zaxaraki
Διαδικτυακή συζήτηση με τίτλο «Πώς διαμορφώνει ο κορωνοϊός το μέλλον της εκπαίδευσης» διοργάνωσαν το Ινστιτούτο Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Καραμανλής και το Martens Centre for European Studies

Την ανάγκη μείωσης του ψηφιακού χάσματος στην εκπαίδευση επεσήμανε η αρμόδια Επίτροπος για θέματα Καινοτομίας, Έρευνας, Πολιτισμού, Εκπαίδευσης και Νεολαίας κα. Mariya Gabriel, κατά τη διάρκεια διαδικτυακής συζήτησης με τίτλο «Πώς διαμορφώνει ο κορωνοϊός το μέλλον της εκπαίδευσης» που διοργάνωσαν την Πέμπτη 14 Μαΐου 2020 το Ινστιτούτο Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Καραμανλής και το Martens Centre for European Studies με τη συμμετοχή της κας Επιτρόπου, της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κας Σοφίας Ζαχαράκη και του Καθηγητή Giovanni Orsina, Διευθυντή της Σχολής Διακυβέρνησης του Πανεπιστημίου Luiss-Guido Carli της Ρώμης

Η Επίτροπος επεσήμανε ότι δόθηκε μια πολύτιμη ευκαιρία η οποία πρέπει να αξιοποιηθεί καθώς οι χώρες οφείλουν να διδαχθούν η μία από την άλλη στον τρόπο αντιμετώπισης της πρόκλησης της εκπαιδευτικής ψηφιακής μετάβασης. Η κα Gabriel  τόνισε ότι από την Επιτροπή τέθηκε αμέσως ως προτεραιότητα ο συντονισμός για την προώθηση βέλτιστων πρακτικών στην ψηφιακή εκπαιδευτική μεθοδολογία και αναδείχθηκε η σημασία οι μαθητές να ενισχυθούν με τις απαραίτητες δεξιότητες και εξοπλισμό ώστε κανένα παιδί να μη μείνει πίσω.

Σημείωσε ότι από την κρίση αναδείχθηκε το πρόβλημα της ανεπαρκούς συνδεσιμότητας των μαθητών όλων των περιοχών με την ψηφιακή εκπαίδευση, αλλά και της  έλλειψης του απαραίτητου εξοπλισμού.

Προανήγγειλε μάλιστα ότι σε αυτό το πλαίσιο κινείται το action plan της Επιτροπής για  την παιδεία την επόμενη περίοδο.

Από την πλευρά της, η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα. Σοφία Ζαχαράκη αναφέρθηκε στις εκπαιδευτικές πολιτικές που έχει αναπτύξει η χώρα μας το τελευταίο διάστημα. Εκτίμησε ότι η πανδημία λειτούργησε ως ψηφιακός επιταχυντής, καθώς μέσα σε λίγες ημέρες ενισχύθηκαν οι υφιστάμενες διαδικτυακές πλατφόρμες αλλά προσφέρθηκε και πλατφόρμα σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και δημιουργήθηκε ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο από χιλιάδες εκπαιδευτικούς.  Είναι χαρακτηριστικό ότι στις 13 Μαρτίου είχαν λογαριασμούς στο ψηφιακό εκπαιδευτικό περιβάλλον περίπου 90 χιλιάδες μαθητές και σε μόλις δέκα ημέρες ο αριθμός αυτός είχε γίνει πάνω από ένα εκατομμύριο. Συγχρόνως λειτουργούν εκατοντάδες χιλιάδες ψηφιακές τάξεις.

Σημαντική πρόκληση, ανέφερε η κυρία Ζαχαράκη, ήταν η έλλειψη του απαραίτητου εξοπλισμού τόσο στα σχολεία όσο στους μαθητές προκειμένου να υπάρξει πλήρης πρόσβαση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, κάτι που στη χώρα μας αντιμετωπίζεται τόσο με την αξιοποίηση ευρωπαϊκής χρηματοδότησης, όσο και τις σημαντικές δωρεές ιδιωτών που ευαισθητοποιήθηκαν άμεσα. Όπως υπογράμμισε «στόχος μας είναι ο περιορισμός των ανισοτήτων στην ψηφιακή πρόσβαση των μαθητών στην εκπαίδευση».

