Χαρτογραφώντας το εκπαιδευτικό 2021
Η ελληνική παιδεία πατώντας σε στέρεες βάσεις είναι ανάγκη να αλλάξει ουσία και περιεχόμενο

Η επιτροπή της Γιάννας Αγγελοπούλου, σίγουρα δεδομένων των καταστάσεων, αναπροσαρμόζει τα σχέδια της για τους εορτασμούς των 200 ετών από την εθνική παλιγγενεσία. Η πολύπαθη Ελληνική παιδεία από την άλλη, αντικρίζει το μέλλον της θολό και αβέβαιο να πελαγοδρομεί ανάμεσα στις διαφωνίες των λοιμωξιολόγων και την πολιτική μεροληψία.

Και αν η φετινή χρονιά θα κλείσει όπως-όπως, τα ερωτηματικά πληθαίνουν για το «πρώτο κουδούνι» του Σεπτεμβρίου. Ο σχεδιασμός θα είναι πρωτόγνωρος, οι συνθήκες ασταθείς(ενόψει του δεύτερου κύματος της πανδημίας) και οι εκπαιδευτικοί στόχοι εφήμεροι. Με άλλα λόγια, οι διδάσκοντες που θα μπουν στις νέες τους τάξεις, ιδιαίτερα σε Γυμνάσια και Λύκεια θα πρέπει να γνωρίζουν πως θα αντιμετωπίσουν τα μαθησιακά κενά των παιδιών που έχουν διδαχθεί πλημμελώς την περσινή ύλη.

Οι προκλήσεις όμως ουδόλως σταματούν εκεί. Οι μαθητές της Γ Λυκείου ομού και οι καθηγητές τους είναι πολύ πιθανόν(από τον Οκτώβριο) να διεξάγουν την αναπαραγωγή(και όχι την επανάληψη) μιας ολοκαίνουργιας για εκείνους ύλης, που θα αποτελέσει και το «εισιτήριο» για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αποκλειστικά με τηλεκπαίδευση. Πρόκληση και για μαθητές και για εκπαιδευτικούς που έχει τα θετικά της μεν, αλλά είναι αρκούντως εξουθενωτική χωρίς σε όλο αυτό το σχήμα να υπολογίζονται τα προβλήματα της ευρυζωνικότητας ή της ψυχοσύνθεσης παιδιών χωρίς κοινωνική δραστηριότητα.

Όλα αυτά βέβαια, είναι δύσκολο να τύχουν της δέουσας προσοχής, την στιγμή που η πολιτική τάξη της χώρας επικεντρώνεται(και ορθώς) στην επανεκκίνηση της οικονομίας αλλά και στο σχεδιασμό της «νέας κανονικότητας». Ένα «άρωμα» που δεν αφήνει ανεπηρέαστη και την Παιδεία, που αντί να στρέφει την προσοχή της στον σχεδιασμό του μέλλοντος με ισοτιμία και κοινωνική δικαιοσύνη, αναλίσκεται σε κενές διαμάχες μεταξύ συνδικαλιστών και βουλευτών-τηλεαστέρων.

Η ελληνική παιδεία πατώντας σε στέρεες βάσεις είναι ανάγκη να αλλάξει ουσία και περιεχόμενο. Να αλλάξει κατευθύνσεις και να απεκδυθεί την «ξηρότητα» των εξετασιοκεντρικών μοντέλων, της κούφιας αυθεντίας και της «για τα μάτια του κόσμου» περιώνυμη κάλυψη της ύλης. Πρέπει τώρα να στοχεύσει στο να παράγει κοσμοπολίτες, χωρίς συμπλέγματα, ενεργούς πολίτες που δεν επαναπαύονται στην φιλοκατηγορία και τον πελατειασμό.

Αν όχι τώρα, πότε;

Διαβάστε Επίσης:

Εκτοξεύεται η ζήτηση για το ετήσιο σεμινάριο του Παν.Αιγαίου στη Σχολική Ψυχολογία

googlenews4
Ακολουθήστε το alfavita.gr στο GOOGLE NEWS 
viber67
Ακολουθήστε το alfavita.gr στο VIBER

 

σχετικά άρθρα

Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας ιδρύει Ινστιτούτο για τη Δημόσια Ασφάλεια, την Ασφάλεια στον Κυβερνοχώρο και την Εθνική Ασφάλεια
Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας ιδρύει Ινστιτούτο για τη Δημόσια Ασφάλεια, την Ασφάλεια στον Κυβερνοχώρο και την Εθνική Ασφάλεια
Το Ινστιτούτο προσφέρει διαθεματική επαγγελματική κατάρτιση σε σχετικούς τομείς, υπό το πρίσμα της «Συγκλίνουσας Ασφάλειας» καθοδηγούμενο από...
Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας ιδρύει Ινστιτούτο για τη Δημόσια Ασφάλεια, την Ασφάλεια στον Κυβερνοχώρο και την Εθνική Ασφάλεια
Βιετνάμ: 31 εκ. εργαζόμενοι έχουν πληγεί από την πανδημία - Κίνδυνος για αύξηση της ανεργίας
Βιετνάμ: 31 εκ. εργαζόμενοι έχουν πληγεί από την πανδημία - Κίνδυνος για αύξηση της ανεργίας
Αν και το Βιετνάμ έχει καταγράψει μόλις 369 κρούσματα κορονοϊού και κανένα θάνατο, η οικονομία του έχει δεχθεί μεγάλο πλήγμα
Βιετνάμ: 31 εκ. εργαζόμενοι έχουν πληγεί από την πανδημία - Κίνδυνος για αύξηση της ανεργίας
Πρωτοφανές: Η Εισαγγελία Μυτιλήνης άσκησε ποινική δίωξη σε 850 πρόσφυγες
Πρωτοφανές: Η Εισαγγελία Μυτιλήνης άσκησε ποινική δίωξη σε 850 πρόσφυγες
Ερωτηματικά προκαλεί η απόφαση της Εισαγγελίας Μυτιλήνης να ασκήσει ποινική δίωξη σε 850 πρόσφυγες και αιτούντες άσυλο, σύμφωνα με καταγγελία της...
Πρωτοφανές: Η Εισαγγελία Μυτιλήνης άσκησε ποινική δίωξη σε 850 πρόσφυγες