνα.

Η τακτική υποχώρηση της κυβέρνησης στη ζωντανή μετάδοση των μαθημάτων οφείλεται στην αντίδραση των εκπαιδευτικών αλλά και στην αντίδραση γονιών ,μαθητών και σχεδόν του συνόλου της κοινωνίας. Η ΟΛΜΕ είχε συμφωνήσει με την παράνομη εφαρμογή της εξ αποστάσεως του ΥΠΑΙΘ την προηγούμενη περίοδο και υπάρχουν περιπτώσεις εφαρμογής της και σήμερα με ανοιχτά σχολεία. Το γεγονός αυτό προλείανε το έδαφος για την τροπολογία  της απευθείας μετάδοσης του μαθήματος η οποία αποκάλυψε τόσο την αρχική πρόθεση της κυβέρνησης όσο και το ρόλο των συνδικαλιστικών παρατάξεων που επιδοκίμασαν αυτόν τον τρόπο στήριξης των μαθητών και των οικογενειών τους. Οι «υποχωρήσεις» Κεραμέως συνεχίζονται στο πολυνομοσχέδιο και περιορίζονται στα άρθρα 51 και 52 για τα ΕΠΑΛ, που όμως όπως έχει δηλώσει θα περιληφθούν σε σαρωτικό επερχόμενο νόμο για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση, άρα πρόκειται για τακτικό ελιγμό και για αναβολή.

Ως Αγωνιστικές Παρεμβάσεις είχαμε από την αρχή του κλεισίματος των σχολείων και μέχρι και τώρα καταθέσει σαφές συνεκτικό πλαίσιο και κατευθύνσεις αγωνιστικών και απεργιακών κινητοποιήσεων, για να αποσυρθεί το πολυνομοσχέδιο και να καταργηθεί η τροπολογία Κεραμέως, που σε καμία περίπτωση η πλειοψηφία ΣΥΝΕΚ-ΔΑΚΕ δεν έλαβε υπόψη της. Αποτέλεσμα η ΟΛΜΕ να είναι πίσω από τις πρωτοβουλίες της κυβέρνησης ασθμαίνοντας και να είναι υπεύθυνη για κάποιες από αυτές τις εξελίξεις όπως την μονιμοποίηση της εξ αποστάσεως και τις κάμερες, αφού όλο το προηγούμενο διάστημα προσπαθούσε επικοινωνιακά  και χωρίς να συγκρούεται με τον πυρήνα του κυβερνητικού σχεδιασμού να ταυτίσει την αλληλεγγύη και τη στήριξη που οι εκπαιδευτικοί έδειξαν στους μαθητές και τις οικογένειές τους με τις πλατφόρμες της on line διδασκαλίας.

ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΠΑΡΑ ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΟΥΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΔΙΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΕΝΑΥΣΜΑ ΓΙΑ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΜΑΧΗΤΙΚΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ!

ü  Συμμετέχουμε μαζί με τα σωματεία μας στην απογευματινή διαδήλωση την Δευτέρα 1/6, 19.00 στην Πλατεία Σαπφούς, για να μην περάσει το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο.

ü  Να πραγματοποιηθεί η ανοιχτή εκδήλωση της ΕΛΜΕ Λέσβου που αποφασίστηκε από το ΔΣ της ΕΛΜΕ την Πέμπτη 4/6 το απόγευμα στην πλατεία Σαπφούς με το πλαίσιο του καλέσματος της Γενικής Συνέλευσης. Να κληθεί να συμμετάσχει και ο ΣΕΠΕ Λέσβου.

ü  48ωρη απεργιακή κινητοποίηση κλιμάκωσης στις 9/6 και τις 10/6 με συγκεντρώσεις την 1η  μέρα όλων των ΕΛΜΕ στην Αθήνα με κάλυψη εξόδων από ΟΛΜΕ – ΕΛΜΕ και τη 2η μέρα το απόγευμα και την ώρα ψήφισης του ν/σ συλλαλητήριο στα Προπύλαια και πορεία στη Βουλή.

ü  Νέες Γενικές Συνελεύσεις, για νέα αγωνιστική απεργιακή κλιμάκωση.

Μαχητικός, παρατεταμένος και ανυποχώρητος πανεκπαιδευτικός αγώνας για να μην περάσει και να μην ψηφιστεί το σαρωτικό αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο!

σχετικά άρθρα

Ν. Κεραμέως: Το αμέσως επόμενο διάστημα ξεκινάμε την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
Ν. Κεραμέως: Το αμέσως επόμενο διάστημα ξεκινάμε την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
«Η αξιολόγηση είναι ίσως το πιο αποτελεσματικό εργαλείο για να βελτιωθεί η απόδοση του εκπαιδευτικού συστήματος», τονίζει η υπουργός Παιδείας
Ν. Κεραμέως: Το αμέσως επόμενο διάστημα ξεκινάμε την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
Η γυάλινη οροφή της εκπαίδευσης
Η γυάλινη οροφή της εκπαίδευσης

Η εκπαίδευση με βάση το Σύνταγμα είναι δωρεάν και ελεύθερη για όλους τους πολίτες της χώρας. Είναι όμως τελικά έτσι τα πράγματα και ποιοι τελικά...

Η γυάλινη οροφή της εκπαίδευσης