Φοιτητές μαζεύουν υπογραφές για την εξεταστική, συγγράμματα, δωρεάν ίντερνετ
Ψήφισμα φοιτητών έχει στόχο να γνωστοποιήσει στην Υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, που αφορούν στην υγειονομική κρίση και τις ιδιαίτερες συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί, εξαιτίας αυτής.

Το παρόν ψήφισμα έχει στόχο να γνωστοποιήσει στην Υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, συγκεκριμένα αιτήματα των φοιτητών, που αφορούν στην υγειονομική κρίση και τις ιδιαίτερες συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί, εξαιτίας αυτής. Ειδικότερα:
 

  • Ως προς τα Συγγράμματα: Αιτούμαστε την επιτάχυνση της διαδικασίας διανομής συγγραμμάτων από τον Εύδοξο προς τους/τις φοιτητές/τριες νωρίτερα από τις 15 Ιουνίου, ειδάλλως οι φοιτητές δεν θα έχουν εκ των πραγμάτων τη δυνατότητα να προετοιμαστούν για τις εξετάσεις του.. Επίσης να τονιστεί από την Υπουργό προς όλα τα ΑΕΙ, η υποχρέωση ανάρτησης ολοκληρωμένων σημειώσεων των διαλέξεων από όλους τους διδάσκοντες στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες και ο έλεγχος της εφαρμογής αυτής από τον πρόεδρο κάθε τμήματος ξεχωριστά, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 4 του άρθρου 37 του ν. 4009/2011 (Α’ 195)  
  • Ως προς τη σύνδεση στο διαδίκτυο κατά την εξεταστική περίοδο: Στην εξεταστική αυτού του εξαμήνου, πολλές εξετάσεις μαθημάτων θα πραγματοποιηθούν εξ αποστάσεως. Κάποιες/οι φοιτήτριες/ες όμως δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν πακέτα ίντερνετ από τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας. Αιτούμαστε λοιπόν δωρεάν   megabytes για όλους τους φοιτητές που το έχουν ανάγκη, καθώς και ειδική μέριμνα για τις/τους φοιτήτριες/ες που έχουν προβληματικό σήμα στους τόπους κατοικίας τους. Είναι αυτονόητο πως κανένας από εμάς δεν πρέπει να αποκλειστεί από την εξεταστική περίοδο.
     
  • Ως προς τη διαδικασία της εξέτασης: Αιτούμαστε από την Υπουργό να θέσει όρια και κανόνες στα ΑΕΙ, ώστε να μην υπάρχουν στην εξεταστική αυθαίρετες συμπεριφορές και καταπάτηση των ατομικών δικαιωμάτων των φοιτητριών/των από μέρος του διδακτικού προσωπικού, με πρόσχημα το αδιάβλητο της εξεταστικής. Δεν υπάρχουν σαφείς κεντρικές οδηγίες με αποτέλεσμα μερικοί από αυτούς να “αυτοσχεδιάζουν” για δημιουργία τρόπων επιτήρησης των φοιτητών. Να μην εφαρμοστεί η διαδικασία της τηλε-επιτήρησης σε όποια άλλη εξέταση εκτός της προφορικής. Θα δημιουργήσει περιττή ένταση και αναστάτωση, ενώ τα αποτελέσματα δεν θα είναι τα επιθυμητά, μιας και υπάρχουν πολλοί τρόποι παράκαμψης αυτού του τρόπου επιτήρησης. Το κέρδος προς το κόστος αυτής της διαδικασίας θα είναι δυσανάλογα λιγότερο.
  • Ως προς την υγειονομική προστασία των φοιτητών: Για τα λίγα μαθήματα, τα οποία θα εξεταστούν δια ζώσης, αιτούμαστε να διατεθούν όλα τα απαραίτητα για τη διασφάλιση της υγείας των φοιτητών (επαναχρησιμοποιούμενες μάσκες, αντισηπτικά στους χώρους των σχολών), σύμφωνα πάντα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ.
     