Η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων ζήτησε να διατεθούν επιπλέον ευρωπαϊκά κονδύλια για την ψηφιακή εκπαίδευση των καθηγητών, καθώς εξήγησε πως είναι εντελώς διαφορετική διαδικασία η εξ αποστάσεως από την δια ζώσης διδασκαλία. Ενημέρωσε ότι το Υπουργείο ετοιμάζει ένα μεγάλο πρόγραμμα για την ενίσχυση της ψηφιακής κατάρτισης των εκπαιδευτικών που θα ξεκινήσει στις αρχές της νέας σχολικής χρονιάς σε συνέχεια προγραμμάτων που ήδη τρέχουν από το ΙΕΠ και άλλους φορείς, πανεπιστήμια ή την υπηρεσία etwinning.

Η κυρία Ζαχαράκη κατέληξε λέγοντας «οι προκλήσεις είναι κοινές στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Τώρα, η πρόκληση είναι να επιστρέψουν οι μαθητές στα θρανία, αλλά και να καλυφθούν με δημιουργικό και ουσιαστικό τρόπο οι ανάγκες των μαθητών που αναγκαστικά θα μείνουν στο σπίτι για λόγους υγείας. Έχουν εξαχθεί σημαντικά συμπεράσματα ως προς τις ανάγκες, τα οποία θα αξιοποιηθούν στο επόμενο στάδιο αντιμετώπισης της πανδημίας, για όσο αυτή διαρκέσει. Συμπεράσματα που θα μας είναι χρήσιμα για τον συνολική ψηφιακή αναβάθμιση της εκπαίδευσης χωρίς να μειώνεται σε τίποτα η αναντικατάστατη άμεση σχέση δασκάλου και μαθητή».  

Υπερθεματίζοντας σε αυτή την κατεύθυνση ο Καθηγητής Giovanni Orsina, Διευθυντής της Σχολής Διακυβέρνησης του Πανεπιστημίου Luiss-Guido Carli της Ρώμης, τόνισε ότι ορθώς το ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό σύστημα μπήκε στην ψηφιακή διαδικασία για να αντιμετωπίσει την κρίση της πανδημίας, «ωστόσο δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το σχολείο είναι κοινότητα, ανταλλαγή ιδεών, δημιουργία αρχών και τρόπου σκέψης. Μέσα από την κοινή πορεία μαθητών και καθηγητών διαμορφώνεται η κουλτούρα της κοινωνίας. Κατέληξε λέγοντας ότι η τεχνολογία μπορεί να έχει συμπληρωματικό ρόλο αλλά δεν μπορεί να αντικαταστήσει τον πυρήνα της μάθησης».

zaxaraki

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 19/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Φωτιά σε αεροπλάνο
Φωτιά εν πτήσει: Πανικός σε αεροπλάνο – Φλόγες ξεπήδησαν από ντουλαπάκι πριν την απογείωση
Βίντεο: Στιγμές τρόμου στην καμπίνα πριν την απογείωση – «Δεν πιστεύαμε τι βλέπαμε»
Φωτιά εν πτήσει: Πανικός σε αεροπλάνο – Φλόγες ξεπήδησαν από ντουλαπάκι πριν την απογείωση
ηλεκτροτεχνιτες
Αυτό είναι το επάγγελμα του μέλλοντος στην Ελλάδα – Έρχεται «έκρηξη» προσλήψεων
Ανοίγουν χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας – Αναλυτικά οι προϋποθέσεις, οι κατηγορίες τεχνιτών και η διαδικασία αδειοδότησης
Αυτό είναι το επάγγελμα του μέλλοντος στην Ελλάδα – Έρχεται «έκρηξη» προσλήψεων
household
Προσλήψεις καθηγητών Οικιακής Οικονομίας για μεγάλο Επιστημονικό έργο

Ο μεγαλύτερος οργανισμός δημιουργίας και ψηφιοποίησης εκπαιδευτικού και επιστημονικού υλικού ενδιαφέρεται άμεσα να εντάξει στην...

Προσλήψεις καθηγητών Οικιακής Οικονομίας για μεγάλο Επιστημονικό έργο
ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
Κυριάκος Μητσοτάκης: "Η επαγγελματική εκπαίδευση δεν είναι ο φτωχός συγγενής της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης".
Η ανάρτηση του Πρωθυπουργού για την εκπαίδευση
Κυριάκος Μητσοτάκης: "Η επαγγελματική εκπαίδευση δεν είναι ο φτωχός συγγενής της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης".