Η Ένωση Γονέων Περιστερίου καλεί τους Συλλόγους Γονέων να μπουν μπροστά και να διεκδικήσουν την άμεση υλοποίηση όλων των απαραίτητων μέτρων για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων. Να προβάλλουμε τις διεκδικήσεις μας τόσο για τους όρους υγιεινής και ασφάλειας, όσο και για την ισότιμη δωρεάν μόρφωση που πρέπει να παρέχει το σχολείο.
Οι ανακοινώσεις του Υπουργείου μας προβληματίζουν έντονα, καθώς γνωρίζουμε από πρώτο χέρι τα πολλαπλά προβλήματα των σχολείων. Οι σχολικές αίθουσες σε πολλά σχολεία δεν ξεπερνούν τα 30τ.μ., ενώ παράλληλα έχουν δημιουργηθεί αίθουσες σε διαδρόμους και άλλους κοινοχρήστους χώρους, χωρίς το σωστό εξαερισμό και τις αναγκαίες διαστάσεις, προκειμένου να καλυφθούν ανάγκες μπροστά στην αύξηση των μαθητών και την έλλειψη σχολικών κτιρίων. Τα εργαστήρια (πληροφορικής, φυσικών επιστημών, ΕΠΑΛ) δεν έχουν τις απαιτούμενες χωροταξικές προδιαγραφές. Πολλές αίθουσες στεγάζονται σε προκάτ κατασκευές που τοποθετήθηκαν σε αύλειους χώρους με αποτέλεσμα αίθουσες μικρότερου μεγέθους της κανονικής. Οι χώροι στις βρύσες και τις τουαλέτες είναι σε πολλές περιπτώσεις ακατάλληλοι να καλύψουν τις ανάγκες των μαθητών ακόμα και σε κανονικές συνθήκες λειτουργίας των σχολείων. Πολλά σχολεία συστεγάζονται, με συνέπεια το συνωστισμό εκατοντάδων μαθητών στους κοινόχρηστους χώρους. Τα γραφεία των καθηγητών είναι στην πλειοψηφία τους μικροί και ακατάλληλοι χώροι για να εργαστούν.
Οι όροι που έχουν τεθεί από την επιστημονική κοινότητα είναι πρακτικά ανεφάρμοστοι για πολλά σχολικά κτήρια. Στις υπάρχουσες σχολικές αίθουσες, τα τμήματα θα πρέπει να χωριστούν σε ομάδες των 4-8 μαθητών προκειμένου να τηρούνται οι αναγκαίες αποστάσεις.
Τα προβλήματα στην καθαριότητα και την υγιεινή των σχολείων είναι χρόνια. Στα περισσότερα σχολεία η καθαριότητα των σχολικών κτηρίων γίνεται μετά το πέρας του ωραρίου, λόγω της σύμβασης έργου που έχουν οι καθαρίστριες.
Η μειωμένη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών των δήμων, αλλά και η διανομή από το υπουργείο μίας συσκευασίας αντισηπτικού ανά αίθουσα σε κάθε λύκειο, δεν βοηθά στην κάλυψη των απαιτούμενων υλικών για τη συχνή απολύμανση των σχολείων, ενώ σίγουρα χρειάζεται επιπρόσθετα να προμηθευτούν όλα τα σχολεία τα απαραίτητα ατομικά μέσα προστασίας για το σύνολο των μαθητών / εκπαιδευτικών (αντισηπτικά – μάσκες – γάντια κλπ.).
Σε πολλά σχολεία, όπως στο Καλλιτεχνικό Σχολείο και στα ΕΠΑΛ, η μετακίνηση των μαθητών γίνεται με τη χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Είναι αναγκαίο να υπάρχει ειδική μέριμνα για τη δωρεάν μετακίνηση των μαθητών, που αναγκάζονται να πηγαίνουν σε σχολεία μακριά από τη γειτονιά τους (π.χ. επιπρόσθετα δρομολόγια, για να αποφευχθεί ο συνωστισμός).
Για τους μαθητές που δεν μπορούν να προσέλθουν στο σχολείο το "μέτρο" της on-line παρακολούθησης του μαθήματος είναι, εκτός από ανεφάρμοστο για τεχνικούς λόγους, και επικίνδυνο, μιας και παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα, τόσο ανήλικων μαθητών, όσο και εκπαιδευτικών.
Για όλους τους παραπάνω λόγους ζητάμε από τους αρμόδιους φορείς να βρουν άμεσα λύσεις για να ανοίξουν τα σχολεία με κάθε ασφάλεια.
Συγκεκριμένα τα αιτήματά μας για το άνοιγμα των σχολείων είναι:
· Με ευθύνη του κράτους τα σχολεία να πληρούν όλες τις συνθήκες υγείας και ασφάλειας. Μόνιμο προσωπικό καθαριότητας, μέσα προστασίας (πχ αλκοολούχα διαλύματα, απολυμάνσεις, μάσκες, γάντια, υλικά καθαριότητας), νοσηλευτικό προσωπικό και προσωπικό φύλαξης σε όλα τα σχολεία.
· Αλλαγή του θεσμικού καθεστώτος ώστε να υπάρχει καθαριότητα κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου. Ειδικά τώρα με την πανδημία, φάνηκε η αναγκαιότητα για μόνιμο και επαρκές προσωπικό καθαριότητας στα σχολεία καθ όλη τη λειτουργία τους. Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού καθαριότητας
· Να υπάρξει μέριμνα για την ισότιμη συμμετοχή των παιδιών στο σχολείο. Ενίσχυση του ολοήμερου σχολείου για τους γονείς που εργάζονται και δεν μπορούν τα παιδιά να τα φυλάξουν οι παππούδες και οι γιαγιάδες.
· Να τηρηθούν όλοι οι όροι που θα εξασφαλίζουν την υγιεινή και ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών κατά τις Πανελλαδικές εξετάσεις.
· Να υπάρξει ειδική μέριμνα για την κάλυψη της ύλης που δεν διδάχθηκε όσο τα σχολεία έμειναν κλειστά. Αυτό απαιτεί σχεδιασμό για τη φετινή αλλά και την επόμενη σχολική χρονιά. Απαιτείται, πρώτα και κύρια, να μην υπάρξει ούτε ένα εκπαιδευτικό κενό με τη νέα χρονιά. Απαιτούμε, μαζικές προσλήψεις μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού, μονιμοποίηση όλων των ωρομίσθιων εκπαιδευτικών.
· Δωρεάν ηλεκτρονικά μέσα σε όλους τους μαθητές για να συνεχιστεί ισότιμα και απρόσκοπτα η τηλεκπαίδευση. Να ενισχυθεί η εξ αποστάσεως εκπαίδευση για τους μαθητές του Δημοτικού που άλλον ένα μήνα θα παραμείνουν εκτός σχολείου.
· Ειδικά μέτρα για τη στήριξη των μαθητών των Ειδικών Σχολείων που παραμένουν κλειστά (να λειτουργήσει γραμμή τηλεφωνικής υποστήριξης για τις οικογένειες με ΑΜΕΑ, να υπάρξει μέριμνα για δημιουργική απασχόληση των παιδιών αυτών από τους εκπαιδευτικούς τους, να λειτουργεί χώρος σε ανοιχτά δημοτικά γυμναστήρια και εκεί τηρουμένων των κανόνων υγιεινής και των αριθμητικών αναλογιών να υπάρχουν εκπαιδευτικοί (γυμναστές, εικαστικοί, μουσικοί κλπ) που να τα απασχολούν, υποστήριξη των παιδιών αυτών με προγράμματα ατομικής φυσιοθεραπείας, λογοθεραπείας, εργοθεραπείας, ανάλογα με τις ανάγκες κάθε μαθητή και ψυχολογική υποστήριξη των παιδιών και των οικογενειών τους).
· Ειδικά μέτρα για ομαλή ψυχοκοινωνική μετάβαση των μαθητών στην εκπαιδευτική μορφωτική διαδικασία. Χρειάζεται να βοηθηθούν τα παιδιά να κατανοήσουν ότι δεν έκαναν διακοπές, αλλά απότομα διακόπηκε και άλλαξε η καθημερινότητά τους. Χρειάζεται να στηριχτούν ολόπλευρα οι μαθητές, ειδικά οι μαθητές που βλέπουν να αλλάζει απότομα και η ζωή όλης της οικογένεια από τις συνέπειες της πανδημίας (απολύσεις, μειωμένο εισόδημα). Είναι ευθύνη του κράτους να αντιμετωπιστούν ζητήματα ψυχοκοινωνικής στήριξης των μαθητών (σχολικοί ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί). Προσλήψεις σχολιάτρων που θα ελέγχουν την υγεία των μαθητών.
· Σχολικά κτίρια που να πληρούν τις συνθήκες υγιεινής για μαθητές και εκπαιδευτικούς αλλά και τις συνθήκες ασφάλειας. Το κτιριακό πρόβλημα παραμένει υψηλά στην ατζέντα των διεκδικήσεων μας και συνδέεται άμεσα και με τα μέτρα συνωστισμού μπροστά στην έξαρση του ιού τη νέα χρονιά, όταν για παράδειγμα, σε μια τάξη στοιβάζονται 25-27 μαθητές λόγω έλλειψης σχολικών κτιρίων και εκπαιδευτικών. Όταν σε μεγάλα σχολικά συγκροτήματα πολλές φορές αντιστοιχεί 1 τουαλέτα ανά 50 μαθητές.
· Δωρεάν αθλητικά και πολιτιστικά προγράμματα στα σχολεία, δωρεάν προγράμματα δημιουργικής καλοκαιρινής απασχόλησης, πρόβλεψη για δωρεάν κατασκηνώσεις για τους μαθητές που λόγω των οικονομικών επιπτώσεων της πανδημίας δε θα πάνε διακοπές.
· Στην άδεια ειδικού σκοπού που πήραν οι γονείς να μην χρεωθεί καμία ημέρα από την κανονική τους άδεια. Για παράδειγμα, οι γονείς μαθητών του Δημοτικού που κάνουν χρήση άδειας ειδικού σκοπού από 11 Μάρτη έως 1 Ιούνη έχουν ήδη ξοδέψει 15 ημέρες από την κανονική τους άδεια.
Το Δ.Σ.
Κώστας Λεμπέσης Πρόεδρος | Γιώργος Ζηρογιαννόπουλος Γενικός Γραμματέας |
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη