Το μέλλον της δημόσιας εκπαίδευσης στα ζάρια;
Είναι ξεκάθαρο πια, ότι η παραγωγή της συγκεκριμένης πολιτικής δεν έχει καμία σοβαρή επιστημονική βάση

Μέσα σε ένα μήνα περίπου η κυρία Κεραμέως και το επιτελείο της με ορμή οδοστρωτήρα επιθυμούν να περάσουν σαρωτικές αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, έχοντας προκαλέσει μια τεράστια αναστάτωση σε όλη την εκπαιδευτική και μαθητική κοινότητα. Εκατοντάδες άρθρα έχουν γραφτεί για τους μεταρρυθμιστικούς παραλογισμούς, τις παλινωδίες, τη σύγχυση αλλά και την καταστροφική ασάφεια του προτεινόμενου νομοσχεδίου σε κομβικά σημεία. Ειδικότερα, αναφερόμαστε στην εισαγωγή νέων μαθημάτων, στις αναθέσεις αυτών, στην κατάργηση της Κοινωνιολογίας και στην υφέρπουσα απορία για την τύχη άλλων όμορων μαθημάτων, τα οποία, σύμφωνα με το ιδεολογικό-πολιτικό πλαίσιο που διατρέχει αυτή την μεταρρύθμιση, βρίσκονται αίολα.

Η κυρία Κεραμέως οφείλει να δώσει ξεκάθαρες απαντήσεις προτού φέρει το νομοσχέδιο στη Βουλή:

  • Στους εκπαιδευτικούς εκείνους της δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης, που η τύχη τους και το εργασιακό τους μέλλον κρέμεται από ιδεολογικές αποφάσεις που παίρνονται κεκλεισμένων των θυρών, την τελευταία στιγμή.
  •  Στους μαθητές που επιθυμούν να σπουδάσουν Κοινωνικές Επιστήμες και δεν θα έχουν καμία σοβαρή προετοιμασία σε επίπεδο πανελλαδικών εξετάσεων με την προτεινόμενη αφαίρεση της Κοινωνιολογίας.
  • Στους σπουδαστές σε τμήματα Κοινωνικών Επιστημών σχετικά με το αν θα έχουν επαγγελματικό αντικείμενο στην εκπαίδευση.
  • Στα Ακαδημαϊκά Τμήματα που προετοιμάζουν μελλοντικούς κοινωνικούς επιστήμονες εξηγώντας και τεκμηριώνοντας τους λόγους για τους οποίους οι εισακτέοι στα Τμήματά τους θα εξετάζονται σε αμιγώς φιλολογικά μαθήματα.

Η κυρία Κεραμέως οφείλει να απαντήσει ξεκάθαρα:

  • Γιατί, ενώ στο δημοτικό έχει πρόταση για ξεκάθαρο αναλυτικό πρόγραμμα, κάτι αντίστοιχο απουσιάζει από το Γυμνάσιο και το Λύκειο;
  • Στις θέσεις ποιών μαθημάτων θα μπουν τα νέα που προτείνει;
  • Με τι κριτήριο θα γίνουν οι αναθέσεις αυτών των μαθημάτων;
  • Η μετατροπή των 7ωρων σε 5ωρα στην Γ Λυκείου ποιά νέα μαθήματα θα εισάγει;
  • Ποιά θα είναι η τύχη της Κοινωνιολογίας στο Λύκειο;
  • Οι 7 ώρες Κοινωνιολογίας πώς θα αντικατασταθούν ώστε να γίνει εξισορρόπηση ωραρίου και να μην περάσουν στην ανεργία εκατοντάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικοί (ΠΕ78) και αντιστοίχως, μόνιμοι να μην βγουν υπεράριθμοι;
  • Τι θα γίνει με τα υπόλοιπα μαθήματα Κοινωνικών Επιστημόνων σε Γυμνάσιο και Λύκειο;

Έχοντας όλα αυτά υπόψη:

  • Με ποιό σκεπτικό η Υπουργός θα φέρει στη Βουλή νομοσχέδιο, που είναι ασαφέστατο ως προς το αναλυτικό πρόγραμμα, στο οποίο και επεμβαίνει άμεσα με τις προτεινόμενες αλλαγές;
  • Πώς θα αξιολογηθούν και πώς θα σταθμιστούν από τους Βουλευτές τα παιδαγωγικά κριτήρια, όταν δεν είναι ξεκάθαρα ακόμα τα μαθήματα και η βαρύτητά τους στο αναλυτικό πρόγραμμα;
  • Με ποιά λογική και με ποιά κριτήρια θα επιλέξουν οι Βουλευτές ενίσχυση ορισμένων ειδικοτήτων σε βάρος κάποιων άλλων;
  • Ποιά επιστημονική τεκμηρίωση θα λάβουν υπόψη τους οι Βουλευτές όταν δεν υφίσταται καμία τέτοια στην αιτιολογική έκθεση του νόμου;
  • Η Υπουργός οφείλει να απαντήσει ξεκάθαρα αν και σε ποιό βαθμό, το νομοσχέδιό της, θα επηρεάσει το συνολικό αριθμό των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που θα εργάζονται στο δημόσιο σχολείο τα επόμενα χρόνια, αλλά και των ειδικοτήτων που, φανερά πλέον, αντιμάχεται ιδεολογικά.

Είναι ξεκάθαρο πια, ότι η παραγωγή της συγκεκριμένης πολιτικής δεν έχει καμία σοβαρή επιστημονική βάση. Έλληνα γονέα, θέλεις μια Υπουργό και μια Κυβέρνηση που παίζουν το μέλλον της εκπαίδευσης στα ζάρια; Αγαπητέ εκπαιδευτικέ, σήμερα είμαστε εμείς, αύριο εσύ. Ας σκεφτούμε όλοι σοβαρά.

Πολύβιος Ψήνας, Κοινωνιολόγος, MSc.,MEd.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/8

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Γιώργος Μαζωνάκης
Γιώργος Μαζωνάκης: Επέστρεψε σπίτι του μετά τη νοσηλεία στο Δρομοκαΐτειο – Η πρώτη ανάρτηση στα social media
«Ίσως εγώ να είμαι τρελός, αλλά εσύ έτσι κι αλλιώς ποτέ δεν με έκανες καλά στην αγκαλιά σου…»
Γιώργος Μαζωνάκης: Επέστρεψε σπίτι του μετά τη νοσηλεία στο Δρομοκαΐτειο – Η πρώτη ανάρτηση στα social media
mpitsakis.jpg
Ταξιδεύοντας σε άγνωστους κόσμους με τον Ευτύχη Μπιτσάκη
Ταξιδεύοντας σε άγνωστους κόσμους με τον Ευτύχη Μπιτσάκη «Φυσική, φυλάξου από τη μεταφυσική!» λέει ένα απόφθεγμα που αποδίδεται ευρέως και κατά...
Ταξιδεύοντας σε άγνωστους κόσμους με τον Ευτύχη Μπιτσάκη
συντα
Fake News το συμβάν με μετανάστη που επιτέθηκε λεκτικά στους Εύζωνες: Ελεύθερος ο 23χρονος Αφγανός - Τι πραγματικά συνέβη
Παρά τις αρχικές αναφορές και την κυκλοφορία παραπλανητικού βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι αρμόδιες αρχές διευκρίνισαν τα πραγματικά...
Fake News το συμβάν με μετανάστη που επιτέθηκε λεκτικά στους Εύζωνες: Ελεύθερος ο 23χρονος Αφγανός - Τι πραγματικά συνέβη