Το μέλλον της δημόσιας εκπαίδευσης στα ζάρια;
Είναι ξεκάθαρο πια, ότι η παραγωγή της συγκεκριμένης πολιτικής δεν έχει καμία σοβαρή επιστημονική βάση

Μέσα σε ένα μήνα περίπου η κυρία Κεραμέως και το επιτελείο της με ορμή οδοστρωτήρα επιθυμούν να περάσουν σαρωτικές αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, έχοντας προκαλέσει μια τεράστια αναστάτωση σε όλη την εκπαιδευτική και μαθητική κοινότητα. Εκατοντάδες άρθρα έχουν γραφτεί για τους μεταρρυθμιστικούς παραλογισμούς, τις παλινωδίες, τη σύγχυση αλλά και την καταστροφική ασάφεια του προτεινόμενου νομοσχεδίου σε κομβικά σημεία. Ειδικότερα, αναφερόμαστε στην εισαγωγή νέων μαθημάτων, στις αναθέσεις αυτών, στην κατάργηση της Κοινωνιολογίας και στην υφέρπουσα απορία για την τύχη άλλων όμορων μαθημάτων, τα οποία, σύμφωνα με το ιδεολογικό-πολιτικό πλαίσιο που διατρέχει αυτή την μεταρρύθμιση, βρίσκονται αίολα.

Η κυρία Κεραμέως οφείλει να δώσει ξεκάθαρες απαντήσεις προτού φέρει το νομοσχέδιο στη Βουλή:

  • Στους εκπαιδευτικούς εκείνους της δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης, που η τύχη τους και το εργασιακό τους μέλλον κρέμεται από ιδεολογικές αποφάσεις που παίρνονται κεκλεισμένων των θυρών, την τελευταία στιγμή.
  •  Στους μαθητές που επιθυμούν να σπουδάσουν Κοινωνικές Επιστήμες και δεν θα έχουν καμία σοβαρή προετοιμασία σε επίπεδο πανελλαδικών εξετάσεων με την προτεινόμενη αφαίρεση της Κοινωνιολογίας.
  • Στους σπουδαστές σε τμήματα Κοινωνικών Επιστημών σχετικά με το αν θα έχουν επαγγελματικό αντικείμενο στην εκπαίδευση.
  • Στα Ακαδημαϊκά Τμήματα που προετοιμάζουν μελλοντικούς κοινωνικούς επιστήμονες εξηγώντας και τεκμηριώνοντας τους λόγους για τους οποίους οι εισακτέοι στα Τμήματά τους θα εξετάζονται σε αμιγώς φιλολογικά μαθήματα.

Η κυρία Κεραμέως οφείλει να απαντήσει ξεκάθαρα:

  • Γιατί, ενώ στο δημοτικό έχει πρόταση για ξεκάθαρο αναλυτικό πρόγραμμα, κάτι αντίστοιχο απουσιάζει από το Γυμνάσιο και το Λύκειο;
  • Στις θέσεις ποιών μαθημάτων θα μπουν τα νέα που προτείνει;
  • Με τι κριτήριο θα γίνουν οι αναθέσεις αυτών των μαθημάτων;
  • Η μετατροπή των 7ωρων σε 5ωρα στην Γ Λυκείου ποιά νέα μαθήματα θα εισάγει;
  • Ποιά θα είναι η τύχη της Κοινωνιολογίας στο Λύκειο;
  • Οι 7 ώρες Κοινωνιολογίας πώς θα αντικατασταθούν ώστε να γίνει εξισορρόπηση ωραρίου και να μην περάσουν στην ανεργία εκατοντάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικοί (ΠΕ78) και αντιστοίχως, μόνιμοι να μην βγουν υπεράριθμοι;
  • Τι θα γίνει με τα υπόλοιπα μαθήματα Κοινωνικών Επιστημόνων σε Γυμνάσιο και Λύκειο;

Έχοντας όλα αυτά υπόψη:

  • Με ποιό σκεπτικό η Υπουργός θα φέρει στη Βουλή νομοσχέδιο, που είναι ασαφέστατο ως προς το αναλυτικό πρόγραμμα, στο οποίο και επεμβαίνει άμεσα με τις προτεινόμενες αλλαγές;
  • Πώς θα αξιολογηθούν και πώς θα σταθμιστούν από τους Βουλευτές τα παιδαγωγικά κριτήρια, όταν δεν είναι ξεκάθαρα ακόμα τα μαθήματα και η βαρύτητά τους στο αναλυτικό πρόγραμμα;
  • Με ποιά λογική και με ποιά κριτήρια θα επιλέξουν οι Βουλευτές ενίσχυση ορισμένων ειδικοτήτων σε βάρος κάποιων άλλων;
  • Ποιά επιστημονική τεκμηρίωση θα λάβουν υπόψη τους οι Βουλευτές όταν δεν υφίσταται καμία τέτοια στην αιτιολογική έκθεση του νόμου;
  • Η Υπουργός οφείλει να απαντήσει ξεκάθαρα αν και σε ποιό βαθμό, το νομοσχέδιό της, θα επηρεάσει το συνολικό αριθμό των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που θα εργάζονται στο δημόσιο σχολείο τα επόμενα χρόνια, αλλά και των ειδικοτήτων που, φανερά πλέον, αντιμάχεται ιδεολογικά.

Είναι ξεκάθαρο πια, ότι η παραγωγή της συγκεκριμένης πολιτικής δεν έχει καμία σοβαρή επιστημονική βάση. Έλληνα γονέα, θέλεις μια Υπουργό και μια Κυβέρνηση που παίζουν το μέλλον της εκπαίδευσης στα ζάρια; Αγαπητέ εκπαιδευτικέ, σήμερα είμαστε εμείς, αύριο εσύ. Ας σκεφτούμε όλοι σοβαρά.

Πολύβιος Ψήνας, Κοινωνιολόγος, MSc.,MEd.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

στηθος
Πονάτε στην καρδιά; Πότε ο πόνος είναι μυϊκός και πότε καρδιά
Ο πόνος στο στήθος είναι ένα ανησυχητικό σύμπτωμα με διάφορες αιτίες, συμπεριλαμβανομένης της μυϊκής καταπόνησης ή προβλημάτων που σχετίζονται με την...
Πονάτε στην καρδιά; Πότε ο πόνος είναι μυϊκός και πότε καρδιά
yptourismou
Τουρστικές Σχολές: Ο τρόπος και η διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικών
Διαδικασία πρόσληψης επιστημονικών συνεργατών, εργαστηριακών συνεργατών και εκπαιδευτικών ξένων γλωσσών στις Τουριστικές Σχολές
Τουρστικές Σχολές: Ο τρόπος και η διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικών
κασσελάκης
Σ. Κασσελάκης: «Μετά τις γιορτές θα συγκροτηθεί η ΚΟ του Κινήματος Δημοκρατίας»
«Το Κίνημα θα είναι απέναντι στην κυβέρνηση όταν οι πολιτικές της βλάπτουν την κοινωνία, αλλά θα συναινεί εφόσον προτείνονται πολιτικές που την...
Σ. Κασσελάκης: «Μετά τις γιορτές θα συγκροτηθεί η ΚΟ του Κινήματος Δημοκρατίας»