exapostaseos 1280
Αν ένα τέτοιο επεισόδιο είχε συμβεί μέσα στην τάξη τα πράγματα θα ήταν απλά. Στην περίπτωση όμως της τηλεκπαίδευσης όλα είναι πιο σύνθετα - Πρωτοφανές περιστατικό σε διαδικτύακο μάθημα

Την ώρα που η εφαρμογή της απευθείας μετάδοσης των μαθημάτων μέσα από τις σχολικές αίθουσες μοιάζει αβέβαιη λόγω των σφοδρών αντιδράσεων, της προαιρετικότητας του μέτρου και των απαντήσεων που αναμένει η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων από το υπουργείο Παιδείας για το live streaming, δεν άργησαν να εμφανιστούν και τα «ευτράπελα». «Ευτράπελα» της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης που συνεχίζεται και μετά τη λήξη της καραντίνας για τα παιδιά που απουσιάζουν δικαιολογημένα από τα σχολεία, τα οποία όμως δεν προκαλούν γέλιο, αλλά αντίθετα εντονότατο προβληματισμό στην εκπαιδευτική κοινότητα και στους γονείς.

Ο λόγος για ένα πρωτοφανές περιστατικό που συνέβη κατά τη διάρκεια μαθήματος σε σχολείο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Πεύκη. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του alfavita.gr, την ώρα που οι μαθητές της τάξης παρακολοθούσαν με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης το μάθημά τους, άγνωστο μέχρι στιγμής άτομο συνδέθηκε με ψευδώνυμο μέσω της πλατφόρμας Webex και άρχισε να βρίζει με χυδαίους χαρακτηρισμούς την εκπαιδευτικό, ενώ δεν δίστασε να κατεβάσει το παντελόνι του μπροστά στην κάμερα, αφήνοντας άναυδους καθηγήτρια και μαθητές!

Το alfavita.gr επικοινώνησε με τη διεύθυνση του σχολείου, η οποία αρνήθηκε να δώσει οποιαδήποτε πληροφορία σχετικά με το περιστατικό, λέγοντας χαρακτηριστικά πως έχει ήδη ενημερώσει το υπουργείο Παιδείας.

Από την πλευρά του το υπουργείο Παιδείας μας απάντησε ότι το περιστατικό βρίσκεται υπό διευρεύνηση, ώστε να εξακριβωθεί εάν ο “πρωταγωνιστής” που εμπλέκεται σε αυτό, είναι μαθητής της τάξης ή κάποιο άλλο άτομο του σχολείου ή εξωσχολικός. Σύμφωνα δε με πληροφορίες, έχει ενημερωθεί για το ζήτημα και η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.

Είναι προφανές βέβαια πως αν ένα τέτοιο επεισόδιο είχε συμβεί μέσα στην τάξη με φυσική παρουσία, τα πράγματα θα ήταν πολύ πιο απλά: η καθηγήτρια θα ήταν σε θέση «να γνωρίζει» ποιός έκανε τί και φυσικά, θα μπορούσε να παραπέμψει το μαθητή στη διεύθυνση του σχολείου. Στην περίπτωση όμως της τηλεκπαίδευσης τα πράγματα περιπλέκονται, καθώς φαίνεται πως πλέον ανοίγουν και άλλα – περίεργα - “παράθυρα”...

Πίσω από το διαδίκτυο και τα ψευδώνυμα λοιπόν είναι σαφές πως ελλοχεύουν πολλοί κίνδυνοι. Ποιος μπορεί να κρύβεται πίσω από μια τέτοια ενέργεια; Πώς ένα σχολείο μπορεί να αντιμετωπίσει τέτοιου είδους περιστατικά που συμβαίνουν εξ αποστάσεως; Πώς η καθηγήτρια μπορεί να αποδείξει ότι το περιστατικό αυτό συνέβη πράγματι; Και με ποιον τρόπο η διεύθυνση του σχολείου μπορεί να επιληφθεί επί του θέματος; Κυρίως όμως, μπορεί το υπουργείο Παιδείας να διασφαλίσει ότι τέτοιους είδους περισταστικά δεν θα επαναληφθούν στο μέλλον;

Αναρωτιόμαστε αν υπάρχει τρόπος να διαπιστώσουμε ότι παρόμοια γεγονότα δεν έχουν συμβεί και σε άλλους εκπαιδευτικούς που έκαναν τηλεκπαίδευση στη διάρκεια της καραντίνας και απλώς δεν το μάθαμε ποτέ. Διότι μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για ιδιαιτέρως λεπτά θέματα που αφορούν αποκλειστικά στο σχολικό περιβάλλον.