  • Ως προς τις ηλεκτρονικές ψηφοφορίες: Αιτούμαστε την άμεση θεσμοθέτηση ηλεκτρονικών διαδικασιών ψηφοφορίας για την εκλογή εκπροσώπων φοιτητών στα όργανα διοίκησης, δεδομένης της δυσχέρειας για δια ζώσης επικοινωνία εν καιρώ πανδημίας. Σύμφωνα με τον ισχύοντα νόμο Γαβρόγλου, οι εκπρόσωποι φοιτητών έχουν διαχωριστεί από τους Φοιτητικούς Συλλόγους. Αυτό έχει ήδη προταθεί για τις εκλογές προέδρων τμημάτων, κοσμητόρων, πρυτάνεων στο υπό κατάθεση νομοσχέδιο, ζητάμε λοιπόν να ισχύσει το ίδιο και για τους εκπροσώπους φοιτητών. Επιπλέον ο νόμος ((ν.4009/2011, άρθρο 49, παρ. 2α) αναφέρει ξεκάθαρα ότι: «Εκλογές για τα όργανα των ανωτέρω φορέων μπορεί να πραγματοποιούνται και ηλεκτρονικά». Πρέπει να εφαρμοστεί πλήρως ο νόμος, ώστε να αποφευχθούν οι διαχρονικές παράτυπες εκλογές και φέτος. Είναι περισσότερο αναγκαίο, από κάθε άλλη φορά, να γίνουν όλες οι νόμιμες διαδικασίες για την άμεση και την δημοκρατική εκπροσώπηση των φοιτητών σε μία κοινωνία που πλήττεται καθημερινά.

    Ταυτόχρονα, καθιέρωση ηλεκτρονικών ψηφοφοριών για καθημερινά ακαδημαϊκά ζητήματα, κάτι το οποίο δυνητικά μπορεί να συμβάλει στην εκτίναξη της συμμετοχής, σε αντίθεση με τις πατροπαράδοτες μεθόδους δια ζώσης ψηφοφορίας.

    Τέλος, προτείνουμε η ηλεκτρονική ψηφοφορία για την ανάδειξη των εκπροσώπων των φοιτητών να διοργανώνεται από τα ΑΕΙ μιας και είναι μέρος του δημοσίου πλέον και όχι του ιδιωτικού φοιτητικού συλλόγου και διέπεται από αυτό το πλαίσιο. Είναι απαραίτητη η εκπροσώπηση των φοιτητών στα όργανα διοίκησης και όχι πολυτέλεια. Η πολιτεία και τα ΑΕΙ να αναλάβουν την ευθύνη που τους αναλογεί για την ορθή και άμεση διαδικασία ανάδειξης των φοιτητικών εκπροσώπων και να μη ρίχνουν το μπαλάκι στις κομματικοποιημένες νεολαίες που το μόνο για το οποίο μεριμνούν είναι τα συντεχνιακά τους συμφέροντα.
     

Εξεταστική: Υπογράφουμε για συγγράμματα, ηλεκτρονικές διευκολύνσεις, προστασία φοιτητών.

 

ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ :

  1. Ανεξάρτητη Φοιτητική Πρωτοβουλία (ΠΑΔΑ)
  2. Ανεξάρτητη Νομική Κομμοτηνής - ΑΝΟΚ (ΔΠΘ)
  3. Ανεξάρτητη Φοιτητική Ενότητα - ΑΦΕ (Ιόνιο Πανεπιστήμιο)
  4. Ανεξάρτητη Πρωτοβουλία Φοιτητών Φιλοσοφικής (ΑΠΘ)

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

750 ευρώ  σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 30/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

προσχολική αγωγή
Προσχολική Αγωγή & Εκπαίδευση: Πλήρες νομοθετικό πλαίσιο και νέες δράσεις ΥΠΑΙΘΑ στο δημόσιο διάλογο
Προσχολική αγωγή και εκπαίδευση: Παράθεση του νομοθετικού πλαισίου και των δράσεων του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού στα πλαίσια...
Προσχολική Αγωγή & Εκπαίδευση: Πλήρες νομοθετικό πλαίσιο και νέες δράσεις ΥΠΑΙΘΑ στο δημόσιο διάλογο
plimmyrise_nipiagogeio
Παρουσίαση νομοθετικού πλαισίου και δράσεων του ΥΠΑΙΘ – Απάντηση στον κοινοβουλευτικό έλεγχο
Προσχολική αγωγή και εκπαίδευση: Παράθεση νομοθετικού πλαισίου και δράσεων του Υπ. Παιδείας
Παρουσίαση νομοθετικού πλαισίου και δράσεων του ΥΠΑΙΘ – Απάντηση στον κοινοβουλευτικό έλεγχο
Πανελλήνιες: Οι σχολές με τις υψηλότερες βάσεις το 2020
Αυτός είναι ο “πρώτος των πρώτων” στις Πανελλαδικές 2025 με 19.640 μόρια - Στόχος του το ΕΜΠ
Ο κορυφαίος υποψήφιος του 2ου Επιστημονικού Πεδίου στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025, συγκέντρωσε 19.640 μόρια - Πώς τα κατάφερε και ποιοι είναι οι...
Αυτός είναι ο “πρώτος των πρώτων” στις Πανελλαδικές 2025 με 19.640 μόρια - Στόχος του το ΕΜΠ