Λόγω της πανδημίας, όμως, το «σχολικό περιβάλλον» δεν είναι αυτό που γνώριζαν εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς μέχρι σήμερα. Η τάξη ως «φυσικός χώρος» δεν υπάρχει, αντίθετα έχει «τηλε-μεταφερθεί» με μια απλή κάμερα στο σπίτι κάθε μαθητή θέτοντας μια σειρά κρίσιμων ζητημάτων αναφορικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων. Την ίδια ώρα, οι εκπαιδευτικοί έρχονται αντιμέτωποι με πρωτόγνωρες καταστάσεις, αλλά και με τα νέα προβλήματα που φέρνει αυτή η «νέα πραγματικότητα» στην εκπαιδευτική διαδικασία.

«Τα προβλήματα που προκύπτουν θα πρέπει να αντιμετωπίζονται άμεσα και με υπευθυνότητα ώστε να μην επαναληφθούν στο μέλλον» δηλώνει στο alfavita.gr o Ανδρέας Κότσιφας, Πρόεδρος της Β' ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής.

Σχολιάζοντας το συμβάν, μας εξηγεί ότι κάθε εκπαιδευτικός στέλνει ένα σύνδεσμο στους γονείς ή στους μαθητές μέσα από τον οποίο τα παιδιά μπορούν να συνδεθούν και να παρακολουθήσουν το διαδικτυακό μάθημα. Αυτός ο σύνδεσμος απευθύνεται αποκλειστικά και μόνο στους μαθητές που βρίσκονται στο σπίτι και δεν μπορούν να επιστρέψουν στα σχολεία. Παρόλα αυτά, αν ο σύνδεσμος αυτός βρεθεί σε «λάθος χέρια» προκύπτουν ανάλογα περιστατικά όπως αυτό που περιγράφουμε σήμερα. Σε αυτή την περίπτωση δεν πρόκειται για λάθος της εκπαιδευτικού, αλλά εξετάζεται αν κάποιος μαθητής της τάξης έστειλε σε κάποιον άλλο τον σύνδεσμο.

«Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί είμαστε καλοπροαίρετοι, δεν φανταζόμαστε ότι μπορούν να προκύψουν τέτοια ζητήματα» αναφέρει ο κ. Κότσιφας, σημειώνοντας πως σε κάθε περίπτωση τα προβλήματα θα πρέπει να εντοπίζονται και να αντιμετωπίζονται.

*Το alfavita επιλέγει να μην δημοσιοποιήσει το όνομα του σχολείου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

mitropolitiko_kollegio
Άδικη απόλυση λόγω διεκδίκησης δικαιωμάτων: Το Μητροπολιτικό Κολλέγιο τιμωρεί τον Παναγιώτη Κολέλη
Ο Παναγιώτης Κολέλης στο στόχαστρο της εργοδοσίας του Μητροπολιτικού Κολλεγίου
Άδικη απόλυση λόγω διεκδίκησης δικαιωμάτων: Το Μητροπολιτικό Κολλέγιο τιμωρεί τον Παναγιώτη Κολέλη
Mitsotakis
Κυριάκος Μητσοτάκης: Μπορούμε να προχωρήσουμε σε μειώσεις φόρων, αυξήσεις αποδοχών και αυξήσεις δαπανών σε κρίσιμες εθνικές και κοινωνικές προτεραιότητες
Παρεμβάσεις για τις προμήθειες των τραπεζών στους λογαριασμούς ΔΕΚΟ, τις διατραπεζικές πληρωμές και την αξιοποίηση των ακινήτων που κατέχουν τα...
Κυριάκος Μητσοτάκης: Μπορούμε να προχωρήσουμε σε μειώσεις φόρων, αυξήσεις αποδοχών και αυξήσεις δαπανών σε κρίσιμες εθνικές και κοινωνικές προτεραιότητες